V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 23 Oca 2022, 08:33

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 25 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2008, 13:03 
MOTOSİKLET ELBİSESİ

Motosiklet sürüşü esnasında, kullanılacak uygun elbise, sadece sürüşteki rahat ve güvenliği değil aynı zamanda kaza anında da olumlu ve etkin bir rol oynayacaktır. Elbise, çoğu motosiklet sürücüsüne göre maalesef sadece bir tarz ve giyim-kuşam konusu gibi algılanmaktadır.

Motosiklet sürücüsünü diğerlerinden ayıran, sürücünün dış etkilerle karşı karşıya olmasıdır. Sürüş esnasında, bütün vücut dış etkenlerin etkisi altındadır.O halde kullanılacak elbise tüm vücudu saran bir elbise olmalıdır.Sadece mont veya sadece pantolon, sürüş güvenliği açısından yetersizdir.Sürüş esnasında, tüm vücudu etkileyen rüzgar; korunmayan bölgeden içeri girerek, çeşitli damar ve romatizmal hastalıklara neden olabilir.

Tekstil literatüründe, motosiklet sürücülerinin kullandığı elbiseler, ?koruyucu elbiseler? olarak tanımlanır. Bu elbiselerin özellikleri kullanıldıkları endüstrinin ihtiyaç ve beklentilerine göre değişir. Bu tip ürünler yüksek sıcaklığa dayanabilen ve yüksek mukavemete sahip olan ?yüksek performanslı lifler? veya iplik yapılarında yapılan ufak değişiklikler ile çeşitli apreler ile üretilirler (http://www.tekstilteknik.com/Referansla ... mlik=6 erişim:16.06.2008).

Mevsim ve hava şartları ne olursa olsun, sürücülerin ilk dikkat etmesi gereken elbise katmanı, iç katmandır.Yani iç çamaşırlar...Tene ilk temas eden giyisi olması sebebiyle, teri veya ıslaklığı emen bir kumaş cinsi tercih edilmelidir.Genelde, yün kumaşlar bu konuda ihtiyaca cevap vermektedirler.Son yıllarda, yünden daha etkili olan özellikle sporcular için imal edilmiş, sentetik kumaşlar, motosiklet sürücülerinin ihtiyaçlarına cevap verebilecek yeterliliktedir. Örneğin likra karışımlı kumaşlar, çok çabuk kuruyabilen ve geç ıslanan özellikleri ile tercih sebebi olmaktadırlar.

Islak bir iç çamaşır kuru bir iç çamaşıra göre yaklaşık 25 kat daha hızlı ısı kaybetmemize neden olabilir. Dolayısıyla,motosiklet sürücüsünün kullanacağı çamaşır; çabuk kurumalı, ıslakken de izolasyon yeteneğini korumalı, esnek ve rahat olmalıdır (http://www.dagcilik.ankara.edu.tr/giysi.htm erişim:16.06.2008)
Sonraki katman,vücudun ürettiği ısıyı koruyabilen, hafif ve nefes alabilir özellikte olmalıdır.
Son olarak, rüzgar, yağmur, kar ve çamur gibi dış etkenlerden koruyucu, su ve rüzgar geçirmez özellikte bir katman gerekmektedir.
Tamamen su geçirmez malzemelerden üretilmiş giysiler ilk bakışta bu katman için uygun gözükebilirler. Burada atlanan nokta insan vücudunun dışarıya sürekli, özellikle hareket halindeyken, su buharı atmasıdır. Dışarıdan gelen suyu içeriye geçirmeyen bir kumaş içerideki su buharının da dışarıya çıkmasını engelleyecektir. Böylece dışarıdaki sudan korunmaya çalışırken kendi vücudumuzun ürettiği su buharı bizi ıslatacaktır. Nefes alabilir/su geçirmez kumaşlar bu sorunu ortadan kaldırmak için üretilmiştir. Nefes alabilir/su geçirmez malzemelerden en bilineni Gore-tex, polytetrafluoroethylene (PTFE) den meydana gelen ve mikroskobik gözenekleri olan bir film tabakasıdır. Nefes alabilirlikten kastedilen bu su buharını dışarıya atabilme özelliğidir. Gore-tex piyasadaki tek su geçirmez-nefes alabilir malzeme olmamakla birlikte en çok kullanılan ve en iyi performansı gösteren üründür. İnce bir zar şeklinde olan Gore-tex genelde bir dış kumaşla birleştirilerek kullanılır. Bu dış kumaşın da suyu kaydırıcı özelliği olması gerekir. Ayrıca dış giysilerde sürtünmenin fazla olduğu bölgelerde cordura veya benzeri kumaşlar kullanılabilir (http://www.dagcilik.ankara.edu.tr/giysi.htm erişim:16.06.2008).


Eğer dış katman giysiniz yeterince nefes almıyorsa, suya karşı ne kadar dayanıklı olursa olsun ıslanırsınız! Sıcak ve yağışlı bir hava ya da yoğun hareket halindeyken oluşacak su buharı dış ortama atılamazsa kumaş suya karşı ne kadar dayanıklı olursa olsun siz kendi teninizle içerden ıslanırsınız.
Islak koşullarda kuru kalmak için su geçirmezlik özelliğinin yanında mutlaka iyi "nefes alabilir" bir giysi almak gerekir. Bazı dış katman giysiler nefes almayı havalandırma panelleri ve delikleri ile sağlamaya çalışırlar. Bu yöntem bazı zamanlar etkili olsa da çoğu zaman yeterli olmayabilir ve bu deliklerden içeriye su girebilir. Laminasyonlu su geçirmez, nefes alabilen kumaşlar teri kumaşın üzerinden dış ortama atarlar, dolayısıyla ayrıca bir delik ya da panele ihtiyaç duymazlar (http://www.zematekstil.com.tr/tr/teknikbilgi.htm; erişim 16.06.2008).

Sonuç olarak, motosiklet elbisesi konusunda dikkat etmemiz gereken hususları şu şekilde özetleyebiliriz:

· Elbise, kullanım amacına uygun olmalıdır( Örneğin kayak sporları için imal edilmiş elbise,motosiklet kullanırken giyilmemelidir.).
· Elbisenin,hangi motosiklet tarzı için üretildiğine dikkat etmek gerekir.Enduro, kross veya yarış motosikletleri elbiseleri, birbirinden farklı dizayn ve özelliklere sahiptir.
· Elbise,tüm vücudu sarmalıdır. Sadece gövdeyi veya sadece bacakları kapsayan bölümler, güvenli sürüş açısından yeterli olmaz.).
· Elbise, sürücüyü sıkmamalı veya bol olmamalıdır.Ölçüsü vücuda tam olmalıdır.(Elbise ile rahat hareket edebileceğiniz bir ölçüde olmalıdır.Sık olması kan dolaşımını engellediği gibi, rahat hareket etmenizi de engeller.
· Kullanılan kumaş, nefes alabilir-rüzgar ve su geçirmez-kolay yırtılmaz vb.. gibi, motosiklet sürücüsünün ihtiyaçlarına cevap verebilecek özelliklerde olmalıdır.Güvenli sürüş açısından eksiksiz özellikleri barındırmalıdır.
· Özellikle sırt ve bel kısmı kendiliğinden korumalı olmalıdır.(Dirsek ve dizleri kendiliğinden korumalı olan elbiseler hiç yoktan iyi olsa da; yaşanılan tecrübeler, tene temas eden koruma ekipmanlarının daha faydalı olduğunu göstermektedir.Muhtemel düşmelerde, kendiliğinden korumalı olan mont veya pantolonlarda, dizlik veya dirseklik bölümünün kayıp, bu bölgeleri koruyamama olasılığı mevcuttur.)
· Yukarıda sayılan sebeplerden dolayı, mont veya pantolon üzerine dizlik ve dirseklik takılması risklidir.(Düşme anında kayma ihtimali mevcuttur).
· Özellikle, mont kısmının görünebilirlik açısından omuz ve sırt kısmında fosforlu kumaşın olması tercih edilmelidir.Elbisede fosfor yoksa, elbise üstüne fosforlu yelek giyilmesinde fayda vardır.
· Pantolonun paçası, motosiklet selesine oturulduğunda çok yukarı çıkmamalıdır.Ayak bilekleri ve üstü rüzgardan korunmalıdır.Bu koruma pantolonla yapıldığı gibi, motosiklet botu ile de sağlanabilir.
· Mont, yaz-kış kollu bir şekilde kullanılmalıdır.Bazı motosiklet montlarının, kol kısmı, çıkarılabilir olduğundan özellikle sıcak mevsimlerde,sürücüler montu,kolsuz olarak kullanmaktadırlar.Ancak unutulmamalıdır ki; koltuk altından alınan rüzgar, direk olarak akciğerlerde ve kılcal damarlarda etki yaparak,sürücünün romatizma vb. hastalıklara yakalanmasını sağlayabilir.Elbise her türlü mevsim şartlarında sürücüyü rüzgar-soğuk ve yağmurdan korumalıdır.
· Mont yakası,ense ve boğazı örtmelidir.
· Deri mont ve pantolon, kuruması zor olduğundan, kışın tercih edilmemelidir.



NOT:KENDİNİZE ÖZEL MOTOSİKLET ELBİSESİ DİKTİRMEK İSTERSENİZ ALTAN BEYİ ARAYIP(05052577574)BAŞKOMSER OKTAY'IN SELAMI VAR ELBİSE KONUSUNDA UYGUN FİYAT İSTİYORUZ DERSENİZ YARDIMCI OLUR....BU ŞAHIS KAMU KURUMLARINA MOTOSİKLET ELBİSESİ YAPAN BİR ŞİRKETİN SAHİBİ..EĞER İHTİYACINIZ VARSA KENDİSİYLE GÖRÜŞEBİLİRSİNİZ


Kaynakça
http://www.tekstilteknik.com/Referansla ... p?Kimlik=6 (erişim:16.06.2008)
http://www.dagcilik.ankara.edu.tr/giysi.htm erişim:16.06.2008
http://www.zematekstil.com.tr/tr/teknikbilgi.htm erişim 16.06.2008.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2008, 13:07 
Değerli bilgiler için teşekkürler.... :süper :artiz

Acaba altan beye tulum diktirebilirmiyiz..???


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 25 Eyl 2008, 14:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2007, 09:42
Mesajlar: 6326
Konum: İstanbul,Kozyatağı
Motosikleti: Aprilia Caponord ADV
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Önder Güner
Sevgili Oktay, çok güzel bir yazı olmuş, eline sağlık. Benim en çok merak ettiğim husus termal içlikler. Termal içlikler, ısıyı içerde tutup, teri dışarıya atan yapıdalar, böylece vücut ısısının korunmasına yardımcı oluyorlar. Peki termal içliği direk tene mi giymeliyiz yoksa altında fanila gibi pamuklu birşey olmalı mı ? Ayrıca tulum konusunda 1 numara olan Aerostich'e uygun fiyatlı bir alternatif varsa çok sevinirim.

_________________
Let's Ride

Aprilia Caponord K6

Ben Kimim


Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2008, 10:07 
Sayın Kaiser;
Normal şartlar altında termal içlik fanila vb kullanılmadan giyilir.Yurtdışında özellikle outdoor sporlarla uğraşan insanlar termal içliği ikinci deri olarak adletmektedirler.Yani amacına uygun kullanılması için deriye temas etmesi gerekir.Ancak elbette bu bir kural değildir...
Aerostich üzerinde veya ayarında bir tekstil ürünü değil Türkiye'de dünyada bile yok bildiğim kadarıyla.Türkiye'de bu tür işler yapan (motosiklet-outdoor tekstil vb..)kişiler muhtemelen size bu ürünün ayarında olduğunu iddia ettikleri ürünler sunabilirler.Ancak Aerostich in tekstil teknolojisi gerçekten çok kaliteli.İçeriğinde özel bir Gore-tex kullanılmakta,Ana parçaları 500 denier (bir çeşit iplik ölçü birimi) cordura ile örülü iken kol-omuz dirsek gibi bölümler 1050 denier le daha sağlam yapılmaktadır.Düşme anında korumayı maksimum kılmak için TF2 Hard-Shell denilen bir teknoloji ile bazı bölümler dahada sağlamlaştırılmıştır.Vs vs...Sonuçta bir sürü özelliği var.Özetle şunu söyleyebilirim;bu üründe kullanılan kumaş teknolojisinin %30 u kullanılarak yapılan elbiseler bile çoğu arkadaşa yeterli gelmekte,Türkiyede standartlarda gözükmektedir.Her gore-tex kullanılan elbise iyi elbise demek değildir.
Saygılarımla...


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2008, 10:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 31 Tem 2008, 17:28
Mesajlar: 541
Konum: Beşiktaş
Motosikleti: BMW R1200GS
Kan Grubu: A rh (+)
isminiz: Tolga Yalçın
oktay abi değerli bilgileri paylaştığın için çok teşekkürler..
çok aydınlatıcı oldu. :ampul

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2008, 11:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2007, 09:42
Mesajlar: 6326
Konum: İstanbul,Kozyatağı
Motosikleti: Aprilia Caponord ADV
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Önder Güner
Çok teşekkürler. Bir uzmanlık sorusu daha; ülkemizde motosikletli polislerin giydiği kıyafetler ne kalitede ? Gördüğüm kadarıyla yağmurda, karda bile giyiyorlar. Su ve soğuk geçirmezlikleri ne seviyede ? Reflektörlerin konulduğu yerler çok başarılı olduğundan belki buna benzer bir tulum yaptırmak istiyorum.

_________________
Let's Ride

Aprilia Caponord K6

Ben Kimim


Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2008, 11:22 
gürbüz yazdı:
Değerli bilgiler için teşekkürler.... :süper :artiz

Acaba altan beye tulum diktirebilirmiyiz..???


sorumu yineliyorum..????


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2008, 11:45 
Altan beye tulum diktirebilirsiniz..ben diktirdim mesela,zaten yeri leventte oraya gidip modelde söyleyebilirsiniz.
Yunusların kullandığı elbise konusunda size kısaca bilgi verebilirim,elbette....
Yunuslar ilk olarak 1993 yılında İstanbulda kuruldu,kurulma amacı olaylara hızlı müdehale edebilen,çevik aktif ve bilgili polislerden oluşan bir tim oluşturmaktı.Bunu yapmak için ayrıca imaj-teçhizat ve personel politikası belirlemek gerekiyordu.Kullanılacak motosikletler Almanyadan sipariş edildi BMW R80 bu motosikletler Almanyada polis motosikleti olarak dizayn edilerek ülkemize gönderildi.Personel ise tek tek polis okuları ve akademisinden seçildi.Seçilirken bir çok kriter arandı.Fiziki görünümün yanı sıra bir çok testten geçirildiler.O dönemde gerçekten çok yoğun bir eğitim aldılar.İlk etapta mesleki eğitim (özel harekat-bomba imha-narkotik-terör) mesleki eğitimin yanında kişisel eğitim dersleri aldılar;Beden dili,NLP,Stres yönetimi,diksiyon ve çeşitli halkla ilişkiler konuları.Motosiklet eğitimi konusuna gelince...İlk eğitim Almanyadan gelen bir polis motosiklet eğitimcisi idi,ismi Peter...Bu şahıs ilk kursla beraber bir kaçtane de eğitici yetiştirdi.Bu eğiticiler,usta çırak ilişkisi içerisinde yenilerini yetiştirdiler.Ancak yunuslar başka illere kurulmaya başlandıktan sonra eğitim konusunda bazı aksaklıklar çıktı.Bu aksaklıklar daha sonra eğitimlerin merkez aracılığı ile yönetilmesi ile giderildi.
İmaj konusu için ilk yapılması gereken üniforma seçimiydi.Bunun için o dönemde üniversiteler de dahil olmak üzere çeşitli modacılardan da yardım alındı.Şu an kullanılan üniforma modeli Neslihan YARGICI'nın eseridir.Siyah devletin otoritesini,kırmızı ise dinamizmin ve sevginin sembolüdür.
Elbiseler ilk yıllarda İstanbulda bulunan bir tekstil şirketi aracılığı ile Amerikada imal edildi..Daha sonra artan sayı ve bütçe sebebi ile ihale yolu ile Türkiyedeki çeşitli şirketler imal etmeye başladı.Merkez kanalı ile yani Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından ihale yolu ile alınan elbiselerin şartnamesi,DAINESE marka elbise ve bot standartlarına göre hazırlanarak şirketlere sunulmakta ve bu standartlara göre toplu olarakl imal edilmektedir.Benim hatırladığım en son Pakistanda yaptırılan elbiseler dağıtılmıştı..Tabi bazı il emniyet veya ilçe emniyet bünyesindeki yunuslar birim olarak az sayıda elbise çeşitli şirketlere yaptırmaktadır.Artan rekabet piyasası çerçevesinde bir çok tekstil firması artık bizim elbiseleri yapabileceğini iddia etmektedir.
Kullanılan kumaştaki iplik çeşitleri ve dikiminden, fosforların marka ve ebatına kadar hepsinin belli bir standardı var.Merkezce alınanlar standartlara göre imal edilirken,diğerleri maliyet sebebiyle bu kadar kaliteli değil malesef.Elbiseler iki katlı.Yazın iç kısmı ve mont kolları çıkarılır.Nefes alabilen,rüzgar ve su geçirmez kumaştan imal edilen 3M fosforlu elbiseler gayet rahat ve kullanım amacına uygundur.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2008, 11:48 
Teşekkür ederim.... :süper :artiz


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2008, 13:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2007, 09:42
Mesajlar: 6326
Konum: İstanbul,Kozyatağı
Motosikleti: Aprilia Caponord ADV
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Önder Güner
Çok teşekkürler :alkıs

_________________
Let's Ride

Aprilia Caponord K6

Ben Kimim


Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2008, 17:23 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ağu 2008, 15:22
Mesajlar: 21
Kan Grubu: A Rh+
isminiz: Hakan Akkaya
Tekstilde dikiş yerlerinden su almaması için kullanılan bir malzemeyi ararken Ümraniye-Tepeüstü'nde mont ve pantalon imalatı yapan bir firmaya raslamıştım. Firma devlet ihalelerine katılmakta ve adını duyduğumuz birçok kurye firmasına üretimi bulunmakta... Bence özel talepleriniz için bu firmaya da başvurabilirsiniz..

http://www.yarentekstil.com


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eyl 2008, 23:21 
bi soruda benden,

Polislerin kullandığı kıyafetler görünüm açısından da oldukça başarılı. Bilinirliğide hat safa olunca trafikte farkediliyor ve sürücüler tarafından da yol veriliyor. Acaba bizimde onların kullandığı tarzda bir kıyafet kullanmamız ( belkide bahsettiğiniz kişilere verilen siparişlerle ) bir sıkıntıya sebebiyet verir mi? hukiki yada yasal bir problem doğurur mu?

DL genel anlamda zaten polis motorlarına benzetilmekte ( hatta önden varedoroyu andırdığı için bazeb ekipler tarafından arkadaşları zannedip durdurulabiliyoruz )
Böyle bir imkan olursa en azından trafikte bir adım daha önde oluruz diye düşünüyorum.
teşekkür ederim.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2008, 00:03 
İstanbul'daki zamanı uygun olan arkadaşlarımızdan birisi bu adreslerden TOPLU SİPARİŞ işini üstlenecektir eminim.

Kasım ayında yapılmasını beklediğim motosiklet fuarından DL'lerimizde amacına uygun kullanabileceğim mont - pantolon ikilisi almayı planlıyordum ki bir de termal içlik konusu aklıma takıldı şimdi.

Bu başlıktan istifadeyle bir gönüllümüz de bu içlik işine bakıversin derim.

Değerli oktay bey, maliyetlerden de bahsedebilir misiniz biraz?


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Eki 2008, 13:13 
"Polislerin kullandığı kıyafetler görünüm açısından da oldukça başarılı. Bilinirliğide hat safa olunca trafikte farkediliyor ve sürücüler tarafından da yol veriliyor. Acaba bizimde onların kullandığı tarzda bir kıyafet kullanmamız ( belkide bahsettiğiniz kişilere verilen siparişlerle ) bir sıkıntıya sebebiyet verir mi? hukiki yada yasal bir problem doğurur mu?"

Bu konuda yasal açıdan sıkıntı şu şekilde olur;sizi elbise ile yakalayıp mahkemeye vermeleri gerekir.Mahkeme elbiseler arasında marka-tescil yönünden 13 adet benzerlik bulursa yaptırımlara maruz kalırsınız.Ben İstanbulda çalıştığım yıllarda,bizim üniforma benzeri kıyafetlerle dolaşanları affetmiyordum örneğin...Ancak reflektörlerin şeklini,elbisenin rengini aynı yapturmazsanız bir sorun olmaz.
Maliyet konusuna gelince;
Bu elbiseler yalın haliyle 300-500 YTL arasındadır.Örneğin ben kedime, siyah renkli bir tulumu 300 YTL ye yaptırmıştım.Fiyat sizin ne istediğinize göre değişir....Şu anki piyasa şartlarında bir çok firma bu tulumları seve seve ve iyi fiyatlar vererek yapacaktır diye tahmin ediyorum çünkü piyasa durgun.

Termal içliklerde marka önemli.Fiyat konusunda bir bilgim yok.
Saygılarımla...


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Eki 2008, 01:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Ağu 2008, 02:14
Mesajlar: 833
Konum: İZMİR/Karşıyaka
Motosikleti: 99 Africa Twin
Kan Grubu: ARH (+)
isminiz: WoDu...
Yazanın elllerine soru soranın aklına sağlık cevap vereninde yüreğine sağlık.... Saygılar....

_________________
_____________
DL 1000' 02 - R 1150 ADV' 03 - Varadero' 10 - Ducati Mltstrd'S - Africa Twin' 99 - Varadero' 12
Karşıyaka/İZMİR
Kudretsiz beyinler, zayıf gözler gerçeği kolaylıkla göremezler. O gibiler, büyük Türk Milleti'nin yüksek seviyesine nazaran geri adamlardır. Fakat zaman bütün gerçekleri, en geri olanlara dahi anlatacaktır.
Mustafa Kemal ATATÜRK (1925)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 25 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye