V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 19 Nis 2024, 03:14

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 46 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2009, 09:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Eki 2008, 17:53
Mesajlar: 966
Konum: Ankara/Konutkent
Motosikleti: Africa Twin (2016)
Kan Grubu: 0 RH+
isminiz: Engin Barutcuoglu
aynen dün bu topikten sonra ben de denedim bu işi... 4-5 ve 6. viteslere geçişler müthiş rahat oluyor. Ancak bende biraz yola konsantrasyon kaybına yol açtı, sanırım alışmak gerek... benim sol elim şimdilik debriyaja devam eder...

_________________
Sawubona...
Engin Barutcuoğlu
DL 650 K6 - Kırmızı
2016 Africa Twin - Tricolor
ANKARA/KONUTKENT


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2009, 09:30 
El otomatik olarak debriyaja devam ediyor.. 1 ilie 10 arası vites geçiş yumuşaklığını değerlendirecek olursa, 10 da debriyajla değiştirilmiş misali en yumuşak geçiş ise, ben dün denediğimde büyütürken 8 ile büyüttüm ancak küçültürken 10 ile küçülttüm üstelik hızımı iyice düşürüp birinci vitese kadar o şekilde küçültmeyi başardım.. Büyütürken ise 1 den 2 ye hiç bulamadım o boşluğu 2 de çok düşük hızlarda başarabildim, diğer viteslerde 3-4 bin rpm arası 8 ile geçti..

Netice: Yapılabiliyor olması güzel, bu bize ekstra avantaj kazandırır.. Zor durumda kurtarıcı olabilir.. Her ne kadar zararsız olduğu söylense de 200-300 liralık debriyaj maliyeti için bi kaç bin liralık şansızmanı riske atmaya değmez.. 50-60 bin km de sorun çıkarmamış olabilir ama 61 binde çıkarmayacağının garantisi yoktur. Gereksiz ollsaydı debriyaj, Cup tarzı motorlarda olduğu gibi yarı otomatik olurdu zaten şanszımanlar..


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Tem 2009, 15:23 
Debriyaj kullanmadan vites düşürmek son derece zararlı. Şanzumana yük bindirir. Vites yükseltmek alışkanlık haline geldiğinde sorunsuz ve çok güzel geçiş sağlar. Ben vites yükseltirken hiç debriyaj kullanmıyorum dersem doğru olur. Ancak küçültmede asla debriyajsız yapmam. Yapmak zor mu daha kolay ama yapmam. Kompresyon yükünün aynı şekilde şanzumana da yaptığı için zarar verir.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Ağu 2009, 19:19 
20.000km boyunca vites büyütmelerin %80'inde debriyaj kullanılmamış bir DL650'nin vites dişlilerini kendi gözümle gördüm, aşınma belirtisini bırakın çizik yoktu.
kendi tecrübem sakin kullanımda 5200 rpm'de vitesin çok rahat geçtiğidir. gazlarken 10.000 rpm'de bile debriyaj kullanmadım ama küçültürken hep debriyaj kullanmaya özen gösterdim.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Ağu 2009, 00:35 
Debriyajsız vites küçültme motokros yarışlarında, sert frenleme esnasında kullanılan bir teknik. Ancak motokros parkuru dışında kullanılmasının uygun olduğunu pek zannetmiyorum.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ağu 2009, 10:09 
Sevgili arkadaşlar,

Üretici firmalar niye debriyaj koymuş bu araçlara? Daha rahat vites geçişleri olsun, konforlu sürüş olsun diye. Sizler niye bunu kullanmayarak anlık hatalarda o dişli kilitleme hilallerinin kırılması riskini almaya çabalıyorsunuz bu anlaşılır değil. Ayrıca dişlilerin üzerlerinde hilallerin kilitlemesini sağlayan pimlerin de kırılma riski büyük. Bunu yaparken anlık bir dalgınlığınız tüm bu sorunlara sebep olabilir. Ve bunun da sizlere bedeli 1000 - 1500 TL lerde olacaktır. Üstelik Suzuki veya diğer markalar da kesinlikle bunu garantiye sokmuyorlar. Hem de hiçbir şekilde.

Bakın arkadaşlar, debriyajınız balatanızın bitmesi sizin debriyaj kullanmanızdan kaynaklanmaz. Asıl balatayı bitiren ilk kalkışlar, debriyajınızın ayarsız olması ki bu çok yaşanıyor (mutlaka debriyaj manetinizi bıraktığınızda boşluk olması gerek buna dikkat edin), diğer vites geçişlerinde debriyajı yalatarak bırakmanız vs. vs. Ama normal debriyaja bastınız, vitesi değiştirdiniz ve hemen bıraktınız. Yani hiç yalatmadınız. Burada debriyaj yemez. Debriyaj manetine bastığınızda motordan gelen volant ile şanzumandaki ana volantın birbirinden ayrılmasını sağlarsınız. Arabalarda balata bu iki volantın arasında iken motorlarıımızda bu volant görevini balatalar arasındaki saclar yapmaktadır. Siz debriyaja bastığınızda balata ve sacları birbirinden ayırıyorsunuz. Sonra da hemen bıraktığınızda tekrar birbirlerine yapışıyorlar. Burada işlte yalatma olmadığında balatanız bundan zarar görmez.

Eski Freewindimi çelınçlarda kullandım ki bizim çelınçlar biraz zorluydu belki bilenler bilir. İki kişi 5 çanta ile kamp yollarında en ağır koşullarda kullandım. Kamp yollarımız bile bir nevi çelınçtı ki bir de tam yüklü olarak kullanımlardı. Uzun yol derken tam 78.000 km de debriyajımı değiştirdim. Anlayacağınız debriyajın bitmesi ile debriyajsız vites değiştirmenin bağlantısı yok. Bu tamamıyla kullanıma bağlı olarak yaşanan sorun. Ama debriyajsız vites değişiminin ciddi risleri olabilr ki altından kalkamayacağınız ve garantiye sokamayacağınız maddi risklerdir bunlar.

Ali Karakoç'un İkiteker mail grubuna yazdıı bir mail vardı. O diğer bilgisayarımda. Onu da daha sonra yollayacağım. Göreceksiniz ki bu tarz kullanımda hiç bir şekilde kişiye destek olmuyorlar. Ben sizden olsam bunu adet haline getirmem.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ağu 2009, 10:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2008, 22:27
Mesajlar: 1063
Konum: Kozyatağı
Motosikleti: DL650
Kan Grubu: A rh+
isminiz: Gökçe Öztür Karakurt
Wallahi budur, böyle bilerek olaya bakınca tüm soru işaretleri kapanıyor, teşekkürler Zafer Yangın ! Macera aramının anlamı yokmuş :))))

_________________
That's my boy!

Gökçe Charlotte
DL650 V-Strom
34 GK 225 - A rh+
İstanbul/Göztepe
http://www.womenriders.net


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 07 Ağu 2009, 22:38 
Bilgini paylaştığın için çok teşekkürler Zafer hocam. :alkıs :süper :)


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Ağu 2009, 22:04 
Rica ederim arkadaşlar. Tabii ki bilgi paylaştıkça güzeldir.

Bir saplama daha yapmak istiyorum. Mümkünse debriyaj balatası değişimlerinde masraftan kaçmayarak sacları da değiştirin. Ayrıca debriyaj balata ve saclarının olduğu blokta balata ve sacları birbirine basma görevi olan ve genelde 5 adet bulunan yayları da değiştirin. Bunu niye değiştirtmek gerek derseniz, bu yayların ne kadar tansiyonu yüksek olursa (tansiyon = sertlik) balata ve sacların birbirine baskıları da o kadar artar ve sürtünme o kadar fazla olur. Bu da balatalarınızın sıyırmasını o kadar azaltır. Ancak zaman içinde bu yayların tansiyonu düşüyor. Dolayısıyla balatalar ile sacları iyi yapıştıramıyor. Dikkat edin motorunuzu yeni aldığınızda orjinal balataları daha uzun giderken sonradan aldığınız balatalar daha kısa süreli olur. Bunun sebebi yayların zaman içinde tansiyonlarının azalması ve değiştirilmemesinden kaynaklanmaktadır. Otomobillerde baskı balata değişti derler. İşte orada baskı dedikleri yaylardır. Onlarda da yaylar var. bu değişmez ise yayların yarattığı baskı zaman içinde düşeceğinden balatanız sıyırma yapacaktır. Bu da ömrünün azalmasına sebep olacaktır.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Ağu 2009, 01:15 
Düşününce, çok mantıklı olup da, sanırım çoğumuzun bilemediği nedenle eksik kalacak bu prosedürü de hatırlatıp ,bizlerle

paylaştığın için sağolasın Zafer hocam. :süper :D


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Ağu 2009, 21:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2007, 09:42
Mesajlar: 6326
Konum: İstanbul,Kozyatağı
Motosikleti: Aprilia Caponord ADV
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Önder Güner
Bu topikten sonra Karadeniz gezisinde uzun yolda denedim, evet rahat ama debriyajlı kadar değil. Ayrıca sistemi zorluyorum gibi geldi, vazgeçtim.

_________________
Let's Ride

Aprilia Caponord K6

Ben Kimim


Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2009, 00:42 
Çevrimdışı
Site Admin
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ağu 2007, 21:46
Mesajlar: 3032
Konum: İstanbul
Motosikleti: DL1 :) + XRV750
Kan Grubu: Jagermeister
0 Rh(+)

Atam izindeyiz!
Ne mutlu Türküm diyene...
isminiz: Örsan T.
karadeniz gezisinde ben denedim bunu...
huzursuz etti beni... zorunda kalmadıkça yapacağım bişey değil...

_________________
Örsan

Jagermeister - Afrika Aslanı :mrgreen

The Road goes ever on and on...

XRV750X - Africa Twin

Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ağu 2009, 09:53 
zaferyangin yazdı:
Rica ederim arkadaşlar. Tabii ki bilgi paylaştıkça güzeldir.

Bir saplama daha yapmak istiyorum. Mümkünse debriyaj balatası değişimlerinde masraftan kaçmayarak sacları da değiştirin. Ayrıca debriyaj balata ve saclarının olduğu blokta balata ve sacları birbirine basma görevi olan ve genelde 5 adet bulunan yayları da değiştirin. Bunu niye değiştirtmek gerek derseniz, bu yayların ne kadar tansiyonu yüksek olursa (tansiyon = sertlik) balata ve sacların birbirine baskıları da o kadar artar ve sürtünme o kadar fazla olur. Bu da balatalarınızın sıyırmasını o kadar azaltır. Ancak zaman içinde bu yayların tansiyonu düşüyor. Dolayısıyla balatalar ile sacları iyi yapıştıramıyor. Dikkat edin motorunuzu yeni aldığınızda orjinal balataları daha uzun giderken sonradan aldığınız balatalar daha kısa süreli olur. Bunun sebebi yayların zaman içinde tansiyonlarının azalması ve değiştirilmemesinden kaynaklanmaktadır. Otomobillerde baskı balata değişti derler. İşte orada baskı dedikleri yaylardır. Onlarda da yaylar var. bu değişmez ise yayların yarattığı baskı zaman içinde düşeceğinden balatanız sıyırma yapacaktır. Bu da ömrünün azalmasına sebep olacaktır.



Ben TA'm'da bu yayların yeteri kadar iyi basmadığını düşündüğümden henüz 11 binde olan makinamın yaylarını değiştirsinler diye servisime bıraktım 2 gün önce.. Bu balataların birbirine iyi basması sıyırmayı azalttığı kadar performans kazancı ve yakıt tasarrufu da sağlar kanaatindeyim.. tamam performans artışı ve yakıt tasarrufu gözle görülür oranda iyi bir iyileşme sağlamayacaktır ama uzun vadede kendini ortaya koyacaktır.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Eyl 2009, 11:08 
SinanATASOY yazdı:
Ben TA'm'da bu yayların yeteri kadar iyi basmadığını düşündüğümden henüz 11 binde olan makinamın yaylarını değiştirsinler diye servisime bıraktım 2 gün önce.. Bu balataların birbirine iyi basması sıyırmayı azalttığı kadar performans kazancı ve yakıt tasarrufu da sağlar kanaatindeyim.. tamam performans artışı ve yakıt tasarrufu gözle görülür oranda iyi bir iyileşme sağlamayacaktır ama uzun vadede kendini ortaya koyacaktır.


Yayların iyi basmaması, tabii ki performasn ve yakıtta fark yaratır. Şöyle ki sıyırma az da olsa güç kaybı demektir. Yani motorun gücünün tekere iletilmesinde bir kayıp yaşanacaktır. Bu da performans kaybı demektir. Dolayısıyla motor aynı yakıtı yakacak ancak yere aktardığı güçte kayıp yaşanacak. Bu da yakıt tüketimi demektir. Bu yüzden de debriyaj balataları, sacları ve bu yayların bir değişmesinde fayda var. Bunların hepsini alt alta koyup topladığınızda o an için harcayacağınız para ile kıyaslanamaz. Belki o an cepten çıkan ilk meblağ ile uzun vadede çıkacak olan meblağ diyeceksiniz ki burada da birşey diyemem.


Bu arada performans artışı derken yanlış anlaşılmasın, varolanın üzerine ilave değil. Sadece varolan gücün en ekonomik ve maksiumum kullanılmasından bahsediyoruz.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Eyl 2009, 19:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Kas 2008, 11:41
Mesajlar: 97
Konum: şişli perpa
Motosikleti: DL650 2005
Kan Grubu: A Rh+
isminiz: ŞENOL ALPARSLAN
pitstop da bana yükseltirken debriyaj kullanma dediler ama bende zafer beyin dediği gibi bu debriyajı yaptıklarına göre kullanmam gerekir diye düşündüm, 3-4 defa denedim, ama debriyajla geçişlere devam ediyorum...

_________________
Şenol ALPARSLAN - ŞENOL USTA
0212 222 16 83 - 0532 562 42 51 PERPA ŞİŞLİ İST.
ARh + DL650 2005 MAVİ - K5 - 34 BB 2579
YA OLDUĞUN GİBİ GÖRÜN, YA GÖRÜNDÜĞÜN GİBİ OL...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 46 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye