V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 18 Nis 2024, 18:56

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 77 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3, 4, 5, 6  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 07 Haz 2010, 18:26 
Ulusal buluşmada Thunderkiller ve Vagabondun yardımları ile Amortisör kelepçesini motoruma taktık ve İstanbul'a dönüş yolunda da test etme şansım oldu.

Öncelikle kelepçe ciddi şekilde bir iyileşme sağladı. Açıkçası ben bu kadarını beklemiyordum. Özellikle Bursa otobanında çok şiddetli yan rüzgar altında test etme şansım oldu. 210 km hıza kadar çıktım ve motorun ön tarafı genel dengesini kaybetmedi. Yüksek hızın ve rüzgarın verdiği hafifleme hissi vardı ancak normal koşullarda 160'dan sonra özellikle 180 üstü hızlarda ön çatal gözle görülecek kadar çarpılıyor ve motor kafa sallıyordu. Şu anda bu dengesizlikten eser kalmadı.

İlk fırsatta viraj performasını da deneyeceğim ve burada size yazacağım. Şimdilik çok memnunum. Süspansiyonları da iyileştirmek için ön ve arka yayları değiştirmeye karar verdim. Yaklaşık 500 TL gibi bir masraf olacak ancak motorun stabilitesini ve konforunu artıracağından şüphem yok.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Haz 2010, 19:48 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Şub 2008, 01:48
Mesajlar: 1405
Konum: Tuzla-İstanbul
Motosikleti: F800GS
Kan Grubu: A Rh (+)
isminiz: Murat ÇETİN
Yani motoru satmaktan vazgeçtin tamamıyla dimi kardeşim. :D

_________________
ŞANS KESENİZ HER ZAMAN DOLU KALSIN

Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2010, 08:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 May 2009, 08:48
Mesajlar: 1046
Konum: Acıbadem & Şile
Motosikleti: DL 650, KTM250EXCF
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Nadir Zafertepe
Boşuna uğraşılmadığını görmek güzel.. :alkıs

Motoru satmak ne, yeni baştan toparlıyor. Amortisörler, frenler... Proje çok Engin'de...

_________________
Nadir Zafertepe


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2010, 13:35 
Hafta sonu ben de 400 km kadar sürdüm.
Diğer yorumları bilemeyeceğim ama rüzgarda bu kadar stabil gidilebileceğini bilmiyordum desem abartmış olmam.
Çok şaşırdım. Virajlarda da çok güven veriyor.
Belki de psikolojik olabilir diye düşünüyorum, ama öyle de olsa çok hoşuma gitti.
Emeği geçenlere çok teşekkür ederim.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2010, 15:35 
Ayni kelepceyi Birol beyden alip bende taktim. Motorun on tarafi inanilmaz zipliyor taktiktan sonra, keci gibi. Ne oldugunu anlayamadim. Birol bey bir kac gun amortisorlerin alismasi lazim dedi, malum yagmurdan da binemedim. Sizde de boyle bir sorun oldumu ilk taktiginizda yoksa ben yanlis bir montaj mi yaptim anlamadim ???


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2010, 15:50 
cafein yazdı:
Ayni kelepceyi Birol beyden alip bende taktim. Motorun on tarafi inanilmaz zipliyor taktiktan sonra, keci gibi. Ne oldugunu anlayamadim. Birol bey bir kac gun amortisorlerin alismasi lazim dedi, malum yagmurdan da binemedim. Sizde de boyle bir sorun oldumu ilk taktiginizda yoksa ben yanlis bir montaj mi yaptim anlamadim ???


Amortisörlerin alışması mı gerek? Nasıl yani?


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2010, 16:03 
SinanATASOY yazdı:
cafein yazdı:
Ayni kelepceyi Birol beyden alip bende taktim. Motorun on tarafi inanilmaz zipliyor taktiktan sonra, keci gibi. Ne oldugunu anlayamadim. Birol bey bir kac gun amortisorlerin alismasi lazim dedi, malum yagmurdan da binemedim. Sizde de boyle bir sorun oldumu ilk taktiginizda yoksa ben yanlis bir montaj mi yaptim anlamadim ???


Amortisörlerin alışması mı gerek? Nasıl yani?


Evet, boyle soyledi. Kendiside pan kullaniyor o yuzden tecrubesine inaniyorum. Bu yuzden bir kac gun daha tecrube etmeyi dusunuyorum. Ama benim sormak istedigim takan arkadaslar akabinde boyle bir sorun yasadi mi?


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2010, 16:25 
merhaba:)
aslında haddini aşan yorumlar ve gereksiz polemiklere girmemek için foruma yazmaktan kaçınıyordum fakat amortisör kelepçesinin etkisini merak ettiğim için kullanan arkadaşların olumlu (1 olumsuz) yorumunu okuduktan sonra şansımı denemek istedim...

3-5 başlık ötede, sürüşü direk etkilemeyen bir parça olan orjinal plastik zincir korumanın "metal" zincir koruma ile değiştirilmesinin yarattığı tehlikeyi okudum.

Orjinal dışında parça ve aksesuarlara genelde soğuk bakıyorum, dolayısıyla zincir koruma gibi ikincil hatta üçüncül önemde diyebileceğim bir parçanın beklenmedik etkilerini okuduktan sonra sürüşümüzü direk etkileyecek "amortisör kelepçesine" ister istemez daha mesafeliyim.

Motosikletin tasarımı sırasında bu parçanın unutularak ya da maliyeti düşürmek vs gibi sebeplerden atlanmış olması gerçekten mümkün olabilir mi? Yoksa sağlayacağı katkı yaratacağı tehlikeden daha fazla olabileceği için kullanılmamış olabilir mi? Örneğin, bu parçanın bozuk yolda ya da virajda kırılması durumunda nasıl bir sorun yaratır. Motosikletin şimdi göremeyeceğimiz fakat kritik bir durumda beklenmedik tepki vermesine neden olabilir mi vs... Kazasız belasız sürüşler dilerim...

sağlıcakla kalın


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2010, 21:46 
cafein yazdı:
Ayni kelepceyi Birol beyden alip bende taktim. Motorun on tarafi inanilmaz zipliyor taktiktan sonra, keci gibi. Ne oldugunu anlayamadim. Birol bey bir kac gun amortisorlerin alismasi lazim dedi, malum yagmurdan da binemedim. Sizde de boyle bir sorun oldumu ilk taktiginizda yoksa ben yanlis bir montaj mi yaptim anlamadim ???


Yarın fotoğraf çekip gönderirim. Montajda hata yapmış olabileceğini tahmin etmiyorum. Bende zıplama gibi bir durum yok.

egemen74 yazdı:
merhaba:)
aslında haddini aşan yorumlar ve gereksiz polemiklere girmemek için foruma yazmaktan kaçınıyordum fakat amortisör kelepçesinin etkisini merak ettiğim için kullanan arkadaşların olumlu (1 olumsuz) yorumunu okuduktan sonra şansımı denemek istedim...

3-5 başlık ötede, sürüşü direk etkilemeyen bir parça olan orjinal plastik zincir korumanın "metal" zincir koruma ile değiştirilmesinin yarattığı tehlikeyi okudum.

Orjinal dışında parça ve aksesuarlara genelde soğuk bakıyorum, dolayısıyla zincir koruma gibi ikincil hatta üçüncül önemde diyebileceğim bir parçanın beklenmedik etkilerini okuduktan sonra sürüşümüzü direk etkileyecek "amortisör kelepçesine" ister istemez daha mesafeliyim.

Motosikletin tasarımı sırasında bu parçanın unutularak ya da maliyeti düşürmek vs gibi sebeplerden atlanmış olması gerçekten mümkün olabilir mi? Yoksa sağlayacağı katkı yaratacağı tehlikeden daha fazla olabileceği için kullanılmamış olabilir mi? Örneğin, bu parçanın bozuk yolda ya da virajda kırılması durumunda nasıl bir sorun yaratır. Motosikletin şimdi göremeyeceğimiz fakat kritik bir durumda beklenmedik tepki vermesine neden olabilir mi vs... Kazasız belasız sürüşler dilerim...

sağlıcakla kalın


Takmaya karar vermeden önce aynı endişeleri ben de yaşadım. Ama uluslararası sitelerdeki kullanıcı yorumlarını okuyunca denemekten zarar gelmez diye düşündüm. Ben de mekanik üretim konusunda çalışıyorum. Malzeme doğru seçilmiş. Oldukça iyi (98/100) işlenmiş. Montajdan sonra oluşabilecek sıkıntıları düşündüm. En büyük risk rezonansdan oluşabilecek vida gevşemesi olabilir. Bu sebeple belirli periyotta kontrol etmeyi kafama yazdım. İlk sürüşten sonra da kontrol ettim, sorun yoktu. Kırılma ihtimali çok az bence. Parçayı ve çalıştığı pozisyonu gördüğünüzde anlarsınız.

Ben ilk sürüşümde oldukça keyif aldım doğrusu. Tecrübelerimi paylaşmaya devam edeceğim.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2010, 22:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2009, 16:39
Mesajlar: 384
Kan Grubu: brh+
isminiz: plyr977
Bende teslim aldım sonunda ... Bakalım hafta sonu performansını Edirne yolunda deneyeceğim. Geçtiğimiz Pazar günü Edirne'den dönerken yan rüzgarlar ile oynaşarak gelmiştim :) Kullanan arkadaşların memnun olması sevindirici. Deneyip göreceğiz.... :süper

_________________
İşlerin yolunda gidiyorsa ,sakın endişenme hemen geçer :!:
Murphy :-)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2010, 23:26 
cafein yazdı:
Ayni kelepceyi Birol beyden alip bende taktim. Motorun on tarafi inanilmaz zipliyor taktiktan sonra, keci gibi. Ne oldugunu anlayamadim. Birol bey bir kac gun amortisorlerin alismasi lazim dedi, malum yagmurdan da binemedim. Sizde de boyle bir sorun oldumu ilk taktiginizda yoksa ben yanlis bir montaj mi yaptim anlamadim ???


Tamı tamına aynı sorun bende de var. Sürekli kollarda bir vuruntu, aynen keçi gibi zıplıyor motor. Anlamadım gitti.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2010, 00:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Şub 2008, 14:47
Mesajlar: 1352
Konum: Urla / İzmir
Motosikleti: dl650 - AL2
Kan Grubu: A+
isminiz: Özhan Ünverdi
işin daha ilginç tarafı, motorunuz hala garanti kapsamındaysa ve bu parçadan dolayı bir sorun oluşursa garanti bunun için uygulanmayacaktır. çok elzem olmayan parçaların takılmasına ben de taraftar değilim. sonuçta bunu dizayn eden mühendisler eminim ki bunu düşünebilecek yetenektedirler.

_________________
"Gittiği en büyük uzaklık evinden işi olanlara, ne aşk, ne özgürlük, ne barış anlatılabilirdi. - Ş. Erbaş"


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2010, 00:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Ağu 2008, 02:14
Mesajlar: 834
Konum: İZMİR/Karşıyaka
Motosikleti: 99 Africa Twin
Kan Grubu: ARH (+)
isminiz: WoDu...
cafein yazdı:
Birol bey bir kac gun amortisorlerin alismasi lazim dedi


Senkromeç Dişlisi Değilki Bu Birbirine Sürtünen Bir Parça Yok Ortada Alışma Olayı Diye Bi Durum Söz Konusu Bile Değildir...

Ayrıca Virajlarda İyi Tempolu Sürüşlerde Olumlu Deniliyor Kullanmadım Denemedim Ama Ben Bu Amortisör Kelepçesinin Bu Denli İşe Yaradığını Tahmin Edemiyorum Teknik Açıdan Bunlarla Bir Bağlantısı Olduğunu Düşünmüyorum.

_________________
_____________
DL 1000' 02 - R 1150 ADV' 03 - Varadero' 10 - Ducati Mltstrd'S - Africa Twin' 99 - Varadero' 12
Karşıyaka/İZMİR
Kudretsiz beyinler, zayıf gözler gerçeği kolaylıkla göremezler. O gibiler, büyük Türk Milleti'nin yüksek seviyesine nazaran geri adamlardır. Fakat zaman bütün gerçekleri, en geri olanlara dahi anlatacaktır.
Mustafa Kemal ATATÜRK (1925)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2010, 01:03 
WoDu yazdı:
cafein yazdı:
Birol bey bir kac gun amortisorlerin alismasi lazim dedi


Senkromeç Dişlisi Değilki Bu Birbirine Sürtünen Bir Parça Yok Ortada Alışma Olayı Diye Bi Durum Söz Konusu Bile Değildir...



Huylu huyundan kolay vazgeçemiyor heralde woducum. Amortisör yıllardır kafasına göre takılmaya alışmış hemen vazgeçemiyor rahatından. :mrgreen


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2010, 01:12 
Çok iyi araştırmadım ama. Bu aletin etkilerinin daha çok psikolojik olduğunu düşünüp biraz temkinli yaklaşmakla birlikte benzer bi şekilde spor arabalarda sıklıkla sonradan takılarak kullanılan kule gergilerinin bile ne kadar işe yarar olduğunu bildiğimden kesin bir yargıya varamıyorum. Sanırım en iyisi deneyipte görmek.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 77 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3, 4, 5, 6  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 0 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye