V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 19 Nis 2024, 23:53

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: DL1000 - ön dişli temizliği
MesajGönderilme zamanı: 11 Haz 2009, 09:32 
Çevrimdışı
Site Admin
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ağu 2007, 21:46
Mesajlar: 3032
Konum: İstanbul
Motosikleti: DL1 :) + XRV750
Kan Grubu: Jagermeister
0 Rh(+)

Atam izindeyiz!
Ne mutlu Türküm diyene...
isminiz: Örsan T.
Zincir dişli setinde bulunan ön dişliyi temizleyeyim diyorum.

650lerde hidrolik debriyaj olmadığı için sözkonusu kapağı açmak kolaydı.

fakan 1000lerde bu kapağın üzerinde debriyaj diroliğinin bağlandığı bi zımbırtı var.

nelere dikkat etmek gerekiyor? nasıl açıyoruz? şak diye sökebiliyormuyuz?

nedir ne değildir?

konu ile ilgili sahip olduğunuz bilgileri rica eder saygılarımı sunarım...

öpering...

_________________
Örsan

Jagermeister - Afrika Aslanı :mrgreen

The Road goes ever on and on...

XRV750X - Africa Twin

Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Haz 2009, 10:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
Örsan çok kolay, hiç zor değil. Her off-roaddan sonra ve her 3-5.000 km de bir açıp temizliyorum ben.

Önce Hidrolik silindiri tutan iki ader saplama var, alyen kafalı, onları açıyoruz. Sağa sola biraz oynattınmı hidrolik silindiri geliyor.
Sonra hız sensörünü (gri dişli kapağının üzerinde siyah göreceksin) üzerindeki vidayı yine alyenle sökerek çıkart.
Son olarak dişli kapağının üzerindeki 3 adet vidayı 8 numara anahtar ile açıp kapağı çıkartırsın.
Güzelce temizliğini yap, sonra montaj esnasında dikkat edeceklerin;

1-Hidrolik silindiri geri takarken sol taraftaki vidanın dışında uzunca bir silindir var. Bunu vida ile birlikte yerine denk getirip takman lazım.
2-Hidrolik silindiri yerine düzgün oturttuğuna emin ol. Eğri takıpta sıkarsan debriyaj miline hafif baskı yapıp debriyajın sıyırmasına neden olabilir.

NOT: Pisliğin dışarı akması için motordan dışarı taşan metal conta fazlalığı var, fabrikasyon hatalı, bunu kesersen iyi olur ama burada tarif edemiyorum.

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Haz 2009, 12:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Ağu 2008, 02:14
Mesajlar: 834
Konum: İZMİR/Karşıyaka
Motosikleti: 99 Africa Twin
Kan Grubu: ARH (+)
isminiz: WoDu...
Açında Çok Sağlam Bir Yağ Öbeği İle Karşılaşıcaksın Gaz Yağını Yada Mazotu Cam Sil Şişesinin İçine Koy Fıs Fıs Şeklinde Uzun Kıllı Boya Fırçası İle Temizle Birde Plastik Eldivenlerden Takmayı Unutma Ortalık Biraz Kirlenicekte :)

_________________
_____________
DL 1000' 02 - R 1150 ADV' 03 - Varadero' 10 - Ducati Mltstrd'S - Africa Twin' 99 - Varadero' 12
Karşıyaka/İZMİR
Kudretsiz beyinler, zayıf gözler gerçeği kolaylıkla göremezler. O gibiler, büyük Türk Milleti'nin yüksek seviyesine nazaran geri adamlardır. Fakat zaman bütün gerçekleri, en geri olanlara dahi anlatacaktır.
Mustafa Kemal ATATÜRK (1925)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Haz 2009, 21:34 
Çevrimdışı
Site Admin
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ağu 2007, 21:46
Mesajlar: 3032
Konum: İstanbul
Motosikleti: DL1 :) + XRV750
Kan Grubu: Jagermeister
0 Rh(+)

Atam izindeyiz!
Ne mutlu Türküm diyene...
isminiz: Örsan T.
ön dişliyi temizledim...

herşeyden önce bundan sonra hayatıma zenci olarak devam edeceğim...
heryerim simsiyah oldu...

temizlik oldukça kolay oldu... yer itibarı ile çok ince bi temizlik yapmadım ama pisliklerin %90-95i temizlendi...

öncelikle hız sensörü ve debriyajın hidrolik pompasını söküyorsunuz...
saplamaları söktükten sonra hidrolik pompa yerinden çıkmamakta ısrar etti...
debriyajı 1-2 kez sıkarak pompayı rahatlıkla yerinden çıkardım...

bugüne kadar metal sandığım plastik dişli kapağını yerinden söktüm...
artık çamur gibi olmuş yağ tabakalarını kah tornavida kah ellerimle temizledim...
bi kaç fosile falan rastladım... sanırım bu fosillerle adım tarihe geçicek...
orsanus stromius...
wd40 ve temizleme spreyi ile kalıntılara giriştim...
onlarıda temizledikten sonra takma kısmına geldi... önce kapağı yerine oturttum... 2 adet saplama ve 1 adet burç...
debriyaj hidrolik pompasını takamadım... çünki içindeki piston fazlasıyla dışarı çıkmıştı... pistonu içeri sokmak için mengene kullandım...
rahatlıkla eski vaziyetine getirdim... debriyajın kılavuzuna dikkat ederen yerine yerleştirdim... vidalarını taktım...
son olarak hız sensörü taktım...

operasyon zenci çocuk tamamlanmıştır...

herkese selamlar...

_________________
Örsan

Jagermeister - Afrika Aslanı :mrgreen

The Road goes ever on and on...

XRV750X - Africa Twin

Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Nis 2013, 23:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Kas 2010, 18:14
Mesajlar: 1247
Motosikleti: Tiger 800 XRX
Kan Grubu: 0 rh(+)
İlk bakımda yapacaklarım listesine ekledim. Maskat içim rahat bineyim. Hadi bakalım hayırlısı :)

_________________
Barış Keleş
S.I.P.D.E


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2013, 11:52 
Böyle birşeyi hiç düşünmemiştim bile ama geçen gün YBR125inkini gördükten sonra DL1000e de bir temizlik yapmak gerekir diye düşünmüştüm. Başlık Hızır gibi geldi vallahi.
Teşekkürler.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye