V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 28 Mar 2024, 12:02

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 29 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Motorun stop etmesi
MesajGönderilme zamanı: 01 Tem 2008, 09:19 
thunderkiller yazdı:
Sevgili Göksel, ben sadece vstromların sorunsuz olduğunu vurgulamak için yazmıştım dostum, bu kadar yazıp kendini yoracağını bilsem yazmazdım inan ;-) . Bu cies ciler varya fırsat kolluyorlar bizim vstromlara çamur atmak için, kıskanıyorlar yolda kaldıkça bizi, malzeme vermemek lazım ellerine gereksiz yere, pireyi deve yapar anlatırlar :sinir

.



ciescilere kapak olsun :) ama polemik olmasın
viewtopic.php?f=15&t=667&start=0
her zaman derim bmw ye binecekseniz avrupada bineceksiniz türkiyede europlus falan hikaye.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Kas 2010, 11:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Ağu 2009, 13:00
Mesajlar: 1008
Konum: Istanbul
Motosikleti: R1150 GS ADV
Kan Grubu: B Rh+
isminiz: Robin YAVUZ
Her zaman olmamakla beraber vites değişimlerinde debriyajı çekince devir hızlıca düşüp motor stop ediyor. Stop etmese rölanti 1000 devire düşüyor. Çok sık olmuyor ama şimdiden 3 kere oldu...

Rölanti düşüklüğü/stop etme boğaz kelebeğinin kirli olmasından mı kaynaklanıyor yoksa subap ayarı mı gerekli?

_________________
no pain no gain
Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Kas 2010, 00:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010, 03:46
Mesajlar: 1039
Motosikleti: DL650 K13
dodgesnake yazdı:
rölanti düşüklüğü/stop etme boğaz kelebeğinin kirli olmasından mı kaynaklanıyor yoksa subap ayarı mı gerekli?




robin supap ayarı gerekecek km ye geldiğinde(vstrom için 50bin diyorlar) supap şakırtısı ve çekişte kayıplar yaşanır genellikle,motoru stop ettirecek kadar problem üretmez supaplar,jikle ve gaz kelebek boğazlarındaki pislikler stop etme nedeni olabilir,birde aşırı yağ eksiltme varsa kelebek boğazından vakum ölçen sensör kanalları daha sık tıkanabilir ve stop edebilir..


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motorun stop etmesi
MesajGönderilme zamanı: 21 Kas 2010, 12:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Ağu 2009, 13:00
Mesajlar: 1008
Konum: Istanbul
Motosikleti: R1150 GS ADV
Kan Grubu: B Rh+
isminiz: Robin YAVUZ
Bu son gezide otoban kısmını 150+ süratle geçtik. Dönüşte aynı ve bir miktar eksiltme gözlemledim. Bu stop etmede bu gezi sırasında başladı. Motor 48.000 kmye geliyor. Son bakımda (2binkm önce) sıkıntı yok denmişti ama baktıracaz anlaşılan...

Arabalarda boğaz kelebeği kirlenmesi/kurum bağlaması sonucu rölanti dengesizliği ve stop etme başlar. Muhtemelen bizimkinin derdi de bu.

_________________
no pain no gain
Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motorun stop etmesi
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2010, 16:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Ağu 2009, 13:00
Mesajlar: 1008
Konum: Istanbul
Motosikleti: R1150 GS ADV
Kan Grubu: B Rh+
isminiz: Robin YAVUZ
Bu durumla ilgili problemim devam ediyor...
Enjektör temizleyici kullandım, fayda etmedi. Ancak nasıl yaptığı ile ilgili daha sağlam sonuçlarım var.

5000 üstü devirlerde seyahat ederken gazı kesip motoru kompresyona sokuyorum. Kısa bir süre geçtikten sonra debriyajı çekince devir hızlı bir şekilde rölanti seviyesine düşme eğilimi gösteriyor. Bazen 1000 devir civarında kalıyor ancak bazen de stop ediyor. Genelde yokuş aşağı iken stop ediyor.

Bunun haricindeki normal kullanımlarda ise dikkatimi çekenler: Debriyajı çektiğimde olması gereken rölanti devri 1000 ile 1300 arası değişiyor. Geçenlerde soğuk motoru ilk çalıştırmamda jikle devreye girmedi ve gayet 1200 devir civarı çalıştı. Normalde 1500 ve üstü çalışıyordu.

Konu hakkında fikri olanlardan bilgi rica ediyorum.

_________________
no pain no gain
Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motorun stop etmesi
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2010, 21:16 
sanırım bu konuyu ben bir daha hortlatacam :(
bugün motorumu herzamanki şekilde çalıştırdım. birinci ışıkları geçtim ikinci ışıkları da geçtim üçüncü ışıkların önünde motor stop etti :(
tekrardan çalıştırmaya çalıştım anca birkaç kere denedikten sonra marş aldı ama bu sefer de 1000 dd altında çalışıyor ve gaz verince hemen stop ediyordu. en sonuncusunda aldı ve yola devam ettim ama yaklaşık 200 metre sonra aynı sorun yine oldu. ve yine aynı şekilde birkaç kere çalışıp gaz verip stop ettikten sonra en sonuncuda yine çalıştı ve bu sefer yola devam ettim ama ortada yine de bir sorun olduğu belliydi ve çok geçmeden de belli etti zaten motora gaz verdiğim halde 4000 dd'dan sonra gaz almamaya başladı ve motoru 3000 dd'de sabit tuttuğumda da zaman zaman motor kendi kendine gaz açarak 5000 - 6000 dd'ya görüp kendi kendine atağa kalkıyor sonrasında yine inerek normal seyrine devam ediyor zaman zaman ise kendi kendine gazı kapıyor ve 1500 - 2000 devire kadar düşüyordu. yolda giderken de zaman zaman birinci vitese düştüğüm zamanlarda motor stop etti. işyerine geldiğimde forumdaki bu benimkine benzer başlıkları okudum ve sorulan sorularla ve yapılan açıklamalarla benimkine benzer olduğuna kanaat getirerek bir de sizlerin görüşlerini almak istedim. işyerinde de normal duruyorken kendi kendime deneyde bulundum giderkenki sorun dururken de yaptı yani deviri 3000 dd'da sabit tuttuğumda zaman zaman kendiliğinden 5000 - 6000 devirlere çıkıyor sonra kendini tekrardan bırakıyor rolantide çalışırken kendi kendine stop ediyor hatta bazı zamanlarda marş kendi kendine almayarak gaz vererek çalışmasına yardımcı oldum (zararlı mıdır bilmiyorum) ama bıraktığımda yine stop ediyordu. motorumun normaldeki devri 1200 - 1300 arası, bugün sabahki ilk çalıştırmada da bu böyleydi ama stop ettikten sonra tekrardan çalıştırdıklarımda bu devir 900 - 1000 dd'ya kadar indiğini gözlemledim.

zaferyangin yazdı:
1. Otomatik Jikle devreye girmiyor olabilir,
2. Yakın zamanda bakımı yaptırdım diyorsun, peki enjektörlerde acaba bir tıkanıklık söz konusu olabilir mi? Motorun ısındıktan sonra da tekleme tarzı hareketlerde bulunuyor mu?
3. En son benzini nereden aldın? Deponu yeni mi doldurdun? Deponu doldurduktan 25 - 50 km arasında bir süre sonra mı başladı bu sorun?


18000 bakımını yaklaşık iki hafta kadar önce yaptım ve şu anda motor 19100 civarlarında motor ısındıktan sonra tekleme tarzında hareketlerde bulunuyor
benzinimi sürekli shell'den almaya çalışırım mümkün olduğunca da aynı istasyondan almaya çalışırım en kötü ihtimalle yol güzergahımdaki 3 shell istasyonundan birini kullanırım ve bu sorun en son benzin doldurduğumdan 50 - 100 km sıralarında yapmaya başladı.

GÖKSEL yazdı:

motorunuz ısındıktan sonrada tekleme yani hareket esnasında düşük ve sabit hızda ileri -geri sallama yapıyorsa servis yolu görünüyor demektir.
ama durum vahim değil.

aynı dediğiniz gibi ileri geri sallama yapıyor sorunum ne olabilir? ve ayrıca akşam gelirken bu sorunlara benzer en ufak bir sorun yaşamadım işin ilginç tarafı :yorumsuz


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motorun stop etmesi
MesajGönderilme zamanı: 10 Ara 2010, 22:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Ağu 2009, 13:00
Mesajlar: 1008
Konum: Istanbul
Motosikleti: R1150 GS ADV
Kan Grubu: B Rh+
isminiz: Robin YAVUZ
Kaiser yazdı:
Ayrıca bu "kronik sorun" 2007 modellerden itibaren ortadan kalkmıştır bilginize


Bahsi geçen kronik sorun 2007 lerde elektronik kontrollü gaz kelebeği ile halledilmiş sanırım.
Önceki mesajları okuyunca benimkiyle örtüşen kısımları da var. Şu durumda TPS (throttle position sensor) sensörü diyesim geliyor ama var mı yok mu bizim motorlarda emin değilim.

_________________
no pain no gain
Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motorun stop etmesi
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2010, 12:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Mar 2010, 11:19
Mesajlar: 203
Konum: Bornova/İZMİR
Motosikleti: DL650 K7
Kan Grubu: A Rh+
isminiz: Gökhan GONCE
Bende 2004 dl 1000 var,benimkinde de motor stop etme problemi vardı.Her zaman olmuyodu motoru çalıştırıyodum ve çevre yoluna çıkıyodum 10-15 km kadar gidiyorum sorun yok tekrar dönüşe geçiyorum dönüş yolunun sonuna doğru vites değiştireceğim zaman yada debriyajı çektiğimde devir saati 1000 devir ve altına düşüyor sonra stop edyordu,marşa basınca genelde tekrar çlışıyordu bazen çalışmadığıda oluyordu.2-3 dk kadar bekledikten sonra tekrar marş alıyodu ama biraz aksak ve gaz tepkilerine tam cevap vermez şekilde çalışıyordu.Bazende şehir içi trafiğinde 40 -50 km kadar gidiyodum fakat hiç problem yaşamadığım oluyordu.Deneye deneye hergün servis götüre götüre en son problemin tps sensöründe olabileceğine kanaat getirdik ve sensörü değiştirdikten sonra problem ortadn kalktı.
not : motoru aldığımda 11.400km deydi ve çok kullanılmamış bi motordu.aldığım günün akşamı bu problemi yapmaya başlamıştı.

bence tps sensöründen şüphelenebilirsiniz,genelde sensörler arızalı olduğunda böle aksak ve anlam verilemez çalışma şekilleri ortaya çıkıyo,motoru bilgisyara bağlatıp hata kodlarına baktırdığınızda da herhangi bir hata görünmüyor.

_________________
Biliyorsun gitmem gerek ,yollar bitmez düşünerek..


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motorun stop etmesi
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2010, 12:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Ağu 2010, 21:04
Mesajlar: 1500
Konum: Ankara-Nazilli
Motosikleti: R1200GSA
Kan Grubu: ABrh -
isminiz: Ziya KARA
Aynı problem 14.000 km.deki 2007 dl-1000 imde benimde başıma geliyordu,zaman zaman vites değiştirmek için debriyaja asıldığımda motor stop ediyordu..özellikle sıkışık şehiriçi durkalklarda..motor iyice ısınık vaziyette iken rölanti ayarını yükselttim bir daha böyle bir problem yaşamadm.

_________________
09 RK 616


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motorun stop etmesi
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2010, 12:44 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Eyl 2007, 09:03
Mesajlar: 7051
Konum: İSTANBUL
Motosikleti: Yamaha XCITY 250
Kan Grubu: B +
isminiz: Bulent BAL
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-y ... 1779/detay?



dodgesnake yazdı:
Kaiser yazdı:
Ayrıca bu "kronik sorun" 2007 modellerden itibaren ortadan kalkmıştır bilginize


Bahsi geçen kronik sorun 2007 lerde elektronik kontrollü gaz kelebeği ile halledilmiş sanırım.
Önceki mesajları okuyunca benimkiyle örtüşen kısımları da var. Şu durumda TPS (throttle position sensor) sensörü diyesim geliyor ama var mı yok mu bizim motorlarda emin değilim.

_________________
İMZAMA MUTLAKA BAKIN :)

https://www.youtube.com/watch?v=MRT6DmXq3BE


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motorun stop etmesi
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2010, 14:05 
sorun halloldu pipo yerinden çıkmış :yorumsuz


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motorun stop etmesi
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2010, 10:51 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Ağu 2009, 13:00
Mesajlar: 1008
Konum: Istanbul
Motosikleti: R1150 GS ADV
Kan Grubu: B Rh+
isminiz: Robin YAVUZ
pipo?

_________________
no pain no gain
Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motorun stop etmesi
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2010, 11:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2007, 09:42
Mesajlar: 6326
Konum: İstanbul,Kozyatağı
Motosikleti: Aprilia Caponord ADV
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Önder Güner
Buji piposu yani bujiye bağlanan soket diyeyim.

_________________
Let's Ride

Aprilia Caponord K6

Ben Kimim


Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Motorun stop etmesi
MesajGönderilme zamanı: 18 Mar 2012, 23:42 
dodgesnake yazdı:
Bu durumla ilgili problemim devam ediyor...
Enjektör temizleyici kullandım, fayda etmedi. Ancak nasıl yaptığı ile ilgili daha sağlam sonuçlarım var.

5000 üstü devirlerde seyahat ederken gazı kesip motoru kompresyona sokuyorum. Kısa bir süre geçtikten sonra debriyajı çekince devir hızlı bir şekilde rölanti seviyesine düşme eğilimi gösteriyor. Bazen 1000 devir civarında kalıyor ancak bazen de stop ediyor. Genelde yokuş aşağı iken stop ediyor.

Bunun haricindeki normal kullanımlarda ise dikkatimi çekenler: Debriyajı çektiğimde olması gereken rölanti devri 1000 ile 1300 arası değişiyor. Geçenlerde soğuk motoru ilk çalıştırmamda jikle devreye girmedi ve gayet 1200 devir civarı çalıştı. Normalde 1500 ve üstü çalışıyordu.

Konu hakkında fikri olanlardan bilgi rica ediyorum.

selam.maalesef yazılan bütün sorunlar bende de başladı.rölanti sensörü mü yoksa tps mi anlaşılamadı,daha evvel tavsiye edilen ve motorumun eski sahibi hasan abi (horal) tarafından uygulanıp başarılı olan kontak açıkken gaz kolunu 5 kez tam açma kapama taktiğini ben de denedim ama malesef :üzgün yardım ve tavsiyelerinizi bekliyorum


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 29 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye