V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 19 Nis 2024, 21:44

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 45 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: akü sorunu
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2014, 18:02 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 May 2012, 09:34
Mesajlar: 6611
Motosikleti: dl 650
Kan Grubu: A Rh+
isminiz: M.Cihat OĞUZ
Canımsın kolay gelsin kardeşim..... :artiz :mrgreen
Yardbird yazdı:
pegasus23 yazdı:
Müjdat Alırım anahtarını :artiz :artiz
Dilimizin dışarı çıktığı doğrudur.Lakin Onun adı DL Çalışıyor vicdansız.... :süper :süper :süper

Kem, küm. :mrgreen
Ben çalıştıramıyorum demek istemiştim zaten ben, siz yanlış anladınız.. :utan

_________________
itin ürümesi ,kervanın yol almasına engel değildir .. sür o zaman...
530 386 91 20

vstromturkiye@hotmail.com


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: akü sorunu
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2014, 19:51 
mrburak yazdı:
funkstar yazdı:
anlatılan adımların arasında önemli bir nokta var. motor hızlanırken ayakta olmak ve debriyajın bırakılması esnasında sert bi şekilde oturmak lazım yoksa arka teker kilitler. 2. vites, çekili debriyaj ve açık kontak yeterlidir, marş basmaya gerek yoktur.


1200 ü otoparkın rampasından aşağı 2. Viteste defalarca uğraşıp çalıştırmamıştım.
3. Vitesle birde bir çalıştırmıştım. :unlem
Bu arada bi baktımki marş motoruna giren soket çıkmış. Bi saat boşuna tırmalamışım.
Takınca cillop gibi oldu ;-)


soket iyi azizlik yapmış =) 1 sefer mecbur kaldım o da 2. viteste tek denemede oldu. hatrı sayılır bi sürate ulaşmıştım muhtemelen ondan çevirebildim ama bir daha başıma gelirse 3. vitesi denerim 115nm tork için daha mantıklı evet.

bu arada 2004-2006 model (belki tek egzantirikli boxerlara tüm yıllar içindir söyleyen kişi emin değildi) 1200gs geri çağırma var borusan'da. detayları henüz bilmiyorum ama enjeksyon sistemiyle alakalıymış ve 400€ değerinde bir işmiş. pazartesi borusanı arayıp şasi numarasıyla kontrol yaptıracağım bakalım gerek var mı?


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: akü sorunu
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2014, 15:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Ara 2011, 02:04
Mesajlar: 983
Konum: BURSA
Motosikleti: Africa Twin
Kan Grubu: 0 RH+
isminiz: Burak Zeytincioğlu
funkstar yazdı:
mrburak yazdı:
funkstar yazdı:
anlatılan adımların arasında önemli bir nokta var. motor hızlanırken ayakta olmak ve debriyajın bırakılması esnasında sert bi şekilde oturmak lazım yoksa arka teker kilitler. 2. vites, çekili debriyaj ve açık kontak yeterlidir, marş basmaya gerek yoktur.


1200 ü otoparkın rampasından aşağı 2. Viteste defalarca uğraşıp çalıştırmamıştım.
3. Vitesle birde bir çalıştırmıştım. :unlem
Bu arada bi baktımki marş motoruna giren soket çıkmış. Bi saat boşuna tırmalamışım.
Takınca cillop gibi oldu ;-)


soket iyi azizlik yapmış =) 1 sefer mecbur kaldım o da 2. viteste tek denemede oldu. hatrı sayılır bi sürate ulaşmıştım muhtemelen ondan çevirebildim ama bir daha başıma gelirse 3. vitesi denerim 115nm tork için daha mantıklı evet.

bu arada 2004-2006 model (belki tek egzantirikli boxerlara tüm yıllar içindir söyleyen kişi emin değildi) 1200gs geri çağırma var borusan'da. detayları henüz bilmiyorum ama enjeksyon sistemiyle alakalıymış ve 400€ değerinde bir işmiş. pazartesi borusanı arayıp şasi numarasıyla kontrol yaptıracağım bakalım gerek var mı?


çağırma geçenlerde benim bizzat tecrübe ettiğim bi sıkıntıya ilgili olabilir.
ilgli link
viewtopic.php?f=67&t=16883&p=375991#p375991

aşağıdaki fotolarda ok la işaretlediğim noktadan yakıt sızıyordu.

Resim

Resim

Gece bol Euro lu kabuslar görerek ve sabahı zor ederek teknik otoya ( Bursa ) vardığımda bu konuyla ilgili aksiyonları olduğunu söylediler.

Aksiyonun kapsamı ve modeller :
2005-2011 model yılı R-model motosikletler, model yılı 2005-2012 K-model motosikletler, model yılı 2010-2011 S 1000 modeli motosiklet ve model yılı 2006-2010 HP2 motosikletler.Etkilenen motosiklet, yakıt pompası flanş (ve varsa yardımcı yakıt pompası flanş) çatlaklar geliştirmek ve yakıt sızıntısı olabilir.

Dedikleri gibi hiç bir ücret ödenmeden benzin pompası ve flanşım değişti.

Aşağıdaki fotolarda çok belli olmuyor ama Yenisinin üzerinde metal bir halka var.

Resim

Resim

_________________
Bur@k / BURSA

Resim

http://cumartesigezginleri.blogspot.com.tr


En son mrburak tarafından 02 Ara 2014, 02:37 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: akü sorunu
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2014, 16:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2011, 20:15
Mesajlar: 1216
Konum: İzmir-bornova
Motosikleti: R 1200 GS
Kan Grubu: o RH +
isminiz: Erol Koçan
Benim motor r1200 gs 2005 model şu anda serviste benzin pompası ile beraber 4-5 parça daha ücretsiz değiştiriliyor. Pazartesi motoru teslim alacağım sonucu buraya yazarım
Herhangi bir arızası yoktu bir şey sormak için öylesine gitmiştim servise orada şaseden sorguladılar, bende değişimler yapılsın diye motoru bıraktım

_________________
Hayattan zevk almanın yollarını ara...

)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: akü sorunu
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2014, 16:48 
erol yazdı:
Benim motor r1200 gs 2005 model şu anda serviste benzin pompası ile beraber 4-5 parça daha ücretsiz değiştiriliyor. Pazartesi motoru teslim alacağım sonucu buraya yazarım
Herhangi bir arızası yoktu bir şey sormak için öylesine gitmiştim servise orada şaseden sorguladılar, bende değişimler yapılsın diye motoru bıraktım


http://serhatgursoy.com/2014/03/12/r-12 ... egulatoru/ yazısının altına yorumu yapan sizmişsiniz. teşekkürler.


duyduğuma göre regülatör değişimi dahil değilmiş bu geri çağırmada burak. sanırım dediğin üzerinden yapılan değişimler var.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: akü sorunu
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2014, 23:46 
-Enjeksiyon sistemi olan bir motor aküde hiç elektrik yoksa,yani gösterge ışıkları bile yanmıyorsa vurdurarak da çalışmaz..
Aküde en azından:
1-Benzin pompasını çalıştırabilecek,
2-Enjektörleri açıp kapayarak püskürtmeyi sağlayacak,
3-Motorun endüksiyon bobininin ihtiyacı olana (buji ateşlemesi için)
yetecek kadar elektrik bulunması gerekir..
Eğer hiç yoksa denemeyin.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: akü sorunu
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2014, 00:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010, 03:46
Mesajlar: 1039
Motosikleti: DL650 K13
o.somuncu yazdı:
-Enjeksiyon sistemi olan bir motor aküde hiç elektrik yoksa,yani gösterge ışıkları bile yanmıyorsa vurdurarak da çalışmaz..
Aküde en azından:
1-Benzin pompasını çalıştırabilecek,
2-Enjektörleri açıp kapayarak püskürtmeyi sağlayacak,
3-Motorun endüksiyon bobininin ihtiyacı olana (buji ateşlemesi için)
yetecek kadar elektrik bulunması gerekir..
Eğer hiç yoksa denemeyin.



böyle bir durumda ittirerek evet çalışmaz fakat yokuş da iseniz dinamo elektrik üretecek devire çıktığında çalışır..


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: akü sorunu
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2014, 01:08 
Nikkfurie yazdı:
o.somuncu yazdı:
-Enjeksiyon sistemi olan bir motor aküde hiç elektrik yoksa,yani gösterge ışıkları bile yanmıyorsa vurdurarak da çalışmaz..
Aküde en azından:
1-Benzin pompasını çalıştırabilecek,
2-Enjektörleri açıp kapayarak püskürtmeyi sağlayacak,
3-Motorun endüksiyon bobininin ihtiyacı olana (buji ateşlemesi için)
yetecek kadar elektrik bulunması gerekir..
Eğer hiç yoksa denemeyin.



böyle bir durumda ittirerek evet çalışmaz fakat yokuş da iseniz dinamo elektrik üretecek devire çıktığında çalışır..


Dinamo dediğiniz üreteçin dış sargısı için de elektrik gereklidir..Aküden aldığı eelektrik ile elektromanyetik alan (mıknatıs etkisi)oluşturarak elektrik üretmeye başlar..
Eski motorların statorlarının üzerindeki volanda doğal mıknatıslar vardı.Onlarda yeterli dönme sağlandığında elektrik üretebilir.Yani ancak öyle olursa dedğiniz gerçekleşir.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: akü sorunu
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2014, 03:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010, 03:46
Mesajlar: 1039
Motosikleti: DL650 K13
o.somuncu yazdı:
Nikkfurie yazdı:
o.somuncu yazdı:
-Enjeksiyon sistemi olan bir motor aküde hiç elektrik yoksa,yani gösterge ışıkları bile yanmıyorsa vurdurarak da çalışmaz..
Aküde en azından:
1-Benzin pompasını çalıştırabilecek,
2-Enjektörleri açıp kapayarak püskürtmeyi sağlayacak,
3-Motorun endüksiyon bobininin ihtiyacı olana (buji ateşlemesi için)
yetecek kadar elektrik bulunması gerekir..
Eğer hiç yoksa denemeyin.



böyle bir durumda ittirerek evet çalışmaz fakat yokuş da iseniz dinamo elektrik üretecek devire çıktığında çalışır..


Dinamo dediğiniz üreteçin dış sargısı için de elektrik gereklidir..Aküden aldığı eelektrik ile elektromanyetik alan (mıknatıs etkisi)oluşturarak elektrik üretmeye başlar..
Eski motorların statorlarının üzerindeki volanda doğal mıknatıslar vardı.Onlarda yeterli dönme sağlandığında elektrik üretebilir.Yani ancak öyle olursa dedğiniz gerçekleşir.



hocam, mıknatıs rotorunun hızla dönmesi sonucunda statorda ki iletken sargıların etrafındaki manyetik alan değişime uğrar ve bir akım oluşarak elektrik üretilmiş olur.. deneme amaçlı aküyü aracın üstünden sökün alın yokuş aşağı yeterince hızlandırdığınızda yine çalışır..tabi aküsüz uzun süre çalıştırılması sakıncalıdır akü bitik de olsa voltajı dengeler yerinde olmalıdır..


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: akü sorunu
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2014, 03:36 
hocam, mıknatıs rotorunun hızla dönmesi sonucunda statorda ki iletken sargıların etrafındaki manyetik alan değişime uğrar ve bir akım oluşarak elektrik üretilmiş olur.. deneme amaçlı aküyü aracın üstünden sökün alın yokuş aşağı yeterince hızlandırdığınızda yine çalışır..tabi aküsüz uzun süre çalıştırılması sakıncalıdır akü bitik de olsa voltajı dengeler yerinde olmalıdır..[/quote]

İşte o manyetik alan ya yapay olarak,ya da doğal mıknatısla sağlanır..Şimdiki otomobil alternatörlerinin hiçbirinde doğal mıknatıs yoktur.Aküden bağlanan akımla yapay olarak sağlanır..Akü 0 ise, istediğiniz hızla çevirin elektrik elde edemezsiniz..BMW bokser motorlarının altenatörleri de ayni arabaların gibidir..Ama pek çok motosiklette de doğal mıknatıslı volan kullanılır..V-Strom da öyle midir bilmiyorum..


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: akü sorunu
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2014, 21:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Şub 2011, 01:17
Mesajlar: 274
Konum: bursa
Motosikleti: cbf1000fa
Kan Grubu: AB rh +
isminiz: Tarık Işıktaş
bende aktarma konusundan bahsetmek istiyorum. diyelim bir skuteriniz var ayak marşı olmayan , parkları acık bıraktınız benim gibi , sonra geldiniz kontağı açtınız kimsecikler yok yani zorda kaldınız benim şuan kaldığım gibi ;
yapılacak iki yöntem var biri akunuzu söküp , şarjlayıp geri getirip takıp basacaksınız marşa
yada bir motor yada otomobilden aktarma kablosu ile çalıştıracaksınız.

motordan motora hiçbir sıkıntı olmaz bağlantı yapılır. aküsü sağlam motor çalıstırılır ve diğerininde marş ile çalısması beklenir.
arabadan motora şarjda araba çalıstırılmaz. bağlantı yapılır diğeri gibi direk motorun marşa basıp çalıstırabilir yada balantı kurulmuş şekilde 15-20 dk bekleyip motorunuzun marşı basacak kadar akünüzün dolması beklenebilir.

atarma bağlanırken önce - eksi kutuplar sonra + kutuplar bağlanır. sökerken önce + artı kutup sökülür derler ama ne farkeder tam bilmiyorum.
arabadan motora aktarmada motorumuzun beyni , orası burası yanarmı diye düşünmeyin. Sonucta ikisi de 12V dur.
Amperleri farklıdır ama akünüz kapasitesi kadar akım çeker digerinden. dolu kap - boş kap olayı yani bir sıkıntı olmaz.
tecrübeyle sabit. ne akünüz nede benzininiz hiç bitmesin hayırlı yolculuklar...

_________________
Tarık Işıktaş
CBF1000FA


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: akü sorunu
MesajGönderilme zamanı: 02 Ara 2014, 23:01 
kont yazdı:

atarma bağlanırken önce - eksi kutuplar sonra + kutuplar bağlanır. sökerken önce + artı kutup sökülür derler ama ne farkeder tam bilmiyorum.


Sökerken önce - kutup sokulur de + yı sökmek için bırakılan yerde olur da şasi alırsa devre tamamlanır. Bunu engellemek için önce + sökülür. Böylece düşük bir ihtimal anlık statik elektrik dışında bir güç kaynağı olmayacağı için devre tamamlanmaz.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: akü sorunu
MesajGönderilme zamanı: 08 Kas 2016, 17:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2016, 11:06
Mesajlar: 509
Motosikleti: SUZUKI V-STROM DL650
Kan Grubu: A+
isminiz: ERDİNÇ DURAN
konuyu canlandıralım...

Anekdot...;

Sakarya da yemeli içmeli misafirlik sonrası yağmurlu yolculuk için motoruma bindiğimde marş basmadı, gözüm hemen çakarların düğmesine gitti veeee "ON" ... Sebep belli çözüm ne ? derken ustamı aradım tarifleri üzerine 2. viteste bolca bayırdan aşağıya vurdurdum.... benim beceriksizliğim olsa gerek rampa bitti motor çalışmadı.... lojman güvenliğindeki amcam koştu yardıma... kısa bir sorgu sual ardından scooter ından demir teli yaptığı aktarma kablosu ile tek marşda benim küheylan şahlandı... Amca o an gözümde ALTIN ELBİSELİ AMCA oluverdi... sarıldım öpüştük koklaştık, kısa bir gençlik hikayeleri faslından sonra yola koyuldum, İzmit'e geldiğimde saat 23:00 civarı idi hemen tamircime gitti (evet o saatte dükkanını açtı) eski akü söküldü yenisi ktakıldı... eski akü çin malı normalde 12A olması gerekirken 9A lik çıktı... velhasıl akü değiştikten sonra motorumun sürüşü bile canlandı, ilgisi varmı bilmem ama vites küçültme esnalarındaki motorun yığılma durumu bile azaldı...

_________________
VAZGEÇME, ÜŞENME, ERTELEME...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: akü sorunu
MesajGönderilme zamanı: 09 Kas 2016, 22:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eyl 2015, 14:36
Mesajlar: 1470
Konum: Pamukova/Sakarya
Motosikleti: DL 650 RD 650
Kan Grubu: AB RH (+)
isminiz: Ali Osman AYYILDIZ
yeni akü
yeni can

_________________
Anı yaşa... Anı Olsun


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: akü sorunu
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2016, 20:20 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2016, 15:12
Mesajlar: 3268
Konum: 3yol/izmir
Motosikleti: Dl 650
Kan Grubu: A rh +
isminiz: Mehmet ARICAN
+1
alpagut yazdı:
yeni akü
yeni can

_________________
1999HONDA VFR800Fİ
2006SUZUKİ DL650VSTROM
NE MUTLU TÜRK`ÜM DİYENE...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 45 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye