V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 15 May 2024, 22:11

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Yetkili yetersiz servisler
MesajGönderilme zamanı: 03 Oca 2014, 18:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Tem 2011, 23:12
Mesajlar: 747
Konum: İstanbul
Motosikleti: DL650 L11
Kan Grubu: H2O
isminiz: -Önder-
Fırsat buldukça servis kitapçığını okumaya çalışıyorum. Özellikle periyodik bakım zamanı gelmişse, yapılacak olan işlemlerde ne gibi şeylere dikkat edilmesi gerektiğini, motorumu servise götürmeden önce okuyup bilgi sahibi olmayı ve böylelikle servisin ne kadar prosedüre uygun bir iş yapmaya çalıştığını anlamaya çalışıyorum. Ne demek istediğimi daha net anlatayım. Bildiğiniz gibi motor üzerinde hemen hemen bütün somunları ve vidaları sıkarken uygulanması gereken bir tork değeri var. Aleti götürdüğüm servise tork anahtarı kullanıp kullanmadığını sorduğumda aldığım cevap, servis kitapçığında belirtilen prosedürlere aynen bağlı kalmaları halinde bunun servis süresini uzatacağını, maliyet olarak müşteriye bir geri dönüşünün olacağını ve dolayısı her zaman kitaba bağlı kalmadıklarını, bazı sıkımlarda tork kullandıklarını ama çoğu zaman elle göz kararı yöntemini kullandıkları şeklindeydi. Bazı sıkımlarda da olsa tork kullandıkları ne kadar gerçeği yansıtıyor bilemem, belkide yüreğime su serpmek için söylenmiş bir atmasyondu.

Motorun soğutma sıvısının değişim zamanı geldiği için götürdüğüm aynı servise bu sefer, sıvının içinde ne tür bir su kullandıklarını sordum. Aldığım cevap normal suydu. Halbuki kitapçık saf su diyor ve normal suyun kullanılması durumunda radyatörde ne gibi zararlara yol açabileceği açıkça belirtilmiş. Bu böyleyken servis sorumlusunun merak etmeyin hiç bir şey olmaz demesi anlaşılır gibi değil.

Saydığım bu iki örnek, şu çok kısa V-Strom tecrübemde şahit olduğum iki basit örnek sadece. Bunlar haricinde kimbilir daha neler yapılmakta. Diyeceğim, gözümüz gibi baktığımız motosikletlerimizi mahalle aralarındaki tamircilere değilde sırf tabelasında yetkili ibaresi olduğu için emanet ettiğimiz servisler acaba prosedüre bağlı kalmamaları sebebiyle, motorumuzun veya parçalarının ömrünün yüzde kaçını çalıyorlar? Ve en önemlisi, bu servislere yetkili payesi veren distribütör firma acaba servisleri bu gibi konularda bir denetime tabii tutuyormu?

Bu konuda sizlerin yorumları ne olurdu?


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Yetkili yetersiz servisler
MesajGönderilme zamanı: 04 Oca 2014, 04:41 
1. Servis Japon markanın servisi olsa da eninde sonunda yurdum servisi olduğundan dolayı olur böyle şeyler.

Çözüm: Sık topuklarına (Yurdum çözümü). Şikayet et (Capon çözümü). (Bize uymaz abi ispiyon falan.)

2. Böyle durumlar için yurdumuzda gene motive edici bir deyim vardır: Babana bile güvenme.

Seneler önce yetkili servislere gitme alışkanlığımı kurnazlıklarına dayanamadığım için terk ettim. İlk terk ettiğim de volvo servisi oldu. Şimdi bakımlar yarı fiyata. Güvenmezsem başında durabiliyorum. Parça fiyatları da yarı yarıya artık, güvenmezsem kendim alır taktırırım. Parça garantisi mi? Hiç gerekli olmadı. Garantisi benim.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yetkili yetersiz servisler
MesajGönderilme zamanı: 04 Oca 2014, 08:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Ara 2012, 22:28
Mesajlar: 2759
Konum: Salihli / Manisa
Motosikleti: V-Strom DL650
Kan Grubu: A rh(+)
isminiz: Zülal AKBAŞ
Dediğini gibi yetkili servis ama neye göre yetkili servis :(
Kendi doğrularını uygulayan bir servis mi?
Yoksa aracın gerektirdiği bakımı yaptıran servis mi?



Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Zülal AKBAŞ
0 532 572 31 44

Motosiklete Er Gerek, Ere Full Koruma Gerek
Suzuki V-Strom DL650 ( 2009 )


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yetkili yetersiz servisler
MesajGönderilme zamanı: 04 Oca 2014, 17:13 
Çevrimdışı

Kayıt: 10 Kas 2012, 23:52
Mesajlar: 344
İngilizce kullanıcı kılavuzunu, servis kitapçığını bırak Türkçe'sini bile okumaya yetecek kadar okuması yazması olmayan elemanlar ile nasıl olacak bu işler? Hadi beceri eksikliği, emek vermeye üşenmek bir kenarda dursun. Bir de minimal enerji ile maksimal para kazanma çakallığı eklenince iyice çözümsüz...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yetkili yetersiz servisler
MesajGönderilme zamanı: 04 Oca 2014, 20:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Tem 2011, 23:12
Mesajlar: 747
Konum: İstanbul
Motosikleti: DL650 L11
Kan Grubu: H2O
isminiz: -Önder-
zaferce yazdı:
İngilizce kullanıcı kılavuzunu, servis kitapçığını bırak Türkçe'sini bile okumaya yetecek kadar okuması yazması olmayan elemanlar ile nasıl olacak bu işler? Hadi beceri eksikliği, emek vermeye üşenmek bir kenarda dursun. Bir de minimal enerji ile maksimal para kazanma çakallığı eklenince iyice çözümsüz...


Forumdaki arkadaşlardan birinin daha önce Türk Suzuki'ye bu konuda bir şikayeti oldumu bilmiyorum, ama bu konuda gerekli yerlere email gönderip dikkatlerini çekmek faydalı olabilir diye düşünüyorum. Açıkçası bireysel şikayetlerin distribütör firma tarafından fazla dikkate alınacağını zannetmiyorum. Ancak arkasında büyük bir topluluk olan bir motosiklet formunun yapacağı bir şikayet veya 'dikkat çekme' diyelim, en azından (bir ihtimal) bu servislerin uygulamalarının standart bir hale gelmesine yardımcı olabilir. Saat başına 40-50TL ücret almasını biliyorlar, bu ülkede kaç mühendis bu saat ücretlerinde çalışıyor? Bu da olmadı adres o zaman Global Suzuki olur.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yetkili yetersiz servisler
MesajGönderilme zamanı: 18 Oca 2014, 01:38 
Çevrimdışı

Kayıt: 13 Mar 2008, 00:42
Mesajlar: 50
Konum: ISTANBUL
Motosikleti: DL 650 k4
Kan Grubu: B-Rh +
isminiz: Tayfun PASVANOĞLU
Herkese merhaba ,

burada yazılanlara katılmamak elde değil. motorum k4 2 yıl mecburen garanti nedeniyle servise gittim.ve ıstanbuldaki servislerin hepsine gittim. bir kanaat sahibi olmak için.ama en önemlisi motorun başında durmak. ustayı iyi takip etmek. zaten oradan konuyu çözüyorsun. motoru bırak git diyenlere motoru bırakmadım bile bu işlere meraklı olduğum için manual kitabında türkçeside var ingilizceside var , manuele göre hareket ederek zincir ve dişli grupları dahil hepsini kendim yapamaya başladım. ilk zamanlar uzun süreçlerde yapıyor insan ama yapa yapa süre kısalıyor. tabii çaresiz olduğum zamanlarda oluyor özellikle teşhis konusunda bunuda kadıköy yakasında motorcuların olduğu hasanpaşada sadıkoğlu iş merkezlerinin orada delta motor var. oraya bakan arkadaş iyi niyetli , motorun başında duruyorsun. arıza üzerinde fikir alışverişi yapıyoruz. ara sıra oraya götürüyorum .
bu torkla sıkma konusu çok hassas 2 tip tork anahtarı almak gerekir. küçük torklar için olanı var , büyük torklar içinde büyük boyu lazım. özellikle ön ve arka teker torkları yüksek arka 100 nm önde ona yakın bir tork .
insan kendi yapınca motora daha güvenli biniyor. bence bu sitede bulunanların pek çoğu bunları rahat yapar. nedeni ise motor sevgisi nedeni iledir.

bol gezili günler

_________________
Tayfun Pasvanoğlu
DL 650


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yetkili yetersiz servisler
MesajGönderilme zamanı: 07 Haz 2014, 21:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Tem 2011, 23:12
Mesajlar: 747
Konum: İstanbul
Motosikleti: DL650 L11
Kan Grubu: H2O
isminiz: -Önder-
Bu yetkili servis meselesine ziyadesiyle kafayı taktığım için, siz değerli üstadlarımın yüksek müsaadeleriyle konuyu tekrardan hortlatmak istiyorum. Sizler zaten konuya vakıfsınız, topik daha ziyade yeni ve genç arkadaşlarımızı bilgilendirmeye yönelik.

Bundan bir süre önce periyodik bakım için gittiğim yetkili bir (yetersiz) serviste motorumun işinin bitmesini bekliyorum. Oraya gitmeden önce zaten bir çok işini (yağ ve hava filtresi, yağ değişimi) kendim yaptığım için, henüz daha tecrübesini edinmediğim işleri onlara bırakmıştım, ki bunlarda bujiler başta olmak üzere kitapçıkta yazılı olan irili ufaklı bir çok kontrollerden oluşuyordu. Bujiler değişti, eh gitmişken balatalarda değişti, motorunuz hazır dendi. E peki süpap boşlukları, gaz kelebeği senkronizasyonu başta olmak üzere kontrol edilmesi ve duruma göre değiştirilmesi ve/veya ayarlanması gerekebilecek diğer kısımlar, parçalar ne oldu dedim. Cevap aynen şuydu: Biz onlara normal şartlar altında bakmıyoruz, ancak motorda bir arıza baş gösterirse o zaman kontrol ediyoruz ve tamir ediyoruz. Adam resmen motorunuzun bozulması bizim için daha karlı, şimdi biz bunu önleyici işlemler yaparsak kendi kafamıza sıkmış oluruz diyor diplomatik yoldan.

Bir diğer serviste parmağımın ucu kadar grenaj vidasının fiyatını 7.5 TL + KDV olarak biçti ama çok sağolsunlar bunda bir indirim yaparak tarifi imkansız bir mutluluk yaşattılar kendiler bana. Vida da çıkma vida sıfır değil.

Motosiklet geçmişi oldukça eski olan bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine kadıköydeki (yetkisiz) bir servisi deneyeceğim. Eğer memnun kalırsam ve reklam yasak değilse, ismini burada tavsiye ederim.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yetkili yetersiz servisler
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2014, 00:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Kas 2008, 14:02
Mesajlar: 1578
Konum: Varşova - Polonya
Motosikleti: K51 GS1200 ADV
Kan Grubu: AB Rh(-)
isminiz: Piotr Yunus Koçak
Memnın kalmadığınıZ yetkili servis hangisi acaba?

_________________
- ATAM İZİNDEYİZ


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yetkili yetersiz servisler
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2014, 15:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Tem 2011, 23:12
Mesajlar: 747
Konum: İstanbul
Motosikleti: DL650 L11
Kan Grubu: H2O
isminiz: -Önder-
Yunko yazdı:
Memnın kalmadığınıZ yetkili servis hangisi acaba?


Yunus Bey, söz konusu servisin hangi servis olduğu mevzu-i bahis değil. Al birine vur öbürüne, aralarında pek bir fark yok. Şimdi ismini verirsem bu servisin, biliyorumki kulağına gidecek hemde arkasından konuşulmuş gibi olacak. Forumdaki bazı arkadaşlar yetkili servislere gittiklerinde uzun süreli tanışıklıklardan dolayı gayet iyi ve itinalı bir hizmet alıp, olaya eleştirisel değilde beşeri ilişkiler penceresinden bakıyor olabilir ve dolayısıyla söz konusu servislere yönelttiğim eleştiriye katılmıyor olabilirler. İlk başlarda kendi kendime soruyordum, acaba benmi bu konuda biraz fazla kuruntu yapıyorum diye, ancak gerek çevremdeki motosikletçi arkadaşlarımdan gereksede yeni tanıştığım insanlarda görüyorum ki, herkes aynı dertten muzdarip. Şunu da özellikle belirtmek isterim, bütün yetkili servisleri aynı kefeye koymak haksızlık olur. Elbette işini itina ile yapan, mümkün mertebe kitaba bağlı kalarak, müşteri memuniyeti çerçevesinde hareket eden servisler vardır. Ama 'Yetkili Servis' ünvanı alan bir servisin, bir ticarethane mantığından daha çok temsilcisi olduğu markanın ismine yaraşır bir şekilde hizmet vermesi gerekmezmi?


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yetkili yetersiz servisler
MesajGönderilme zamanı: 08 Haz 2014, 23:56 
bahokan yazdı:
zaferce yazdı:
İngilizce kullanıcı kılavuzunu, servis kitapçığını bırak Türkçe'sini bile okumaya yetecek kadar okuması yazması olmayan elemanlar ile nasıl olacak bu işler? Hadi beceri eksikliği, emek vermeye üşenmek bir kenarda dursun. Bir de minimal enerji ile maksimal para kazanma çakallığı eklenince iyice çözümsüz...


Forumdaki arkadaşlardan birinin daha önce Türk Suzuki'ye bu konuda bir şikayeti oldumu bilmiyorum, ama bu konuda gerekli yerlere email gönderip dikkatlerini çekmek faydalı olabilir diye düşünüyorum. Açıkçası bireysel şikayetlerin distribütör firma tarafından fazla dikkate alınacağını zannetmiyorum. Ancak arkasında büyük bir topluluk olan bir motosiklet formunun yapacağı bir şikayet veya 'dikkat çekme' diyelim, en azından (bir ihtimal) bu servislerin uygulamalarının standart bir hale gelmesine yardımcı olabilir. Saat başına 40-50TL ücret almasını biliyorlar, bu ülkede kaç mühendis bu saat ücretlerinde çalışıyor? Bu da olmadı adres o zaman Global Suzuki olur.


:alkıs +1

Aynı dertlerden muzdaribiz, bu yüzden tüm söylediklerinize katılıyorum. yakın zamanda başımdan geçen servis macerasını da başka bir konuya yazmıştım. buraya da koymak istedim.

sumutlu yazdı:
haftaya seyehate çıkacağım diye bugün yağmur çamur dinlemedim koptu kopacak olan debriyaj telini değiştimek için Mototaş' a gittim. Söktüler ancak yenisini aldıkları yer kapalı olduğunu öğrenince motoru bırakmamı söylediler.Bütün İstanbul'daki servisleri arayıp debriyaj teli bulmaya çalıştım. bir tek Altan motorda bir tane kalmış 90 TL, bisiklet fren telini idareten bağlayıp Kadıköy' den Kartal' a kadar gittim. Bu arada elinde parça olmadan eski teli söküp parçayı bulamayınca yerine bisiklet teli takmaya 50 TL aldılar, hiç birşey demiyorum. Madem elinde yok niye sökersin deme???

Altan motorda teli değiştirdiler ancak ben bu servise bi ısınamadım gitti arkadaş, 90+20 TL işçilik ile 110TL ödedim, ne bir fatura-fiş verdiler, fatura isteyince üstüne bide KDV eklememiz gerek dediler, zaten insanın yüzüne bile bakmıyorlar, bu nası esnaflık ben anlamıyorum. Sanki bedava iş yaptırıyormuşuz gibi tavırlar, illallah ettim ya bu servislerden.

25TL lik işe totalde 160 TL para verdim. Üstüne bir de güler yüzden yoksun ustalar.

Sırf bu yüzden bir daha motor alırsam BMW alıcam arkadaş, nası olsa burda da kazıklanıyoruz, Borusan' da da baştan kazıklanmaya razıyım ama insan gibi davranırlar hiç olmazsa.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yetkili yetersiz servisler
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2014, 00:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Nis 2012, 21:20
Mesajlar: 1694
Konum: Ankara
Motosikleti: IInci Beyaz İnci
Kan Grubu: 0 Rh+
isminiz: Murat Kaplan
viewtopic.php?f=20&t=16108

_________________
Bir erkeği eski sevgilisinin gidişi değil, perdeyi takarken düğme atlamışsın oğlum diyen annenin lafı yıkar.
İşsiz kalınca profesyonel kumarbaz oldu!
05488651985(whatsapp)
05306338603 tr numaram


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yetkili yetersiz servisler
MesajGönderilme zamanı: 09 Haz 2014, 10:09 
bahokan yazdı:
zaferce yazdı:
İngilizce kullanıcı kılavuzunu, servis kitapçığını bırak Türkçe'sini bile okumaya yetecek kadar okuması yazması olmayan elemanlar ile nasıl olacak bu işler? Hadi beceri eksikliği, emek vermeye üşenmek bir kenarda dursun. Bir de minimal enerji ile maksimal para kazanma çakallığı eklenince iyice çözümsüz...


Forumdaki arkadaşlardan birinin daha önce Türk Suzuki'ye bu konuda bir şikayeti oldumu bilmiyorum, ama bu konuda gerekli yerlere email gönderip dikkatlerini çekmek faydalı olabilir diye düşünüyorum. Açıkçası bireysel şikayetlerin distribütör firma tarafından fazla dikkate alınacağını zannetmiyorum. Ancak arkasında büyük bir topluluk olan bir motosiklet formunun yapacağı bir şikayet veya 'dikkat çekme' diyelim, en azından (bir ihtimal) bu servislerin uygulamalarının standart bir hale gelmesine yardımcı olabilir. Saat başına 40-50TL ücret almasını biliyorlar, bu ülkede kaç mühendis bu saat ücretlerinde çalışıyor? Bu da olmadı adres o zaman Global Suzuki olur.



dırekt Japonya ya maıl atılması halınde bıreysel dahı olsa cevap alacağınıza emınım.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Yetkili yetersiz servisler
MesajGönderilme zamanı: 02 Tem 2014, 21:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Tem 2011, 23:12
Mesajlar: 747
Konum: İstanbul
Motosikleti: DL650 L11
Kan Grubu: H2O
isminiz: -Önder-
sumutlu yazdı:
bahokan yazdı:
zaferce yazdı:
İngilizce kullanıcı kılavuzunu, servis kitapçığını bırak Türkçe'sini bile okumaya yetecek kadar okuması yazması olmayan elemanlar ile nasıl olacak bu işler? Hadi beceri eksikliği, emek vermeye üşenmek bir kenarda dursun. Bir de minimal enerji ile maksimal para kazanma çakallığı eklenince iyice çözümsüz...


Forumdaki arkadaşlardan birinin daha önce Türk Suzuki'ye bu konuda bir şikayeti oldumu bilmiyorum, ama bu konuda gerekli yerlere email gönderip dikkatlerini çekmek faydalı olabilir diye düşünüyorum. Açıkçası bireysel şikayetlerin distribütör firma tarafından fazla dikkate alınacağını zannetmiyorum. Ancak arkasında büyük bir topluluk olan bir motosiklet formunun yapacağı bir şikayet veya 'dikkat çekme' diyelim, en azından (bir ihtimal) bu servislerin uygulamalarının standart bir hale gelmesine yardımcı olabilir. Saat başına 40-50TL ücret almasını biliyorlar, bu ülkede kaç mühendis bu saat ücretlerinde çalışıyor? Bu da olmadı adres o zaman Global Suzuki olur.


:alkıs +1

Aynı dertlerden muzdaribiz, bu yüzden tüm söylediklerinize katılıyorum. yakın zamanda başımdan geçen servis macerasını da başka bir konuya yazmıştım. buraya da koymak istedim.

sumutlu yazdı:
haftaya seyehate çıkacağım diye bugün yağmur çamur dinlemedim koptu kopacak olan debriyaj telini değiştimek için Mototaş' a gittim. Söktüler ancak yenisini aldıkları yer kapalı olduğunu öğrenince motoru bırakmamı söylediler.Bütün İstanbul'daki servisleri arayıp debriyaj teli bulmaya çalıştım. bir tek Altan motorda bir tane kalmış 90 TL, bisiklet fren telini idareten bağlayıp Kadıköy' den Kartal' a kadar gittim. Bu arada elinde parça olmadan eski teli söküp parçayı bulamayınca yerine bisiklet teli takmaya 50 TL aldılar, hiç birşey demiyorum. Madem elinde yok niye sökersin deme???

Altan motorda teli değiştirdiler ancak ben bu servise bi ısınamadım gitti arkadaş, 90+20 TL işçilik ile 110TL ödedim, ne bir fatura-fiş verdiler, fatura isteyince üstüne bide KDV eklememiz gerek dediler, zaten insanın yüzüne bile bakmıyorlar, bu nası esnaflık ben anlamıyorum. Sanki bedava iş yaptırıyormuşuz gibi tavırlar, illallah ettim ya bu servislerden.

25TL lik işe totalde 160 TL para verdim. Üstüne bir de güler yüzden yoksun ustalar.

Sırf bu yüzden bir daha motor alırsam BMW alıcam arkadaş, nası olsa burda da kazıklanıyoruz, Borusan' da da baştan kazıklanmaya razıyım ama insan gibi davranırlar hiç olmazsa.


Birgün herkes BMW'li olacak.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye