suatgumus yazdı:
Bujiler ıslanmadığı ve kırılmadığı süreçce yolda bırakması hemen hemen mümkün değildir 10 senenin üzerinde oto elektrikle uğraştım ancak yağmur sularından genelde ıslanır ancak bu şekilde araçlar kalırdı ustana güven bir sonraki bakıma devam et bence derim
çocukluğumuzda bir yağmur birikisinden geçen bir araç platini bujisi ıslandı diye yolda kalabiliyordu. artık izolasyon problemleri yok, elektronik ateşlemeye döndü tüm araçlar, ne platin kaldı ne de buji pipoları kolay kolay suya izin vermiyor. Ama bu problemler bujinin görevini görmemesine neden olurdu, çıkartır kurular tekrar devam ederdiniz. Bir deniz motorumuz vardı yazlıkta (seagull marka), arkadan kuvvetli dalga geldimi durduğu yerde giderken değil, bujisi açıkta olduğu için ıslanır çalışmazdı. denizin ortasında kurular devam ederdik.
Bizim motorlara gelince, yukarıdaki dertler yok. Bizde buji zamanla bozulur. Yolda giderken kolay kolay yolda bırakmaz. Eskidiği zaman kıvılcımın şiddeti azalacağı için ateşleme gücünden kaybetmeye başlar. Çalışan ve sıcak bir motorda ateşleme daha kolay olacağı için pek sıkıntı olmaz ama soğuk motorda zorlanır. Kötü bir bujinin en büyük belirtisi soğukta zor çalışma ve yakıtın artması şeklindedir. zaten. Bu nedenle zamanla bujinin değişimi gerektiği hissedebiliriz, pat diye kesip yolda bırakmaz. Ama aşağıda anlatmaya çalışacağım durum çok kişinin başına geldi ve bu nedenle herkese kesinlikle bir takım buji yedek bulundurmasını tavsiye ederim yanında, özellikle motoikletlerimizin bujilerinin çok daha zor bulunduğunu düşünerek;
Kontağı açtınız benzin pompası çalıştı, motora ilk çalışma için benzini enjekte etti.
Bujileriniz kötü durumda olduğu için ya da motordaki başka bir sorun nedeni ilk marşta çalışmadı.
Kapatıp açtınız kapatıp açtınız, motora tekrar benzin bastınız.
İşte enjektörlerin bastığı yakıt tutuşmayınca gidip bujinin ucunu ıslatır ve anot ile katotu kısa devre etmiş oluyor.
Bujinin üzerinden elektrik geçtiği anda da buji sizlere ömür oluyor. Bujilerden birisi gitti.
Farkına varmadan motoru çalıştırma çabaları devam edince zaten tek buji ile çalışma daha da zor olacağı için muhtemelen diğer bujiyi de götürebilme ihtimaliniz yüksek.
Yanınızda yedek buji varsa değiştirip devam edebilirsiniz, yoksa orada kaldınız.
Özetle her 12.000 de buji değiştirmekten daha önemlisi yanımızda yedek buji bulundurmak bana göre.
Ve yine enduro motosiklet kullanan ve köy yolları dağ yayla gezerim diyen tüm biniciler en azından motorunun bujisini değiştirebilmelidir, ön arka tekerleğini söküp takabilmelidir (her durumda sprey tüpler iş görmeyebiliyor), aküsünün yerini bilmelidir. Çok zor işler değil, birçoğumuz yapabiliyor, bir çoğumuzda yapabilecek iken korkuyor çekiniyor.
Motorun her zaman iyi koşullarda olması mümkün olduğunca az problem için ben de her 12.000 de (vstrom için) buji ve hava filtresi değiştirme ya da yıkama-yağlama(k&n,pipercross, bmc tarzı filtreler), her yağ değişiminde filtre de değiştirme taraftarıyım.
Yeri gelmişkeni 2 senede bir tüm sıvıların (hidrolik fren/debriyaj yağları, amortisör yağları, antifriz-su) yenilenmesi de dikkat edilirse motorsikletin aksamının ömrüne ömür katan etkenler olduğunu unutmayalım.