temizlik konusu daha önce gündeme gelmişti ve benim uygulamam gazyağını kompresörle (tabancada) kullanmak.. mükemmel sonuç veriyor.. kullandığınız maddeyi yine kompresör yardımı ile zincirden temizleyebilirsiniz.. doğru olur mu bilmem ama bir öneri daha: motor sehpada iken çalıştırıp arka tekeri 6. viteste 160-180 km sürate kadar 10 saniye süreyle hareket ettirmek.. zincir kupkuru oluyor
WoDu yazdı:
(Mazot Ve Benzeri Malzemeler Kullanırken Arka Disk'e Ve Balataya Poşet Geçirin Balatanın Süngerimsi Bi Yapısı Vardır Bildiğiniz Sünger Gibi Bu Tip Maddeleri içine Çeker Bu Korumayı Yapmassanız Diskten Porselen Etkisini Almanız An Meselesidir)
capo'nun balatasını iki kez ıslattım gazyağı ile.. ARA-kontrol günü zorladığımız frenlerden sonra eve dönüşte balatadan gelen sürtme sesinden huylanarak servise uğrayıp tamamen biten arka balatayı değiştirmek zorunda kaldım henüz 9500 km'de!!! servis balatanın asbestten imal sürtünmeye maruz kalan kısmının özel bir yapıştırıcı ile metal kısma yapıştırıldığını, gazyağının bu yapıştırıcının mukavemetini azalttığını, hatta metal kısımdan tamamen ayrılarak düşmesine bile sebep olabileceğini söyledi; şahit olduğu bir olayı anlatarak.. gazyağı ayrıca balatanın şişmesine ve daha çabuk aşınmasına neden oluyor imiş..
bu yüzden gazyağı ya da her ne madde olursa balata ile temasından kaçınmalı. teker döndürülürken disk kurulanmalı. zincir temizliğinden sonra balatalar da mutlaka özel sprey ile temizlenmeli