cafein yazdı:
Ayni kelepceyi Birol beyden alip bende taktim. Motorun on tarafi inanilmaz zipliyor taktiktan sonra, keci gibi. Ne oldugunu anlayamadim. Birol bey bir kac gun amortisorlerin alismasi lazim dedi, malum yagmurdan da binemedim. Sizde de boyle bir sorun oldumu ilk taktiginizda yoksa ben yanlis bir montaj mi yaptim anlamadim ???
Yarın fotoğraf çekip gönderirim. Montajda hata yapmış olabileceğini tahmin etmiyorum. Bende zıplama gibi bir durum yok.
egemen74 yazdı:
merhaba:)
aslında haddini aşan yorumlar ve gereksiz polemiklere girmemek için foruma yazmaktan kaçınıyordum fakat amortisör kelepçesinin etkisini merak ettiğim için kullanan arkadaşların olumlu (1 olumsuz) yorumunu okuduktan sonra şansımı denemek istedim...
3-5 başlık ötede, sürüşü direk etkilemeyen bir parça olan orjinal plastik zincir korumanın "metal" zincir koruma ile değiştirilmesinin yarattığı tehlikeyi okudum.
Orjinal dışında parça ve aksesuarlara genelde soğuk bakıyorum, dolayısıyla zincir koruma gibi ikincil hatta üçüncül önemde diyebileceğim bir parçanın beklenmedik etkilerini okuduktan sonra sürüşümüzü direk etkileyecek "amortisör kelepçesine" ister istemez daha mesafeliyim.
Motosikletin tasarımı sırasında bu parçanın unutularak ya da maliyeti düşürmek vs gibi sebeplerden atlanmış olması gerçekten mümkün olabilir mi? Yoksa sağlayacağı katkı yaratacağı tehlikeden daha fazla olabileceği için kullanılmamış olabilir mi? Örneğin, bu parçanın bozuk yolda ya da virajda kırılması durumunda nasıl bir sorun yaratır. Motosikletin şimdi göremeyeceğimiz fakat kritik bir durumda beklenmedik tepki vermesine neden olabilir mi vs... Kazasız belasız sürüşler dilerim...
sağlıcakla kalın
Takmaya karar vermeden önce aynı endişeleri ben de yaşadım. Ama uluslararası sitelerdeki kullanıcı yorumlarını okuyunca denemekten zarar gelmez diye düşündüm. Ben de mekanik üretim konusunda çalışıyorum. Malzeme doğru seçilmiş. Oldukça iyi (98/100) işlenmiş. Montajdan sonra oluşabilecek sıkıntıları düşündüm. En büyük risk rezonansdan oluşabilecek vida gevşemesi olabilir. Bu sebeple belirli periyotta kontrol etmeyi kafama yazdım. İlk sürüşten sonra da kontrol ettim, sorun yoktu. Kırılma ihtimali çok az bence. Parçayı ve çalıştığı pozisyonu gördüğünüzde anlarsınız.
Ben ilk sürüşümde oldukça keyif aldım doğrusu. Tecrübelerimi paylaşmaya devam edeceğim.