V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 15 May 2024, 12:08

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]




Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2021, 13:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2012, 11:02
Mesajlar: 81
Motosikleti: 2012 dl 650
Kan Grubu: ab rh negatif
isminiz: engin atasoy
Arkadaşlar selam. 6 ay kadar önce gösterge paneli gidona, sensörleri lastiğe takılan ve lastik basıncını/ısısını gösteren cihazlardan aldım. Aldıktan 2 ay kadar sonra Bursa'ya gitmem gerekti. Yola çıktım, Gemlik'i 6-7 km geçtim. Yokuş aşağı sol şeritte yaklaşık 120 km hızdayım, önümde de kaptırmış giden bir kamyon var. Ben selektör falan yapınca hafif orta şeride geçip yol verdi, ben geçtim ve kamyon tekrar en sola arkama geçti. Adam tehlikeli bir şekilde en soldan gazı kapattığından ben de geçtikten sonra, aynadan arayı ne kadar açtığımı kontrol ediyordum. 100-150 metre kadar açtım ki bir anda ön tarafın yol tutuşu gitti. Motor yalpalıyor, sağa sola çekiyor. Lastiğin yarıldığını düşündüm, hızımı düşürüp sağa çekicem ama hem arkamdan gelen kamyonu kesiyorum, hem orta ve sağ şeritte araçlar var, aniden önlerine geçemem. Zaten motor tam olarak istediğim yöne gitmiyor falan derken güç bela en sağa geçtim ve durdum. Lastik tamamen inmiş, motor janta oturmuş. Normalde tubless lastikler çivi girip patlasa bile tam olarak bu kadar inmez. Lastik 5-6 saniye içinde bu derece indiğine göre ilk aklıma gelen lastiğin yarıldığı oldu. Lastiği çevirerek kontrol ettim, giren çıkan büyük bir parça veya yarık görünmüyor. Anladım ki sibop kesmiş. Yanımda her zaman plastik kelepçe, bant, köpük falan taşırım. Benzincide şişirip sibop sabitlemeyle geçici çözüm falan derken, motoru yürür hale getirip 10-15 km hızla sürerek Gemlik'e döndüm ve bir motosiklet lastikçisine gittim. Sorunu hallettik. Siboplarda aynı lastik gibi kauçuk, zamanla sertleşiyor, 2-3 lastikte bir değişmek lazım, bende motoru 2.el almışım 2015 model, lastikler aldığımda yeni değişmişti ama demek ki sibopları değişmemişler diyerek olayı kapattım. Ta ki birkaç gün önce aynı sorunu tekrar yaşayıncaya kadar. Yine sibop kesti. Yine geçici çözüm, lastikçi falan derken, lastiklerin siboplarına takılan 7-8 gram ağırlığında ki verici sensörlerin, sürüş esnasında sibopları jant dibinden esnetip yaracak kadar ağırlığa ulaştığı sonucuna vardık.6 -7 ayda 2 kere olunca sensörleri söktüm.

Arkadaşlar, ilk olayda o kamyonu geçtiğimde arayı açmadan durum başıma gelseydi, ne olacağını Allah bilir. Yolda lastikçi, benzinci arayıp uğraşması da cabası. Benim başıma 2 kere bu olay geldi. Bu tür cihazlardan almayı düşünen veya kullananların dikkatine.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2021, 14:26 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2016, 15:12
Mesajlar: 3268
Konum: 3yol/izmir
Motosikleti: Dl 650
Kan Grubu: A rh +
isminiz: Mehmet ARICAN
Buna benzer bir olayı Uğur Ertekin hocadan duydum ve böyle şeyleri asla tavsiye etmediğini söylemişti. Ne mutlu ki çok ucuz atlatmışsınız. Gelmiş geçmiş olsun. Şahsen ben motorlarımahafta bir ve dönüşümlü bindiğimden ötürü her binişte hava kontrol eder ve eksik havayı tamamlarım. :gözkırpma

_________________
1999HONDA VFR800Fİ
2006SUZUKİ DL650VSTROM
NE MUTLU TÜRK`ÜM DİYENE...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2021, 16:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Ara 2011, 20:51
Mesajlar: 4781
Konum: Göynuk-Bolu/Sakarya/Ankara
Motosikleti: Dl650
Kan Grubu: Brh+
isminiz: Aziz OKUR
Engincim, Çok büyük geçmiş olsun. ben bu sensörleri yaklaşık 50.000 km dir kullanıyorum. böyle bir şey başıma gelmedi. lakin duyduğum olay şu. senin başına gelen durum özellikle tel JANT motorlarda oluşuyormuş. Bir de motosikleti 140 km üstü uzun süre kullanmakla da alakalı olduğu söyleniyor. tel jantlı motorlarda jant içinde akort tellerinin oluşturduğu tribülans rüzgarının şiddeti de ayrı bir etken.

_________________
İZİMİZ YOL OLUR!!!
Gittim, Gezdim, Gördüm, Öğrendim diyebilmek, Motosiklet kullanıcısının ana hedefidir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2021, 16:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2012, 11:02
Mesajlar: 81
Motosikleti: 2012 dl 650
Kan Grubu: ab rh negatif
isminiz: engin atasoy
Aziz, geçmiş olsun dileklerin için teşekkürler.Bu da olabilir. Kısa sürede ön tekerde 2 kere aynı sorunu yaşadım. İlki de oldukça sakattı. Ben artık kullanmayacağım.Sende de ST vardı yine de dikkat et.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2021, 11:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Ara 2011, 20:51
Mesajlar: 4781
Konum: Göynuk-Bolu/Sakarya/Ankara
Motosikleti: Dl650
Kan Grubu: Brh+
isminiz: Aziz OKUR
EnginE yazdı:
Aziz, geçmiş olsun dileklerin için teşekkürler.Bu da olabilir. Kısa sürede ön tekerde 2 kere aynı sorunu yaşadım. İlki de oldukça sakattı. Ben artık kullanmayacağım.Sende de ST vardı yine de dikkat et.

ST'yi sattım enginim. 1 yıldır yine Vstroma döndüm.

_________________
İZİMİZ YOL OLUR!!!
Gittim, Gezdim, Gördüm, Öğrendim diyebilmek, Motosiklet kullanıcısının ana hedefidir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Kas 2021, 10:33 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Nis 2014, 19:45
Mesajlar: 2267
Konum: Güneşli / İstanbul
Motosikleti: DL 650 (K7)
Kan Grubu: B RH+
isminiz: Sinan HACIOĞLU
Daha kötüsü olmaması sevindirici. Geçmiş olsun.

_________________
Deveyi yardan uçuran bir tutam ottur

0 532 770 49 45


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Kas 2021, 11:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Mar 2019, 08:30
Mesajlar: 56
Motosikleti: Dl650
Kan Grubu: A - negatif
isminiz: Mehmet ünal
geçmiş olsun

_________________
Hayat Motorcuya Güzel
0533 357 36 31


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Kas 2021, 17:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2016, 16:43
Mesajlar: 447
Konum: Beylikdüzü / İstanbul
Motosikleti: V-Strom DL650 XT
Kan Grubu: A RH+
isminiz: ÖZCAN GÜLTEKİN
Çok faydalı bir bilgi. Bende bu sensörlerden almayı düşünüyordum ancak 2 kez başınıza gelmesi tesadüf değil gibi.

_________________
2015 DL 650 XT (34 GBS 01)
2015 Triumph Tiger 800 XCx (34 CEF 022)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2021, 11:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Mar 2014, 21:38
Mesajlar: 255
Motosikleti: dl 650
Kan Grubu: 0 rh+
isminiz: israfil güleryüz
Çok geçmiş olsun :utan


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2021, 12:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2012, 11:02
Mesajlar: 81
Motosikleti: 2012 dl 650
Kan Grubu: ab rh negatif
isminiz: engin atasoy
Herkese geçmiş olsun dilekleri için teşekkürler. Lastik havalarına önem veririm. Bana kalırsa kesinlikle sensörlerden. Şimdi düzgün ölçen bir basınç kalemi aldım. Kaliteli benzin istasyonlarında hava basıp, saatteki değeri kalemle kontrol ediyorum. Genelde de tutuyor. Ancak soğuk kontrol etmek lazım. Lastik ısındığında önde 3-4 psi, arkada 6-7 psi artış oluyor.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Şub 2022, 11:57 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Eyl 2013, 15:12
Mesajlar: 175
Konum: Ankara
Motosikleti: DL650 XT
Kan Grubu: 0 RH +
isminiz: Çağrı AKALIN
Çok geçmiş olsun. Siboplara takılan çok hafif ve lastik basıncının normal oldup olmadığını yeşil kırmızı şekline gösteren sibopların bile balansı bozduğunu ve bu sibop kapakları takıldıktan sonra lastiğe tekrar balans yapılması gerektiğini duymuştum.
Tabiki sibopu kesmesi çok büyük bir risk. Kullanılmaması en doğrusu.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Şub 2022, 16:46 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 May 2012, 09:34
Mesajlar: 6611
Motosikleti: dl 650
Kan Grubu: A Rh+
isminiz: M.Cihat OĞUZ
Geçmiş olsun
Umarım tekrarını yaşamazsın

_________________
itin ürümesi ,kervanın yol almasına engel değildir .. sür o zaman...
530 386 91 20

vstromturkiye@hotmail.com


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Şub 2022, 13:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Şub 2013, 10:34
Mesajlar: 2968
Konum: FETHİYE / MUĞLA
Motosikleti: Africa Twin 1100 ADV
Kan Grubu: A RH (+)
Vstrom DL 650 K7
Honda Africa Twin 1100 Adventure Sports 2021


Yamaç Paraşütü Pilotu
Enduro ve Motocross Pilotu
Eczane Teknikeri

ULU ÖNDER MUSTAFA KEMAL ATATÜRK !
ATATÜRKÜN ASKERLERİYİZ !
isminiz: ORHAN BAYSAL
Geçmiş olsun

_________________
Deselerki motora binmek ölüm;
Azraile bahşiş bile bırakırım.....
0530 604 32 18


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 Şub 2022, 11:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Kas 2011, 22:31
Mesajlar: 606
Konum: Alanya
Motosikleti: YBR ESD
Kan Grubu: B+
isminiz: ibrahim yaman
Geçmiş olsun,büyük bir faciayı önlemeşsin


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eyl 2022, 09:59 
Çevrimdışı

Kayıt: 11 Kas 2021, 12:37
Mesajlar: 1
Konum: İzmir
Motosikleti: DL 650
Kan Grubu: A RH+
isminiz: Hayrettin Bahadır
Çok geçmiş olsun


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 17 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye