V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 19 Nis 2024, 22:35

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 21 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Rolanti ayar vs?
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2013, 18:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Kas 2010, 18:14
Mesajlar: 1247
Motosikleti: Tiger 800 XRX
Kan Grubu: 0 rh(+)
thunderkiller yazdı:
TPS ile ilgili değil TBS ile yani senkron ayarı ile ilgili bir durum bahsettiğin tamamen. Senkron ayarın bayağı bir kaçık anlaşılan, muhtemelen hiç yapılmamış olabilir ya da yanlış ayarlanmış olabilir bu kadar hissedilir geç düşüyorsa rölantiye.

Bir başka ihtimal debriyajın tam ayırmaması, bu durumda arka tekerleğin hareketi motora ileteceğinden motor devri tam düşmeyecektir, çok hafif yarım debriyaj gibi ancak motor ilerlerken devam ediyor diyorsun. Bu ihtimali eledim.


O zaman ilk hava filitresi ve buji değişikliği ile beraber şunu yapmamı tavsiye ediyorsun anladığım kadarıyla:

Resim

İkinci ihtimal senin elediğin gibi; yani sözkonusu değil. Debriyajın ayırdığına eminim, debriyaj ayrıkken uzun bir süre(1-2sn) devir düşmemesi durumu sözkonusu. Motorun ivmelemesi tamamen kesiliyor yani o sırada. Fakat devir 2000-2500'lerde takılıyor.

_________________
Barış Keleş
S.I.P.D.E


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Rolanti ayar vs?
MesajGönderilme zamanı: 18 Nis 2013, 22:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Oca 2013, 10:43
Mesajlar: 1047
Konum: Tire / İzmir
Motosikleti: dl650 L3
Kan Grubu: 0 rH (-)
isminiz: Erdem CAN
garikan41 yazdı:
http://www.starpartshouse.com/oemparts/a/suz/508afb0df870023530722ed8/throttle-body

Bu site süpermiş. Serviste set olarak satılan sistemler, cıvatasına kadar ayrı alınabiliyor, harika! :süper Buradan alışveriş yaptınız mı hiç?

_________________
Disiplininiz varsa özgür olabilirsiniz!
0 553 404 33 94


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Rolanti ayar vs?
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2013, 10:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2007, 09:42
Mesajlar: 6326
Konum: İstanbul,Kozyatağı
Motosikleti: Aprilia Caponord ADV
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Önder Güner
Barış, hava uçları ulaşılması çok zor bir yerde olduğu için thunder sağolsun hava uçlarına tam oturan uzatma hortumlar kestirip oralara takmıştı. Böylece senkron ayarını çok kolay bir şekilde yapabiliyorduk.

_________________
Let's Ride

Aprilia Caponord K6

Ben Kimim


Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Rolanti ayar vs?
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2013, 11:12 
bariskeles yazdı:
thunderkiller yazdı:
TPS ile ilgili değil TBS ile yani senkron ayarı ile ilgili bir durum bahsettiğin tamamen. Senkron ayarın bayağı bir kaçık anlaşılan, muhtemelen hiç yapılmamış olabilir ya da yanlış ayarlanmış olabilir bu kadar hissedilir geç düşüyorsa rölantiye.

Bir başka ihtimal debriyajın tam ayırmaması, bu durumda arka tekerleğin hareketi motora ileteceğinden motor devri tam düşmeyecektir, çok hafif yarım debriyaj gibi ancak motor ilerlerken devam ediyor diyorsun. Bu ihtimali eledim.


O zaman ilk hava filitresi ve buji değişikliği ile beraber şunu yapmamı tavsiye ediyorsun anladığım kadarıyla:

Resim

İkinci ihtimal senin elediğin gibi; yani sözkonusu değil. Debriyajın ayırdığına eminim, debriyaj ayrıkken uzun bir süre(1-2sn) devir düşmemesi durumu sözkonusu. Motorun ivmelemesi tamamen kesiliyor yani o sırada. Fakat devir 2000-2500'lerde takılıyor.


barış sende şu şekildemi oluyor? bir göz atsan bu videoya...


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Rolanti ayar vs?
MesajGönderilme zamanı: 19 Nis 2013, 12:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Kas 2010, 18:14
Mesajlar: 1247
Motosikleti: Tiger 800 XRX
Kan Grubu: 0 rh(+)
garikan41 yazdı:

barış sende şu şekildemi oluyor? bir göz atsan bu videoya...


Yok Gökhan. Bu zaten otomatik vites olduğu için benim sorundan çok farklı. Önder çözümledi benim olayı. Ben de bi kaç gündür inceliyorum yazılan çizilenleri. Yani kesin olarak STV+senkron ayarı şart. Bendeki belirtiler:

1)Yavaşlayıp vites düşürürken debriyajı çeltiğimde devir çok geç düşüyor (2500'lerde takılı kalıyor bir süre)
2)2500-3500rpm'lerde titreşimli ve kararsız çalışma

İlacı belli yani: STV(gaz kelebek)+gaz senkron ayarı

_________________
Barış Keleş
S.I.P.D.E


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Rolanti ayar vs?
MesajGönderilme zamanı: 24 Nis 2013, 20:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Kas 2010, 18:14
Mesajlar: 1247
Motosikleti: Tiger 800 XRX
Kan Grubu: 0 rh(+)
Kaiser yazdı:
Barış, hava uçları ulaşılması çok zor bir yerde olduğu için thunder sağolsun hava uçlarına tam oturan uzatma hortumlar kestirip oralara takmıştı. Böylece senkron ayarını çok kolay bir şekilde yapabiliyorduk.


İşin en çok zorlayan kısımı bu aslında :kıvır

_________________
Barış Keleş
S.I.P.D.E


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 21 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye