V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 16 Nis 2024, 08:40

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: gaz yemiyor
MesajGönderilme zamanı: 22 Şub 2018, 22:32 
Çevrimdışı

Kayıt: 25 Nis 2017, 23:52
Mesajlar: 14
Konum: karaburun-izmir
Motosikleti: DL 1000
Kan Grubu: A Rh+
isminiz: fahirulas
Selamlar. 2007 dl 1000 gaz yememe sorunu var.rölantide 8-9000 deviri geçemiyor.düz yolda yüklenmezsem yavaş yavaş sıkıntısız ama sollama yapma yada biraz yüklenmeye çalışınca gaz kesiyor kapanıyor. bujileri değiştirdim.beni neler bekliyor.. kafamda deli sorular....Önce şöyle farkettim.sağ egsoz soldan çalışırken daha soğuktu.hafif ısınıyor ama diğeri gibi değil.çalışmasında sıkıntı farkedemiyorum saat gibi.Gaz verince sol taraftan daha net bir beyaz duman çıkıyor çok hafif. diğeri ise çok belli belirsiz yada diğerine göre daha az diyelim. duman atma sorunu yok yani.ama durum böyle .anlatamadım mı şimdi. umarım anlamışsınızdır.bilemedim nasıl tarif edeyim.Yakıttan olabilir enjektörler pislenmiştir dedi bir arkadaş.Şimdiden teşekkürler.

_________________
Sınırlı bir örneklem grubunda ve sınırsız bir zaman diliminde kendini tekrar etmeyecek hiçbir şey yoktur.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: gaz yemiyor
MesajGönderilme zamanı: 22 Şub 2018, 23:58 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2016, 15:12
Mesajlar: 3268
Konum: 3yol/izmir
Motosikleti: Dl 650
Kan Grubu: A rh +
isminiz: Mehmet ARICAN
Fahir bey merhaba.yakıt sisteminden ateşleme sistemine kadar herşey olabilir.aynı sorun bende de vardı sorunun sebebi yakıt pompası tıkalıydı. Belki sizinkinde de aynı veya benzer bir sıkıntı olabilir.inşallah tps değildir.

_________________
1999HONDA VFR800Fİ
2006SUZUKİ DL650VSTROM
NE MUTLU TÜRK`ÜM DİYENE...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: gaz yemiyor
MesajGönderilme zamanı: 24 Şub 2018, 00:56 
Çevrimdışı

Kayıt: 25 Nis 2017, 23:52
Mesajlar: 14
Konum: karaburun-izmir
Motosikleti: DL 1000
Kan Grubu: A Rh+
isminiz: fahirulas
Vfrmania yazdı:
Fahir bey merhaba.yakıt sisteminden ateşleme sistemine kadar herşey olabilir.aynı sorun bende de vardı sorunun sebebi yakıt pompası tıkalıydı. Belki sizinkinde de aynı veya benzer bir sıkıntı olabilir.inşallah tps değildir.

umarım değildir.

_________________
Sınırlı bir örneklem grubunda ve sınırsız bir zaman diliminde kendini tekrar etmeyecek hiçbir şey yoktur.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: gaz yemiyor
MesajGönderilme zamanı: 24 Şub 2018, 08:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Nis 2016, 08:55
Mesajlar: 442
Konum: İstanbul City
Motosikleti: CRF1000L
Kan Grubu: 0 Rh (+)
isminiz: Murat Keleş
fahirulas yazdı:
Vfrmania yazdı:
Fahir bey merhaba.yakıt sisteminden ateşleme sistemine kadar herşey olabilir.aynı sorun bende de vardı sorunun sebebi yakıt pompası tıkalıydı. Belki sizinkinde de aynı veya benzer bir sıkıntı olabilir.inşallah tps değildir.

umarım değildir.



tps değilde bi detaylı bakmak gerekiyor. Bu şekilde motosikletin üzerine hiç gitmeyin. Bu ciddi bir durum. Yağını kontrol edin yağ varsa en yakın güvendiğiniz biryere götürün.

_________________
https://www.instagram.com/rollcycle


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: gaz yemiyor
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2018, 13:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Haz 2013, 22:06
Mesajlar: 178
Motosikleti: dl650 L3
Kan Grubu: 0RH+
isminiz: Hasan Karaaslan
umarım basit bir sıkıntısı vardır.. Arabada bir sıkıntı yaşamıştım gaz yemiyor rölantide stop ediyor aşırı yakıyordu.. 5 cm lik bi hava borusunun patlamasından dolayı böyle olduğu anlaşıldı.. inşallah basit bir şekilde sorunu çözebilirsiniz.

_________________
http://www.c5tasarim.com


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: gaz yemiyor
MesajGönderilme zamanı: 27 Şub 2018, 22:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Ağu 2015, 14:11
Mesajlar: 158
Konum: Şişli/İstanbul
Motosikleti: Cbf 150 ,DL650
Kan Grubu: 0 rh+
isminiz: Atakan Demirtürk
Motosikleti yeni aldığım dönemde ara ara bendede bunu yapıyordu.Sökeceğim dediğim an korktu benden herhalde ki kesti.
Benimde aklıma ilk yakıt deposu gelmişti çünkü tam gaz açıldığında boğuluyordu.
Geçtiğimiz ayda ise rölanti tutmaması ve ara ara gaz kesmeye yememeye başladı.
Sorun tps den çıktı tps değişti ve çözüldü.
Önce genel bakım akabindede yetkili serviste bir bilgisayara bağlatıp bakmakta fayda var.
Benim tps de çok nadiren arıza yaptığı için ölçü aletiyle bulamadık biz.
Yinede çok kafaya takmayın eminim ki basit bir şey çıkacaktır.
Tps de olsa harcayacağınız masraflar belli.
Sıfır tps şuan suzukide 400tl.
Elektronik ateşleme şeması ve sensör diagramı resimde yer alıyor.
Resim

Edit;
Duman Atıyor kısmını şimdi okudum.
Şuna bir göz atabilirmisiniz ?
https://atakandemirturk.files.wordpress.com/2018/02/suzuki-v-strom-dl650-arc4b1za-kodlarc4b1-ve-arc4b1za-bulma-rehberi2.pdf
Servis klavuzunun bir kısmını türkçeye çevirdim.forumda paylaşacaktım ama henüz fırsatım olmamıştı.Oradan ezberimde kalmış.

Duman atması
Subab ayarı veya subab klavuzları aşındığı için geç erken ateşleme egzoz zamanlamaları yaptığı anlamına gelebiliyor.
Her silindirinde farklı subabları var diye biliyorum.(buna dikkat etmedim mekanikte çok iyi değilim sadece okuduklarımı yorumluyorum)

Dl1000deki sistemi bilmiyorum eğer 2 egzos aşağıda aynı katalitik konvertör üzerinden birleşip çıkışa geliyorsa motordan komple gelen bir dumandır o.Silindirlerden birinden gelmiyordur yani.
Ayrıca soğuk havalarda duman atması normal.Ufak tefek farklılıklar olabilir ama tahmin algımın dışına çıkıyor bu süreçte.

Subab Tanımı;
Egzoz subabı yakıtı silindire bıraktıktan sonra yakıtın türüne göre yakıt ya sıkıştırılarak ya da buji ile ateşleme yapılarak yakılır ve piston hareketi başlar. Yanma bittikten sonra oluşan gazı silindirden dışarı atmak için devreye egzoz subabı girer. Bu kanallar, yani subablar pistonun hareketine göre açılır ve kapanır. Bu zaman içinde hem yanmak üzere silindire yakıt ihmali hem de yanmış yakıtın gazı silindirden atılır. Subablardaki zamanlamayı da krank milinin dönme hızının yarısı kadar olan kam milindeki ( egzantrik mili ) çıkıntılar sayesinde olur.
Zamanla bunların ayarı bozulabilir fakir karışım veya zengin karışım durumları oluşabilir.Egzostan çiğ yakıt tahliye edilmesine sebeb olabilir.
Motorun gücü azalır sıcaklığı artabilir.Çekiş düşer buralardan çok bariz anlarsınız.

_________________
Atakan Demirtürk
Vstrom Tamir ve Kullanım klavuzları
http://www.vstromturkiye.org/viewtopic.php?f=48&t=19827
İletişim;
info@endurokan.com


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: gaz yemiyor
MesajGönderilme zamanı: 28 Şub 2018, 10:32 
Çevrimdışı

Kayıt: 25 Nis 2017, 23:52
Mesajlar: 14
Konum: karaburun-izmir
Motosikleti: DL 1000
Kan Grubu: A Rh+
isminiz: fahirulas
İlginize çok teşekkür ederim. İçim rahatladı.Süper bilgiler verdiniz.
atakan123123 yazdı:
Motosikleti yeni aldığım dönemde ara ara bendede bunu yapıyordu.Sökeceğim dediğim an korktu benden herhalde ki kesti.
Benimde aklıma ilk yakıt deposu gelmişti çünkü tam gaz açıldığında boğuluyordu.
Geçtiğimiz ayda ise rölanti tutmaması ve ara ara gaz kesmeye yememeye başladı.
Sorun tps den çıktı tps değişti ve çözüldü.
Önce genel bakım akabindede yetkili serviste bir bilgisayara bağlatıp bakmakta fayda var.
Benim tps de çok nadiren arıza yaptığı için ölçü aletiyle bulamadık biz.
Yinede çok kafaya takmayın eminim ki basit bir şey çıkacaktır.
Tps de olsa harcayacağınız masraflar belli.
Sıfır tps şuan suzukide 400tl.
Elektronik ateşleme şeması ve sensör diagramı resimde yer alıyor.
Resim

Edit;
Duman Atıyor kısmını şimdi okudum.
Şuna bir göz atabilirmisiniz ?
https://atakandemirturk.files.wordpress.com/2018/02/suzuki-v-strom-dl650-arc4b1za-kodlarc4b1-ve-arc4b1za-bulma-rehberi2.pdf
Servis klavuzunun bir kısmını türkçeye çevirdim.forumda paylaşacaktım ama henüz fırsatım olmamıştı.Oradan ezberimde kalmış.

Duman atması
Subab ayarı veya subab klavuzları aşındığı için geç erken ateşleme egzoz zamanlamaları yaptığı anlamına gelebiliyor.
Her silindirinde farklı subabları var diye biliyorum.(buna dikkat etmedim mekanikte çok iyi değilim sadece okuduklarımı yorumluyorum)

Dl1000deki sistemi bilmiyorum eğer 2 egzos aşağıda aynı katalitik konvertör üzerinden birleşip çıkışa geliyorsa motordan komple gelen bir dumandır o.Silindirlerden birinden gelmiyordur yani.
Ayrıca soğuk havalarda duman atması normal.Ufak tefek farklılıklar olabilir ama tahmin algımın dışına çıkıyor bu süreçte.

Subab Tanımı;
Egzoz subabı yakıtı silindire bıraktıktan sonra yakıtın türüne göre yakıt ya sıkıştırılarak ya da buji ile ateşleme yapılarak yakılır ve piston hareketi başlar. Yanma bittikten sonra oluşan gazı silindirden dışarı atmak için devreye egzoz subabı girer. Bu kanallar, yani subablar pistonun hareketine göre açılır ve kapanır. Bu zaman içinde hem yanmak üzere silindire yakıt ihmali hem de yanmış yakıtın gazı silindirden atılır. Subablardaki zamanlamayı da krank milinin dönme hızının yarısı kadar olan kam milindeki ( egzantrik mili ) çıkıntılar sayesinde olur.
Zamanla bunların ayarı bozulabilir fakir karışım veya zengin karışım durumları oluşabilir.Egzostan çiğ yakıt tahliye edilmesine sebeb olabilir.
Motorun gücü azalır sıcaklığı artabilir.Çekiş düşer buralardan çok bariz anlarsınız.

_________________
Sınırlı bir örneklem grubunda ve sınırsız bir zaman diliminde kendini tekrar etmeyecek hiçbir şey yoktur.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 7 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye