V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 18 Nis 2024, 07:00

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Yağ Rengi
MesajGönderilme zamanı: 02 Şub 2009, 23:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Eki 2008, 14:56
Mesajlar: 49
Konum: Bursa
Motosikleti: K5 DL650
Kan Grubu: O Rh (+)
isminiz: Serkan K
Eh artık aranıza yeni katılan bir stromcu olarak bende sorulara başlayayım :)

Motorumu bir ay önce aldığımda bir miktar yağ eksiği vardı. tahmini 3000 km önce değişen bu yağa 500 ml kadar ilave yapıldı. Yağ ilavesinden sonra yağın rengi siyaha döndü ve vites geçişleri sertleşti. Tabiki akabinde hemen Castrol Power 1 10/50 yağ ve orj. yağ filtresiyle değiştirdim. Fakat yeni değiştirdiğim yağ da siyah rengi aldı. Önceki yağın kalıntısından dolayı bu rengi aldığını sanıyorum. Şu anda motorun sesi, viteslerin geçişi herşey çok güzel, fakat yağın seviyesini göremiyorum.

1-Yağın siyah rengi alması normal midir? :kıvır
2-İlk yağ ısıtılarak süzüldüğü halde yeni yağ konmadan önce eski yağ kalıntılarını temizlemek için kartele uygulanacak her hangi bir yöntem var mıdır? :yardım

Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler... :)

_________________
K5 DL650, Kıpkırmızı
Serkan
Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yağ Rengi
MesajGönderilme zamanı: 03 Şub 2009, 01:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Ara 2007, 00:05
Mesajlar: 336
Konum: İSTANBUL_PENDİK
Motosikleti: Artık Yok
Kan Grubu: A rh +
Yağ değişiminden sonra yağın tamamen siyah olmaması gerekiyor, belki çok hafif renk değiştirebilir ama tamamen siyah kesinlikle olmaz.

_________________
LÜTFEN SOKAKLARA TÜKÜRMEYİNİZ,ETRAFIMIZDA YÜZÜNE TÜKÜRÜLECEK OKADAR ÇOK YÜZSÜZ VARKİ


Vedat HARMANCI
A Rh ( + )


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yağ Rengi
MesajGönderilme zamanı: 03 Şub 2009, 09:08 
Yağın renginin ilk çalıştırmadan sonra değişmesi normal, fakat yağ seviyesini düz zeminde motoru düz hale getirerek (zemine dik) bakmanız gerekiyor, bu haldede yağ seviyesini göremiyorsanız yağ eksik konmuş demektir.
yağ tamamlanması ile ilgili:
viewtopic.php?f=50&t=2859


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yağ Rengi
MesajGönderilme zamanı: 03 Şub 2009, 10:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
tam sentetik yağlar daha şeffaf görünür, yarı sentetik olanlar ise daha koyu renktedir ve zamanla koyulaşır, sizin motorunuzda aldığınız zaman tam sentetik yağ varmış sanırım, siz üzerine castrol power1 yarı sentetik yağ ilave edince renk değişmiştir.

esas dikkat etmeniz gereken, 3000 kmde 500 ml az bir yağ eksiltme değil;
1-yağ kontrolünü doğru mu yaptınız? motor ısındıktan sonra stop edip 3 dk bekleyin ve motor tam dik durumdayken yağ kontrolünüzü yapın, eğer yan sehpada yaptıysanız muhtemelen fazla yağ doldurdunuz.
2-motorunuzu takip edin. eğer gerçekten 3000 km de 500 ml yağ eksiltiyorsa bir yerlerden kaçak olabilir, park ettiğiniz yerlerde motorunuza dökünce altına sağına soluna şöyle bir göz atın, bu sürede yağ eksiltme miktarını sürekli kontrol edin. dikkat edin kaçak vs nedeni ile motor yağsız kalmasın. eğer, eski sahibi sürekli sıkıştırarak kullandı ise bu kadar yağ yakmış olabilir yoksa normal değil.

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yağ Rengi
MesajGönderilme zamanı: 03 Şub 2009, 11:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Eki 2008, 14:56
Mesajlar: 49
Konum: Bursa
Motosikleti: K5 DL650
Kan Grubu: O Rh (+)
isminiz: Serkan K
timur yazdı:
Yağın renginin ilk çalıştırmadan sonra değişmesi normal, fakat yağ seviyesini düz zeminde motoru düz hale getirerek (zemine dik) bakmanız gerekiyor, bu haldede yağ seviyesini göremiyorsanız yağ eksik konmuş demektir.
yağ tamamlanması ile ilgili:
viewtopic.php?f=50&t=2859

Vermiş olduğunuz linki incelemiştim. Yağ seviye kontrolünü orta sehpa üzerinde ve motor durdurulduktan en az 3 dk sonra kontrol ediyorum. Yeni yağ koyulduğunda da ilk etapta seviye kontrolu yapıldı ve akabinde kısa bir turdan sonra 3-5 dk daha bekleyip yeni yağ seviyesini tekrar kontrol ettim ve herşey normal.
thunderkiller yazdı:
2-motorunuzu takip edin. eğer gerçekten 3000 km de 500 ml yağ eksiltiyorsa bir yerlerden kaçak olabilir, park ettiğiniz yerlerde motorunuza dökünce altına sağına soluna şöyle bir göz atın, bu sürede yağ eksiltme miktarını sürekli kontrol edin. dikkat edin kaçak vs nedeni ile motor yağsız kalmasın. eğer, eski sahibi sürekli sıkıştırarak kullandı ise bu kadar yağ yakmış olabilir yoksa normal değil.

Motorun altında, parkettiğim yerlerde vs. hiçbir yağ akıntısına rastlamadım. Asıl sıkıntı yeni koyduğum yağın da hemen siyahlaşmasından dolayı yağ seviyesini görememem. Motor yan ayakta iken yağ göstergesinin içi gözüküyor. Filtreyide değiştirdiğim için toplamda 2700 ml yağ koyuldu. Acaba yeni yağ koymadan önce eski yağ kalıntılarını temizlemek için kartelde yapılabilecek bir temizlik var mıdır? Eğer yapılabilecek bir temizlik varsa tekrar yağı değiştireceğim.

_________________
K5 DL650, Kıpkırmızı
Serkan
Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yağ Rengi
MesajGönderilme zamanı: 03 Şub 2009, 11:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
yağ göstergesinden seviyeyi mutlaka görürsünüz, yağ koyu renk bile olsa görürsünüz.
eğer yan sehpada yağ seviyesini görüyor ama orta sehpada göremiyorsanız zaten fazla yağ koymuşsunuz demektir.
yağ değişimi esnasında doldurma tapasını açmadıysanız hava alamadığı için ya da tam olarak yağın süzülmesini beklemediyseniz içinde kalan bir miktar yağ yeni yağın rengini değiştirmiş olabilir. yağı yenilediğinize göre çok önemli bir durum yok ama rahatsız oluyorum diyorsanız o zaman tek önerim yağı tekrar iyice boşaltıp yeni yağ koymanız. ancak temizlemek için vs kesinlikle herhangi bir katkı malzemesi, kimyasal vs kullanmayın.

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yağ Rengi
MesajGönderilme zamanı: 03 Şub 2009, 11:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2007, 09:42
Mesajlar: 6326
Konum: İstanbul,Kozyatağı
Motosikleti: Aprilia Caponord ADV
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Önder Güner
Serkan bey, yağ penceresinde görmek istediğimiz görüntü şu

Resim

Motor dik konumdayken ne tamamen boş pencere nede tamamen renkli veya siyah yağ gözükücek. Zaten bizim motorda seviye çizgileri mevcut. Yağdan dolayı seviyeyi göremiyorum demişsiniz. Tamamen yağ varsa pencerede fazla yağ konulmuştur.

_________________
Let's Ride

Aprilia Caponord K6

Ben Kimim


Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yağ Rengi
MesajGönderilme zamanı: 03 Şub 2009, 11:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ara 2007, 11:31
Mesajlar: 2009
Konum: MARS
Motosikleti: SIFIR RİSK
Kan Grubu: b rh +
isminiz: Kaan Ergülşen
biraz km yaptıktan sonra 2000-2500 km kadar yağını ve filtreni değiştir toparlar

tahminim senden önceki kullanan arkadaş yağ kullanım zamanını oldukça geçmiş veya devamlı üstten ilave yapmış.

ben kendi motorumu 4000 km de bir yağını değiştiriyorum kullanmasamda yani km yapmasamda 6 ayda bir yağını değiştiririm.ve her defasında yağ filtremi değiştiririm.

_________________

KEBAP MUTLULUKTUR!!!!
Resim Resim
KUZUSUNA KIYMAYAN KEBAP YİYEMEZ(TÜRK ATASÖZÜ)
EN DÜZGÜN İŞLEYEN SAAT MİDEDİR(FRANSIZ ATASÖZÜ)YİYEM GOLD EĞİTMENİ


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yağ Rengi
MesajGönderilme zamanı: 03 Şub 2009, 11:56 
yağ degişimi konusunda yağ.yağ filtresi birde YAĞ SOĞUTMA KARTERİNE GİDEN YAĞINDA degiştirilmesinin iyi olacağı düşüncesindeyim aradaki hortumun ucunda bulunan yağ karterine giren vida söküldüğü zaman ordanda kirli bir yağın aktığını göreceksiniz :artiz :artiz :artiz


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yağ Rengi
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2009, 14:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Eki 2008, 14:56
Mesajlar: 49
Konum: Bursa
Motosikleti: K5 DL650
Kan Grubu: O Rh (+)
isminiz: Serkan K
Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler. :alkıs Yağ, üst çizgi hizasında ve normal olarak gözüküyor. Söylediğim gibi tek sıkıntı yağın renginin siyah olması. Onunda problem yaratmayacağını öğrendiğim iyi oldu :) Şubat tatili bittiği için :üzgün artık fazla binilemeyeceğinden yaz başında tekrar yağ ve filtreyi değiştirmek kalıyo.

_________________
K5 DL650, Kıpkırmızı
Serkan
Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yağ Rengi
MesajGönderilme zamanı: 04 Şub 2009, 16:06 
Çevrimdışı
Site Admin
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ağu 2007, 21:46
Mesajlar: 3032
Konum: İstanbul
Motosikleti: DL1 :) + XRV750
Kan Grubu: Jagermeister
0 Rh(+)

Atam izindeyiz!
Ne mutlu Türküm diyene...
isminiz: Örsan T.
motoru kullanmasanızda senede bir kez yağ ve filtre değiştirilmelidir.
bunu aklınızdan çıkarmayın...
;-)

_________________
Örsan

Jagermeister - Afrika Aslanı :mrgreen

The Road goes ever on and on...

XRV750X - Africa Twin

Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yağ Rengi
MesajGönderilme zamanı: 10 Şub 2009, 03:03 
fat rider yazdı:
tahminim senden önceki kullanan arkadaş yağ kullanım zamanını oldukça geçmiş veya devamlı üstten ilave yapmış.
.


serkandan önceki sahibiyim matosiklet yag degistirme konusunda ben hassas davranırım kesınlıkle yag kapalı kutu olarak tam sentetık shell advence ultra 15w-50 üç kutudan az yani 2.700ml civarı yag konulmuş ve K&N yag filtresi yeni takılmıştır ben motosikjletin yagını 34.000 km degıstırdım ve serkan arkadaşıma sattıgımdada 37.100 km idi yanı 3.100 km olmuş ve serkan arkadsımızın da adana antalya/finikeye gittigı göz önünde bulunursa degişim zamanı zaten gelmiştir


En son panter01 tarafından 10 Şub 2009, 10:13 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yağ Rengi
MesajGönderilme zamanı: 10 Şub 2009, 03:13 
thunderkiller yazdı:
. dikkat edin kaçak vs nedeni ile motor yağsız kalmasın. eğer, eski sahibi sürekli sıkıştırarak kullandı ise bu kadar yağ yakmış olabilir yoksa normal değil.


slm lar ben motosikletin serkandan oncekıı sahııbıyım .. Motosikletime daima bakımlı ve tıtız binerim sıkıstırmak degil aşırı surat bile yapmamışımdır daha önceki motosikletlerim dahil sattıgım tüm arkadaşlar memnundurlar ve hiçbir motosiklet 3000 km kullanımda sıkıştırarak kullanılsada 500ml yag yakmaz (aşagıdada belırtcem son kontrolleri yaptım)tabiki motorun olumsuz durumu olmazsa ben burada moto sikletin serkan yola cıkmadan once tüm elle ve gözle bakılcak tüm kontrollerini bizzat ben kendim yaptim son olarak serkan yola cıkmadan adana cıkısınıa kadar aracımla eskortluk yaptım kırmızı işikta bir ara yanyana geldigimizde yag haznesını yıne gözle kontorolden geçtim ,son bır sıgorta yenılemesı yaptık ortaslama motosiklt 15 dk kadar dinlenmiş oldu ve tekrar ben yag kontrolu yaptım hatta bunu orada serkan arkadasımızada belirttim yag sevitye durumunu aynı şekilde ıkı cizgi arasındaydı ne yagı fazla ne eksık sonucta olumsuz bir durum olsaydı duruma mudale ederdım burada motosıklet ticareti yapmıyorum ben motosikletimi severek sattım yanı herhangi bir arızası vs yok hala ben motosikletımın arkasındayım
herkeze iyi sürüşler


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yağ Rengi
MesajGönderilme zamanı: 10 Şub 2009, 12:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
sevgili panter01,

öncelikle şunu belirteyim ki kimse seni sen olduğu bilerek ya da bilmeyerek suçlamadı.
sanırım söz konusu motor senin eski motorun olduğu için açıklama yapmak istemişsin,
zaten motorla ilgili bir sorun olduğunu da kimse söylemedi kaldıki srius arkadaşımızın sonraki açıklamasından herhangi bir sorun olmadığıda belli.

srisus verdiği bilgi;
srisus yazdı:
Motorumu bir ay önce aldığımda bir miktar yağ eksiği vardı. tahmini 3000 km önce değişen bu yağa 500 ml kadar ilave yapıldı.
Cevaplarınız için şimdiden teşekkürler... :)


Ve benim verdiğim cevap;
thunderkiller yazdı:
tam sentetik yağlar daha şeffaf görünür, yarı sentetik olanlar ise daha koyu renktedir ve zamanla koyulaşır, sizin motorunuzda aldığınız zaman tam sentetik yağ varmış sanırım, siz üzerine castrol power1 yarı sentetik yağ ilave edince renk değişmiştir.

esas dikkat etmeniz gereken, 3000 kmde 500 ml az bir yağ eksiltme değil;
1-yağ kontrolünü doğru mu yaptınız? motor ısındıktan sonra stop edip 3 dk bekleyin ve motor tam dik durumdayken yağ kontrolünüzü yapın, eğer yan sehpada yaptıysanız muhtemelen fazla yağ doldurdunuz.
2-motorunuzu takip edin. eğer gerçekten 3000 km de 500 ml yağ eksiltiyorsa bir yerlerden kaçak olabilir, park ettiğiniz yerlerde motorunuza dökünce altına sağına soluna şöyle bir göz atın, bu sürede yağ eksiltme miktarını sürekli kontrol edin. dikkat edin kaçak vs nedeni ile motor yağsız kalmasın. eğer, eski sahibi sürekli sıkıştırarak kullandı ise bu kadar yağ yakmış olabilir yoksa normal değil.


cevaptanda anlaşıldığı gibi açıklamaya çalıştığım, eğer motor 3000km de 500 ml yağ eksiltiyorsa normal bir durum olmadığıdır.
sence eğer böyle bir eksiltme varsa normal bir durum mudur?
eğer böyle bir durum mevcut ise nasıl kontrol edilmeli onunla ilgili yazmışım.
1-yağ seviye kontrolünü birçok arkadaş yanlış yapıyor, o nedenle yanılgılar oluyor, onu açıklamışım.
2-sen motoru teslim ettiğinde bir sorun olmayabilir ancak bir yağ hortumundan veya bir bağlantıdan kaçak olma ihtimali hepimizin motorları için herzaman mevcuttur, gözlenip takip edilmezse motor yağsız kalıp hasarlanabilir.
motoru teslim ettikten sonra hiçbir şekilde arıza ya da aksilik olamayacağını hangimiz garanti edebilir?
3-her motor mutlaka yağ eksiltir. bu gözle görülebilir bazen de hiç hissedilmeyecek kadar az olur. ancak motoru sürekli yüksek devirlerde kullanırsan yağı daha fazla eksiltir, bu da gayet normaldir bir arıza değildir ya da motorun yağ yaktığı anlamına gelmez. motoru yüksek devirde sıkıştırarak kullanmak da motora zarar vermez, yapısı yüksek performansa uygundur çünkü, ancak yüksek sıkıştırma basıncı nedeni ile segmanlar normalden daha fazla yağı sızdırır doğal olarak. benim motorumda sakin kullanımda gözle görülür hissedilir bir yağ eksiltmiyor ancak otobanda sürekli 200km gidersem 1000 kmde 100-200ml yağ eksilttiği olur. ben de buna göre her zaman yağımı gözlemlerim. bu da benim motorumun yağ yaktığı anlamına gelmez.

niyetimiz bir üyemizin, arkadaşımızın bildirisi üzerine motorunun herhangi bir tatsız durumla karşı karşıya kalmaması için uyarmak yardımcı olmaktı, yaptığımız yazdığımız yanlışsa affola.

yukarıda belirttiğim gibi motorlarımız bizim birer parçamız oluyor, aramızda duygusal bir bağ oluşuyor. o nedenle bazen aşırı hassas olabiliyoruz galiba. en kısa sürede yeni motorunla aramızda olman dileğimle...

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yağ Rengi
MesajGönderilme zamanı: 10 Şub 2009, 14:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Eki 2008, 14:56
Mesajlar: 49
Konum: Bursa
Motosikleti: K5 DL650
Kan Grubu: O Rh (+)
isminiz: Serkan K
Sevgili arkadaşlar sanırım küçük bir açıklama hatası ve acemilik dolayısıyla yanlış anlama olmuş :utan
Ben motorumu bıraktığımda yağ normal seviyedeydi. 500 ml yağ ilave edilmesi olayı ben yokken gerçekleştiği için bana verilen bilgiyi size ilettim. :kıvır Sanırım ihtiyaç var yada yok bilmiyorum ama fazla yağ ilavesi yapılmış. (Artık sanırım dememek için ben başında yokken hiçbir müdahale yaptırmıyorum :? Ne zormuş ayrı olmak be.)
Gerçi sorumda yağ ilavesinden ziyade yeni yağın rengi ile ilgili soru sormuştum. Tabiki 500 ml lik bir eksiltme olunca ister istemez Adem'in kullanış tarzı, yağ ilavesi vs. gibi konulara değinilmiş.
Bu ayrıntıyı atladığım için özür dilerim arkadaşlar. Eh öğreniyoruz idare edin artık :süper

_________________
K5 DL650, Kıpkırmızı
Serkan
Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye