V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 16 Nis 2024, 08:13

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 83 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3, 4, 5, 6  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2008, 14:06 
Çevrimdışı

Kayıt: 11 Şub 2008, 18:51
Mesajlar: 565
Konum: Büyükçekmece
Motosikleti: capo rally raid 2004
Kan Grubu: B RH -
isminiz: mustafa sarı
arkadaşlar,
dün motordaki yağ oranını kontrol ederken yağın eksik olduğunu gördüm.
servisi arayıp hangi yağdan tavsiye ettiklerini sordum.
neyse yağımı koydum bir şey farketmedi. (çalıştırmamıştım. ama kontrol için çalıştırılması gerekiyor.) :unlem :unlem
sonra biraz daha koydum yaklaşık 500ml den biraz fazla oldu sanırım.
şimdi kontrol ettiğimizde anca low ile high ortası bir yerde.
bakım zamanı da geldi.

1-) acaba bu kadar yağ eksiltme normal mi ? :soru

2-) acaba low ile high arasındaki mesafe de kaç ml oynar. ? :soru
(650 lik için soruyorum)

unutmadan söyliyelim.
eğer yağ ekiyorsanız mutlaka biraz ekleyip çalıştırıp dinlendirip tekrar kontrol ettikten sonra gerekirse ekleyin.

_________________
Motorsiklet Gezilerimiz : gezgin-ms.blogspot.com


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2008, 14:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Ağu 2008, 02:14
Mesajlar: 834
Konum: İZMİR/Karşıyaka
Motosikleti: 99 Africa Twin
Kan Grubu: ARH (+)
isminiz: WoDu...
500 ml Yarım Litre Bu çok Fazla Değilmi Ayrıca Motoru Orta Sehpadamı Kontrol Ettiniz? Yan Ayakta Olduğunda Yağın Hepsi Sol Tarafa Akıyor Göstergede Yağ çok Az Gözüküyor Orta Sehbaya Aldığınızda İse Tam Veriyi Elde Ediyosunuz.(Orta Sehba Olmasada Dik Bir Pozisyona Getirdiğinizde)

_________________
_____________
DL 1000' 02 - R 1150 ADV' 03 - Varadero' 10 - Ducati Mltstrd'S - Africa Twin' 99 - Varadero' 12
Karşıyaka/İZMİR
Kudretsiz beyinler, zayıf gözler gerçeği kolaylıkla göremezler. O gibiler, büyük Türk Milleti'nin yüksek seviyesine nazaran geri adamlardır. Fakat zaman bütün gerçekleri, en geri olanlara dahi anlatacaktır.
Mustafa Kemal ATATÜRK (1925)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2008, 15:19 
Çevrimdışı

Kayıt: 11 Şub 2008, 18:51
Mesajlar: 565
Konum: Büyükçekmece
Motosikleti: capo rally raid 2004
Kan Grubu: B RH -
isminiz: mustafa sarı
WoDu yazdı:
Ayrıca Motoru Orta Sehpadamı Kontrol Ettiniz?

dik konumda kontrol ettim. dengede iken.
şimdi daha fazla ısıtıp bekleteceğim.
belki akmayan yerler kalmıştır.

motorda tok sesler de geliyor...

sentetik yağlar çabuk mu eksilir. öyle bir şey de duydumda.

_________________
Motorsiklet Gezilerimiz : gezgin-ms.blogspot.com


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2008, 15:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2007, 09:42
Mesajlar: 6326
Konum: İstanbul,Kozyatağı
Motosikleti: Aprilia Caponord ADV
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Önder Güner
İdeal yağ kontrolü motoru hiç ısıtmadan yapılır. Garajda duran motorda zaten tüm yağ karterde toplanmış olduğundan düz bir zeminde mümkünse orta sehpada yağ penceresine bakarak kolayca kontrol yapılır. Ve en önemli nokta Vstrom yağ eksiltmez. Motorun durduğu yerde herhangi bir sızıntı belirtisi var mı ?

_________________
Let's Ride

Aprilia Caponord K6

Ben Kimim


Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2008, 16:21 
Çevrimdışı
Site Admin
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ağu 2007, 21:46
Mesajlar: 3032
Konum: İstanbul
Motosikleti: DL1 :) + XRV750
Kan Grubu: Jagermeister
0 Rh(+)

Atam izindeyiz!
Ne mutlu Türküm diyene...
isminiz: Örsan T.
Kaiser yazdı:
Vstrom yağ eksiltmez.


DL1000ler biraz yağ yakıyor gibi...

_________________
Örsan

Jagermeister - Afrika Aslanı :mrgreen

The Road goes ever on and on...

XRV750X - Africa Twin

Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2008, 16:34 
Çevrimdışı

Kayıt: 11 Şub 2008, 18:51
Mesajlar: 565
Konum: Büyükçekmece
Motosikleti: capo rally raid 2004
Kan Grubu: B RH -
isminiz: mustafa sarı
Kaiser yazdı:
Motorun durduğu yerde herhangi bir sızıntı belirtisi var mı ?

sızıntı falan yok.
şu anda tam ortasında.
acaba göstergelerin doğru göstermeme gibi bir durumu olabilir mi ?
km 12000 yani bakım zamanı.

bakımı bugün yarın yaptıracam ama daha sıfır motorda böyle bir şey yaşamak bayağı korkutucu geldi.

bu arada hiç yağ ışığı da yanmadı.

_________________
Motorsiklet Gezilerimiz : gezgin-ms.blogspot.com


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2008, 16:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
Kaiser yazdı:
İdeal yağ kontrolü motoru hiç ısıtmadan yapılır. Garajda duran motorda zaten tüm yağ karterde toplanmış olduğundan düz bir zeminde mümkünse orta sehpada yağ penceresine bakarak kolayca kontrol yapılır. Ve en önemli nokta Vstrom yağ eksiltmez. Motorun durduğu yerde herhangi bir sızıntı belirtisi var mı ?


Öndercim yağ kontrolünü motorun normal çalışma sıcaklığına kadar geldikten sonra stop edilip 3 dk beklendikten sonra bakılması gerekiyor, Manuel de böyle söylüyor. Özellikle dikkat ettim motoru kullanıp park ederken 3 dk bekleyip seviyeyi kontrol ediyorum tam gözüküyor ancak sabah gelip motor soğuk baktığımda seviye çok hafif farklı gözükebiliyor. Yağın sıcaklığı ve sıcakken kartere süzülmesi seviyeyi hafif değiştiriyor ama önemsenecek, yağ ilave edilip edilmeyeceğine karar verilecek bir miktar değil.

Örsanın da dediği gibi, DL 1000 eğer sıkıştırır basarsan çok hafif yağ eksiltiyor bu normal. yaklaşık 3-4000 km de 100ml kadar. Yurtdışı forumlarda da bu değerler gözlenmiş zaten. 650 hakkında deneyimim yok.

Yurtdışı sitelerden alıntılar

As per Euro Stromers, the 650 can take up 300 ml / 1000 km when ridden constantly above 160 kph / 100 mph. That is about half a quart on 1000 miles if I get your system right.

Well that similar as if I rode my 1000 at constant 200 kph. A then expected (normal) oil consumption.

Avrupalı stromculara göre, dl650 sürekli 160km ve üzeri kullanılırsa, 1000km de 300ml ye kadar yağ eksiltebiliyor.
Bu da benim Dl 1000 ile sabit 200 km ile tüketim ile çok yakın. Sonuç olarak beklediğim normal değerler.



DL650K5 Oil Consumption
Delta L Miles/L %/Sump
Miles
3433 0.70 4904.3 25.9%
1495 0.25 5980.0 9.3%
583 0.30 1943.3 11.1%
1497 0.20 7485.0 7.4%
2315 0.25 9260.0 9.3%
1152 0.25 4608.0 9.3%
1733 0.20 8665.0 7.4%

Avg of above 6120.8
Miles Km
/100mL 479.54 771.75
/200mL 959.09 1543.5
/300mL 1438.63 2315.25
/400mL 1918.18 3087.01
/500mL 2397.72 3858.76
/1L 4795.44 7717.51


Yukarıdaki tablodan da görüleceği gibi 3858 km de 500 ml yağ eksiltmiş, yani basarsanız motorunuz yağ eksiltebilir, bu da normaldir.

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2008, 17:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2007, 09:42
Mesajlar: 6326
Konum: İstanbul,Kozyatağı
Motosikleti: Aprilia Caponord ADV
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Önder Güner
Yağ kontrolü için yanlış bilgi vermişim, özür. Ama msarı 500 ml'den fazla yağ koyduğunu söylüyor. 650'de hiç böyle bir yağ eksiltme görmedim açıkcası. Yağ yakma zaten yüksek devirli kullanımda meydana gelir. Msarı'nın böyle bir kullanım tarzı olduğunuda sanmıyorum.

_________________
Let's Ride

Aprilia Caponord K6

Ben Kimim


Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2008, 18:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Nis 2008, 16:48
Mesajlar: 291
Motosikleti: DL 650
Kan Grubu: 0 Rh+
isminiz: Kağan DALAK
msari yazdı:
WoDu yazdı:
Ayrıca Motoru Orta Sehpadamı Kontrol Ettiniz?

dik konumda kontrol ettim. dengede iken.
şimdi daha fazla ısıtıp bekleteceğim.
belki akmayan yerler kalmıştır.

motorda tok sesler de geliyor...

sentetik yağlar çabuk mu eksilir. öyle bir şey de duydumda.

Sentetik yağlar, çabuk eskimez. uzun ömürlü olurlar, yüksek sıcaklığa dayanırlar ama yağlayıcılıkları mineral yağlar kadar iyi değildir. Mineral esaslı yağlar iyi yağlayıcıdır ama uzun ömürlü değildir, yüksek sıcaklıklara dayanamayıp yapıları daha kolay bozulur vs....


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2008, 18:32 
Kaiser yazdı:
...Yağ yakma zaten yüksek devirli kullanımda meydana gelir. Msarı'nın böyle bir kullanım tarzı olduğunuda sanmıyorum.



siz onu bir de bol virajlı trakya yollarında görün.. devir 6000'in altına düşmüyor, Capo ile yetişemiyorum :D uğur geldiğinden beri hep böyle :mrgreen :mrgreen


..bu arada bundan önceki yağ değişimi ile arada sanırım minimum 6000 km var.. bence üçe-beşe ve söylenenlere bakmayıp servis aralarındaki 3000 km'de yağı değiştirmeliyiz ve bunu kendimiz de yapabiliriz.. kerameti 50-60 ytl, zahmeti 30 dk, vebali ise bir motor!!!!


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2008, 21:29 
Çevrimdışı

Kayıt: 11 Şub 2008, 18:51
Mesajlar: 565
Konum: Büyükçekmece
Motosikleti: capo rally raid 2004
Kan Grubu: B RH -
isminiz: mustafa sarı
slowly yazdı:
bence üçe-beşe ve söylenenlere bakmayıp servis aralarındaki 3000 km'de yağı değiştirmeliyiz ve bunu kendimiz de yapabiliriz.. kerameti 50-60 ytl, zahmeti 30 dk, vebali ise bir motor!!!!

ferhat yine şiir gibi yazmışsın. akıyor maşallah.

bu arada gezide benim lastik inikmiş. 15 ti. virajlarda Allah korumuş. daha yeni kontrol etmiştim ama bu arada çivi batmış işte. sana söylemiştim bir gariplik var diye..
ama gezideki virajlarda süperdi. tadı damağımda kaldı.

kdalak yazdı:
Sentetik yağlar, çabuk eskimez. uzun ömürlü olurlar, yüksek sıcaklığa dayanırlar ama yağlayıcılıkları mineral yağlar kadar iyi değildir. Mineral esaslı yağlar iyi yağlayıcıdır ama uzun ömürlü değildir, yüksek sıcaklıklara dayanamayıp yapıları daha kolay bozulur vs....

bu durumda ferhatın dediği gibi 3000km de değiştirip mineral yağlar da kullanılabilir mi acaba?
bir de yarı sentetik mevzusu var tabiki.

benzer durumlar


bir de arkadaşlar, vstrom yağ eksitmez demeyin düzenli kontrol etmeyenler lütfen yağlarını kontrol etsinler. (düzenli derken bayramdan bayrama değil. her hafta :D )
[url]
http://www.stromtrooper.com/forums/show ... 163&page=2[/url]

_________________
Motorsiklet Gezilerimiz : gezgin-ms.blogspot.com


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2008, 21:42 
Çevrimdışı

Kayıt: 11 Şub 2008, 18:51
Mesajlar: 565
Konum: Büyükçekmece
Motosikleti: capo rally raid 2004
Kan Grubu: B RH -
isminiz: mustafa sarı
acaba arkadaşlardan

hangi yağı kullandıkları, ve ne kadar sürede ne kadar eksilme olduğu yada olmadığını ve hangi motorda bu durumun gerçekleştiğini alabilirmiyiz.

bazı yağlarda eksilteme olurken bazı yağlarda olmayabiliyor.
ben ne yağ koyduklarını bilmiyorum. onun için PAS.

_________________
Motorsiklet Gezilerimiz : gezgin-ms.blogspot.com


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2008, 21:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Mar 2008, 14:12
Mesajlar: 265
Konum: İzmir
Motosikleti: XL1000 Varadero
Kan Grubu: B +
isminiz: Serhan Y.
motul ve castrol, hiç eksiltme yapmamış idi. 5000 km de bir değiştirdim..


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Kas 2008, 22:24 
Merhabalar Mustafa,
Hatırlarsan eğitimde (8-9 Kasım) söylenen şuydu:
"Motoru 3 dakika çalıştır ve stop et. 1 dakika bekledikten sonra DİK konumda yağına bak."
Bunun dışında yağ markası konusunda herhangi bir deneyimim yok.
Hoşçakalın,
Caksüt


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Kas 2008, 00:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2007, 09:42
Mesajlar: 6326
Konum: İstanbul,Kozyatağı
Motosikleti: Aprilia Caponord ADV
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Önder Güner
Ben artık mineral yağların ömrünü doldurduğunu düşünüyorum, en azından motosikletler için. Yüksek devirli makinalarda mineral yağlar bu tempoya dayanamaz, yanar, eksiltme yapar ve özelliğini kaybeder, bozulur. Ben hep yarı sentetik Castol 10/50 kullandım, müthişti. Ne eksiltme yaptı ne viteslerde kemikli geçiş.

_________________
Let's Ride

Aprilia Caponord K6

Ben Kimim


Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 83 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3, 4, 5, 6  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye