V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 30 Nis 2024, 03:34

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: uzun yolda stop etme (dl650 )
MesajGönderilme zamanı: 31 Mar 2014, 11:43 
Merhabalar
yeni aldığım motorda bir süredir başgösteren bir sorunu paylaşacağım. sorun şu:
motoru genel bir bakıma soktuktan sonra ( buji kontrolu, hava filtresi kontrolu, senkron ayarı vs..) uzun yola çıktığımda motorun debriyajı çektiğimde stop ettiğini farkettim. hayırdır inşallah deyip durduktan sonra, tekrar çalıştırmak istediğimde gaz vererek çalıştırdım ve benzin kokusunun geldiğini hissettim. motor çalıştı ve tekrar stop etti, bir süre bekledikten sonra marş ile çalıştı ve yola çıktım. uzun süre gittikten sonra debriyajı tekrar çektiğimde stop ettiğini gördüm. rölantiyi 1.400 civarına çekince sorun geçti fakat 1400-1500 yüksek bir devir. bu şekilde rölantide çalışmamalı.

bu sorunu bir kaç ustaya bilir kişilere sordum. kimi tps sensörü, kimi siboplardan kaynaklandığını ve değişeceğini söyledi.

birde motoru soğukta çalıştırınca devir 1.000 civarında çalışıyor (sabahları ), ısındıktan sonra 1.400-1.500 e çıkıyor. bu devirlerde stop etme yok. çekişte ve hızlanmada bir şey yok. hata kodlarına baktım ordada bir şey yok. -C 00 veriyor. sizce tps sensörü mü yoksa sübaplardan mı olabilir?. şimdiden teşekkürler...


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Mar 2014, 21:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eyl 2008, 22:59
Mesajlar: 1097
Konum: EDİRNE
Motosikleti: YAMAHA S.TENERE1200Z
Kan Grubu: A RH (-)
isminiz: ALKAN ISILAKLI
Hımm ilginç, ben olsam önce şase kablosunu ve kadroya bağlandığı yeri kontrol ederdim. Bakalım ne çıkıcak takipteyim.

_________________
MEB Motosiklet Eğitmeni


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Mar 2014, 22:11 
ALKAN22 yazdı:
Hımm ilginç, ben olsam önce şase kablosunu ve kadroya bağlandığı yeri kontrol ederdim. Bakalım ne çıkıcak takipteyim.


şase kablosu, kadro? pek anlamadım ama...


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Mar 2014, 22:56 
Çevrimdışı

Kayıt: 30 Tem 2010, 13:01
Mesajlar: 204
Motosikleti: KLV1000 K5
Kan Grubu: 0 RH (+)
Siteden öğrendiklerimin özeti:
Gaz kolu kalibresi de bir süre işe yarayacaktır (Kontağı aç, benzin pompası sesini duy, bir kaç kez gaz kolunu en sona kadar döndür ve b
bırak (aç-kapa), kontağı kapat). Sık sık yapmaya başlarsa TPS problem olabilir.

Devir düştüğü için stop ediyor olabilir... o problemle karşılaştığın zamanlarda rölanti ayarını biraz arttırabilirsen, problem rolanti ile alakalı ise muhtemelen bir süre yapmayacaktır.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 31 Mar 2014, 23:13 
Azodiac yazdı:
Siteden öğrendiklerimin özeti:
Gaz kolu kalibresi de bir süre işe yarayacaktır (Kontağı aç, benzin pompası sesini duy, bir kaç kez gaz kolunu en sona kadar döndür ve b
bırak (aç-kapa), kontağı kapat). Sık sık yapmaya başlarsa TPS problem olabilir.

Devir düştüğü için stop ediyor olabilir... o problemle karşılaştığın zamanlarda rölanti ayarını biraz arttırabilirsen, problem rolanti ile alakalı ise muhtemelen bir süre yapmayacaktır.


gaz kolunu bende okudum ve bugün yaptım. fakat dızz duzzz diye ses gelmedi sadece 4-5 kere çevirdim ve kapattım. rölantiyide 1.300 e indirdim. yarın deneyeceğim inşallah.

rölanti sıkıntısı şu. ilk çalıştırmada (bahsettiğim sabahları) rölanti 1.000 devir civarında, sonrasında yanı ısınınca 1.300-1400 civarına çıkması. bügün itibariyle rölantiyi motor sıcakken 1.300 e çektim. ve yarın sabah deneyeceğim. işim evime 10km. inşallah yapmaz.

şu an için tps sensörüne 400-500 tl verecek bütçem yok. bir süre idare etmek istiyorum. hatta açıp kendim bakacağım uygun bir zamanda. muhtemel yan sebebleri arayacağım.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2014, 19:12 
Azodiac yazdı:
Siteden öğrendiklerimin özeti:
Gaz kolu kalibresi de bir süre işe yarayacaktır (Kontağı aç, benzin pompası sesini duy, bir kaç kez gaz kolunu en sona kadar döndür ve b
bırak (aç-kapa), kontağı kapat). Sık sık yapmaya başlarsa TPS problem olabilir.

Devir düştüğü için stop ediyor olabilir... o problemle karşılaştığın zamanlarda rölanti ayarını biraz arttırabilirsen, problem rolanti ile alakalı ise muhtemelen bir süre yapmayacaktır.



Gaz kolu kalibresi ne demek ne işe yarar? ilk defa duydum :)


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2014, 20:03 
neyzeneren yazdı:
Azodiac yazdı:
Siteden öğrendiklerimin özeti:
Gaz kolu kalibresi de bir süre işe yarayacaktır (Kontağı aç, benzin pompası sesini duy, bir kaç kez gaz kolunu en sona kadar döndür ve b
bırak (aç-kapa), kontağı kapat). Sık sık yapmaya başlarsa TPS problem olabilir.

Devir düştüğü için stop ediyor olabilir... o problemle karşılaştığın zamanlarda rölanti ayarını biraz arttırabilirsen, problem rolanti ile alakalı ise muhtemelen bir süre yapmayacaktır.



Gaz kolu kalibresi ne demek ne işe yarar? ilk defa duydum :)


Ben de ilk defa duydum yaptım ve sanırım işe yaradı :D 10 km gittikten sonra bir kaç gündür stop etme yok. Rölanti 1.200 civarında. Asıl denemeyi uzun yolda yapacağım.

Ha birde motoru sabah çalıştırdığımızda Rölantinin 1.000 olması, ısınınca 1200-1300 e çıkması normalmidir?


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2014, 20:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
İyi haber, size özel mesajda yazdığım tespit doğru, kötü haber kısa sürede tekrarlayacak, sensör bozuk malesef.

Otomatik jikle ayarı bozuk, devreye girmiyor ilk çalışmada. Sonradan normal devirde çalışması normal

jewath yazdı:
neyzeneren yazdı:
Azodiac yazdı:
Siteden öğrendiklerimin özeti:
Gaz kolu kalibresi de bir süre işe yarayacaktır (Kontağı aç, benzin pompası sesini duy, bir kaç kez gaz kolunu en sona kadar döndür ve b
bırak (aç-kapa), kontağı kapat). Sık sık yapmaya başlarsa TPS problem olabilir.

Devir düştüğü için stop ediyor olabilir... o problemle karşılaştığın zamanlarda rölanti ayarını biraz arttırabilirsen, problem rolanti ile alakalı ise muhtemelen bir süre yapmayacaktır.



Gaz kolu kalibresi ne demek ne işe yarar? ilk defa duydum :)


Ben de ilk defa duydum yaptım ve sanırım işe yaradı :D 10 km gittikten sonra bir kaç gündür stop etme yok. Rölanti 1.200 civarında. Asıl denemeyi uzun yolda yapacağım.

Ha birde motoru sabah çalıştırdığımızda Rölantinin 1.000 olması, ısınınca 1200-1300 e çıkması normalmidir?

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 02 Nis 2014, 20:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
Geçici çözüm, geçici olarak tps sensörünü kalibre etmek diyelim.

neyzeneren yazdı:
Azodiac yazdı:
Siteden öğrendiklerimin özeti:
Gaz kolu kalibresi de bir süre işe yarayacaktır (Kontağı aç, benzin pompası sesini duy, bir kaç kez gaz kolunu en sona kadar döndür ve b
bırak (aç-kapa), kontağı kapat). Sık sık yapmaya başlarsa TPS problem olabilir.

Devir düştüğü için stop ediyor olabilir... o problemle karşılaştığın zamanlarda rölanti ayarını biraz arttırabilirsen, problem rolanti ile alakalı ise muhtemelen bir süre yapmayacaktır.



Gaz kolu kalibresi ne demek ne işe yarar? ilk defa duydum :)

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2014, 16:13 
thunder, bu tps sensörünü mototaş'a sordum. 145 TL + kdv dedi. yalnız servis manualde 2 sensör var birisi 7 numaralı parça birisi 12 numaralı parça, sanırım katalogdatki 12 no'lu parça bozuk. bunu kendim değiştirmeyi düşünüyorum ne dersiniz?

bir de otomatik jikle bozuk demişşin. ayarını nasıl yapılcağını biliyormusunuz?


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2014, 19:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2011, 20:15
Mesajlar: 1216
Konum: İzmir-bornova
Motosikleti: R 1200 GS
Kan Grubu: o RH +
isminiz: Erol Koçan
[b][Motorunu yeni almışsın önceki sahibine sor belki o sana yardımcı olur.. Seceresi belli mi /b]

_________________
Hayattan zevk almanın yollarını ara...

)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2014, 22:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
jewath yazdı:
thunder, bu tps sensörünü mototaş'a sordum. 145 TL + kdv dedi. yalnız servis manualde 2 sensör var birisi 7 numaralı parça birisi 12 numaralı parça, sanırım katalogdatki 12 no'lu parça bozuk. bunu kendim değiştirmeyi düşünüyorum ne dersiniz?

bir de otomatik jikle bozuk demişşin. ayarını nasıl yapılcağını biliyormusunuz?


2 sensör birlikte değişecek. Sensör değişimi esnasında sensörün pozisyonunun kalibrasyonununda yapılması şart. Hassas bir işlem, iyi bilen bir servisin yapmasını öneririm, şu anki halinden daha kötü hale gelebilir yoksa.

Otomatik jiklede tps sensörüne bağlı ayarlanmalı. Tüm bunlardan sonra da tbs yani senkron ayarı ile bambaşka bir motorunuz olacak.

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2014, 11:35 
erol yazdı:
[b][Motorunu yeni almışsın önceki sahibine sor belki o sana yardımcı olur.. Seceresi belli mi /b]

seceresi şöyle; önceki sahibi izmirde bir astsubaydı, oda tanıdığı birisnden zorla aldım dedi :) doğuda olduğum için pek motorla ilginelemedim dedi. bakımlarını fikret diye birisi ( suzuki servisinde çalışmış şimdi kendi dükkanı varmış ) yapmış. ona sorduğumuzda gayet temiz motor dedi. sadece ufak kozmetik sorunları vardı, onlarıda görmedim ben sonuçta 9-10 yaşında makina.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2014, 11:36 
thunderkiller yazdı:
jewath yazdı:
thunder, bu tps sensörünü mototaş'a sordum. 145 TL + kdv dedi. yalnız servis manualde 2 sensör var birisi 7 numaralı parça birisi 12 numaralı parça, sanırım katalogdatki 12 no'lu parça bozuk. bunu kendim değiştirmeyi düşünüyorum ne dersiniz?

bir de otomatik jikle bozuk demişşin. ayarını nasıl yapılcağını biliyormusunuz?


2 sensör birlikte değişecek. Sensör değişimi esnasında sensörün pozisyonunun kalibrasyonununda yapılması şart. Hassas bir işlem, iyi bilen bir servisin yapmasını öneririm, şu anki halinden daha kötü hale gelebilir yoksa.

Otomatik jiklede tps sensörüne bağlı ayarlanmalı. Tüm bunlardan sonra da tbs yani senkron ayarı ile bambaşka bir motorunuz olacak.


anladım. kütahyadayım şu an. bu civarda önerebileceğiniz servis var mı? yoksa istanbula altan motora görütmeyi düşünüyorum.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye