V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 29 Mar 2024, 09:14

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 36 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2008, 22:41 
Eski motorumda lastiğim bir defa patladı ancak onu da mola bitip de motorun yanına geldiğimde lastiğin yere yapışmış olduğunu gördüğümde anladım. Yolda giderken bir problem olmamış, durunca lastik yere inmişti.

Bir defasında ise araba ile TEM'de yaklaşık 170-180 km/h hızla ilerleken araba birden titremeye başladı. Dikiz aynasını kontrol ettiğimde arabanın arkasını toz duman aldığını gördüm ve arka lastiğin patladıgını anladım. Ayağımı gazdan çekip, çok hafif frene koyarak bir taraftan arabayı dengede tutmaya (şiddetli bir şekilde sarsılıyor, arabanın arkası deyim yerindeyse dans ediyordu) bir taraftan da emniyet şeridine kendimi atmaya çalışıyordum. Sonunda emniyet şeridine yaklaştım ve durmaya yakın sağ arka lastiğim cantdan ayrılarak beni geçti. Durduğumda sağ arka cantın üzerinde çok ince bir halka şeklinde lastik parçaları kalmışdı. Bembeyaz bir yüz ile bir canta bakıyor, bir kopup giden parçalanmış lastiğe.

Aynı hızda ön lastik patlasa büyük ihtimalle araba takla atacak, ben de tarih olacaktım. O günden sonra mümkün olduğu kadar hız yapmamaya çalışıyorum. Kimse ile çarpışmasak bile lastiğin her an parçalanma ihtimali var ve bunu akıldan çıkarmamak gerekir.

Motorda lastiğin ani olarak yarılmasını düşünmek bile istemiyorum, Allah korusun. Lastik konusunda mümkün olduğu kadar cömert olmalı, eski lastikle yola çıkmamak olmazsa olmaz diye düşünüyorum. Lütfen ekonomi yapacağız diye lastikleri ömründen fazla zorlamıyalım...


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Eki 2008, 23:44 
Arkadaşlar hepinizin görüşlerini ve önerilerini dikkatle okudum, yalnız bir konu var ki dokunmadan geçmek istemiyorum, o da şu; motorsiklet ile hız yapma dürtüsüne çoğu zaman bende kendimi kaptırıyorum ama unutmamak lazım ki üzerinde raks ettiğimiz makineler iki tekerlekten ibaret...120-130 larda patlayan tekerle ne yapacağımızı tartışmak yerine "biraz hız kessek" ne dersiniz.
"Aleme verir latkımı kendisi yer salkımı" cinsinden oldu bu öneri ama doğrusuda bu... lüzümlü haller dışında ortalama hızımız 120 aşmasa daha uzun yaşarız gibime geliyor...

Hepimize kazasız günler...


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2008, 00:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Tem 2008, 17:28
Mesajlar: 541
Konum: Beşiktaş
Motosikleti: BMW R1200GS
Kan Grubu: A rh (+)
isminiz: Tolga Yalçın
renard yazdı:
Arkadaşlar hepinizin görüşlerini ve önerilerini dikkatle okudum, yalnız bir konu var ki dokunmadan geçmek istemiyorum, o da şu; motorsiklet ile hız yapma dürtüsüne çoğu zaman bende kendimi kaptırıyorum ama unutmamak lazım ki üzerinde raks ettiğimiz makineler iki tekerlekten ibaret...120-130 larda patlayan tekerle ne yapacağımızı tartışmak yerine "biraz hız kessek" ne dersiniz.
"Aleme verir latkımı kendisi yer salkımı" cinsinden oldu bu öneri ama doğrusuda bu... lüzümlü haller dışında ortalama hızımız 120 aşmasa daha uzun yaşarız gibime geliyor...

Hepimize kazasız günler...

mantıklı bi yaklaşım ama kısmetimizde yoktur işallah böyle bi durum çünkü 100le bile giderken ön lastikte bi patlama çatlama bi ani yarılma olsa bi yarıkta kafaya açılır gibime geliyor :( Allah hepimizi korusun...

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2008, 00:33 
Ben düşük hızda giderken yüksek hıza göre çok daha fazla kaza senaryosu geçiriyorum aklımdan (yani trafikteki anlık mutemel tehlikelerle ilgili). Bir kere akan trafikten her koşulda hızlı olmalısınız ki kontrol sizde olsun. Tabi bunlar benim görüşlerim...

Ama 120-130 yavaşlamamızı gerektirecek hızlar olduğunu düşünmüyorum. Arkadaşıma 95km/s hız ile giderken arabasıyla makas atmakta olan bir genç çarptı ve kaçtı, arkadaşımın sağ kolu uzun süre felçli kaldı ve halen de omuzdan yukarıya kaldıramıyor :üzgün (kendisi halen motordan vezgeçmedi ve - çok şükür - suzuki gs500 e binmekte şuan) yavaş demek her zaman güvenli demek değildir...


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Eki 2008, 09:44 
Dur bakalım arabada sağ patlarsa sağa, sol patlarsa sola çekiyordu meret.
O halde motorda da ön teker patlarsa öne, arka patlarsa arkaya çeker diyebiliriz.
Bu durumda da altında bulunacağımız risk öünümüzde ya da arkamızda olması muhtemel araçla olur diye düşünüyorum. Düşünüyorum o halde deliyim.

Neyse şaka bir yana, araba ile (İki aile tailden dönerken yaklaşık ağırlık araba +eşya+yolcu 2 ton) bir anda bir ses duyduk ve o an araç sağa doğru çekmeye başladı. Hemen durup baktıkki sağ arka teker tamamen inmiş. Biz durana kadar da yanak üzerinde yürümüşüz bayağı bi. Ama burada garip gelen bana. LAstikte sadece bir çivi deliği olmasına rağmen lastiğin tamamen inip yanak üzerinde yürümemize sebep olması idi. Bir o ses nereden geldi anlamadık. Hani patlama olsa lastikte darp olurdu.


Ha bu arada bu olaydan beri aracımda hala stepne yok şimdi aklıma geldi.
Durup dururken masraf çıktı bide. Neyse belki gene unuturum... :mrgreen


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2011, 01:48 
Bi Soru Sormak istedim Şimdi Diyelim Bulgaristandasiin Ormanlik Bi alan ve Tekerin Patladi Ne Yaparsin ?


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2011, 02:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2011, 15:49
Mesajlar: 852
Konum: Bodrum
Motosikleti: R80
Kan Grubu: 0-rh-+
isminiz: Yusuf İlkbahar
arkadaşlar öncelikle bu lastikler (tubeless) patlayınca kolay kolay jantı bırakmaz... sorun jant lastigi bırakırsa başlar.. ben 180 km hiz ile giderken arka lastigim patladı motor sadece hafif arka salladı (yıl 1987 motor VF 750 S) sanki staprize yolda gider gibi....ama en büyük sorun tubeless almayan motorlar....bu lastikler çabuk jantı bırakır ve motoru kontrol etmek oldukça zordur...(yıl 1990 motor CB 750 FOUR) bu motor ile 120 km hızla giderken ön lastigim patladı km 20 ye indiginde dahi kontrol çok zordu..beni allah korudu ..biz yinede emniyeti elden bırakmayıp zamanı gelince lastigimizi deiştirelim..

_________________
İki Teker Bedenimi , Tek Teker Ruhumu Taşır :)..
Yusuf Canan İlkbahar
0532 416 07 71


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2011, 11:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2010, 22:11
Mesajlar: 1432
Konum: Bostanlı-İZMİR
Motosikleti: XT660ZA TENERE
Kan Grubu: arh+
isminiz: .Burak.
pantera12 yazdı:
Bi Soru Sormak istedim Şimdi Diyelim Bulgaristandasiin Ormanlik Bi alan ve Tekerin Patladi Ne Yaparsin ?


ben herhalde motorla vedalasırım..dondugunde motoru orada bulman kucuk bir ihtimal..
bu durumu yasamamak icin,ya kopuk ya da 20 tl ye satılan akuye baglanan kucuk pompalardan topcase e atmak lazım...

_________________
TURK İnSAnI, pArA gİbidİR, ısıGa tUt, iCİnDe ATATÜRK yOkSa saHtEdİR..

burakyalman@gmail.com 0541 598 25 00- 0532 767 35 90


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2011, 13:19 
byalman yazdı:
pantera12 yazdı:
Bi Soru Sormak istedim Şimdi Diyelim Bulgaristandasiin Ormanlik Bi alan ve Tekerin Patladi Ne Yaparsin ?


ben herhalde motorla vedalasırım..dondugunde motoru orada bulman kucuk bir ihtimal..
bu durumu yasamamak icin,ya kopuk ya da 20 tl ye satılan akuye baglanan kucuk pompalardan topcase e atmak lazım...



Kopukle Nereye Kadar Gidebilirisin...?


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Kas 2011, 21:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Oca 2010, 22:11
Mesajlar: 1432
Konum: Bostanlı-İZMİR
Motosikleti: XT660ZA TENERE
Kan Grubu: arh+
isminiz: .Burak.
pantera12 yazdı:
byalman yazdı:
pantera12 yazdı:
Bi Soru Sormak istedim Şimdi Diyelim Bulgaristandasiin Ormanlik Bi alan ve Tekerin Patladi Ne Yaparsin ?


ben herhalde motorla vedalasırım..dondugunde motoru orada bulman kucuk bir ihtimal..
bu durumu yasamamak icin,ya kopuk ya da 20 tl ye satılan akuye baglanan kucuk pompalardan topcase e atmak lazım...



Kopukle Nereye Kadar Gidebilirisin...?




sorunu okudum..
gozum avatarına gitti...
yok ,valla hic bir yere gidemem... :agla

_________________
TURK İnSAnI, pArA gİbidİR, ısıGa tUt, iCİnDe ATATÜRK yOkSa saHtEdİR..

burakyalman@gmail.com 0541 598 25 00- 0532 767 35 90


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2011, 11:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Haz 2009, 12:35
Mesajlar: 7660
Konum: (Cehennemin dibi-İstanbul) GAVUR İZMİR'Lİ
Kan Grubu: A Rh ( + )
isminiz: H a k a n
pantera12 yazdı:
Kopukle Nereye Kadar Gidebilirisin...?

Biraderim lastiğin yarılmadıysa eğer,seni en yakın lastikçiye kadar rahat rahat götürür.Bir kaç gün kullanabilirsin,ancak lastikçiye gittiğinde lastiğin iç yüzeyini kaplamış olan köpüğü kazıttırman/çıkarttırman gerekecek.Yani yanında köpük varsa korkma yola devam :mrgreen

_________________
karabatak35@gmail.com
05385479132
Deutsche Blonde
Only flying is better than BMW


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2011, 16:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Oca 2011, 00:22
Mesajlar: 1171
Konum: İstanbul/Ataşehir
Motosikleti: CBF 1000
Kan Grubu: ABrH+
isminiz: Tolga Binerbay
Bir kere başıma geldi Allah'dan 160 üstünde değildim arka patladı anladım yavaşladım zor yırtmıştım .

_________________
Tolga Binerbay
Honda CBF 1000
Honda CB125 Ace


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2011, 17:25 
Karabatak yazdı:
pantera12 yazdı:
Kopukle Nereye Kadar Gidebilirisin...?

Biraderim lastiğin yarılmadıysa eğer,seni en yakın lastikçiye kadar rahat rahat götürür.Bir kaç gün kullanabilirsin,ancak lastikçiye gittiğinde lastiğin iç yüzeyini kaplamış olan köpüğü kazıttırman/çıkarttırman gerekecek.Yani yanında köpük varsa korkma yola devam :mrgreen



Ozman Korkmak Yok Yola Dewam :D Atarsa 77 ığdır :D


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2011, 10:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Haz 2009, 12:35
Mesajlar: 7660
Konum: (Cehennemin dibi-İstanbul) GAVUR İZMİR'Lİ
Kan Grubu: A Rh ( + )
isminiz: H a k a n
pantera12 yazdı:
Ozman Korkmak Yok Yola Dewam :D Atarsa 77 ığdır :D

Atar atar sen merak etme,durmak yok askerliğe devam,rahattttt haaaaazır ooooooool istikamet DeLe :twisted: :mrgreen

_________________
karabatak35@gmail.com
05385479132
Deutsche Blonde
Only flying is better than BMW


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 29 Kas 2011, 10:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Eyl 2007, 09:03
Mesajlar: 7051
Konum: İSTANBUL
Motosikleti: Yamaha XCITY 250
Kan Grubu: B +
isminiz: Bulent BAL
Yüksek hızda lastiğim patlarsa

En kısa dua hangisi onu okurum :mrgreen

_________________
İMZAMA MUTLAKA BAKIN :)

https://www.youtube.com/watch?v=MRT6DmXq3BE


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 36 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye