V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 29 Mar 2024, 14:21

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 18 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2021, 23:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2012, 11:02
Mesajlar: 81
Motosikleti: 2012 dl 650
Kan Grubu: ab rh negatif
isminiz: engin atasoy
Merhaba Levent, profil resminden gördüğüm kadarıyla motorun 2012-2016 arası kasa. 10 senedir bende bu kasayı kullanıyorum. 2020 eylül ayında aynı arıza başıma geldi. Söküp götürerek İstanbul-Maslak-Namiştain amortisörde 500 tl'ye tamir ettirdim. Adı garip ama gidip yerini görünce güvendim. Rakam belirtmemin sebebi, bundan sonra başına gelen arkadaşlar fikir sahibi olsun diyedir. Benim aldığım bilgi ise şu yönde idi. Amortisörde sönümlemeyi yağ, geri tepme ayarını da gaz haznesi sağlıyor. Eğer uzun süre patlak amortisörle gezip arızanın ilerleyerek gaz haznesine de zarar vermesine sebep olunursa gazlı kısmın tamiri yok. Bu durumda geri tepme o haliyle kalıyor. Zaten yüksek basınçlı nitrojen gazı ile dolu haznenin açılıp, sanayide orjinali gibi kapatılması pek mümkün görünmüyor. Yağlı bölüm tamir edilebiliyor. Yağ basıncı olmayınca motorun salınımı sadece yaya kalıyor ve motor seleye elle bile bastırdığında bariz şekilde yaylanıyordu. Tamir edilince düzelme oluyor ama orjinali gibi olmuyor. Yine de iş görüyor. 14.000 e kesinlikle değmez.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2021, 10:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Şub 2011, 12:38
Mesajlar: 3058
Konum: Istanbul/Acıbadem
Motosikleti: BMW
Kan Grubu: A Rh+
isminiz: Ömer F. ERYÜREK
2010 yılında 2008 model 13.000km de DL650 motosikleti 13.500TL ye satın almıştım. Şimdi aynı paraya sadece amortisörü bile alınamıyor. Bu da ülkemizin ayrı bir güzel gerçeği. Allah amortisör patlamasından korusun herkesi.

_________________
Bakkala diye çıkıp, Norveç'e gidesim var.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2021, 10:30 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Nis 2014, 19:45
Mesajlar: 2266
Konum: Güneşli / İstanbul
Motosikleti: DL 650 (K7)
Kan Grubu: B RH+
isminiz: Sinan HACIOĞLU
leventinceman yazdı:
(6 ay önce başıma gelenlerdir)
Makinam 2015 ve 43000 km de olup kazalarım(kimi kaza diye tabir eder, ben ders olarak algiliyorum); 2 kere sağa 3 kere sola ama yorgunluk ama dikkatsizlikten olmak üzere toplam 5 kere, durdukları yerde yani 0-2 km. hizdayken yana yatırmak suretiyle olmuştur.(5. Yan yatırmayı 1-2 hafta önce alarmli disk kilidini sokmeyi unutup ilk hareket esnasında ani duruş ve akabindeki dengesizlikten dolayı yatirmistim.) Ağırlıklı olarak izmirin asfaltina asfalt diyebiliyorsanız izmirde kullandım. Bakımı hiç aksatilmamistir ve hep orjinal parçalar takılmıstir. Geçen hafta çarsamba günü (09.06.21) akşama doğru motorsikletimi parkettim ve yere baktığımda arka tekerin hemen önünde yerde taptaze 2 damla yağ gördüm. Makine yag kaçırıyor diye endişelendim. Haklıydım detaylı bakınca arka amortisörun alt bağlantısının altındaki, üçlü kalın mil, 3 mili de taşıyan mil yatağı diye tabir edilen büyük parçanın altından taze tertemiz yağı farkettigimde içimdeki şeytan - Levent b.ku yedin. dedi. Servis kitapçığına başvurdum. Kitapçık amortisorde yag kaçağı varsa yenisiyle değiştirin talimatı veriyor. Çünkü hizmet dışıdır (unservicable) diyordu. Ertesi gün perşembe günü denemek için yol yapınca ve kasislere girip salıncağı kontrol ettiğimde salıncağın kasis çıkışında aşağı yukarı hareketinin durmak yerine bir süre daha salınımını devam ettiğini, hatta sert ve hızlı giderken arka tekerimin sanki başka dünyalarda seyahat ettiğini, salinimin durmamasindan kaynaklı tehlike yarattığını gördüm. Youtube, face, bilen arkadaşlar, sizler vs ye bakıp ufak fizibilite çalışmasıyla izmirde Sabri usta ve ogullari(yetkili servis)ndan Mehmet ustaya cumartesi ufak telefon görüşmesi sonrası gösterdim. Amacım yenisini almaktı Mehmet usta baktı ve gördü yapmaması lazımdı dedi ve yenisinin fiyatını sorduğumda 14000₺ dedi. Ayrica bakim olayını sorduğumda randıman alınmadığı hususunu da belirtti.(ustam kesinlikle hakliydi ama burası Türkiye ! parasızlıktan çaresizlikten Marx in deyimiyle Kullanım Değeri yaratan ustalar da yok değil. Yeterki onları arayın bulun.) Amörtisorun insandaki aşil tendonu olduğuna karar verdim. 2014 de aşık tendonum koptuğunda (orijinali yok malesef) onun orda olduğunu ve ne ise yaradığını, kopana kadar ve 6 ay sonunda normal yürüyüşe geçene kadar yürümenin Allahın verdiği en büyük lütuflardan biri olduğunu anlayamamistim. Amortisore bu manayı vermeyenler şimdiden masraf yapmadan manalandirsinlar ki anlık faturayla şoklanmasınlar. Neyse kara kara düşüne düşüne evimin yolunu tuttum. Yurtdisindan(orjinal) getirmeye kalksam en fazla 10000₺ ye indirebileceğimi bunun da zaman gerektirdiğini gördüm. O kadar sabrım yoktu. Aynı gün cumartesi günü internette "amortisor" diye dolanırken MOTOFACE ismiyle karşılaştım. Aradım Eyüp Karakaya isimli bir ustaydi. Derdimi anlatınca teşhisi koydu su şudur dedi. Once sökeceğini, milin arızası, çizigi varsa onu değiştireceğini bunun extra maliyeti olacağını yok mil sağlamsa gaz ve yağı koyup bakim yapıp göndereceğini söyledi. Ancak mil değişirse alttaki sonumleme hizmetini yapan ayar da mile bağlı olacağından ayarsız mille değiştireceğini belirtti. Kabul ettim. Kısacası, şunu yaparsam bu, bu çıkarsa bu da var dedi. Ama göndermen lazım dedi. Fiyatı söyleyince ve yapacağına ikna olunca pazar gunu makinayi sağlama alip amortisorunu yollamak üzere soktum. Üstteki yay gerginlik ayar mekanizmam faaldir onu da belirttim. Pazartesi yolladım.
---- salı günü istanbulda ustanın eline geçti. 2 saatlik muayene sonunda bana döndü. Milimin sağlam olduğunu ancak tüpün içinin yekpare olduğunu, yag koysa havayı nasıl koyacagini, sadece yagin yeterli olmayacağını bunların fabrikasyon yag ve hava aynı odada bulunduğunu, dl lerin bazı arka amortisorlerinin benimki gibi tek odacikli, bazılarının 2 odacikli amortisorlu oldugunu bunun fabrika ve anlaşmalı olduklari amortisor üreticileriyle karşılıklı sözleşmelerine bağlı olduğunu belirtti. Eğer 2 odacikli olsaymış. Gaz olacağına gaz yag olacağına yag koyup ayarını da yapıp halledebilecegini belirtti. Oradan benim amortisorün hakikaten teknik kitapcigindaki gibi yapılamayacağını anladım. Ama Eyüp bey caresinin olduğunu elinde bu 2 odacikli tüpten olduğunu o tüpü benim amortisore adapte edince olabilme ihtimalinin yüksek olduğunu belirtti. Tabi ki fiyat yükseldi. Hatta bakim ve modifikasyonu yapıp gece de baskıda tutup sızdırmazlık testini yapıp ertesi gün testi de geçerse gonderebilecegini, 2 odacikli tüpüm olduğundan ilerde sorun olsa da tüp değiştirmeden bakıma açık Nur topu gibi yapılabilir amortisorumun olacağını ihmal etmedi.
---Eyup Bey, çarşamba günü benim bütün aklıma takılan tum soruları, gün icinde parça parça her aradığımda (en az 6 kere ) sabir ve sebatla yanıtladı. Bakim ve tamirat esnasındaki yaptıklarını da videoya çekip gönderdi. Hatta perşembe amortisörü teslim aldım taktım denedim. Deneme sonunda ku sorularıma da cevap verdi.
--- Netice de elbette ucuza gelmedi ama 14000₺ yanında asil tendon ameliyatı olmuş dışarıdan 32 dikişi, içerden tendonumu bağlamak için ameliyat ipiyle 300-400 ilmek atılmis birisi olarak yürümenin ve teker döndürmenin paha biçilemez kıymeti yanında tolere edilebilir bir fiyatla işi bitirdim.
--- olası yag kaçırma sebeplerini gelince;
1. basta yan devirmeden bahsettim. Makina yan yatınca tek hazneli amortisorlerde havanın kaçabileceğini hava kaçınca da yükün sadece yağa bindiğini akiskanlar kanununa göre (havanın esnek olması katının esnememesi) zamanla zorlamayla zayıf yer olan yerden yağın kacmasi ile amortisorun hizmet dışı kalacağını Eyüp bey bana hatırlattı.
2. Araziye neredeyse hiç girmemiş olsam da 42800km de yine yakın zamanda stabilize dağ yolunda 15 km'lik süspansiyon sonumleme ve yay yumuşatma ayarı yapmadan sürüş yaptim (elin caponu hem alttan hem üstten ayar koymuş ama dikkate almadım bile) belki de bu yağın havasız, gazsız kalan yagimin (amortisor tupu tek hazneliydi ya...) özgürlüğe kaçış sebebiydi.
3. Bu durumun yani once gaz kaçağı sonra başıma gelenlerin 43000 km boyunca zamana sarî, yayilip benim farkedemememin gayet doğal olacagi kısacası SHIT HAPPENS... 3. sebepti.
Bu yazdıklarımı daha amortisoru 10-100-1000 km yapmadan yazıyorum. Umarım yetkili servis Mehmet ustanın dediğine gelmem diye dua ediyorum çünkü onun dediğini yapmadım. 14000₺ vermedim. Sabir herseyin ilacı ve gerçekleri ortaya çıkarıyor. Ha ! Şu da var. Sorunsuz .........km yaparsa Eyüp ustaya verdiğim masraf amorte edilmiş olur. ....... km ve fazlası benim için 14000₺ lik yeni amortisoru alMAMAmin karlı oldugunu ispatlayacak. Ustalara selam olsun Allah başımızdan eksik etmesin...


Levent bey geçmiş olsun. Umarım sorun kalıcı çözülmüştür. Ayrıca 6 ayda bir bu serüven hakkında yazmak isterseniz hayır demem :alkıs :alkıs

_________________
Deveyi yardan uçuran bir tutam ottur

0 532 770 49 45


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 18 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye