V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 18 Nis 2024, 04:41

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 24 Mar 2016, 12:35 
Çevrimdışı

Kayıt: 28 Tem 2015, 17:01
Mesajlar: 15
Kan Grubu: 0 rh+
isminiz: diren barış
Arkadaşlar cümleten selamlar.

Öncelikle bu yazım forumdaki ilk yazım olduğu için "kendini bi tanıtsaydın" gibi konulara girecek olan dostlarımıza o konuya da sıra gelecek ama şu an merak buyurduğum konu bana göre acildir demek istiyorum.

Yaklaşık 1 senedir 2008 dl 650 kullanıcısıyım. Daha önce çeşitli marka ve modeller kullandım.
DL650 yi alırken frenleme ile ilgili Allaha emanet olma durumunun bilinci ile aldım.
Arka frenim sanki yok gibi. Yumuşak bir dokunuş ile bile ABS devreye giriyor ve "sen kimsin oolum, bu motoru ben kontrol ederim, durmuyoz işte" diyor. Bu durum şehir içinde düşük hızlarda yumuşak dokunuşlarda bile başıma geliyor.
"Motosiklette ABS ne saçma şeymiş" fikri kafamda iyice yer etti vallahi.

Forumlarda bir süredir araştırıyorum, bu durumdan muzdarip başka kişiler ne yapmış ne etmiş acaba da bu işi çözmüş diye ama bulamıyorum.

Gerekirse bütün fren sistemini değiştirmeye bile hazırım amma ve lakin tecrübe edinmiş birileri varsa buradan da bilgi almak isterim.

Var mı bilgisi texcrübesi olan?

Saygılar sevgiler.


Mesajı ilk defa okuyanlar için açıklayıcı olması adına edit:

Sorun şu ki;
Saatte 110-120 km hızla 6ncı viteste kuru ve temiz asfalt yolda yol alıyorken dahi ani olmayan bir şekilde vitesi düşürüp tatlı bir motor freni yapıyoruz ve motor freni esnasında yumuşakça frene dokunuyoruz. Bu şekilde bile fren pedalı ayağımı yukarı itiyor, arka fren kullanılamıyor. Aynı şeyi motor freni kullanmadan yaparsanız frenleme oluyor ancak o frenle normalde durmanız gereken mesafenin 2 hatta belki 3 katı fren mesafesi elde ediliyor


En son otisss tarafından 28 Mar 2016, 16:51 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Mar 2016, 12:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Eyl 2008, 15:42
Mesajlar: 283
Motosikleti: DL 650-Honda PCX
Kan Grubu: 0+
isminiz: Murat Değirmencioğlu
Uygun lastik ve standart fren mekanizması ile duramıyorsan ya motoru değiştireceksin ya da sürüşünü.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Mar 2016, 12:47 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Mar 2010, 16:35
Mesajlar: 1568
Konum: Ankara/Dikmen/Karapınar Mahallesi
Motosikleti: XT 1200 ZE TeNeRe
Kan Grubu: 0 RH (+)
isminiz: cumhur levent elverenli
otisss yazdı:
Arkadaşlar cümleten selamlar.

Öncelikle bu yazım forumdaki ilk yazım olduğu için "kendini bi tanıtsaydın" gibi konulara girecek olan dostlarımıza o konuya da sıra gelecek
.


Cidden merak ettim sıra ne zaman gelecek ?



söylesem tesiri yok, sussam gönlüm razı değil.

_________________
Söylesem tesiri yok, sussam gönlüm razı değil.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Mar 2016, 12:50 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 May 2012, 09:34
Mesajlar: 6611
Motosikleti: dl 650
Kan Grubu: A Rh+
isminiz: M.Cihat OĞUZ
Sevgili Murat cevap yazma inceliğini göstermiş.
Teşekkürler..
Fakat bir yıldır kullandığınız motor için acil girişi biraz ters olmuş
Kurallarımız açık ve nettir.
Lütfen Öncelik tanıtmak

_________________
itin ürümesi ,kervanın yol almasına engel değildir .. sür o zaman...
530 386 91 20

vstromturkiye@hotmail.com


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Mar 2016, 13:27 
Çevrimdışı

Kayıt: 28 Tem 2015, 17:01
Mesajlar: 15
Kan Grubu: 0 rh+
isminiz: diren barış
fevri yazdı:
Uygun lastik ve standart fren mekanizması ile duramıyorsan ya motoru değiştireceksin ya da sürüşünü.



Üstadım lastiklerim Metzeler Tourance Next ve tazeler.

Sürüşüm ile ilgili sıkıntı olduğunu hiç ama hiç sanmıyorum, bunu da değiştirmeye gerek yok.

Sorun şu ki;
Saatte 110-120 km hızla 6ncı viteste kuru ve temiz asfalt yolda yol alıyorken dahi ani olmayan bir şekilde vitesi düşürüp tatlı bir motor freni yapıyoruz ve motor freni esnasında yumuşakça frene dokunuyoruz. Bu şekilde bile fren pedalı ayağımı yukarı itiyor, arka fren kullanılamıyor. Aynı şeyi motor freni kullanmadan yaparsanız frenleme oluyor ancak o frenle normalde durmanız gereken mesafenin 2 hatta belki 3 katı fren mesafesi elde ediliyor.


Buna benzer durum yaşayanınız var mı?

Yine belirtmeliyim ki balatalarım taze ve kaliteli, fren hidroliği kontrol edildi, hava falan yok.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Mar 2016, 15:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010, 03:46
Mesajlar: 1039
Motosikleti: DL650 K13
120 ile giderken arka frenden çok şey istiyorsunuz sanki...o hızlarda ön fren durdurur motoru


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Mar 2016, 16:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Ağu 2010, 21:04
Mesajlar: 1500
Konum: Ankara-Nazilli
Motosikleti: R1200GSA
Kan Grubu: ABrh -
isminiz: Ziya KARA
otisss yazdı:
fevri yazdı:
Uygun lastik ve standart fren mekanizması ile duramıyorsan ya motoru değiştireceksin ya da sürüşünü.



Üstadım lastiklerim Metzeler Tourance Next ve tazeler.

Sürüşüm ile ilgili sıkıntı olduğunu hiç ama hiç sanmıyorum, bunu da değiştirmeye gerek yok.

Sorun şu ki;
Saatte 110-120 km hızla 6ncı viteste kuru ve temiz asfalt yolda yol alıyorken dahi ani olmayan bir şekilde vitesi düşürüp tatlı bir motor freni yapıyoruz ve motor freni esnasında yumuşakça frene dokunuyoruz. Bu şekilde bile fren pedalı ayağımı yukarı itiyor, arka fren kullanılamıyor. Aynı şeyi motor freni kullanmadan yaparsanız frenleme oluyor ancak o frenle normalde durmanız gereken mesafenin 2 hatta belki 3 katı fren mesafesi elde ediliyor.


Buna benzer durum yaşayanınız var mı?

Yine belirtmeliyim ki balatalarım taze ve kaliteli, fren hidroliği kontrol edildi, hava falan yok.

ben merak ettim bu arka frenlemeyi yaparken ön frenle aranız nasıl,ön freni kullanmıyormusunuz ?

_________________
09 RK 616


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Mar 2016, 16:41 
Çevrimdışı

Kayıt: 28 Tem 2015, 17:01
Mesajlar: 15
Kan Grubu: 0 rh+
isminiz: diren barış
Nikkfurie yazdı:
120 ile giderken arka frenden çok şey istiyorsunuz sanki...o hızlarda ön fren durdurur motoru


Sevgili Nikkfurie,
Frenden çok şey istemiyorum, hedefim ZINK diye durmak değil tabii ki, mesajımdaki sadece bir örnekleme. Benzer durum 60-70 km/h ile giderken de yaşanıyor ya da 40-50 km/h , 4üncü vitesten 3üncü vitese düşürdüğüm motor frenlerinde de yaşanıyor vs vs.

Basit bir dille; motor freni esnasında arka fren yok! Knockout, pufff, ölü, zort,.... :sinir

Arkadaşlar; sorunumu gerçekten anlayan birisi var mı aranızda?

"Duramıyorum, motorda nasıl durulur" diye sormuyorum.

Sorun benim duramamam değil. Ben ön arka fren kobinasyonları ile duruyorum ama arka frenimin mekanik bir sıkıntısı var gibi, bu sorunu yaşayan var mı aranızda? Sorum bu!


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Mar 2016, 16:45 
Çevrimdışı

Kayıt: 28 Tem 2015, 17:01
Mesajlar: 15
Kan Grubu: 0 rh+
isminiz: diren barış
ZiyaKARA yazdı:
otisss yazdı:
fevri yazdı:
Uygun lastik ve standart fren mekanizması ile duramıyorsan ya motoru değiştireceksin ya da sürüşünü.



Üstadım lastiklerim Metzeler Tourance Next ve tazeler.

Sürüşüm ile ilgili sıkıntı olduğunu hiç ama hiç sanmıyorum, bunu da değiştirmeye gerek yok.

Sorun şu ki;
Saatte 110-120 km hızla 6ncı viteste kuru ve temiz asfalt yolda yol alıyorken dahi ani olmayan bir şekilde vitesi düşürüp tatlı bir motor freni yapıyoruz ve motor freni esnasında yumuşakça frene dokunuyoruz. Bu şekilde bile fren pedalı ayağımı yukarı itiyor, arka fren kullanılamıyor. Aynı şeyi motor freni kullanmadan yaparsanız frenleme oluyor ancak o frenle normalde durmanız gereken mesafenin 2 hatta belki 3 katı fren mesafesi elde ediliyor.


Buna benzer durum yaşayanınız var mı?

Yine belirtmeliyim ki balatalarım taze ve kaliteli, fren hidroliği kontrol edildi, hava falan yok.

ben merak ettim bu arka frenlemeyi yaparken ön frenle aranız nasıl,ön freni kullanmıyormusunuz ?



Kullanıyorum üstadım, kullanıyorum ama soru bu değil, bir üstteki iletimde de belirttiğim gibi asıl sorun mekanik olarak frenin devre dışı olması.
Sorum ve sorunum bunun üzerine.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Mar 2016, 16:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Eki 2010, 20:07
Mesajlar: 807
Konum: Ankara
Motosikleti: F 650 GS
Kan Grubu: 0 Rh-
isminiz: Murat Demirkol
Pedal hiç bana mısın demiyorsa kaliper pistonları sıkışmış olabilir. Sökülür, temizlenip pastan arındırılır, o-ringleri yenilenip tekrar takılır.

Veya fren ana pistonu bozulmuştur, onun da tamir setleri satılıyor bildiğim kadarıyla.

_________________
Murat Demirkol
F650GS (Ayıp bir şey, hem de V-Strom'cuların arasında...)
Ankara/Türkkonut


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Mar 2016, 17:03 
Çevrimdışı

Kayıt: 28 Tem 2015, 17:01
Mesajlar: 15
Kan Grubu: 0 rh+
isminiz: diren barış
cyclespirit yazdı:
Pedal hiç bana mısın demiyorsa kaliper pistonları sıkışmış olabilir. Sökülür, temizlenip pastan arındırılır, o-ringleri yenilenip tekrar takılır.

Veya fren ana pistonu bozulmuştur, onun da tamir setleri satılıyor bildiğim kadarıyla.



Dostum, böyle bir durumda pedalın ABS devreye girmiş gibi tıkırt tıkırt yukarı tepmesi beklenebilir mi? Bir de bu olayda motorun motor freni halinde olmasıyla olmaması arasında fren açısından ne gibi bir fark varki her iki durumda farklı tepki gösteriyor sence? Ben bunu çözemedim.

Teşekkürler.

Edit:
Yukarıdaki sorularımdan ilkine kendim cevap vereyim :) etkiler tabi, makine diski tuttuğunu sanıyor nihayetinde :süper


En son otisss tarafından 28 Mar 2016, 17:09 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Mar 2016, 17:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Eki 2010, 20:07
Mesajlar: 807
Konum: Ankara
Motosikleti: F 650 GS
Kan Grubu: 0 Rh-
isminiz: Murat Demirkol
otisss yazdı:
cyclespirit yazdı:
Pedal hiç bana mısın demiyorsa kaliper pistonları sıkışmış olabilir. Sökülür, temizlenip pastan arındırılır, o-ringleri yenilenip tekrar takılır.

Veya fren ana pistonu bozulmuştur, onun da tamir setleri satılıyor bildiğim kadarıyla.



Dostum, böyle bir durumda pedalın ABS devreye girmiş gibi tıkırt tıkırt yukarı tepmesi beklenebilir mi? Bir de bu olayda motorun motor freni halinde olmasıyla olmaması arasında fren açısından ne gibi bir fark varki her iki durumda farklı tepki gösteriyor sence? Ben bunu çözemedim.

Teşekkürler.


Abs'yi devreye sokar mı diyorsan hayır, ama ABS gibi yapar mı diyorsan onu bilemiyorum. Eğer gerçekten anlattığın durumda abs devreye giriyorsa ortada kontrol ünitesinden kaynaklanan daha karmaşık (ve tuzlu) bir sorun olsa gerek.

Motor freni ağırlığı ön tarafa alarak arka tekerleğin kilitlenme noktasına daha kolay gelmesini sağlamaktan başka bir etki yapmaz. O kadar hafif frenlerde de zaten teker kilitlenmez.

_________________
Murat Demirkol
F650GS (Ayıp bir şey, hem de V-Strom'cuların arasında...)
Ankara/Türkkonut


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Mar 2016, 17:33 
Çevrimdışı

Kayıt: 28 Tem 2015, 17:01
Mesajlar: 15
Kan Grubu: 0 rh+
isminiz: diren barış
cyclespirit yazdı:
otisss yazdı:
cyclespirit yazdı:
Pedal hiç bana mısın demiyorsa kaliper pistonları sıkışmış olabilir. Sökülür, temizlenip pastan arındırılır, o-ringleri yenilenip tekrar takılır.

Veya fren ana pistonu bozulmuştur, onun da tamir setleri satılıyor bildiğim kadarıyla.



Dostum, böyle bir durumda pedalın ABS devreye girmiş gibi tıkırt tıkırt yukarı tepmesi beklenebilir mi? Bir de bu olayda motorun motor freni halinde olmasıyla olmaması arasında fren açısından ne gibi bir fark varki her iki durumda farklı tepki gösteriyor sence? Ben bunu çözemedim.

Teşekkürler.


Abs'yi devreye sokar mı diyorsan hayır, ama ABS gibi yapar mı diyorsan onu bilemiyorum. Eğer gerçekten anlattığın durumda abs devreye giriyorsa ortada kontrol ünitesinden kaynaklanan daha karmaşık (ve tuzlu) bir sorun olsa gerek.

Motor freni ağırlığı ön tarafa alarak arka tekerleğin kilitlenme noktasına daha kolay gelmesini sağlamaktan başka bir etki yapmaz. O kadar hafif frenlerde de zaten teker kilitlenmez.


cyclespirit

Paylaşımın için teşekkürler, ilk önce kaliper pistonlarından başlayan bir check up yapacağım.
Değişiklikleri buradan aktaracağım.
Aklına gelen başka bir şey olursa paylaşabilirsen sevinirim.

Tekrar teşekkürler.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Mar 2016, 18:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010, 03:46
Mesajlar: 1039
Motosikleti: DL650 K13
düşük hızlarda da aynı şikayetiniz varsa büyük ihtimal arka amortisör görevini tam yapamıyordur...tekerleği kilitleyecek kadar basınç üreten fren sisteminde sorun olabilir mi?


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Nis 2016, 23:24 
Sonuç ne oldu acaba?

Başka bir vstrom motora binip, tepkilerini kıyaslayabilirsiniz, veya başka birisi sizin motoru kullanıp değerlendirme yapabilir.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye