V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI
https://www.vstromturkiye.org/

Zincir oringi
https://www.vstromturkiye.org/viewtopic.php?f=49&t=14929
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

Yazar:  tpasvanoglu [ 29 Ağu 2013, 02:21 ]
Mesaj Başlığı:  Zincir oringi

Arkadaşlar italyadan aldığım did gold zincirin bir oringi kopmus ucu dısarı cıkmış durumda 10 bin km yol yapmış değil.bu neden olmuş olabilr tamiri mümkünmü ve bu şekilde kullansam ne olur

Tüm cevaplar için şimdiden tşk ederim

Yazar:  nadir [ 29 Ağu 2013, 09:23 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Zincir oringi

Tamiri olacağını sanmıyorum. Çok sorun da çıkartmaz sanırım.

Tamir etmek isterseniz, kilitli zincir baklaları var. O-ringin koptuğu baklayı kesip bunu ekleyebilirsiniz.

Yazar:  ALKAN22 [ 29 Ağu 2013, 21:07 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Zincir oringi

Bi sürü sebepten olmuş olabilir, ilk iş arka dişli zinciri düzgünce eziyorum iyice inceleyin, bi yamukluk varsa düzeltin / düzelttirin.
Eğer bi sorun yoksa gereksiz kurcalamayın,her seferinde o baklayı dikkatlice inceleyebilmek adına sadece o baklaya oje veya benzeri farklı, zor çıkan bir renk sürün, zincirinizi kuru bırakmamaya dikkat ederek güvenle en az 10 bin > km daha sürebilirsiniz.
Edirne den Selamlar.

Yazar:  tpasvanoglu [ 30 Eyl 2013, 22:03 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Zincir oringi

cevap yazan tüm arkadaşlara tşk ederim, oringi izlicem daha ileri gidermi diye, kullanmaya devam

Yazar:  Nikkfurie [ 01 Eki 2013, 00:39 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Zincir oringi

arka dişliyi merkezleyen rulman yahut kaplin lastikleri deforme olduğunda
zincirin ön dişliye paralel dönüşü bozuluyor,bu sebeple zorlanan oringlerden biri kopmuş olabilir..

uzun süre yağsız kullanmakta buna sebep olabilir ama üşengeçlikten 1000 km den fazla yol yaptığım olmuştu,
daha sonra temizlik aşamasında baktım oringler sapasağlam duruyordu..

kopan oringin baklasını çıkarıp sanayiden temin edeceğiniz aynı ebatta bir oringi yerleştirebilirsiniz..

oringlerin,zincirin aşınan bölgesini dış etkenlerden koruyup daha uzun süre yağlı kalmasına faydası var..
oringsiz kullanırsanız sıktığınız yağın yerini toz,su vs daha çabuk alacaktır..
sürüş esnasında da sorun çıkaracağını düşünmüyorum ama o ebatta bir oringin 10 tanesi 1 tl :)

Yazar:  WoDu [ 01 Eki 2013, 00:56 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Zincir oringi

Nikkfurie yazdı:
kopan oringin baklasını çıkarıp sanayiden temin edeceğiniz aynı ebatta bir oringi yerleştirebilirsiniz..


Yırtılan Oringin Yenisi Takamayız Abi Bakladaki Milin Uç Kısımlarını Taşlamak Gerekir.
Tekrar Uç Kısımları Şişirip Perçinleyecek Kadar Mesafe Kalmaya Bilir.

Yırtılan Oring Ek Yerinde İse Bir İhtimal Çıkartılıp Yerine Yenisi Konabilir.

Bu İşin En Temizi DıD Marka Bir Ek Bakla Alıp Değiştirtmeniz Olacaktır.
Motorsiklet Zinciri Satan Tüm Dükkanlardan Temin Edebilirsiniz.

Yazar:  Nikkfurie [ 01 Eki 2013, 02:16 ]
Mesaj Başlığı:  Re: Zincir oringi

WoDu yazdı:
Yırtılan Oringin Yenisi Takamayız Abi Bakladaki Milin Uç Kısımlarını Taşlamak Gerekir.
Tekrar Uç Kısımları Şişirip Perçinleyecek Kadar Mesafe Kalmaya Bilir.

Yırtılan Oring Ek Yerinde İse Bir İhtimal Çıkartılıp Yerine Yenisi Konabilir.

Bu İşin En Temizi DıD Marka Bir Ek Bakla Alıp Değiştirtmeniz Olacaktır.
Motorsiklet Zinciri Satan Tüm Dükkanlardan Temin Edebilirsiniz.



ustalar yeni zincir takacaksa eskisini taşlayarak kesip ayırıyorlar..
ama kalınca bir tornavida ila bakla kastırılıp millere zarar vermeden de sökülebilir..
daha sonra oringler rahatça yerleştirilir ve milin ucu tekrar şişirilir..

elbette yeni bakla temin edebilirseniz daha güzel olur..
ama satılan ek baklalar genelde kilitli yani sekmanlı tipte..
bu sekmanlar yerinden çıkarsa tehlikeli sonuçlar doğurabilir..
en temizi şişirme yöntemi ile zinciri kilitlemek..

1. sayfa (Toplam 1 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/