SinanATASOY yazdı:
Ben TA'm'da bu yayların yeteri kadar iyi basmadığını düşündüğümden henüz 11 binde olan makinamın yaylarını değiştirsinler diye servisime bıraktım 2 gün önce.. Bu balataların birbirine iyi basması sıyırmayı azalttığı kadar performans kazancı ve yakıt tasarrufu da sağlar kanaatindeyim.. tamam performans artışı ve yakıt tasarrufu gözle görülür oranda iyi bir iyileşme sağlamayacaktır ama uzun vadede kendini ortaya koyacaktır.
Yayların iyi basmaması, tabii ki performasn ve yakıtta fark yaratır. Şöyle ki sıyırma az da olsa güç kaybı demektir. Yani motorun gücünün tekere iletilmesinde bir kayıp yaşanacaktır. Bu da performans kaybı demektir. Dolayısıyla motor aynı yakıtı yakacak ancak yere aktardığı güçte kayıp yaşanacak. Bu da yakıt tüketimi demektir. Bu yüzden de debriyaj balataları, sacları ve bu yayların bir değişmesinde fayda var. Bunların hepsini alt alta koyup topladığınızda o an için harcayacağınız para ile kıyaslanamaz. Belki o an cepten çıkan ilk meblağ ile uzun vadede çıkacak olan meblağ diyeceksiniz ki burada da birşey diyemem.
Bu arada performans artışı derken yanlış anlaşılmasın, varolanın üzerine ilave değil. Sadece varolan gücün en ekonomik ve maksiumum kullanılmasından bahsediyoruz.