V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 30 Nis 2024, 05:10

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: C28 hata kodu
MesajGönderilme zamanı: 01 Nis 2011, 22:53 
Arkadaşlar buji değişimi ve yağ bakımı yapılan 2004 model dl 650 makinemde C28 Sekonder Kelebek Vana Aktüatör (STVA)
isimli arıza başgösterdi. Motor çalıştırılıp 5000 devire çıkarıldığında FI arzasını saat ile birlikte dönüşümlü olarak veriyor. Konu ile ilgili yardımlarınızı bekliyorum. Herkeze selamlar


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: C28 hata kodu
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2011, 11:58 
Söylediğin arıza ilgili parçanın değişimiyle giderilebilir (yetkili servisin verdiği bilgi) ancak sanırım maliyetli bir değişim.
tabi bir de sitemizde bu konuda uzman olan arkadaşlarımızın yorumlarını görmek gerek.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: C28 hata kodu
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2011, 20:24 
kablolar tekrar gözden geçirilince şimdilik problem çözüldü.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: C28 hata kodu
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2012, 19:23 
Aynı sıkıntı bende de ortaya çıktı. Otomatik jikle çalışmıyordu. Onu vidasıyla ayarladıktan sonra c28 hata kodu vermeye başladı. Önce ne yapınca verdiğini çözmeye çalıştım. Nedense 6. vites 7000 devri geçince veriyordu hatayı. 5. vites 7000 devri geçtiğimde hata vermedi. Depoyu kaldırdık otomatik jiklenin vidasını gevşetip boşluğunu alana kadar sıktım. Motoru topladık şimdi sürekli c28 hatası veriyor. Motoru çalıştırıyorum. 10 saniye sonra hata çıkıyor. Sanki otomatik jikleyi devreden çıkarmak isterken hata veriyor gibi. Motorun ne çalışmasında ne de gidişinde bir problem var. Sadece hata veriyor.

Resim


Fotodaki step 1 de o kanatlarda hafif bir kıpırtı oluyor. Step 2 ve Step 3'ü yapmaya cesaret edemedim. Anladığım şu yanlışsa düzeltin. Ölçü aletinde Ω simgesine getirip o parçanın artısı ölçü aletinin artısına eksi de şase yapılacak ölçü aletinde sonsuz gösterecek. Step3'te step2'den farklı olarak eksi parçanın eksisine temas edecek o zamanda 7 ile 14 arası bir değer olacak. Bütün bunlara gerek var mı bilmiyorum ama motorda bir sıkıntı olmadığından sanki beyin doğru bir değer okuyamıyor da parçada bir sorun var zannediyor gibi geliyor.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: C28 hata kodu
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2012, 13:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Kas 2010, 05:50
Mesajlar: 26
Konum: İstanbul
Motosikleti: V-Strom 650
isminiz: Çağatay Argımak
El kitabında 2 adımlık testten sözediyor.
1. adımda depoyu ve hava filtresini söktükten sonra kontağı açınca kelebeğin sonuna kadar açıp kapaması gerektiğini söylüyor.
Mygray yazdı:
Fotodaki step 1 de o kanatlarda hafif bir kıpırtı oluyor.


Sanıyorum problem tam açması gerekirken hafif kıpırdamasından kaynaklanıyor.Bence öncelikle bu problemi çözmek gerekir.

El kitabında tam açma kapama gerçekleşmiyorsa şunları yapın diyor:
-STVA konnektöründe zayıf temas olmadığından emin olun.
-STVA kablolarında kısa devre olmadığından emin olun.

Tam açma kapama gerçekleşiyorsa 2. adıma geçin diyor.

2. adım söylediğin gibi şase ile açık devre göstermeli,kendi uçları arasında da 7-14 ohm arası değer göstermeli.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: C28 hata kodu
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2012, 13:20 
Biz 1.adımda takıldık kaldık. Moralim bozuldu biraz bırakıcam kendi haline bayramdan sonra üzerine düşücem.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: C28 hata kodu
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2012, 16:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
Orçun, sorunun çözümü için adım adım gitmek gerekiyor. Önce otomatik jikle ayar prosedürünü baştan uygula. Burada önemli olan 2 tane voltmetre olması lazım elinde. Otomatik jikle ayarını yaparken hazır hava filtresini sökmüşken, üstteki ikinci sıra hava kelebeklerini sökmeni tavsiye edeceğim. Bu hali ile düzgün bir şekilde senkro ayarını da yaparsan sıkıntı kalmayacaktır. Ondan sonra istersen tekrardan ikinci kelebekleri takıp tekrar senkron ayarı da yapabilirsin ama bu arada bu kelebekleri takana kadarki kısmı elemiş olursun. Takmalımısın? hayır, takmayadabilirsin. Emisyon değerlerin biraz kontrolsüz olur sadece.

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: C28 hata kodu
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2012, 17:13 
Servis kitapçığında K4 için stva'nın soketini sökün, kontağı açıp kelebeği elinizle tam açık pozisyona getirin, tp sensör çıkış voltajını ölçün 1.21 olması lazım değilse otomatik jikle ayar vidasıyla ayarlayın diyor yada ben öyle anlıyorum. Acaba k4-k6 sonrası için mi iki tane voltmetre gerekiyor?


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: C28 hata kodu
MesajGönderilme zamanı: 30 Eki 2012, 21:36 
Tekrar söktüm motoru. Yukarıdaki Adım1'i yine geçemedim ama Adım 2 ve 3'ü kontrol edeyim dedim. Adım 2 ve Adım 3'te problem yok. Otomatik jikleyi kitabına göre ayarladım. Motor 3000 devire çıktı bekledim inmesini devreden çıkmadı. Tekrar gevşetmek zorunda kaldım. Bu sistem devre dışı bırakılabiliyor mu acaba diyorum böyle bir sorun vardı bir şekilde devreden çıkardılar mı benden önce çünkü aldığımdan beri çalışmıyor otomatik jikle.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: C28 hata kodu
MesajGönderilme zamanı: 14 Nis 2016, 10:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Kas 2013, 02:08
Mesajlar: 243
Motosikleti: DL650 / K6
Kan Grubu: ARH+
isminiz: Ömer Demir
Merhaba,
Bu konuda çözüm sağlandı mı acaba? Dün TP Sensörleri değişen makinamda C28 hatası vermeye başladı. Ayrıca otomatik jigle aldığımdan beri bende de çalışmıyor.

_________________

DL 650 '13 / K6
XL 200 '13 / K5
KLE 500 '11 / K4
GT 250 '09 / K7
CG 125 '08 / K5


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: C28 hata kodu
MesajGönderilme zamanı: 14 Nis 2016, 12:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Eyl 2007, 09:03
Mesajlar: 7051
Konum: İSTANBUL
Motosikleti: Yamaha XCITY 250
Kan Grubu: B +
isminiz: Bulent BAL
hardrock yazdı:
Merhaba,
Bu konuda çözüm sağlandı mı acaba? Dün TP Sensörleri değişen makinamda C28 hatası vermeye başladı. Ayrıca otomatik jigle aldığımdan beri bende de çalışmıyor.

Nereye taktirdin buyuk ihtimalle yetkili servistir.

Onlarin cozebiliyor olmasi lazim

Benimde eski motorda vardi sorun hasanpasada ergun oturak ustaya biraktim bilgisayara bagliyip sensorlerin kalibrasyonu yaparak cozmustu

3 sene once 150 200 tl vermistim parca kullanmadan cozmustu

Uzun isi var motoru birakman gerekebilir bana biraktirmisti

_________________
İMZAMA MUTLAKA BAKIN :)

https://www.youtube.com/watch?v=MRT6DmXq3BE


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye