Ben arkadaşına b.k atıyor olmayayım. ama standart incelemesini söyliyeyim.
senden sonra satmaya çalışırken sana alıcıların söyleyecekleri bunlar olacaktır.
1997 - bugün : 16 yıl. yılda 10 bin km yapmak, biraz mantıksız. TR de standart 20-30 bin km civarında. Aracın km sayacı mekanik. matkapla bile km geri alınabiliyor. Büyük ihtimalle geri alınmış olabilir.
1.4 motor yarı sıralı lpg : motor ufak, lpg ile de yorulmuş olacaktır.
klima yok. her arabada var. klimalı model ara derim.
tam beden boya : her tam boyalı arabanın da "temizlik boyası", "boyada bozulma" veya "tavana düşen taş" "düğünde atılan yumruklar" sebebi ile tavanı tamir ve boyanma sebebi üretiliyor. Ama genelde tam boya, özellikle tavanı kapsayan, araçta ağır kaza olup aracın tavanı tutan direklerinden birisi tamir görünce yapılıyor.
tramer : ben aracımı devirsem, takla attırsam. kaskoya veya sigortaya başvurmadan kendi ustamda tamir ettirsem, asla tramerde kaydı çıkmaz. veya anlaşsam, çarptığım aracı kendi cebimden tamir ettirsem, gene çıkmaz. bu kadar eski araçlarda tramer pek güvenilir değil, keza onların kaza yaptıkları yıllarda sigorta sistemi bu kadar sofistike değildi. plakalar da sürekli değişir idi.
lastik jant : o sınıf bir aracın lastiği ve jantı takım olarak 600-700 tl lere değişebiliyor. Bu arada, neden orijinal jantlar değiştirilmiş düşünmek lazım. Orijinali daha pahalı.
NOT: ben gene dediğim gibi, belki de çok temiz bir arkadaşından alacağın çok temiz bir araca leke sürmüş olmayayım. Bugün alsan, yarın satarsan sana profesyonel alıcıların söyleyeceklerini söylemiş oldum. Bu arkadaşına asla bir halel getirmek istemem. al alma demiyorum. a
_________________ KAHRAMANDIR SOYUMUZ, BİZE KEFEN BİÇİLMEZ.
özledim şimdiden.
|