Yuenel yazdı:
bakkaldogan yazdı:
Ben daha ucuz bir yol buldum. Bu filtrelirin aynısı 5 tl ye heryerde mevcut.Sadece dişleri uymuyor.3,4 tana alıp tornacıda diş(3,10 muydu öyle bişeydi) açtırınca 6 tl ye mal oluyor. Her seferinde degiştirmek için 4 tane yaptırdım.
Uydurma yağ filtresi taktığı için ZZR1100 üne yatak sardıran bir arkadaşım vardı.
Yağ filtrelerinin yağ geçişkenlik değerleri imal edildiği araca göredir.
Çünkü her motorlu araçta farklı basınç ve debide yağ basan bir pompa mevcuttur.
Kullandığınız araç için imal edilmiş filtreden başka filtre kullanmak yanlış...
12 lira tasarruf etmek için 12000 bin lirayı tehlikeyi atmamak lazım...
katılıyorum.
bütün OEM'lere doğrudan yağ ve hava filtresi üreten asaş filtre firmasını denetlemeye gitmiştim. Filtre ile ilgili oradan öğrendiklerim şöyleydi:
Filtrenin akışkandaki kirleri temizleme performansı, filtrede kullanılan kağıda(bazen diğer dokular) ve bu kağıdın metal cup içerisindeki dizilimine bağlı. Bu tanımlar da tamamen motor üreticisi ve filtre tasarımcısı tarafından ortak belirleniyor. Yani filtrenin yarattığı bir direnç var ve bu her motor ve araç tasarımı için farklı.. O yüzden orijinal ya da performans filtresi alacaksanız, kesinlikle motorun speklerine uyan bir filtre kullanmanız gerekiyor.
Ben K&N'nin benim motora tanımlı yağ ve hava filtresini kullanıyorum. Kirleri temizleme performansı yüksek ve direnci az(motora göre tanımlı).. Ama dediğim gibi spekler dahilindeki(vstrom'a tanımlı) kaliteli malzeme kullanan filtreler de kullanılabilir.
Tabii kaliteden emin olmak ve güvenmek şartıyla