V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 29 Nis 2024, 06:29

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 03 Kas 2021, 16:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2012, 11:02
Mesajlar: 81
Motosikleti: 2012 dl 650
Kan Grubu: ab rh negatif
isminiz: engin atasoy
Arkadaşlar selam. 10-40, 15-50, 0-30, yazın şu, kışın bu, onu koydum daha iyi mevzularında kafası karışık arkadaşlarımız için bir açıklama yazmak istiyorum. Bildiğiniz gibi Suzuki DL 650 için 10w-40 öneriyor. Peki neye göre? Ya da nereye göre?

Konuyu 2 parça halinde açıklamak istiyorum. Amaç, soğukta, sıcakta, birbirine sürtünen metaller arasında bir yağ tabakası oluşturarak aşınmayı engellemek. Soğukta ince olsun hemen aralara girsin, ısındıkça da daha fazla incelip bu özelliğini kaybetmesin. Konu kısaca bu.

1-İLK ÇALIŞTIRMA VE İLK RAKAM: Motor yağının hava sıcaklığı düşük ve motor soğukken hızla akışkan olması iyidir. Burada kritik kelime hız. İlk çalıştırmada, motor ısınana kadar motor parçalarına en kısa sürede ulaşan yağ, bu zaman zarfında motorun aşınmasını en çok engelleyen yağdır. Mekanik parça aşınmalarının bir kısmı bu ilk 4-5 dakika içinde olur. Isınma esnasında yağlarda ki ilk numara ne kadar düşükse, yağ, ilk çalıştırmada yani ısınma esnasında o kadar çabuk yağlama yapar yani iyidir.

Bunu teknik olarak hava sıcaklığı açısından ilk rakamdan ortalama 20 sayı düşerek hesaplayabiliriz. Örnek vermek gerekirse 0 numara eksi 20 dereceye kadar, 10 numara eksi 10 dereceye kadar, 15 numara da eksi 5 dereceye kadar ilk çalıştırmada hızlı akışkanlık sağlayacaktır. Dolayısı ile motor ısınana kadar 10 numara 15 numaradan, 0 da 10 numaradan daha fazla motoru korur. Kışın Erzurum'da -10 derecede marşa basılan motorla İstanbul'da 7 derecede marşa basılan motor yağının yağlama süresi esnasında farklılıklar olacaktır. Motor ısındıktan ve yağlama tam olarak gerçekleştikten sonra bu değerin çok önemi yoktur. Çünkü dışarıda hava - 10 derecede olsa motorla birlikte yağda ısınmıştır.

2-ISINMIŞ MOTOR VE İKİNCİ RAKAM: Motor ısındıktan sonra 2. değer devreye girer. Bu da yağın ısındıkça yağlama özelliğini devam ettirmesi şeklinde açıklanabilir. Burada da yağın yüksek sıcaklıkta incelmemesi, yapıştığı yüzeyde, yağ moleküllerinin birbirinden ayrılmaması istenir.Bunu da defter sayfalarını yırtmak gibi düşünebilirsiniz. 50 sayfalı bir defter, 40 sayfalı defterden daha fazla yırtılmaya direnç gösterecektir. Yani ikinci değer ne kadar yüksek ise ısınmış yani ideal çalışma sıcaklığına ulaşmış motor devir çevirirken sürtünme esnasında motor yağı o kadar koruma sağlar.

Sonuç olarak, yağda, marka, tam-yarı sentetik veya madeni olması gibi özellikleri bir kenara bırakırsak, ben İstanbul ikliminde yaşayan, motoru ısıtmadan yola çıkmayan, sık sık uzun yol yapan biri olarak benim kullanım şartlarıma göre 2.değerin 1.değere göre daha önemli olduğunu düşünüyorum ve 15-50 yi 10-40 a tercih ediyorum. Yağ viskozite mevzusu budur.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2021, 11:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Ara 2011, 20:51
Mesajlar: 4781
Konum: Göynuk-Bolu/Sakarya/Ankara
Motosikleti: Dl650
Kan Grubu: Brh+
isminiz: Aziz OKUR
Çok güzel ve yerinde bir anlatım. ÜSTADLIK böyle bir şey. :alkıs :alkıs :alkıs :alkıs :alkıs :süper :süper :süper :süper

_________________
İZİMİZ YOL OLUR!!!
Gittim, Gezdim, Gördüm, Öğrendim diyebilmek, Motosiklet kullanıcısının ana hedefidir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Kas 2021, 12:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Kas 2015, 04:50
Mesajlar: 504
Konum: Alanya
Motosikleti: 1200 Tenere
Kan Grubu: 0rh+
isminiz: Aydın Delice
Harika açıklama, teşekkürler... :alkıs :alkıs :alkıs :alkıs

_________________

Yamaha Super Tenere 1200 Z
DL 650 V-Strom
Dragstar 1100
Virago 1100
Virago 535

Ride to live, live to ride...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Kas 2021, 16:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2021, 23:44
Mesajlar: 8
Konum: Aydın
Motosikleti: Medley 150 K17
Kan Grubu: A Rh-
isminiz: Serkan Yalçın
Çok güzel anlatım :alkıs :alkıs
Teşekkürler


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Kas 2021, 08:28 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2016, 15:12
Mesajlar: 3268
Konum: 3yol/izmir
Motosikleti: Dl 650
Kan Grubu: A rh +
isminiz: Mehmet ARICAN
Süpersin abim :süper :süper :süper

_________________
1999HONDA VFR800Fİ
2006SUZUKİ DL650VSTROM
NE MUTLU TÜRK`ÜM DİYENE...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Kas 2021, 09:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Mar 2019, 08:30
Mesajlar: 56
Motosikleti: Dl650
Kan Grubu: A - negatif
isminiz: Mehmet ünal
doğru bilgi için teşşkürler. :alkıs :alkıs :alkıs

_________________
Hayat Motorcuya Güzel
0533 357 36 31


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Kas 2021, 10:22 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Nis 2014, 19:45
Mesajlar: 2266
Konum: Güneşli / İstanbul
Motosikleti: DL 650 (K7)
Kan Grubu: B RH+
isminiz: Sinan HACIOĞLU
Yağ ve yağmala konusunu ders niteliğinde özetlemişsiniz. Elinize sağlık :alkıs :alkıs

_________________
Deveyi yardan uçuran bir tutam ottur

0 532 770 49 45


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Kas 2021, 11:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Mar 2014, 21:38
Mesajlar: 255
Motosikleti: dl 650
Kan Grubu: 0 rh+
isminiz: israfil güleryüz
Teşekkürler :süper


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye