V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 18 Nis 2024, 22:01

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 46 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Çatal yağı değişimi
MesajGönderilme zamanı: 15 Nis 2010, 13:52 
Ben geçenlerde tesadüfen ön amantisör yağlarının 2 yılda bir değişeceğini thunderkiller arkadaşımızdan öğrendim. :süper Benim motor 2006 model 4 yıldır değişmemişti :utan 45000km. bakımına götürünce motoru Ahmet ustaya söyledim değiştirdi ek ücret olarak sadece amantisörlerin içine kullandığı yağın ücretini ekledi masraf listesine. :süper


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Çatal yağı değişimi
MesajGönderilme zamanı: 16 Nis 2010, 08:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Mar 2008, 14:35
Mesajlar: 132
Konum: İzmir
Motosikleti: R1200GS
Kan Grubu: A Rh+
isminiz: Tolga Sezer
Yağın tam ne olduğunu biliyormusunuz peki? Ön amortisörden gelen tak sesi azaldımı?

_________________
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Çatal yağı değişimi
MesajGönderilme zamanı: 16 Nis 2010, 10:52 
DISTORTEDMAN yazdı:
Yağın tam ne olduğunu biliyormusunuz peki? Ön amortisörden gelen tak sesi azaldımı?


Yağın tam olarak ne olduğunu bilmiyorum...
Ses azaldı gibi bilemiyorum belkide pisikolojiktir :D


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Çatal yağı değişimi
MesajGönderilme zamanı: 16 Nis 2010, 11:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Mar 2008, 14:35
Mesajlar: 132
Konum: İzmir
Motosikleti: R1200GS
Kan Grubu: A Rh+
isminiz: Tolga Sezer
Sağol Kaanka umarım kalıcı olarak geçmiştir ve umarım standart dışı saçma bir yağ koyarak uzun vadede bişeyleri bozacak bi seçim yapmamıştır ustan.

_________________
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Çatal yağı değişimi
MesajGönderilme zamanı: 16 Nis 2010, 23:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Mar 2008, 14:35
Mesajlar: 132
Konum: İzmir
Motosikleti: R1200GS
Kan Grubu: A Rh+
isminiz: Tolga Sezer
Tamamdır, sitemize koyduğunuz linklerle indirdiğim Service Manuallerde fork oil olarak SS8 standartının kullanılması öneriliyor. Google amcaya sordum 10W yağa tekabül ediyor. Teşekkürler.

_________________
Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Çatal yağı değişimi
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2010, 19:07 
Arkadaşlar Çatal yağını 10 numara yerine 5 numara yapmak ön amortisörü sertleştirirmi, yoksa yumuşatırmı?


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Çatal yağı değişimi
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2010, 00:46 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2007, 09:42
Mesajlar: 6326
Konum: İstanbul,Kozyatağı
Motosikleti: Aprilia Caponord ADV
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Önder Güner
5 numara daha ince yağ Timur, yani viskozitesi düşük. Daha yumuşak bir amortisörün olur. Fazla dalma yapabilir. Viskozite arttıkça sertlikte artar. Amortisör hassas konu, modifiye riskli bir konu bence, üretici standartlarına uyulmalı

_________________
Let's Ride

Aprilia Caponord K6

Ben Kimim


Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Çatal yağı değişimi
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2010, 15:25 
Çevrimdışı

Kayıt: 03 Şub 2008, 00:56
Mesajlar: 778
Konum: Ankara
Motosikleti: WR & Africa
Kan Grubu: 0 rh(+)
isminiz: Aydın Gündüz
pseudo yazdı:
cuma günü önceden patlamış olan amortisör keçemi değiştirmek için motoru ustama götürdüm. amortisörü çıkardığımızda "burç" diye tabir ettiği parçaların da aşınmış olduğunu ve bu şekilde keçeleri değiştirsek bile kısa sürede yeniden patlayacaklarını söyledi. ki yine baharda keçeleri değiştirmiştim ve daha 6-7000 km de patladı yeniden, herhalde aynı sorun vardı ama o zaman başkasına gitmiştim ve o "usta" bunu farketmemiş anlaşılan. neyse, sorun şu ki korlasa sorduğumda bu değişmesi gereken parçaların bugüne kadar ithal edilmemiş olduğunu söylediler, sipariş verilirse de 1.5 ay falan sürer dediler. şimdi yurtdışından arıyorum, ingilizce adlarını buldum, bana lazım olan halka şeklindeki iki metal parçanın adları "guide metal" ve "slide metal". diğer bir alternatif de torna da yaptırmakmış, thundferkiller'la konuştuğumuzda bahsetmişti. çok acelem olmadığından önceliği orijinal parçaya vermek istiyorum ama bir yandan da buradan sorayım dedim, daha önce bu parçaları tornada yaptıran var mı, varsa sonuç nedir memnunlar mı? herhangi bir motor için de olsa olur, vstrom olmasına gerek yok.


hidrolik sıvısını ve ve keçelerimi wemoto.com dan temin ettim, yarın ustamla birlikte değiştirecez ama şu burc problem olur mu kafama takıldı, ön takım sökülecek problem çıksa da burcları torna yaptırıp mecbur takacaz, umarım çıkmaz.
sen naptın alkın torna mı yoksa yeni burc mu buldun

_________________
Aydın Gündüz


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Çatal yağı değişimi
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2010, 12:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
timur yazdı:
Arkadaşlar Çatal yağını 10 numara yerine 5 numara yapmak ön amortisörü sertleştirirmi, yoksa yumuşatırmı?


timur ön amortisörü sertleştirmek ya da yumuşatmak çok sade bir iş değil.
öncelikle özellikle bizim dl1000 lerin ön amortisörlerinde sorun yoksa oldukça başarılılar, neden ihtiyaç duyuyorsun.

amortisörleri yumuşatmaya ya da sertleştirmeye gelince, bunu etkileyecek değişiklikler;
1-yaylar en önemli elemanlar, esas değişimi yaylar ile sağlayabilirsin. genelde prograsif etkili sarımlı yaylar kullanılabilir
yani yayın ilk sıkışan kısımlarındaki sarım ile daha sonra sıkışan kısım sarımları farklı. önce sarımı daha yumuşak olan kısım sıkışıyor ve daha sonra daha sert olan kısım sıkışıyor. böylelikle ilk kısımlarda daha yumuşak tyepkili ama sıkıştıkça daha sert karakterli bir yay kullanmış oluyorsun. bu yaylarında farklı sertliklerdekileri mevcut. off-road ya da daha fazla asfalt kullanımına göre tercih edilebilir.
2-yağ kalınlığı ve yağ miktarı. yağın kalınlığı amortisörün kapanma açılma hızını etkiler. yağ miktarı da aynı şekilde.
ancak bunlar tek başına çok etkili olmayacaktır. örneğin yağ miktarını azalttın diyelim bu durumda frende vs ön taraf daha fazla gezinme yapacaktır, tersi durumda yine oldukça sertleşecektir.

sonuç olarak daha iyi bir ön amortisör istiyorsan yapman gereken modifikasyon öncelikli olarak prograsif yay kullanmak

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Çatal yağı değişimi
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2010, 13:13 
thunderkiller yazdı:
timur yazdı:
Arkadaşlar Çatal yağını 10 numara yerine 5 numara yapmak ön amortisörü sertleştirirmi, yoksa yumuşatırmı?


timur ön amortisörü sertleştirmek ya da yumuşatmak çok sade bir iş değil.
öncelikle özellikle bizim dl1000 lerin ön amortisörlerinde sorun yoksa oldukça başarılılar, neden ihtiyaç duyuyorsun.

amortisörleri yumuşatmaya ya da sertleştirmeye gelince, bunu etkileyecek değişiklikler;
1-yaylar en önemli elemanlar, esas değişimi yaylar ile sağlayabilirsin. genelde prograsif etkili sarımlı yaylar kullanılabilir
yani yayın ilk sıkışan kısımlarındaki sarım ile daha sonra sıkışan kısım sarımları farklı. önce sarımı daha yumuşak olan kısım sıkışıyor ve daha sonra daha sert olan kısım sıkışıyor. böylelikle ilk kısımlarda daha yumuşak tyepkili ama sıkıştıkça daha sert karakterli bir yay kullanmış oluyorsun. bu yaylarında farklı sertliklerdekileri mevcut. off-road ya da daha fazla asfalt kullanımına göre tercih edilebilir.
2-yağ kalınlığı ve yağ miktarı. yağın kalınlığı amortisörün kapanma açılma hızını etkiler. yağ miktarı da aynı şekilde.
ancak bunlar tek başına çok etkili olmayacaktır. örneğin yağ miktarını azalttın diyelim bu durumda frende vs ön taraf daha fazla gezinme yapacaktır, tersi durumda yine oldukça sertleşecektir.

sonuç olarak daha iyi bir ön amortisör istiyorsan yapman gereken modifikasyon öncelikli olarak prograsif yay kullanmak

Açıklamalar için teşekkürler Thunder, modifikasyon yapmak istemiyorum sadece yağ alırken çeşitli viskozitelerde yağlar gördüm ve oradan merak ederek sordum. Hatta sana telefğnda sorduğumda 10numara yağımı almıştım bile ;)


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Çatal yağı değişimi
MesajGönderilme zamanı: 19 May 2010, 13:30 
skyline yazdı:
pseudo yazdı:
cuma günü önceden patlamış olan amortisör keçemi değiştirmek için motoru ustama götürdüm. amortisörü çıkardığımızda "burç" diye tabir ettiği parçaların da aşınmış olduğunu ve bu şekilde keçeleri değiştirsek bile kısa sürede yeniden patlayacaklarını söyledi. ki yine baharda keçeleri değiştirmiştim ve daha 6-7000 km de patladı yeniden, herhalde aynı sorun vardı ama o zaman başkasına gitmiştim ve o "usta" bunu farketmemiş anlaşılan. neyse, sorun şu ki korlasa sorduğumda bu değişmesi gereken parçaların bugüne kadar ithal edilmemiş olduğunu söylediler, sipariş verilirse de 1.5 ay falan sürer dediler. şimdi yurtdışından arıyorum, ingilizce adlarını buldum, bana lazım olan halka şeklindeki iki metal parçanın adları "guide metal" ve "slide metal". diğer bir alternatif de torna da yaptırmakmış, thundferkiller'la konuştuğumuzda bahsetmişti. çok acelem olmadığından önceliği orijinal parçaya vermek istiyorum ama bir yandan da buradan sorayım dedim, daha önce bu parçaları tornada yaptıran var mı, varsa sonuç nedir memnunlar mı? herhangi bir motor için de olsa olur, vstrom olmasına gerek yok.


hidrolik sıvısını ve ve keçelerimi wemoto.com dan temin ettim, yarın ustamla birlikte değiştirecez ama şu burc problem olur mu kafama takıldı, ön takım sökülecek problem çıksa da burcları torna yaptırıp mecbur takacaz, umarım çıkmaz.
sen naptın alkın torna mı yoksa yeni burc mu buldun


aydınım ben yurtdışından hallettim, ama senin büyük ihtimalle ihtiyacın olmayacaktır çünkü genelde bu parçaların değişimi gerekmiyormuş, dedim ya ithal bile etmemişler daha önce. sen de muhtemelen keçelerle kurtulursun.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Çatal yağı değişimi
MesajGönderilme zamanı: 04 Ara 2013, 15:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Kas 2010, 18:14
Mesajlar: 1247
Motosikleti: Tiger 800 XRX
Kan Grubu: 0 rh(+)
Daha başarılı olarak bildiğimiz DL1000'in ön çatalı, DL650'ninkinden daha az yağ kapasitesine sahipmiş. Çatal yağ değişiminde DL650'nin her bir bacak 524ml yağ alırken, DL1000'de 505ml yağ alıyor.
Enteresan...

_________________
Barış Keleş
S.I.P.D.E


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Çatal yağı değişimi
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2014, 12:20 
Ön amortisor yagi degisimi yapan arkadalar amortisor karakterinde nasil bir gelisme yasadiniz. Degistirsem mi degistirmesem mi bilemedim. Ozellikle tumseklerde ufak bi tikirti geliyo sanki. Dl650 lerde bu sesin geldigini soyluyor kimisi. Ne tavsiye edersiniz. Xt660r dan sonra alisamadim bu amortisore.

GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2014, 13:23 
Ön amortisor yagi degisimi yapan arkadalar amortisor karakterinde nasil bir gelisme yasadiniz. Degistirsem mi degistirmesem mi bilemedim. Ozellikle tumseklerde ufak bi tikirti geliyo sanki. Dl650 lerde bu sesin geldigini soyluyor kimisi. Ne tavsiye edersiniz. Xt660r dan sonra alisamadim bu amortisore.



GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Mar 2014, 13:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 May 2008, 11:36
Mesajlar: 1427
Konum: Kozyatağı/İst.
Motosikleti: YOK
Kan Grubu: ARh+
isminiz: Mustafa BAYKAL
enebyt yazdı:
Ön amortisor yagi degisimi yapan arkadalar amortisor karakterinde nasil bir gelisme yasadiniz. Degistirsem mi degistirmesem mi bilemedim. Ozellikle tumseklerde ufak bi tikirti geliyo sanki. Dl650 lerde bu sesin geldigini soyluyor kimisi. Ne tavsiye edersiniz. Xt660r dan sonra alisamadim bu amortisore.
GT-I9100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Amortisörlerin patlayana kadar dokunma bence :)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 46 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye