V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 13 May 2024, 05:42

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2013, 14:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2011, 11:35
Mesajlar: 400
Konum: İzmir,05053754334
Motosikleti: k10 DL650A-V-Strom
Kan Grubu: 0 Rh(+)
isminiz: Atakan Ç.
Zincir yağlamak artık zor gelmeye başlamıştı. Kaliteli zincir yağlama spreylerinin zamlanması ve orta sehpa olmadan zor olması beni scotoiller yağlama sistemini araştırmaya yöneltti.

Formumuzda da birkaç kez tartıştığımız konu, fikrine ve tecrübesine değer verdiğim arkadaşlarımın önerileriyle Çift uçlu (dual injector) sistem ucu ve Scottoiler yağlayıcı sistem bana havale ile 340.00 TL (119 + 34 Euro) geldi. Siparişimin ertesi günü adresime geldi. (Motoplus)

Ürün kutusu içinden hem Dual İnjector, hemde Scottoiler yağlayıcı sistemin montajı için ayrıntılı resim ve açıklamalar çıkmakta.

Bu yüzden sadece bu işlemleri V-Strom motosikletlerimizin hangi kısımlarında uyguladığımızı sizlere fikir vermesi için fotoğrafladım.

Daha önce V-stromuna bu montajı yapan Emre arkadaşımın mihmandarlığında işe başladık. Sağ olsun kendisi tüm işlemleri yaparken benimde fotoğrafları çekme ve sizlerle paylaşma imkânım doğdu.

Yağlayıcı Sistemi Selenin altına monte edeceğiz.
Kutuları açıp öncelikle yağlayıcı sistemin hava almasını sağlayan sistemi monte ediyoruz. Yağın konulacağı ana hazneden bahsetmekteyim şekilde görülen.

Resim

Daha sonra içindeki hortumları ayırıyoruz. Şeffaf olan yağ haznesinden yağı taşıyan, Siyah olan ise motordan vakumu alarak yağın çalışırken akmasını sağlayan hortum.

Resim

Yağlayıcı sistem haznesinin yeri. Selenin kilit mekanizmasının altı olacak.

Resim

V-Stromumuz kullanıcı dostu olarak bir daha sahneye çıkıyor. Su tahliye deliği bize yağ taşıyan kablonun arka tekere ulaşmasını sağlayacak deliği bize sunuyor. Böylece yağ kablosunun bir yerlere sıkışma dolanma tehlikesi kalmıyor.

Resim

Resim

Hortum aşağıdan çıkınca gerekli payı bırakıp nerelere cırt atarak sabitleyeceğiniz size kalıyor.

Resim


Resim

Resim

Kutunun içinden çıkan Cırt kelepçelerle aşağıdan çıkan hortumu şaseye sabitliyoruz. Buradaki önemli husus cırt kelepçeleri sonuna kadar çekmemek ; !!! Hortumu Sıkmamaya Özen Göstermeniz Gerek!!!!. Hortumun içindeki yağın akması için hortumu sadece sabitleyin. Sakın sıkarak hortumu sıkıştırmayın.

Resim

İlk kısım halloldu.

Sıra (dual injector) denilen çift uçlu mekanizmanın takılmasına geldi. Kullanım kılavuzunda bahsedildiğinden hazırlanışını pas geçip montajına gelelim.

Resim

Montaja hazırladığımız çift uçlu (yada tek uçlu) Yağlama sistemini arka dişlinin önüne cırtlarla sabitliyoruz.

Resim

Burada dikkat edilecek husus Yağlayıcı uçların zincirle temas etmeyecek uzaklıkta olması. Yağlama uçlarının dişlilerin tam orta noktasına temas ederek yağı zikretmeleri.

Resim

Arka ve ön plandan bakarak hafif sıktığımız sistemi son olarak sabitliyoruz. Kutunun içinden yağlı kısım temizleme mendili. Yapıştırılan kelepçeli kablo tutacakları ve cırtlara kadar her şey düşünülmüş.

Resim

Şimdi Sıra geldi Vakum borusunu takmaya. Ya hava filtresinden t kabloyla alacağız. Ya da senkron ayarı yapılan yerden vakumu alacağız.

Biz basit yol olan Hazır tapayı söküp. Yerine kendi vakum başlığını takacağız.

Resim

Burada Görülen Tapayı daha görünür kılmak için ;

Resim

Zor olan Oradaki Tapaya ulaşmak. Sağ olsun bizi garajında ağırlayan İsmail Abimizin mesleğinin doktor olması imdadımıza yetişti. Nasıl derseniz.

Resim

Fotoda görülen tıbbi cihaz yerine siz uzun karga burnu bulundurun. Yoksa Bayağı uğraşırsınız.
Daha sonra sistemin vakum alan ucunu çıkardığımız tapanın yerine takıyoruz. Elimizle kolayca ulaşılıyor. Klapesiz taktık. Gayet güzel oturuyor yerine.

Resim

Taktığımız hortumun motor sıcaklığından etkilenmeden yağ haznesine ulaştırmak için, yan krenajı alyanla söküp vakum kablosunu altından geçirerek görünmeden hazneye getiriyoruz.

Resim

Hazneye vakum ve yağ kablolarını monte ediyoruz.

Resim

Artık sıra geldi Son işlem olan hazneye yağ basmaya.

Resim

Kutudan çıkan yağın ağzını keserek, yağ doldurma haznesine yağı transfer etmemizi sağlayacak aparatı monte ediyoruz.

Resim

Hazneyi yağla doldurarak yerine bırakıyoruz.

Son olarak haznenin bağlantıları ve yağ haznesi tam olunca. Marşı çevirerek yağın dişliye ulaşmasını bekliyoruz.

Resim

Bu süre 5 dakikayla–10 dakika arasında sürüyor. Panik yapmayın. Hortum ince ve vakumla yağ dolaştığından musluk gibi bir sistem yok. Damla damla geleceğinden biraz sabır.

Ya da bizim gibi o sırada başka meşgaleler bulun.

Resim

Kalın sağlıkla. Umarım işinize yarar bu paylaşım.

Emeği geçen Emre ve Doktor İsmail üstatlara tekrar teşekkür ediyorum. Garajda arkadaşların motosiklet sohbetiyle ve bira eşliğinde bu montaj çok keyifliydi.

_________________
Ego'nu evde bırak ;
Yolda senin daha hızlı olduğunu gerçekten umursayacak olan insanlar, sadece trafik polisi ve hakim olacaktır.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2013, 15:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Tem 2009, 10:59
Mesajlar: 829
Motosikleti: DL 650 Gümüş mavi
Kan Grubu: Arh ( + )
isminiz: sinan serin
Guzel paylasim.tesekkurler..

GT-S5830i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

_________________
yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşçesine...

Sinan Serin
V-strom DL 650 Gümüş mavi
Arh ( + )


Resim

Ίμβρος


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2013, 15:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Ara 2011, 02:04
Mesajlar: 983
Konum: BURSA
Motosikleti: Africa Twin
Kan Grubu: 0 RH+
isminiz: Burak Zeytincioğlu
Elinize sağlık :alkıs
Güle güle kullan

_________________
Bur@k / BURSA

Resim

http://cumartesigezginleri.blogspot.com.tr


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2013, 15:36 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 May 2012, 09:34
Mesajlar: 6611
Motosikleti: dl 650
Kan Grubu: A Rh+
isminiz: M.Cihat OĞUZ
Atak cansın :) ellerine sağlık kardeşim güle güle kullan :alkıs

_________________
itin ürümesi ,kervanın yol almasına engel değildir .. sür o zaman...
530 386 91 20

vstromturkiye@hotmail.com


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2013, 15:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2011, 11:35
Mesajlar: 400
Konum: İzmir,05053754334
Motosikleti: k10 DL650A-V-Strom
Kan Grubu: 0 Rh(+)
isminiz: Atakan Ç.
Teşekkürler dostlar.

Daha iyileri elektronikleri.

Hatta şaftlıları :) sizin olsun.

_________________
Ego'nu evde bırak ;
Yolda senin daha hızlı olduğunu gerçekten umursayacak olan insanlar, sadece trafik polisi ve hakim olacaktır.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2013, 16:04 
Çevrimdışı

Kayıt: 24 Ağu 2009, 22:44
Mesajlar: 163
Konum: Halkalı - İSTANBUL
Motosikleti: V-Strom 650
Kan Grubu: A Rh (+)
isminiz: Ahmet Güven
Bilgilendirme için teşekkürler Hocam.. :alkıs


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Mar 2013, 21:26 
Çevrimdışı

Kayıt: 11 Kas 2010, 15:51
Mesajlar: 618
:alkıs :alkıs :alkıs


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Mar 2013, 02:23 
Bu başlığın bir çok kişiye referans olacağından eminim.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Mar 2013, 10:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Eyl 2007, 09:03
Mesajlar: 7051
Konum: İSTANBUL
Motosikleti: Yamaha XCITY 250
Kan Grubu: B +
isminiz: Bulent BAL
Çok bilgilendirici faydalı bir başlık olmuş

Emeği geçenlere :alkıs :alkıs :alkıs

_________________
İMZAMA MUTLAKA BAKIN :)

https://www.youtube.com/watch?v=MRT6DmXq3BE


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2013, 09:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2007, 09:42
Mesajlar: 6326
Konum: İstanbul,Kozyatağı
Motosikleti: Aprilia Caponord ADV
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Önder Güner
Çok para yahuu

_________________
Let's Ride

Aprilia Caponord K6

Ben Kimim


Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2013, 12:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
Kaiser yazdı:
Çok para yahuu


Otomatik zincir yağlama maliyeti çok para mı? Hayır değil. Spreylere o kadar para ödemektense uzun vadede fazlası ile maliyeti geri geliyor.
Motorunu uzun süre kullanacaklar için min 40-50.000km. çok mantıklı bir yatırım.

Ama Scottoiler ya da benzeri ürünlere o kadar para verirmiyim, vermem. Sistem zaten çok basit, teknoloji gerektiren bir imalat değil.
Scottoilerın yağını kullanabilirim.

Benim Vstroma yapmıştım, niyetim olsa da bir türlü elim gidip KTM de yapamadım henüz ama yapacağım inşallah. Bu sefer akış miktarını motorun hızınaa duyarlı olarak ayarlayacak bir basit kontroller de olacak.;

viewtopic.php?f=37&t=324&p=2440&hilit=otomatik+zincir+ya%C4%9Flama#p2440

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2013, 12:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2011, 11:35
Mesajlar: 400
Konum: İzmir,05053754334
Motosikleti: k10 DL650A-V-Strom
Kan Grubu: 0 Rh(+)
isminiz: Atakan Ç.
Demokraside çareler tükenmez.

El yapımı olanda çok başarılı.

Gelen hazır ürünü bile 15 gün sonra takabildim.

Zamanı olanlar için çok mantıklı ve çok hesaplı.

_________________
Ego'nu evde bırak ;
Yolda senin daha hızlı olduğunu gerçekten umursayacak olan insanlar, sadece trafik polisi ve hakim olacaktır.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2013, 12:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Eyl 2007, 09:03
Mesajlar: 7051
Konum: İSTANBUL
Motosikleti: Yamaha XCITY 250
Kan Grubu: B +
isminiz: Bulent BAL
340 tl aslında üzerine biraz daha konulup çinli bir scooter alınabilir :mrgreen

_________________
İMZAMA MUTLAKA BAKIN :)

https://www.youtube.com/watch?v=MRT6DmXq3BE


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2013, 14:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2007, 09:42
Mesajlar: 6326
Konum: İstanbul,Kozyatağı
Motosikleti: Aprilia Caponord ADV
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Önder Güner
Tutoro ve loobman marka buna göre çok daha ucuz alternatifler thunder, yoksa bende sıkıldım spreylerden.

_________________
Let's Ride

Aprilia Caponord K6

Ben Kimim


Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Mar 2013, 15:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2011, 11:35
Mesajlar: 400
Konum: İzmir,05053754334
Motosikleti: k10 DL650A-V-Strom
Kan Grubu: 0 Rh(+)
isminiz: Atakan Ç.
Loobmanın fiyatı iyiymiş hakkaten...

http://www.loobman.co.uk/buy.asp

_________________
Ego'nu evde bırak ;
Yolda senin daha hızlı olduğunu gerçekten umursayacak olan insanlar, sadece trafik polisi ve hakim olacaktır.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye