V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 29 Mar 2024, 07:59

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2016, 18:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Tem 2015, 23:31
Mesajlar: 24
Konum: İZMİR
Motosikleti: DL650 L5
Kan Grubu: A RH +
isminiz: levent inceman
Arkadaskar merhaba bugun yag seviye durumunu kontrol etmeye kalktigimda ne goreyim. Gosterge caminin ic kismi beyaz bugu gibi bir tabakayla ortulmus. Bunun nedenini bulmaya calisiyorum bulamadim. Makina1000 bakimini gordu. Su an 4500 km de 6000 km de bakimi gelecek. Son zamanlarda hava sicskliklari bir haftadir eksilerde seyrediyor. Acaba bu seviye gosterge caminin icinin beyaz kopukumsu ya da buharimsi bir goruntu almasinin nedeni yag ddgusim zamaninin gelmesinden mi? Yagin kslitesizliginden mi? ( yetkili servise gitti), asiri soguklar mi? Yoksa bu normal de bende mi sorun var? Ilginize tesekkurler.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2016, 18:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Kas 2008, 14:02
Mesajlar: 1578
Konum: Varşova - Polonya
Motosikleti: K51 GS1200 ADV
Kan Grubu: AB Rh(-)
isminiz: Piotr Yunus Koçak
Fotoğraf paylaşırsan süper olur...

_________________
- ATAM İZİNDEYİZ


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2016, 18:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Tem 2015, 23:31
Mesajlar: 24
Konum: İZMİR
Motosikleti: DL650 L5
Kan Grubu: A RH +
isminiz: levent inceman
ResimResimResim
ılk ıkı resim motor yan sehpada olduğu ıcın yağ gorunmuyor
sonuncu resınde motor dengede ve yag camın alt yarım kısmında görünüyor...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2016, 19:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eyl 2008, 22:59
Mesajlar: 1097
Konum: EDİRNE
Motosikleti: YAMAHA S.TENERE1200Z
Kan Grubu: A RH (-)
isminiz: ALKAN ISILAKLI
Fotoğraflar görünmüyor,sanırım byt ı çok büyük.Soruna gelirsek; Yağa soğutma sıvısı karışmıyorsa,gördüğün soğuklardan dolayı buharlanmadır.

_________________
MEB Motosiklet Eğitmeni


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2016, 20:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Şub 2008, 19:52
Mesajlar: 1292
Konum: ANKARA
Kan Grubu: A RH(+)
Hocam seni üzmek istemem ama büyük ihtimalle soğutma sıvısı yağa karışmış. Su seviyeni kontrol et, eksilmişse sorunun bu olduğundan emin olabilirsin. Bu sorunun da iki ana kök sebebi var:
1. (Az üzeni) silindir kapak contası hasarlanmış ve kaçırıyor.
2. Motor bloğunda yağ ve su kanalları arasında kılcal çatlak var.

Eski arabamda başıma gelmişti. Normalde onarımı pahalıdır ama bir ustamın tavsiyesi ile wynl gibi bir markanın çatlak tıkayıcısı var. Kullanma talimatına göre uygulamıştık ve 3-4 sene idare etmişti.

Ha bu arada bazı forumlarda, nemi yüksek ve soğuk havalarda kısa süreli ve sık çalıştırmalı zamanlarda da yapabileceği yazıyor.

_________________
İnsanlar bir yere gitmek için araç kullanır,
Biz "motor kullanmak" için bir yere gideriz...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2016, 21:31 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 May 2012, 09:34
Mesajlar: 6611
Motosikleti: dl 650
Kan Grubu: A Rh+
isminiz: M.Cihat OĞUZ
Levent bu konu da Alsancak otodan Tuncay ve Sabri usta ve oğullarından Mehmet ve Levent den tavsiye al derim.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

_________________
itin ürümesi ,kervanın yol almasına engel değildir .. sür o zaman...
530 386 91 20

vstromturkiye@hotmail.com


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Oca 2016, 22:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Tem 2015, 23:31
Mesajlar: 24
Konum: İZMİR
Motosikleti: DL650 L5
Kan Grubu: A RH +
isminiz: levent inceman
Tesekkur ederim verdiginiz yararli bilgiler icin
oncelikle hergun izmir gibi cok buyuk olmayan bir sehirde, cogunlukla isten eve evden ise kullaniyorum ve mesafe de 5 km. Bu demek oluyor ki son belittiginiz husus olan kisa sureli ve kisa mesafeli, soguk hava ve soguk motor kullaniminda bu durumun ortaya cikmasi olayindan kaynaklaniyor.
Kaldi ki makina daha 4600 km. de ve garanti kapsaminda. Rodaji duzgun yapildi ve uygun sartlarda kullanildi.
Su seviyesini kontrol edecegim. Netice olarak sorunun motora sukacmasi demek motorun imalatiyla alakali dogustan bir sorun olabilecegi ihtimalini getiriyor aklima... bu da suzuki moyor company nin cozmesi gereken bir sorun... tuncayin da bu teshis icin gormesi gerekiyor anlasilan tesekkur ederim.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2016, 23:40 
Sonucu yazarsanız, sizden sonrakilere ışık tutacaktır. Bizim de bilgi dağarcığımız zenginleşecek. :artiz


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Oca 2016, 23:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010, 03:46
Mesajlar: 1039
Motosikleti: DL650 K13
yeni dl lerde yağ filtresinin arkasında bir parça var.. içerisindeki kanallardan su geçiyor ve petek kısmından ise yağ geçiyor..yani eski dl deki hava soğutmalı yağ radyatörünün yerini su soğutmalı bir soğutucu almış...bu parcanin izolasyonunda bir sıkıntı varsa bahsettiğiniz durumun sebebidir...sökülüp incelenmesi için garanti kapsamındayken mutlaka servise gidin...eger yağa su karismissa bu şekilde kullanmaya devam etmek ciddi sorunlar çıkaracaktır..


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2016, 00:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 18:02
Mesajlar: 925
Konum: izmir
Motosikleti: dl 650
Kan Grubu: a rh pozitif
isminiz: ümit gündüz
Nikkfurie yazdı:
yeni dl lerde yağ filtresinin arkasında bir parça var.. içerisindeki kanallardan su geçiyor ve petek kısmından ise yağ geçiyor..yani eski dl deki hava soğutmalı yağ radyatörünün yerini su soğutmalı bir soğutucu almış...bu parcanin izolasyonunda bir sıkıntı varsa bahsettiğiniz durumun sebebidir...sökülüp incelenmesi için garanti kapsamındayken mutlaka servise gidin...eger yağa su karismissa bu şekilde kullanmaya devam etmek ciddi sorunlar çıkaracaktır..



+1

_________________
09fe056
v strom, motosikletten çok daha fazlasini isteyip
biaraya gelebilen insanlarin birbirine olan dostluğu,saygısı
ve muhabbetidir


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2016, 01:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Mar 2014, 03:56
Mesajlar: 1253
Konum: İstanbul/Maltepe
Motosikleti: R1200GSADV
Kan Grubu: Arh(+)

0 532 208 82 00
isminiz: Arkın Topatan
Umidim son noktayi koymus. Basligi kilitlesem mi :)


Sent from my iPhone using Tapatalk


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2016, 08:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2011, 10:24
Mesajlar: 505
Motosikleti: Süper Tenere 1200 ZE
Kan Grubu: A Rh(+)
isminiz: M. Müjdat ÜZEL
Sonuç?? Başlığı açan arkadaş sonucun ne olduğunu paylaşabilir mi?

_________________
https://www.istockphoto.com/gb/portfoli ... &sort=best


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2016, 12:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Tem 2015, 23:31
Mesajlar: 24
Konum: İZMİR
Motosikleti: DL650 L5
Kan Grubu: A RH +
isminiz: levent inceman
Dun itibariyle 30.02.2016 izmir suzuki servisten tuncaya soyledim emin olmak icin motora bakmak istedi. Sagolsun ilgilendi. neticede normal oldugunu soyledi. Zaten bugun de (Pazar gunu) yag gozetleme cami normale dondu resmi de asagidadir. Cunku hafta sonu parca parca da olsa 150 km kadar yaptim.
Demekki neymis soguk havalarda hangi motor olursa olsun isitmadan hareket ettirmemek gerekiyormus. Cunku kisa mesafeli ve soguk havalarda yapilan hareketlerde yag isinirken yagi muhafaza eden dis aksam hala soguk oldugundan motor stop ettikten sonra yag sogurken yag haznesinde buhar olusuyormus. Bu da motor omrunu kisaltmak icin bir sebepmis.Havalar duzelince bu durum gecermis...
Kis mevsiminde motora binmeden azami bes dakika motoru calistirmak elzemmis. bunu yapmak icin en kolay yontem motoru calistirip sonra giyinme kusanma islemini yapmak lazimmis.
Bilinen bir gercegi tecrube etmis oldum boylece.
https://photos.google.com/photo/AF1QipPCt3slx3U2DtXKxQXKf5JW7FFCg6sPEXkhhnOM


En son leventinceman tarafından 01 Şub 2016, 13:57 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2016, 12:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Şub 2008, 19:52
Mesajlar: 1292
Konum: ANKARA
Kan Grubu: A RH(+)
Büyük sorun olmamasına sevindim. Demekki motorlarımızın ideal çalışma sıcaklığına ulaşamayacağı kısa mesafelerde kullanacağımız zaman bir daha düşünmemiz gerekiyormuş.

_________________
İnsanlar bir yere gitmek için araç kullanır,
Biz "motor kullanmak" için bir yere gideriz...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Şub 2016, 16:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Şub 2008, 14:47
Mesajlar: 1352
Konum: Urla / İzmir
Motosikleti: dl650 - AL2
Kan Grubu: A+
isminiz: Özhan Ünverdi
selam,

2012 (yeni kasa) dl650 var bende.

geçen sene kışın, urla'da yaşarken motoru bir ay çalıştırmamıştım. benzer sorun bende de olmuştu. ben de sabri usta'dan levent'e göstermiştim. o da sorun olmayacağını, bazen motorun içinde az da olsa yoğuşma olacağını, motoru çalıştırıp sürünce bunun gideceğini söylemişti. öyle de oldu. şu anda 64000 km'de motor. iran, moğolistan, sibirya, pamir gibi zorlu şartlarda kullanıldı motor. 2 çöl geçti, 4600 metrede sürüldü. hiçbir sıkıntısı yok maşallah.

kafana takmadan sürmeye devam et. ama periyodik bakımlarını da asla ihmal etme. düzgün bakılan bir dl motoru 200,000 KM'ye kadar rahat görüyor. nette buna dair epey bilgi var.

keyifli sürüşler.

_________________
"Gittiği en büyük uzaklık evinden işi olanlara, ne aşk, ne özgürlük, ne barış anlatılabilirdi. - Ş. Erbaş"


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye