V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 16 Nis 2024, 07:59

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: 2011 yağ eksiltme
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2014, 19:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Tem 2013, 04:10
Mesajlar: 32
Konum: GÖRDES
Motosikleti: dl650
Kan Grubu: 0 rh +
isminiz: inanç İLHAN
şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim

2900 km önce motorumun yağını değiştirdim, motora 10 40 castrol tam sentetik motor yağı koydum bu gün yağı kontrol ettiğimde alt çizginin altındaydı bi önceki seviyeye yaklaşık 400 gram yağ tamamlayarak getirdim

öncelikle bu eksiltme normal mi 2900 km 400 gram

yağı iki seferdede aynı zeminde orta ayakda aynı yerde koydum yani ölçmede sıkıntı yok

motor 18 bin 900 km de

şu anda moral sıfır sıfır sıfır :(

_________________
Alanla satan güzelle yatan bilir....
05395256242


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2011 yağ eksiltme
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2014, 19:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Şub 2011, 01:17
Mesajlar: 274
Konum: bursa
Motosikleti: cbf1000fa
Kan Grubu: AB rh +
isminiz: Tarık Işıktaş
kullanım seklinize göre bir miktar eksiltmesi normaldir.
yag yakmasını azaltmak için motor soguk iken yuksek devirli kullanmamalısınız, seyir halinde ani ara gazlamalarda yag yakmasına neden olabilir. ustalar daha güzel yorumlar yapacaktır. bence cok kafanıza takmayın

_________________
Tarık Işıktaş
CBF1000FA


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2011 yağ eksiltme
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2014, 22:25 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Nis 2014, 19:45
Mesajlar: 2266
Konum: Güneşli / İstanbul
Motosikleti: DL 650 (K7)
Kan Grubu: B RH+
isminiz: Sinan HACIOĞLU
Yağ filtresi değişti mi? Kaç lt. yağ doldurdunuz? Yağ filtresi değiştirilirse yaklaşık 400 cl fazla olması gerekiyordu sanırım.
Filtre değişimsiz 2,300 lt.
Filtre değişimli 2,700 lt.

_________________
Deveyi yardan uçuran bir tutam ottur

0 532 770 49 45


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2011 yağ eksiltme
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2014, 03:00 
2,300Lt.yağ alan motorun 3000km.de 400gr.eksiltmesi normal sayılmaz!..Motorun rodajını siz mi yaptınız bilmem ama en fazla hasar rodaj zamanı olur..
Motor kullanırken sağlıklı olarak alışması ve alıştıktan sonra da uygulanan bazı kurallar vardır..Çok bilmişlik yapmak istemem ama bazı temel kuralları yazmak isterim:

1-İlk temel şart; motorun termostatıyla sakın oynamayın..(Yani fabrikada takılan dereceden düşük derecelisini takanlar da var..) Bir motor sağlıklı ve verimli çalışabilmesi için en az 80-82 derecelik termostata sahip olmalıdır..Bu ısı soğuk havalarda ve inişlerde aşağıya düşmemelidir..Termostat bir motorun ısınması için konur,hararetini önlemesiyle alakası yoktur..

2-Motoru yeni çalıştırdınız,hemen hareket edebilirsiniz,ancak sakın ola harareti termostat derecesi seviyesine gelinceye kadar çeyrek devirden fazla gaz vermeyin..Isı göstergesi normali gösterdikten sonra rodajı doluncaya kadar 3/4 deviri geçmeden kullanın,1000-1500km.den sonra istediğiniz kadar gaz verebilirsiniz..(boştayken değil hareket halinde)

Bu kurallara uyduktan sonra 18 binlerde bir motor eksiltse bile yağ değişimine kadar (5000km.) en çok 200gr.dan fazla eksiltmemesi gerekir..Bunun toleransı hava-yağ soğutmalı motorlarda biraz daha fazla olabilir..(hacim ve yağ miktarına orantılı olarak)

Şunu da ilave edeyim benim motorum 3,9kg.yağ alıyor ve 64 binde..Bugüne kadar yağdeğişimine kadar hiç ilave ihtiyacı olmadı..

Şunu da ilave etmek gerekir ki yağ eksiltme toleransı, yüksek devirli motorlarda daha fazladır..Tabii doğru yağın kullanılması da etkendir..


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2011 yağ eksiltme
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2014, 03:09 
2,300gr. kapasiteyi Sinan arkadaşın belirttiğine göre yazdım..DL 650 kaç lt. alıyor bu arada bilmiyorum . Ama 3 lt.de alsa 400gr.eksiltmesi fazla.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2011 yağ eksiltme
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2014, 14:50 
Aynı şeyi bende yaşadım.Motorum 2010 model 1000km satın aldım şu anda 23000 kmde her 3000 km motul 15/ 50 ile yağını deyiştiriyorum.Kesinlikle yüksek devirlerde kullanmıyorum.Ortalama hızım 100km buna rağmen 3000km de 100 veye 150gr eksiltiyo gibi hissediyorum.Alttaki yağ camında devamlı konturol ediyorum .3000km önce yağın seviyesi üst çizginin biraz üstündeydi 3000km sonra yani yağ deyişme zamanı seviye tam olarak üst çizginin altında duruyodu.2007 modellerde yağ aksilmesinin olduğunu duyuyodum. Ama benim motor 2010 model bu yağ eksiltme olması normalmi.Bu durum benimde hiç hoşuma gitmiyor defalarca satmayı düşündüm ama kıyamadım.


En son sonerline tarafından 18 May 2014, 14:04 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2011 yağ eksiltme
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2014, 21:38 
70 bin km'ye az kaldı yagı 66binde değiştirmiştim. Hala aynı seviyede hatta alt karter somunu tam torkunda sıkmamışım az terlemişti.Temizleyip sıktım. Camdan kontrol ediyorum yağ seviyesi normal seviyede hala.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2011 yağ eksiltme
MesajGönderilme zamanı: 17 May 2014, 22:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010, 03:46
Mesajlar: 1039
Motosikleti: DL650 K13
yağ değişim periyodu süresince bütün içten yanmalı motorlar bir miktar yağ eksiltir bunu hepimiz biliyoruz..
eksiltme sürecini dikkatli takip edip kısa sürede karar vermek yanlış tanıya sebep olabilir..

yüksek devirli kullanmak,aşırı dur kalk trafik veya gün içinde defalarca soğuk start ve kısa mesafe kullanımları
eksilen yağ seviyesini çok kısa km de artırır..

bazende farklı yağ markası yada numarası tercihimiz (bunun sebebi bazı üretimlerin deterjan katkısı fazla oluşu) piston silindir segmanların arasındaki faydalı karbon filmini siler ve ilk birkaç bin km de eksiltme artabilir..

bir ihtimalde içten yanmalı motorlarda segman dönmesi denilen süreçtir..
yağ segmanı ve kompresör segmanının uçları birbirine denk geldiğinde,uç kısımlar birbirinden uzaklaşana kadar eksiltme artar..

eksilen yağ bujilerin sağlıklı ateşlemesini etkilemiyorsa bence çok vesvese etmemek lazım..

elbette bu yazdıklarım 100 ila 150bin km yi geçmemiş,hararet sorunu yaşamamış yani sizin motorunuz için de geçerli..
çok yüksek kilometreler de toleransların üzerinde yıpranma olabileceği düşünülebilir..


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2011 yağ eksiltme
MesajGönderilme zamanı: 18 May 2014, 11:29 
Şu olay motorun yağ eksiltmesine sebeb olabilirmi.Kış ayıydı motor yaklaşık 1 aydan beri çalıştırmıyodum.Hava çok soğuktu birkaç defa marşa bastım çalışmadı.Ve gaz kolunu açarak tekrar denedim.Motor bi anda soğukken 5000 veya 5500 devirlere çıktı.İstem dışı bi olay. Motor çok soğukken yapılan bu haraket silindir duvarlarının çizilmesine veya segmanlara zarar vermiş olabilirmi.Anlık motorun devrinin yükselmesi sırasında soğuk havada sağlıklı yağlama yapma özeliğine sahipmi.Aslında motoru yaz kış iki veya üç dakka çalıştırırım ve öyle hareket ederim .Ama bu sefer böylem yanlışlık yaptım.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 9 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye