V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 28 Mar 2024, 11:19

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 27 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik değişimi ve SES?
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2010, 00:27 
thedl yazdı:
Aynı sorunu bende fuardan yeni aldığım Anakee 2 lerimi taktırdıktan sonra farkettim fakat lastikler yeni olduğu için onlardan gelebilir düşüncesiyle pek üzerinde durmadım. Herhalde sökme takma esnasında zaten ömrünü tamamlamaya yaklaşmış rulmanlar bir şekilde arızalanıyor...Benim motor 30.000 km oldu rulmanların değişim km si varmıdır?

Birde hubbards bu işin maliyeti ne kadardır?


km ile değil kullanım ile alakalı daha çok, kasislere, çukurlara sert giriyorsan daha kolay yıpranıyorlar. ben 55.000'de önü de arkayı da değiştirdim özellikle arka resmen dağılmıştı, zaten değiştirmeden önce kıtırtı gibi hafif birşey hissediliyordu, takılarak dönüyordu resmen tekerlek. tekerlek boşluktayken elinle çevirirken hem dinleyerek hem de el hissiyatıyla bi terslik olup olmadığını anlama ihtimalin var. ama en temizi bi ustaya göstermek tabi. rulmanlar ayarlandığı taktirde uzun bi işlem değil değiştirmek.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik değişimi ve SES?
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2010, 08:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eyl 2008, 15:14
Mesajlar: 1489
Motosikleti: K5 - mavi
Kan Grubu: ARh(+)
Resim

fiyat konusuna gelince....
-Fotodaki küçük FOG kutuları boyutunda 2 adet arka teker rulmani,
-ve dişli icinde daha büyük boyutta çıkarması paslanmadan dolayı daha zor olan 1 adet rulman

Toplam süre 45 dakika ( rulmanlarin satın alinmasi dahil)
Toplam maliyet 120 papel :)

hubbards the haşin rulman düsmani...

_________________
Who knows what tomorrow brings?
Geocaching nedir?
Driving K5DL650 - (Blue Vicktoria)

Kimler Ajan olmak istiyor? :)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik değişimi ve SES?
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2010, 09:10 
hubbards yazdı:
bakınız demin ne buldum internette.. lastige takılan kurşunla ilgili..

http://www.uzmantv.com/balans-ayari-lastikler-acisindan-ne-oneme-sahiptir


Bu arkadaşın bilgisine şaşırdım doğrusu. Anladığım lastikten sadece satabileceği kadar anlamasıdır. Uzman TV ye çıkarılması ise ilginç Farkedildiği üzere balans konusunda kopya çekiyor ama kopyası yanlış. Olur da bu kadar olur... :mrgreen Biz boşverelim arkadaşın yanlış bilgisini ve Uzman TV yi, doğrusuna bakalım.

Balans nedir; Dönen bir cisme etkiyen kuvvetlerin yaratmış olduğu dengesizliğin adıdır. 2 çeşit balans vardır.

1. STATİK BALANS; Dönen cisme dikey yönde etkiyen ağırlık faktörlerinden meydana gelen balansızlıktır.

2. DİNAMİK BALANS; Dönen cisme yatay yönde etkiyen ağırlık faktörlerinden meydana gelen balansızlıktır.

Arkadaşın bahsettiği Radial Run-Out ve Lateral Run-Out, dönen cismin fiziksel olarak bozulmasından meydana gelen bir dengesizliktir. Yani jantın eğik olması, lastiğin tabanının kaymış olması, jantın göbekten merkezinin kaçık olması gibi gibi gibi.

Statik ve Dinamik balansızlıklar, ağırlığın karşı istikametine kendi ağırlığı kadar bir başka ağırlık takılması ile giderilir ve bunu balans makineleri yapar. Oysa Radial ve Lateral Dengesizlikte jant düzeltme veya tabanı kaymış latiğin değiştirilmesi ile sonuca gidilir.

Başka bir deyişle Balans Makineleri balansızlığı ölçer ve siz bu balansızlığın meydana geldiği yerin aksi noktasına karşıt ağırlığını taktığınızda sorunu çözmenizi sağlar. Size ağırlığın nerede ve kaç gr olduğunu gösterir ve kurşunu nereye yapıştıracağınızı gösterir. Diğer filmde gösterilen masa üstü Statik Balans Makinesidir. Tamamen manueldir. Bir de bunnun digitalleri vardır ki bunlar kurşun ağırlığını verir. Kurşun jantın genişliğini düşünürseniz tam orta noktasına takılır. Bilgisayarlı olan makinelerde ise balansızlık her iki şekilde de aynı anda yapılır. Makine statik ve dinamik balansızlıkları harmanlayarak jantın iki dış noktalarına kurşun çakılmasını ister. Yani jantın genişliğini düşünürsek bir dışa bir içe 2 adet kurşun takılır. Kurşunlar simetrik karşılıklı olmak zorunda değildir. Makine bunu hesaplar.

Yeri gelmişken hak arasında Rot-Balans işleri hep karıştırılır bunu da söyliyeyim. Rot denilen tabir aslında aracın tüm tekerleklerinin (stepne hariç) aynı doğrusal çizgi üzerinde dönmesini sağlayan bir sistemdir. Burada aracın yere basma gücünü, viraj kabiliyetini vs. lerini artırmak veya azaltmak için de Caster ve Camber değerlerine bakılır.

Camber, hatırlarsanız eski skodaların arka lastikleri içe bakardı. Hatta Skoda bacaklı diye dalga geçilen arkadaşlarımız dahi olmuştur. (Benim yaşlarımdakilerden bahsediyorum... :mrgreen ) işte lastiğin içe (negatif) veya dışa (pozitif) eğik olmasına camber, lastiğin dikey ile yapmış olduğu açıya da camber açısı diyoruz. Ne işe yarar derseniz, negatif camber açılı araçlarda viraj kabiliyeti yok gibidir. Çabuk devrilmeye müsaittirler. Oysa pozitif camberli araçlarda virajlar daha güvenlidir. (Bkz. F1 araçlarının lastiklerine. Üstten araca yakın, yere basan kısımlar ise araçtan uzak).

Caster, aracın amortisör kulelerinin eğikliğine denir. Bu kulelerin dikey ile yapmış olduğu açıya da Caster açısı denir. Ne işe yarar derseniz, yön lastiklerinin dönüşlerde çizmiş olduğu dairelerin farklı olmasını sağlar. Sebebi ise dıştaki lastik daha uzun mesafe katetmesi gerekirken içteki lastik daha kısa mesafe katetemesi gerekir. Caster açısı "0" olan bir araçta her iki tekerlek te aynı şekilde aynı çapta dönmeye çalışacaklarından araç dönmeyi rahat yapamaz, lastikler aşınır, millere yük biner vs. vs. hasarlar oluşur. Yüksek hızlarda araç viraj dönüşlerinde dalma tabir ettiğimiz istemsiz sağa sola sapmalarda bulunur. Yeni nesil araçların arka tekerlekleri de sağ sol hareketli olabildiğinden bu tarz araçlarda arka tekerleklerde de Caster ayarı yapılır.


Motosikletlerde peki hangileri var? Aslında zincir gererken sağ sol ayarını yapmamız rot ayarıdır. Bir taraf daha fazla gerilirse arka lastiğin izi ile ön lastiğin izi farklılaşır. Bu da çizgi sapmasına sebep olur direksiyon eğri durur. Camber yoktur motorlarımızda kaza vs. olmadığı sürece. Caster vardır ancak ayarı yapılmaz. Ön tekerleğin amortisörlerinin dikey ile yaptığı açı Caster açısıdır. Açı ne kadar büyük olursa motosikletin dönmesi o kadar zordur. Açı ne kadar küçük olursa motosikletin dönmesi o kadar rahattır ama bu sefer de dalma vs. gibi etkiler yaratır. Bu da ciddi risktir. Bu sebeple bir kez fabrikada mesnetlere bir açı verilerek amortisörlerin duruş pozisyonu belirlenir ve imalat ypılır. Yani ayar yoktur.

Gördüğünüz gibi rot anlatırken tek bir balans kelimesi geçmedi. Diyeceğim o kibirbirlerinden bağımsız ama aracın gidişatını etkileyen unsurlardır.

Siz siz olun, her 15 bin km de bir balans ayarlarınızı yaptırın (lastikleriniz janttan ayrılmadığı sürece), otomobillerinizde de her 5 - 10.000 km arasında da rot ayarlarını kontrol ettirin.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik değişimi ve SES?
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2010, 11:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Eyl 2008, 15:14
Mesajlar: 1489
Motosikleti: K5 - mavi
Kan Grubu: ARh(+)
Teşekkürler mr Zafer...

_________________
Who knows what tomorrow brings?
Geocaching nedir?
Driving K5DL650 - (Blue Vicktoria)

Kimler Ajan olmak istiyor? :)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik değişimi ve SES?
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2010, 12:16 
zaferyangin yazdı:
tüm tekerleklerinin (stepne hariç)


detaylı bilgide son nokta :alkıs

valla her zamanki gibi üşenmeden döktürmüşsün abi eline sağlık :süper


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik değişimi ve SES?
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2010, 22:33 
Zafer Hocam,
Her zamanki gibi ,dağarcığındaki derin bilgi birikimini yeri geldiğinde yine paylaştın,sağolasın dostum. :alkıs :süper :D .


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik değişimi ve SES?
MesajGönderilme zamanı: 07 Nis 2010, 11:32 
Her zaman dediğim gibi "Bilgi paylaştıkça güzeldir."... :D


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik değişimi ve SES?
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2013, 10:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2012, 22:45
Mesajlar: 1319
Motosikleti: VaraderO
isminiz: Bu®ak Narçın
thedl yazdı:
Aynı sorunu bende fuardan yeni aldığım Anakee 2 lerimi taktırdıktan sonra farkettim fakat lastikler yeni olduğu için onlardan gelebilir düşüncesiyle pek üzerinde durmadım. Herhalde sökme takma esnasında zaten ömrünü tamamlamaya yaklaşmış rulmanlar bir şekilde arızalanıyor...Benim motor 30.000 km oldu rulmanların değişim km si varmıdır?


Aynı olay lastik değişimi ile birlikte benimde başıma geldi. Yeni lastikleri takmamla beraber bir ses peydahlandı. Önden geldiğini düşündüğüm bozuk rulman sesine benzer bir ötme. Tekrar endo motora götürüp durumu anlattım. Lastiği tekrar söküp ön rulmanları kontrol ettik. Her ikiside tertemiz duruyor. Hatta tekeri parmaklarıma geçirip döndürmeme rağmen hiç bir tıkırtı yada başka bir olumsuz durum göremedim. Balatanın arasına pislik girmiştir diyerek balata temizleme spreyi ile temizlediler fakat buda çözüm olmadı. Bunun üzerine 38.000 km de olan orjinal ön balataların değişimine karar verdim. Yeni balatarla sesin kesileceğini açıkçası ummuyorum. Bu başlıktan öğrendiğim kadarıyla sesin önden geldiği konusunda yanılıyorda olabilirim. Belkide sesi arkada aramalıyım. Yeni lastiklerime sevinemedim bile. Olmazsa tüm rulmanları değiştirmeyi düşüyorum. Sanayiden rulmanları isterken referans olacak marka/kod no gibi bilgiler varsa süper olurdu. Ayrıca bu konuda sesin kaynağını keşfedebilmem için bakmam gereken başka yerler varsa, tecrübeli arkadaşlar yardımlarını esirgemesinler.

_________________
İki tip motosiklet sürücüsü vardır, ağzıyla sürenler, sadece sürenler...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik değişimi ve SES?
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2013, 10:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010, 03:46
Mesajlar: 1039
Motosikleti: DL650 K13
anakee2 gercekten cok gurultulu bir lastik..
ozellikle lastik havasi 2-3 bar dustugunde hafif virajlarda kaskin icine motor sesini aşıp girecek seviyede ses uretiyor...

anakeden sonra pilot road a gecince bariz farki anlamistim ve "lastik ihtiyaci" isimli basligada yazmistim..

tavsiyem lastik basinclarini kisa mesafe surdukten sonra bile olsa sicak on 36 arka artcisiz 40 ayarlayin biraz ses azalacaktir ve yol tutus daha iyilesecektir


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik değişimi ve SES?
MesajGönderilme zamanı: 03 May 2013, 12:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Haz 2009, 12:35
Mesajlar: 7660
Konum: (Cehennemin dibi-İstanbul) GAVUR İZMİR'Lİ
Kan Grubu: A Rh ( + )
isminiz: H a k a n
whitewine yazdı:
Olmazsa tüm rulmanları değiştirmeyi düşüyorum. Sanayiden rulmanları isterken referans olacak marka/kod no gibi bilgiler varsa süper olurdu. Ayrıca bu konuda sesin kaynağını keşfedebilmem için bakmam gereken başka yerler varsa, tecrübeli arkadaşlar yardımlarını esirgemesinler.

Biraderim buraya bir bak derim....

viewtopic.php?f=52&t=9672&p=200090&hilit=teker+rulmanlar%C4%B1#p200090

_________________
karabatak35@gmail.com
05385479132
Deutsche Blonde
Only flying is better than BMW


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik değişimi ve SES?
MesajGönderilme zamanı: 04 May 2013, 17:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Ağu 2012, 22:24
Mesajlar: 363
Konum: Kemer-Antalya
Motosikleti: v-strom dl650
Kan Grubu: 0 rh +
isminiz: murat şahin
Anakee 2 lastiklerimi taktırdıktan sonra işin doğrusu aynı uğultuyu bende duymaya başladım.Hatta ilk zamanlar birkaç kez durup motorun sağını solunu kontrol ettim.Sonra pekte umursamadım.Bu arada Anakee 2 taktırdıktan sonra virajlara girdiğimde sanki eskiye göre kıyasladığımda biraz daha mı fazla motorun arkası dans ediyor diye düşünmüyor değilim.Sizin gözleminiz nedir merak ediyorum.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Lastik değişimi ve SES?
MesajGönderilme zamanı: 04 May 2013, 18:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 May 2012, 22:45
Mesajlar: 1319
Motosikleti: VaraderO
isminiz: Bu®ak Narçın
Sesin kaynağını bulduk ve sorunu çözdük. Bu tamamen benim motor mekaniğinde acemi olmamdan kaynaklandı. Ses lastikler değiştikten sonra ortaya çıkmıştı. Hatırı sayılır bir yere ve ustaya bu değişimi yaptırdığım için ve aynı zamanda hemen ardından tekrar servise gidip sesi belirttiğim halde sesin normal olduğu söylendi. Bu gün başka bir ustaya sesi kelimelerle anlatırken direk, zinciri çok germişlerdir, oda ön dişliyi zorlar uğultu başlar demezmi. Motorun yanına gittik ve aynen dediği gibi. Zincir boşluğunu ayarladı ses falan kalmadı. Ben sesi rulmanlarda, balatalarda ararken meğer gerginlikten dolayı ön dişli ötüyormuş. Bununla benim kafamı meşgul eden servise ben ne diyim şimdi. :sinir

_________________
İki tip motosiklet sürücüsü vardır, ağzıyla sürenler, sadece sürenler...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 27 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: leventinceman ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye