V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 30 Nis 2024, 07:25

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 34 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: DL motor ömrü
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2013, 19:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Ara 2011, 02:04
Mesajlar: 983
Konum: BURSA
Motosikleti: Africa Twin
Kan Grubu: 0 RH+
isminiz: Burak Zeytincioğlu
Agastrom 135 bin oldu galiba

birde sahibinden de ben motrumu satarken 75.000 km ile en yüksek km bendeydi.
demem o ki aslında ordaki motorların da bir kısmının orjinal km leri 100 binin üzerinde ama gençlik aşısı yaptırmışlar :sinir
böyle olunca da aslında 100 bin de yapılması gereken şeyleri biz 50 bin de yiz sandığımızdan yaptırmıyor sonra da sorun yaşıyoruz

_________________
Bur@k / BURSA

Resim

http://cumartesigezginleri.blogspot.com.tr


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: DL motor ömrü
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2013, 21:22 
Peki motor yaptırsak masrafımız ne olacaktır acaba ? Silindir nikasilli değil sanırım,bu yüzden rektefiye işlemi yapılabilir sanırım. 80-90 Bin KM'lerde segman,conta değişimi ile yağ eksiltmesi durdurulabilir mi? (kafamda deli sorular) :yardım :yardım :yardım

Birde 2.el aldığımız motorlarda km geri çekme gibi dertde var başımızda tabi. 50-60 binde diye aldığımız motor belkide 100bin km'leri devirdi geldi bize.Bizde alıp ülen Vstrom Vstrom dediler aldık bu km'de yağ yakıyor,diye pok atabiliriz :) :)

2.el vstrom bakan biri olarak incelediğim çogu ilanda 50bin'lerde sürücü peglerinin üst tarafındaki şase yerlerinin boyaları atmış durumda bu normal mıdır acaba siz daha iyi bilirsiniz kullancıları olarak.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: DL motor ömrü
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2013, 22:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Nis 2012, 21:20
Mesajlar: 1694
Konum: Ankara
Motosikleti: IInci Beyaz İnci
Kan Grubu: 0 Rh+
isminiz: Murat Kaplan
casillas78 yazdı:
Peki motor yaptırsak masrafımız ne olacaktır acaba ? Silindir nikasilli değil sanırım,bu yüzden rektefiye işlemi yapılabilir sanırım. 80-90 Bin KM'lerde segman,conta değişimi ile yağ eksiltmesi durdurulabilir mi? (kafamda deli sorular) :yardım :yardım :yardım

Birde 2.el aldığımız motorlarda km geri çekme gibi dertde var başımızda tabi. 50-60 binde diye aldığımız motor belkide 100bin km'leri devirdi geldi bize.Bizde alıp ülen Vstrom Vstrom dediler aldık bu km'de yağ yakıyor,diye pok atabiliriz :) :)

2.el vstrom bakan biri olarak incelediğim çogu ilanda 50bin'lerde sürücü peglerinin üst tarafındaki şase yerlerinin boyaları atmış durumda bu normal mıdır acaba siz daha iyi bilirsiniz kullancıları olarak.


Kimileri motora bakarken o tip şeylere bakıyor hele hele kimisi pegler çok eskimiş bu motor 50 de değil 100 bın km'de bile diyebiliyor.Benim şahsi görüşüm km konusunda daha öncede belirttim.Bu tamamen biz türk motor kullanıcılarının cahil olmasından kaynaklanıyor.Bazı kimseler hele hele 100 bın km'de ki motorun motor bloğu açıldıysa işe yaramaz diyor.Ulan o motor bloğu açılmasa atıyorum 100 bınde değişmesi gereken parça nasıl değişecek düşünmüyor.Yağ eksiltmesi hem denildiği gibi kullanıdığınız yağın cinsine bağlı olduğu gibi kaliteli markayada bağlı bence biraz.Birazda kübilatördü yanlış hatırlamıyorsam oraya gelen hortuma.Mesela benim bu yaz yaptığım turda bi yağ eksiltme hatta bildiğin akma sorunu yaşadım meğersem oraya gelen hortumun kelepçesiı gevşemiş ordan sızdırıyormuş.İzmirde yeni bi kelepçe attılar ona hop bitti gitti.

_________________
Bir erkeği eski sevgilisinin gidişi değil, perdeyi takarken düğme atlamışsın oğlum diyen annenin lafı yıkar.
İşsiz kalınca profesyonel kumarbaz oldu!
05488651985(whatsapp)
05306338603 tr numaram


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: DL motor ömrü
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2013, 23:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2011, 20:15
Mesajlar: 1216
Konum: İzmir-bornova
Motosikleti: R 1200 GS
Kan Grubu: o RH +
isminiz: Erol Koçan
Honey, yağ yakma konusunda bombanın pimini çekti ortaya bıraktı.

_________________
Hayattan zevk almanın yollarını ara...

)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: DL motor ömrü
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2013, 23:29 
Kurtulus yazdı:
casillas78 yazdı:
Peki motor yaptırsak masrafımız ne olacaktır acaba ? Silindir nikasilli değil sanırım,bu yüzden rektefiye işlemi yapılabilir sanırım. 80-90 Bin KM'lerde segman,conta değişimi ile yağ eksiltmesi durdurulabilir mi? (kafamda deli sorular) :yardım :yardım :yardım

Birde 2.el aldığımız motorlarda km geri çekme gibi dertde var başımızda tabi. 50-60 binde diye aldığımız motor belkide 100bin km'leri devirdi geldi bize.Bizde alıp ülen Vstrom Vstrom dediler aldık bu km'de yağ yakıyor,diye pok atabiliriz :) :)

2.el vstrom bakan biri olarak incelediğim çogu ilanda 50bin'lerde sürücü peglerinin üst tarafındaki şase yerlerinin boyaları atmış durumda bu normal mıdır acaba siz daha iyi bilirsiniz kullancıları olarak.


Kimileri motora bakarken o tip şeylere bakıyor hele hele kimisi pegler çok eskimiş bu motor 50 de değil 100 bın km'de bile diyebiliyor.Benim şahsi görüşüm km konusunda daha öncede belirttim.Bu tamamen biz türk motor kullanıcılarının cahil olmasından kaynaklanıyor.Bazı kimseler hele hele 100 bın km'de ki motorun motor bloğu açıldıysa işe yaramaz diyor.Ulan o motor bloğu açılmasa atıyorum 100 bınde değişmesi gereken parça nasıl değişecek düşünmüyor.Yağ eksiltmesi hem denildiği gibi kullanıdığınız yağın cinsine bağlı olduğu gibi kaliteli markayada bağlı bence biraz.Birazda kübilatördü yanlış hatırlamıyorsam oraya gelen hortuma.Mesela benim bu yaz yaptığım turda bi yağ eksiltme hatta bildiğin akma sorunu yaşadım meğersem oraya gelen hortumun kelepçesiı gevşemiş ordan sızdırıyormuş.İzmirde yeni bi kelepçe attılar ona hop bitti gitti.


Dikkatimi çekti sadece o yıpranmalar,pegler,diskler km'sini belli eden şeylerdir.50 bin 100bin benim için gerçek km'si olması daha onemli yüksekliği aslında sonraki adım.Evet tüm motorlarda var o buharlaşan yağı hava filtresi kutusuna verio orda birikip geri yağa karışıyor diye biliyorum. Motorun egzantrik zinciri ses yapar bizimkiler gergiye pul atar biraz daha ileri gitsin gergide az daha km yapayım hemde motor acılmaz diye...Bişey olsa subabta yakalıycak sentede atlıycak haberi yok.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: DL motor ömrü
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2013, 23:39 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Ağu 2008, 02:14
Mesajlar: 834
Konum: İZMİR/Karşıyaka
Motosikleti: 99 Africa Twin
Kan Grubu: ARH (+)
isminiz: WoDu...
Ustaların Ve Kullanıcıların Mekanik İle Yakın İlgileri Amatör Elleriyle Buluşunca Motorların Ömrüde Bir Hayli Kısalıyor.

_________________
_____________
DL 1000' 02 - R 1150 ADV' 03 - Varadero' 10 - Ducati Mltstrd'S - Africa Twin' 99 - Varadero' 12
Karşıyaka/İZMİR
Kudretsiz beyinler, zayıf gözler gerçeği kolaylıkla göremezler. O gibiler, büyük Türk Milleti'nin yüksek seviyesine nazaran geri adamlardır. Fakat zaman bütün gerçekleri, en geri olanlara dahi anlatacaktır.
Mustafa Kemal ATATÜRK (1925)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: DL motor ömrü
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2013, 09:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Eyl 2007, 09:03
Mesajlar: 7051
Konum: İSTANBUL
Motosikleti: Yamaha XCITY 250
Kan Grubu: B +
isminiz: Bulent BAL
Bacanak,

90.000 km debraj balatası hiç değiştirmedim. Alan arkadaş ile geçenlerde konuştum Karadeniz turu yapmış sadece arka bilya dağıtmış :mrgreen

Dediğin tarz bir trafikte kullansaydım debrajıda yemiş olmam gerekirdi.


Nikkfurie yazdı:
ama benim sevgili bacanağım istanbul trafiğinde cebelleşmiş :mrgreen

belki saat olarak çalışma süresi 300 bin yapan adamdan fazladır :gözkırpma

_________________
İMZAMA MUTLAKA BAKIN :)

https://www.youtube.com/watch?v=MRT6DmXq3BE


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: DL motor ömrü
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2013, 11:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010, 03:46
Mesajlar: 1039
Motosikleti: DL650 K13
HONEY yazdı:
Bacanak,

90.000 km debraj balatası hiç değiştirmedim. Alan arkadaş ile geçenlerde konuştum Karadeniz turu yapmış sadece arka bilya dağıtmış :mrgreen

Dediğin tarz bir trafikte kullansaydım debrajıda yemiş olmam gerekirdi.


Nikkfurie yazdı:
ama benim sevgili bacanağım istanbul trafiğinde cebelleşmiş :mrgreen

belki saat olarak çalışma süresi 300 bin yapan adamdan fazladır :gözkırpma



arka bilyanın dağılması yerçekimine katkılarının neticesi olsa gerek balım :gözkırpma

vstromdaki gibi yağlı ve çok diskli debriyajı normal şartlar altında bitirebilmek çok kişiye kısmet olmayacaktır..ha değiştirenler var ama çoğu keyfe keder değiştirdim diyor hatta thundırın burada
yazdığına göre (70li binlerdi sanırım) debriyaj balatalarını değiştirdiğinde çıkan balataları ölçmüş ve yenilerden kalınlık olarak hiçbir farkı yok yazmıştı..thundır ki o balataları yarım milimetre aşındıramadı sen yahut ben nasıl bitirebiliriz merak ediyorum :mrgreen


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: DL motor ömrü
MesajGönderilme zamanı: 24 Eki 2013, 11:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Nis 2012, 21:20
Mesajlar: 1694
Konum: Ankara
Motosikleti: IInci Beyaz İnci
Kan Grubu: 0 Rh+
isminiz: Murat Kaplan
Bizi Thunder usta nerde.sesi solugu cıkmıyor hiç. :artiz :mrgreen

_________________
Bir erkeği eski sevgilisinin gidişi değil, perdeyi takarken düğme atlamışsın oğlum diyen annenin lafı yıkar.
İşsiz kalınca profesyonel kumarbaz oldu!
05488651985(whatsapp)
05306338603 tr numaram


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: DL motor ömrü
MesajGönderilme zamanı: 24 Eki 2013, 11:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Eyl 2007, 09:03
Mesajlar: 7051
Konum: İSTANBUL
Motosikleti: Yamaha XCITY 250
Kan Grubu: B +
isminiz: Bulent BAL
Tam hatırlamıyorum ama attık galiba onu :mrgreen

Kurtulus yazdı:
Bizi Thunder usta nerde.sesi solugu cıkmıyor hiç. :artiz :mrgreen

_________________
İMZAMA MUTLAKA BAKIN :)

https://www.youtube.com/watch?v=MRT6DmXq3BE


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: DL motor ömrü
MesajGönderilme zamanı: 28 Eki 2013, 14:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
siz kendi sağlığınıza dikkat edin arkadaşlar, çoğumuzun ömrü yetmez vstromun motorunun ömrüne.

Yağı suyu düzgün bakılan, bir kasabın eline düşmemiş, hararet yağsız kalmamış bir vstrom motor bloğu açılmadan en en en az 200.000 km görür.
Motor üst kısmı belki bu kmlerin üzerinde piston segman değişimi olabilir onu da atla deve birşey görmemek lazım. 1500-2000 TL lik bir masraf, 200-300.000 km de bir yapılsa ne olur.
Silindir çeperleri zaten nikasil kaplı olduğu için kolay kolay aşınmaz, İyi bakılan bir vstrom motor bloğu açılmadan 300-400.000 leri yapar diye düşünüyorum. Gözümüzle gördüğümüz yok ancak yurtdışında bu kmlere erişmiş olanlar var.

Motorlarımızı bitiren onları kullandığımız kmler olmuyor, bakım eksiklikleri, yanlış ya da eksik bakım işlemleri, ihmaller oluyor. Örnek, subab ayarı yapılmayan motorda subablar kavruldu diye bu motorun kusuru değil, bakım eksikliğidir gibi. Yanlış debriyaj ayarı nedeni ile 10.000 km de debriyajın bitmesi gibi. Yağımızı ara sıra kontrol etmediğimiz için motorun yağsız kalması sonucu yatak sarması gibi mesela. Bu basit takipleri yapıp, biraz kulağı motorun üzerinde olan, anormallikleri farkettiği anda tedbirini alan standart bir kullanıcının vstrom ile ne motor ne de diğer aksamlardan başı ağrımaz kolay kolay.

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: DL motor ömrü
MesajGönderilme zamanı: 25 May 2017, 23:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Ara 2015, 23:59
Mesajlar: 55
Konum: İZMİR-Çiğli
Motosikleti: vstrom dl 650
Kan Grubu: B rh (+)
isminiz: turgay KOYUNCU
bende 2 ay oldu yaklaşık dl 650 alalı, fakat aldığım arkadaşın noter satışından sonraki tavır değişikliği bana ne kadar kalitesiz bir insan ve harika bir oyuncu olduğunu gösterdi,malum otobüsle ankaraya gidip yol bilmeden iz bilmeden motoru bi ustasına göstermeden atladım üstüne aldım geldim izmire 47,300km de aldım 2006 model fakat km nin oynanmış olabilme ihtimli ve satıcının siması bir anda gözümde canlanınca tüylerim ürperiyor. bu arada yaklaşık 1000km yaptım ve yağ kontol camından baktığımda hiç yağ kalmadığını gödüm :-1 sonra evde biraz yağ vardı o sinirle onu doldurdum oda epey fazla oldu ama fazlasını almadım öyle binmeye devam ediyorum hayırlısı artık... zinciri,dişlisi,pegleri vs.. iyi görünüyor ama kısmet ;-) bu arada sadece pazarları fırsat bulursam biniyorum sanırım bikaç senede anca 3-5000 yaparım :üzgün 50000 de güzel bi bakıma sokacağım kısmetse... izmir de bakıma kime götürsem acaba abiler..şimdiden çok teşekkürler.

_________________
Seni hayallerine ulaştıracak en önemli şey, CESARETİNDİR...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: DL motor ömrü
MesajGönderilme zamanı: 26 May 2017, 08:58 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Mar 2009, 01:08
Mesajlar: 3280
Konum: İzmir
Motosikleti: DL 650 K8 + CBF 150
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Muhsin Topuz
xxtugixx yazdı:
bende 2 ay oldu yaklaşık dl 650 alalı, fakat aldığım arkadaşın noter satışından sonraki tavır değişikliği bana ne kadar kalitesiz bir insan ve harika bir oyuncu olduğunu gösterdi,malum otobüsle ankaraya gidip yol bilmeden iz bilmeden motoru bi ustasına göstermeden atladım üstüne aldım geldim izmire 47,300km de aldım 2006 model fakat km nin oynanmış olabilme ihtimli ve satıcının siması bir anda gözümde canlanınca tüylerim ürperiyor. bu arada yaklaşık 1000km yaptım ve yağ kontol camından baktığımda hiç yağ kalmadığını gödüm :-1 sonra evde biraz yağ vardı o sinirle onu doldurdum oda epey fazla oldu ama fazlasını almadım öyle binmeye devam ediyorum hayırlısı artık... zinciri,dişlisi,pegleri vs.. iyi görünüyor ama kısmet ;-) bu arada sadece pazarları fırsat bulursam biniyorum sanırım bikaç senede anca 3-5000 yaparım :üzgün 50000 de güzel bi bakıma sokacağım kısmetse... izmir de bakıma kime götürsem acaba abiler..şimdiden çok teşekkürler.


Güle güle kullan. Yağ eksiltmesine takma. Çoğumuzun makinasında var bu. Alsancak otoda(Suzuki) Tuncay bu işin piridir. Gruptaki arkadaşlar Ondan başka kimseye güvenmezler. Birde Urla'da Sabri ustanın oğulları var. Bunlardan şaşma derim.

_________________
Kaskını Tak , iki damla ter akması Kan akmasından iyidir.
====================================
0 505 216 84 05
====================================


irtibat Mail:
vstromturkiye@hotmail.com (Bu mailden her zaman ulaşabilirsiniz.)

muhsin@vstromturkiye.org ( Haftada bir kontrol edebiliyorum)
info@vstromturkiye.org
yonetim@vstromturkiye.org


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: DL motor ömrü
MesajGönderilme zamanı: 26 May 2017, 09:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Nis 2016, 08:55
Mesajlar: 442
Konum: İstanbul City
Motosikleti: CRF1000L
Kan Grubu: 0 Rh (+)
isminiz: Murat Keleş
Bizim ülkemizde km yüksek olduğu zaman adamın aklına bintane şey geliyor. Çünkü yurt dışındaki adam yola çıktınmı stabil kalıyor bizim kadar hele istanbul kadar trafiğe girebileceğini sanmıyorum. Bu yüzden benim belirlediğim motor hep istanbulda kullanılmışsa 70 den sonra bi motor isteyebilir. Servis bakımları full bile olsa isteyebilir. Yurt dışında adam garaja sokuyor kız gibi bakıyor trafiğe girmiyor kısa mesafe kullanmıyor vs vs hepsinin büyük etkisi var diye düşünüyorum. Yağ her çift silindir makina eksiltebiliyor. Kaçtane enduro kullandıysam hepsinde aynı problemi yaşadım. Özellikle yağ değişiminden sonra 3.000 yapıldığı zaman her vstromun haznesi 250ml kadar yağ eksiltmiş oluyor. 4.000 de bu 500 ml ye kadar çıkabiliyor yağın sonlara doğru özelliği gittiğinden eksiltme oranı yükseliyor. 50 bin km den sonra makinaya full sentetik yağ koymak çok sağlıklı olmayabilir diyor suzuki servisleri. Bu yüzden yaşlı makinalarda mineralli yağ kullanılması dağa sağlıklı olabilir.

Ama ne olcak kazalı olmasın en ölüsünü 150 binde alsan 5,6 bin tl harcanarak yine canavar gibi performans verebileceğini düşünüyorum.

_________________
https://www.instagram.com/rollcycle


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: DL motor ömrü
MesajGönderilme zamanı: 26 May 2017, 13:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Kas 2010, 12:48
Mesajlar: 1509
Motosikleti: BetaXtrainer
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: zafer özdoğru
roadrunner yazdı:
Hayatım boyunca kullandığım ve kullanacağım tüm motorlar ile toplamda 200.000 km bile yapabilir miyim acaba :kıvır


Aslansın sen yaparsın :süper :artiz :süper


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 34 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye