Sert amortisor= arka tekerde daha iyi viraj içi tutuş+daha kötü konfor+düşük off road kabiliyeti+yüksek hızlarda stabilite
Yumuşak amortisor=daha kötü viraj kabiliyeti+daha iyi yol konforu+yüksek off road kabiliyeti.+yüksek hızlarda dengesizlik.
sert sönümleme=daha kısa sönümleme zamanı+daha kısa yay stroku
yumuşak sönümleme=daha uzun sönümleme süresi+daha uzun yay stroğu.
Sönümlemeyi aslında bir nevi geri dönüşsüz yay sistemi olarak düşünebilirsiniz.
Bu ayarları sürüş tipine e ağırlığa göre değiştirebilirsiniz. Sönümleme ile (bence) oynamaya gerek yok.Ön yükleme için ise eğer motora ağırlık koyacaksanız(yan çantalar+artçı+ek donanım vs) kabaca şöyle bir hesap yapılabilir.
V strom için brüt ağırlık =420kg dır. (Harekete geçebilecek ağırlık toplamı)
Motosikletin ağırlığı=220kg(benzin, yağ, antifriz, karter koruma, yandemir, vites göstergesi
dahil, yaklaşık)+sürücü=ortalama 80kg =300kg
Diyelimki 420kg yani maksimum ağırlıkta, min sertlik olan 0 seviyesine geçilmesi gerekir.
Yani 120kg eklenince 2 kademe azaltılır ise, kabaca her seviye 60kg denk gelir diyebiliriz sanırım. Yani 60 kg ekledikçe,1 tık azalmak iyidir.. Bu önceki sürüş ile aynı tepkileri almanızı sağlar.
Ancak mesela hızlı ve sert sürücüsünüz ve tek başınıza iken (toplam 300kg) 5 yani en sert seviyedesiniz. Toplam 120 kg hakkınız ve 5 kademeniz olduğuna göre her 120/5=24kg da 1 tık azaltmak gerekir.
Yaa kafam karıştı derseniz ortalama her 40 kg yük için 1 tık azaltmak mantıklı olabilir.
Bu hesabın doğruluğu konusunda iddiam yok. Sadece mantık yürütmeye çalıştım.
Olmamış mı???