V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 18 Nis 2024, 05:16

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 49 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3, 4  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 27 Eki 2008, 00:21 
Merhabalar Arkadaşlar,
Bugünlük size anlatacağım bir husus daha var. Aslında dikkatinizi çekmek istiyorum.
Benim DL 650 'nin arak süspansiyon ayarı için motorun sağ tarafında bulunan el volanı (siyah makara)
sıkışmış vaziyetteydi. Elimle uğraştım fakat oynatamamıştım. Bugün bu el volanının bir çözeyim dedim ve
işi hallettim. Meğer tamamen saat yönünde çevrilmiş (benden önceki sahibi tarafından) ve son noktaya gelmiş orada
sıkışıp kalmış.
Yıldız uçlu tornavidayla plastik olan el volanını sökmek mümkün. El volanı alınca altında aluminyumdan yapılmış
yayvanca basan bir kaidesi olan (etekli) bir somun çıkıyor. Bu serbest kaldığından altında bulunan 2 adet yay bunu
ittiriyor ve bu arada (DİKKAT) yayların tam tepesinde bulunan 2 adet bilya(cık) düşüyor.
Bu etekli somunu aldığınızda ise yaklaşık 5-6 cm çapında bir metal gövdeyle başbaşa kalıyorsunuz.
Bunun tam göbeğinde sıkışan altıgen cıvatayı bir pens veya ayarlı pens yardımıyla rahatlatabiliyorsunuz.
Yani yukarıda anlattığım sıkışma problemi giderilmiş oluyor.

Tekrar montaj yaparken küçük yayları karşılıklı olarak ilgili deliklerin içine yerleştirip, bu yayların tepelerine ise iki bilyacığı
yer çekimi olmazsa rahatça yerleştirebilirsiniz ancak kolay değil. Bu durumda yayların tepesine az birşey gres değdirerek
bilyacıkların yayaların tepesine yapışmasını sağlıyoruz. Hemen etekli somunu üzerine geçirip bunun üzerine de plastik siyah
el volanını yerleştirip yıldız vidasını sıkıyoruz. Tam sıktıktan sonra el volanı sağ sola rahatça dönüyor.

Açıklayıcı not : Anlatılan küçük yayların ve bunların tepesindeki küçük bilyaların el volanını çevirdikçe "çıt, çıt" diye ses
çıkartmasından başka bir fonksiyonu yok.
Bilgilerinize,
Hoşçakalın,
Caksüt


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eki 2008, 01:31 
Öğretici açıklaman ve paylaşımın için teşekkürler dostum. :süper :)


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eki 2008, 01:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Nis 2008, 10:28
Mesajlar: 2050
Konum: Ataşehir/İst.
Motosikleti: FJR 1300 - KLX250
Kan Grubu: A RH +
isminiz: Serhat HASOGLU
caksut yazdı:
Merhabalar Arkadaşlar,
Bugünlük size anlatacağım bir husus daha var. Aslında dikkatinizi çekmek istiyorum.
Benim DL 650 'nin arak süspansiyon ayarı için motorun sağ tarafında bulunan el volanı (siyah makara)
sıkışmış vaziyetteydi. Elimle uğraştım fakat oynatamamıştım. Bugün bu el volanının bir çözeyim dedim ve
işi hallettim. Meğer tamamen saat yönünde çevrilmiş (benden önceki sahibi tarafından) ve son noktaya gelmiş orada
sıkışıp kalmış.
Yıldız uçlu tornavidayla plastik olan el volanını sökmek mümkün. El volanı alınca altında aluminyumdan yapılmış
yayvanca basan bir kaidesi olan (etekli) bir somun çıkıyor. Bu serbest kaldığından altında bulunan 2 adet yay bunu
ittiriyor ve bu arada (DİKKAT) yayların tam tepesinde bulunan 2 adet bilya(cık) düşüyor.
Bu etekli somunu aldığınızda ise yaklaşık 5-6 cm çapında bir metal gövdeyle başbaşa kalıyorsunuz.
Bunun tam göbeğinde sıkışan altıgen cıvatayı bir pens veya ayarlı pens yardımıyla rahatlatabiliyorsunuz.
Yani yukarıda anlattığım sıkışma problemi giderilmiş oluyor.

Tekrar montaj yaparken küçük yayları karşılıklı olarak ilgili deliklerin içine yerleştirip, bu yayların tepelerine ise iki bilyacığı
yer çekimi olmazsa rahatça yerleştirebilirsiniz ancak kolay değil. Bu durumda yayların tepesine az birşey gres değdirerek
bilyacıkların yayaların tepesine yapışmasını sağlıyoruz. Hemen etekli somunu üzerine geçirip bunun üzerine de plastik siyah
el volanını yerleştirip yıldız vidasını sıkıyoruz. Tam sıktıktan sonra el volanı sağ sola rahatça dönüyor.

Açıklayıcı not : Anlatılan küçük yayların ve bunların tepesindeki küçük bilyaların el volanını çevirdikçe "çıt, çıt" diye ses
çıkartmasından başka bir fonksiyonu yok.
Bilgilerinize,
Hoşçakalın,
Caksüt


Paylaşım için tşk.

_________________
Serhat HASOGLU

--------------------------------------
Yavaş yavaş ölürler
Seyahat etmeyenler,
Yavaş yavaş ölürler okumayanlar,
müzik dinlemeyenler,
vicdanlarında hoş görmeyi barındırmayanlar.

PABLO NERUDA


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eki 2008, 08:28 
Ya ne zamandır aklımda sorucam hep unutuyorum, low konumu yol (süspansiyonu sertleştiriyor), high konumu arazi konumu (süspansiyonu yumuşatıyor) yanılmıyorsam, doğrumudur?


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eki 2008, 12:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
timur yazdı:
Ya ne zamandır aklımda sorucam hep unutuyorum, low konumu yol (süspansiyonu sertleştiriyor), high konumu arazi konumu (süspansiyonu yumuşatıyor) yanılmıyorsam, doğrumudur?


Yanlış, genel yanılgıdır bu, low konumunda arka suspansiyon daha yumuşak, high konumuna doğru sertleşiyor sanılır ama yanlış.

Bu ön yükleme ayarının ayarı ne olursa olsun arka suspansiyonun sertliği sabittir. Bu ön yükleme için daha önce verdiğim arabalardaki far ayar düğmesini vereceğim. Yolcu ve yük durumuna göre arabanın burnu havaya doğru kalktıkça farlar yukarı bakar, biz de ayar düğmesi ile farları yere doğru baktırmak için düşürürüz. Arka suspansiyon da bu şekilde, standart ayarı 2 çizgidir. Yükünüz arttıkça motorun arkası basacak, dolayısı ile önü hafifleyecek ve rake açısı değişecektir, işte bunu önlemek için yükümüz ve artçı durumumuza göre high' a doğru ön yükleme vererek bu durumu dengeliyor ve rake açımızı yüksüz giderken ki ile aynı tutuyor, ön tekerin yere daha fazla basmasını sağlıyoruz. Eğer 75-80 kg altında bir biniciysek tam tersini yapabiliriz ama vstromturkiyede biraz zor :D .

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eki 2008, 13:42 
thunderkiller yazdı:
timur yazdı:
Ya ne zamandır aklımda sorucam hep unutuyorum, low konumu yol (süspansiyonu sertleştiriyor), high konumu arazi konumu (süspansiyonu yumuşatıyor) yanılmıyorsam, doğrumudur?


Yanlış, genel yanılgıdır bu, low konumunda arka suspansiyon daha yumuşak, high konumuna doğru sertleşiyor sanılır ama yanlış.

Bu ön yükleme ayarının ayarı ne olursa olsun arka suspansiyonun sertliği sabittir. Bu ön yükleme için daha önce verdiğim arabalardaki far ayar düğmesini vereceğim. Yolcu ve yük durumuna göre arabanın burnu havaya doğru kalktıkça farlar yukarı bakar, biz de ayar düğmesi ile farları yere doğru baktırmak için düşürürüz. Arka suspansiyon da bu şekilde, standart ayarı 2 çizgidir. Yükünüz arttıkça motorun arkası basacak, dolayısı ile önü hafifleyecek ve rake açısı değişecektir, işte bunu önlemek için yükümüz ve artçı durumumuza göre high' a doğru ön yükleme vererek bu durumu dengeliyor ve rake açımızı yüksüz giderken ki ile aynı tutuyor, ön tekerin yere daha fazla basmasını sağlıyoruz. Eğer 75-80 kg altında bir biniciysek tam tersini yapabiliriz ama vstromturkiyede biraz zor :D .

ben 80-85 kiloyum, bu durumda tek biniyorsam standar konumda tutucam ama bu iki çizgi olayını nerede göreceğiz?
birde örneğin 100kg'lık bir artçı aldım, her 10 kilo veya 20kg için bir tık gibimi arttırcaz, bunun bir ayar standardı varmıdır?


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eki 2008, 15:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Nis 2008, 16:48
Mesajlar: 291
Motosikleti: DL 650
Kan Grubu: 0 Rh+
isminiz: Kağan DALAK
Arka süspansiyon yay ön yük ayar?n? yapmak
için, ayar k?lavuzunu 1 çeviriniz.
Ayar k?lavuzunun saat yönüne çevrilmesi,
yay ön yükünü sertlefltirecek ve saat yönünün
tersine çevrilmesi, yay ön yükünü
yumuflatacakt?r. 0 konumu, en yumuflak
yay ön yükünü ve 5 konumu ise, en sert
yay ön yükünü sa¤lar. Bu motosikletin
fabrika ç?k?fl?nda Yay Ön Yük Ayarı 2 konumuna
getirilmifltir.

Kullanım klavuzu sayfa no 25 den alıntı. Bu sayfada iki adet ayardan bahsediliyor. Ön yükleme ve sönümleme olarak. Dip not olarak Ön yükleme ayarı bir nevi amortisor üzerinde görmiş olduğunuz yayın sıkıştırılması veya gevşetilmesi için yapılan ayarken, sönümleme ayarı titreşim hareketi yapmaya başlamış bir yayın tekrar durgun hale gelebilmesi için bir nevi yastıklama görevi gören elemanın ayarıdırı düşmeden edemedim. Sönümlemeyi daha anlaşılır kılmak için, mesela sönümleme elemanı olmayan bir amortisör ile bir tümsekten geçerseniz, yay önce sıkışıp sonra geri dönecek ve bu hareketin enerjisi sadece yayın iç sürtünmeleri ile bitecek yani uzunca bir süre zıplaya zıplaya yol alacaksınız.Yumuşak sönümleme elemanına örnek olarak Şehirler arası otobüslerin şöfor koltuklarını gösterebilirim. evet amortisorü ve sönümlemesi var, ama sönümlemesi zayıf olduğu için şöför, çocukluğumdan beri beni kıskandıran bir şekilde, zıplaya zıplaya otobüs sürmeye devam eder.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eki 2008, 16:27 
Yani artçımız yoksa ve high konumunda unutmuşsak, zıplaya zıplayamı gidicez, ben bu işten birşey anlamadım...
Servis klavuzundaki o yazıyı daha önce okudum, ve bir anlam veremiyorum. hangi yüke göre ne kadar arttırcaz veya azaltıcaz? her bir çizgi kaç kiloya tekabül ediyor? yoksa o ayarı unutup kadere kısmet diye yolumuza devammı edicez?


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eki 2008, 17:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Nis 2008, 16:48
Mesajlar: 291
Motosikleti: DL 650
Kan Grubu: 0 Rh+
isminiz: Kağan DALAK
Sert amortisor= arka tekerde daha iyi viraj içi tutuş+daha kötü konfor+düşük off road kabiliyeti+yüksek hızlarda stabilite
Yumuşak amortisor=daha kötü viraj kabiliyeti+daha iyi yol konforu+yüksek off road kabiliyeti.+yüksek hızlarda dengesizlik.
sert sönümleme=daha kısa sönümleme zamanı+daha kısa yay stroku
yumuşak sönümleme=daha uzun sönümleme süresi+daha uzun yay stroğu.
Sönümlemeyi aslında bir nevi geri dönüşsüz yay sistemi olarak düşünebilirsiniz.
Bu ayarları sürüş tipine e ağırlığa göre değiştirebilirsiniz. Sönümleme ile (bence) oynamaya gerek yok.Ön yükleme için ise eğer motora ağırlık koyacaksanız(yan çantalar+artçı+ek donanım vs) kabaca şöyle bir hesap yapılabilir.
V strom için brüt ağırlık =420kg dır. (Harekete geçebilecek ağırlık toplamı)
Motosikletin ağırlığı=220kg(benzin, yağ, antifriz, karter koruma, yandemir, vites göstergesi :D dahil, yaklaşık)+sürücü=ortalama 80kg =300kg
Diyelimki 420kg yani maksimum ağırlıkta, min sertlik olan 0 seviyesine geçilmesi gerekir.
Yani 120kg eklenince 2 kademe azaltılır ise, kabaca her seviye 60kg denk gelir diyebiliriz sanırım. Yani 60 kg ekledikçe,1 tık azalmak iyidir.. Bu önceki sürüş ile aynı tepkileri almanızı sağlar.

Ancak mesela hızlı ve sert sürücüsünüz ve tek başınıza iken (toplam 300kg) 5 yani en sert seviyedesiniz. Toplam 120 kg hakkınız ve 5 kademeniz olduğuna göre her 120/5=24kg da 1 tık azaltmak gerekir.
Yaa kafam karıştı derseniz ortalama her 40 kg yük için 1 tık azaltmak mantıklı olabilir.

Bu hesabın doğruluğu konusunda iddiam yok. Sadece mantık yürütmeye çalıştım.
Olmamış mı??? :kıvır


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eki 2008, 17:46 
Benim merak ettiğim kısım burasıydı, gayet güzel ve basit bir hesaplama yöntemi.
Bence gayette güzel olmuş :süper
kdalak yazdı:
Ön yükleme için ise eğer motora ağırlık koyacaksanız(yan çantalar+artçı+ek donanım vs) kabaca şöyle bir hesap yapılabilir.
V strom için brüt ağırlık =420kg dır. (Harekete geçebilecek ağırlık toplamı)
Motosikletin ağırlığı=220kg(benzin, yağ, antifriz, karter koruma, yandemir, vites göstergesi :D dahil, yaklaşık)+sürücü=ortalama 80kg =300kg
Diyelimki 420kg yani maksimum ağırlıkta, min sertlik olan 0 seviyesine geçilmesi gerekir.
Yani 120kg eklenince 2 kademe azaltılır ise, kabaca her seviye 60kg denk gelir diyebiliriz sanırım. Yani 60 kg ekledikçe,1 tık azalmak iyidir.. Bu önceki sürüş ile aynı tepkileri almanızı sağlar.

Ancak mesela hızlı ve sert sürücüsünüz ve tek başınıza iken (toplam 300kg) 5 yani en sert seviyedesiniz. Toplam 120 kg hakkınız ve 5 kademeniz olduğuna göre her 120/5=24kg da 1 tık azaltmak gerekir.
Yaa kafam karıştı derseniz ortalama her 40 kg yük için 1 tık azaltmak mantıklı olabilir.

Bu hesabın doğruluğu konusunda iddiam yok. Sadece mantık yürütmeye çalıştım.
Olmamış mı??? :kıvır


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2009, 17:25 
ben bu konuyu hala çözebilmiş değilim :utan

yumuşak amortisör ve sert amortisörün yol tutuşuna etkisini arabalardanda biliyorum. bu kısım ok.

Fakat motorda yumuşak amortisör için (zıplaya zıplaya gitmek için) saat yönünün tersi istikamettemi çevirmemiz gerekiyor ayar klavuzunu ve bu durum aynı şekilde artçı aldığımızda yapacağımız işlemle aynı şey mi?
ikinci husus ben 5 kademe göremedim veya hissedemedim. yanılmıyorsam 24 veya 26 tık sesi geliyor çevirince.
yardımcı olabilecek arkadaşların saat yönü veya tersi diye bahsederse sevinirim.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2009, 20:45 
zıplaya zıplaya gitmekteki kasıt amortisörün reboun (geri sekme) ayarının yumuşatılması. o da önyükleme yapılan yerden değil aşağıdan amortisörün üzerinden yapılıyor.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2009, 21:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
ÖN YÜKLEME AYARI AMORTİSÖR SERTLİK AYARI DEĞİLDİR.

Bu yanılgıya kapılmayın, yukarıdaki mesajda anlatmaya çalışmıştım. Kısaca;

Ön yükleme ayarı : Motorun yüke göre arka amortisörün fazladan kapanmasını engellemek için yapılan ayardır. Ancak amortisörü sertleştirmez ya da yumuşatmaz. motorun ön ve arka teker yük dağılımı için yapılır

Geri dönüş hızı (rebound) ayarı : Amortisörün kapandıktan sonra geri dönüş hızının ayarıdır.
Yol tutuşuna direk etki eder. Amortisör üzerinde bir bakım, yağ değişimi vs. olmadıkça kolay kolay ayarı bozulmaz. Orjinal ayarı dışında ayarlamak genellikle daha kötü sonuç yaratır.

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2009, 22:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 01 Eki 2008, 14:56
Mesajlar: 49
Konum: Bursa
Motosikleti: K5 DL650
Kan Grubu: O Rh (+)
isminiz: Serkan K
ironist yazdı:
...ikinci husus ben 5 kademe göremedim veya hissedemedim. yanılmıyorsam 24 veya 26 tık sesi geliyor çevirince...
ironist yanılmıyorsam aşağıdaki gibiydi. :mrgreen
Resim

_________________
K5 DL650, Kıpkırmızı
Serkan
Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Nis 2009, 00:37 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Nis 2008, 16:48
Mesajlar: 291
Motosikleti: DL 650
Kan Grubu: 0 Rh+
isminiz: Kağan DALAK
thunderkiller yazdı:
ÖN YÜKLEME AYARI AMORTİSÖR SERTLİK AYARI DEĞİLDİR.

Bu yanılgıya kapılmayın, yukarıdaki mesajda anlatmaya çalışmıştım. Kısaca;

Ön yükleme ayarı : Motorun yüke göre arka amortisörün fazladan kapanmasını engellemek için yapılan ayardır. Ancak amortisörü sertleştirmez ya da yumuşatmaz. motorun ön ve arka teker yük dağılımı için yapılır

Geri dönüş hızı (rebound) ayarı : Amortisörün kapandıktan sonra geri dönüş hızının ayarıdır.
Yol tutuşuna direk etki eder. Amortisör üzerinde bir bakım, yağ değişimi vs. olmadıkça kolay kolay ayarı bozulmaz. Orjinal ayarı dışında ayarlamak genellikle daha kötü sonuç yaratır.


İlk cümlede bir hata olabilir mi?Sonuçta ağırlık dengesi için bile yapılsa, amortisör sertleşir aslında. Yanlış mıyım?


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 49 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3, 4  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye