V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI
http://www.vstromturkiye.org/

akü sorunu
http://www.vstromturkiye.org/viewtopic.php?f=50&t=15421
3. sayfa (Toplam 3 sayfa)

Yazar:  pegasus23 [ 28 Kas 2014, 18:02 ]
Mesaj Başlığı:  Re: akü sorunu

Canımsın kolay gelsin kardeşim..... :artiz :mrgreen
Yardbird yazdı:
pegasus23 yazdı:
Müjdat Alırım anahtarını :artiz :artiz
Dilimizin dışarı çıktığı doğrudur.Lakin Onun adı DL Çalışıyor vicdansız.... :süper :süper :süper

Kem, küm. :mrgreen
Ben çalıştıramıyorum demek istemiştim zaten ben, siz yanlış anladınız.. :utan

Yazar:  funkstar [ 29 Kas 2014, 19:51 ]
Mesaj Başlığı:  Re: akü sorunu

mrburak yazdı:
funkstar yazdı:
anlatılan adımların arasında önemli bir nokta var. motor hızlanırken ayakta olmak ve debriyajın bırakılması esnasında sert bi şekilde oturmak lazım yoksa arka teker kilitler. 2. vites, çekili debriyaj ve açık kontak yeterlidir, marş basmaya gerek yoktur.


1200 ü otoparkın rampasından aşağı 2. Viteste defalarca uğraşıp çalıştırmamıştım.
3. Vitesle birde bir çalıştırmıştım. :unlem
Bu arada bi baktımki marş motoruna giren soket çıkmış. Bi saat boşuna tırmalamışım.
Takınca cillop gibi oldu ;-)


soket iyi azizlik yapmış =) 1 sefer mecbur kaldım o da 2. viteste tek denemede oldu. hatrı sayılır bi sürate ulaşmıştım muhtemelen ondan çevirebildim ama bir daha başıma gelirse 3. vitesi denerim 115nm tork için daha mantıklı evet.

bu arada 2004-2006 model (belki tek egzantirikli boxerlara tüm yıllar içindir söyleyen kişi emin değildi) 1200gs geri çağırma var borusan'da. detayları henüz bilmiyorum ama enjeksyon sistemiyle alakalıymış ve 400€ değerinde bir işmiş. pazartesi borusanı arayıp şasi numarasıyla kontrol yaptıracağım bakalım gerek var mı?

Yazar:  mrburak [ 30 Kas 2014, 15:03 ]
Mesaj Başlığı:  Re: akü sorunu

funkstar yazdı:
mrburak yazdı:
funkstar yazdı:
anlatılan adımların arasında önemli bir nokta var. motor hızlanırken ayakta olmak ve debriyajın bırakılması esnasında sert bi şekilde oturmak lazım yoksa arka teker kilitler. 2. vites, çekili debriyaj ve açık kontak yeterlidir, marş basmaya gerek yoktur.


1200 ü otoparkın rampasından aşağı 2. Viteste defalarca uğraşıp çalıştırmamıştım.
3. Vitesle birde bir çalıştırmıştım. :unlem
Bu arada bi baktımki marş motoruna giren soket çıkmış. Bi saat boşuna tırmalamışım.
Takınca cillop gibi oldu ;-)


soket iyi azizlik yapmış =) 1 sefer mecbur kaldım o da 2. viteste tek denemede oldu. hatrı sayılır bi sürate ulaşmıştım muhtemelen ondan çevirebildim ama bir daha başıma gelirse 3. vitesi denerim 115nm tork için daha mantıklı evet.

bu arada 2004-2006 model (belki tek egzantirikli boxerlara tüm yıllar içindir söyleyen kişi emin değildi) 1200gs geri çağırma var borusan'da. detayları henüz bilmiyorum ama enjeksyon sistemiyle alakalıymış ve 400€ değerinde bir işmiş. pazartesi borusanı arayıp şasi numarasıyla kontrol yaptıracağım bakalım gerek var mı?


çağırma geçenlerde benim bizzat tecrübe ettiğim bi sıkıntıya ilgili olabilir.
ilgli link
viewtopic.php?f=67&t=16883&p=375991#p375991

aşağıdaki fotolarda ok la işaretlediğim noktadan yakıt sızıyordu.

Resim

Resim

Gece bol Euro lu kabuslar görerek ve sabahı zor ederek teknik otoya ( Bursa ) vardığımda bu konuyla ilgili aksiyonları olduğunu söylediler.

Aksiyonun kapsamı ve modeller :
2005-2011 model yılı R-model motosikletler, model yılı 2005-2012 K-model motosikletler, model yılı 2010-2011 S 1000 modeli motosiklet ve model yılı 2006-2010 HP2 motosikletler.Etkilenen motosiklet, yakıt pompası flanş (ve varsa yardımcı yakıt pompası flanş) çatlaklar geliştirmek ve yakıt sızıntısı olabilir.

Dedikleri gibi hiç bir ücret ödenmeden benzin pompası ve flanşım değişti.

Aşağıdaki fotolarda çok belli olmuyor ama Yenisinin üzerinde metal bir halka var.

Resim

Resim

Yazar:  erol [ 30 Kas 2014, 16:03 ]
Mesaj Başlığı:  Re: akü sorunu

Benim motor r1200 gs 2005 model şu anda serviste benzin pompası ile beraber 4-5 parça daha ücretsiz değiştiriliyor. Pazartesi motoru teslim alacağım sonucu buraya yazarım
Herhangi bir arızası yoktu bir şey sormak için öylesine gitmiştim servise orada şaseden sorguladılar, bende değişimler yapılsın diye motoru bıraktım

Yazar:  funkstar [ 30 Kas 2014, 16:48 ]
Mesaj Başlığı:  Re: akü sorunu

erol yazdı:
Benim motor r1200 gs 2005 model şu anda serviste benzin pompası ile beraber 4-5 parça daha ücretsiz değiştiriliyor. Pazartesi motoru teslim alacağım sonucu buraya yazarım
Herhangi bir arızası yoktu bir şey sormak için öylesine gitmiştim servise orada şaseden sorguladılar, bende değişimler yapılsın diye motoru bıraktım


http://serhatgursoy.com/2014/03/12/r-12 ... egulatoru/ yazısının altına yorumu yapan sizmişsiniz. teşekkürler.


duyduğuma göre regülatör değişimi dahil değilmiş bu geri çağırmada burak. sanırım dediğin üzerinden yapılan değişimler var.

Yazar:  o.somuncu [ 01 Ara 2014, 23:46 ]
Mesaj Başlığı:  Re: akü sorunu

-Enjeksiyon sistemi olan bir motor aküde hiç elektrik yoksa,yani gösterge ışıkları bile yanmıyorsa vurdurarak da çalışmaz..
Aküde en azından:
1-Benzin pompasını çalıştırabilecek,
2-Enjektörleri açıp kapayarak püskürtmeyi sağlayacak,
3-Motorun endüksiyon bobininin ihtiyacı olana (buji ateşlemesi için)
yetecek kadar elektrik bulunması gerekir..
Eğer hiç yoksa denemeyin.

Yazar:  Nikkfurie [ 02 Ara 2014, 00:40 ]
Mesaj Başlığı:  Re: akü sorunu

o.somuncu yazdı:
-Enjeksiyon sistemi olan bir motor aküde hiç elektrik yoksa,yani gösterge ışıkları bile yanmıyorsa vurdurarak da çalışmaz..
Aküde en azından:
1-Benzin pompasını çalıştırabilecek,
2-Enjektörleri açıp kapayarak püskürtmeyi sağlayacak,
3-Motorun endüksiyon bobininin ihtiyacı olana (buji ateşlemesi için)
yetecek kadar elektrik bulunması gerekir..
Eğer hiç yoksa denemeyin.



böyle bir durumda ittirerek evet çalışmaz fakat yokuş da iseniz dinamo elektrik üretecek devire çıktığında çalışır..

Yazar:  o.somuncu [ 02 Ara 2014, 01:08 ]
Mesaj Başlığı:  Re: akü sorunu

Nikkfurie yazdı:
o.somuncu yazdı:
-Enjeksiyon sistemi olan bir motor aküde hiç elektrik yoksa,yani gösterge ışıkları bile yanmıyorsa vurdurarak da çalışmaz..
Aküde en azından:
1-Benzin pompasını çalıştırabilecek,
2-Enjektörleri açıp kapayarak püskürtmeyi sağlayacak,
3-Motorun endüksiyon bobininin ihtiyacı olana (buji ateşlemesi için)
yetecek kadar elektrik bulunması gerekir..
Eğer hiç yoksa denemeyin.



böyle bir durumda ittirerek evet çalışmaz fakat yokuş da iseniz dinamo elektrik üretecek devire çıktığında çalışır..


Dinamo dediğiniz üreteçin dış sargısı için de elektrik gereklidir..Aküden aldığı eelektrik ile elektromanyetik alan (mıknatıs etkisi)oluşturarak elektrik üretmeye başlar..
Eski motorların statorlarının üzerindeki volanda doğal mıknatıslar vardı.Onlarda yeterli dönme sağlandığında elektrik üretebilir.Yani ancak öyle olursa dedğiniz gerçekleşir.

Yazar:  Nikkfurie [ 02 Ara 2014, 03:05 ]
Mesaj Başlığı:  Re: akü sorunu

o.somuncu yazdı:
Nikkfurie yazdı:
o.somuncu yazdı:
-Enjeksiyon sistemi olan bir motor aküde hiç elektrik yoksa,yani gösterge ışıkları bile yanmıyorsa vurdurarak da çalışmaz..
Aküde en azından:
1-Benzin pompasını çalıştırabilecek,
2-Enjektörleri açıp kapayarak püskürtmeyi sağlayacak,
3-Motorun endüksiyon bobininin ihtiyacı olana (buji ateşlemesi için)
yetecek kadar elektrik bulunması gerekir..
Eğer hiç yoksa denemeyin.



böyle bir durumda ittirerek evet çalışmaz fakat yokuş da iseniz dinamo elektrik üretecek devire çıktığında çalışır..


Dinamo dediğiniz üreteçin dış sargısı için de elektrik gereklidir..Aküden aldığı eelektrik ile elektromanyetik alan (mıknatıs etkisi)oluşturarak elektrik üretmeye başlar..
Eski motorların statorlarının üzerindeki volanda doğal mıknatıslar vardı.Onlarda yeterli dönme sağlandığında elektrik üretebilir.Yani ancak öyle olursa dedğiniz gerçekleşir.



hocam, mıknatıs rotorunun hızla dönmesi sonucunda statorda ki iletken sargıların etrafındaki manyetik alan değişime uğrar ve bir akım oluşarak elektrik üretilmiş olur.. deneme amaçlı aküyü aracın üstünden sökün alın yokuş aşağı yeterince hızlandırdığınızda yine çalışır..tabi aküsüz uzun süre çalıştırılması sakıncalıdır akü bitik de olsa voltajı dengeler yerinde olmalıdır..

Yazar:  o.somuncu [ 02 Ara 2014, 03:36 ]
Mesaj Başlığı:  Re: akü sorunu

hocam, mıknatıs rotorunun hızla dönmesi sonucunda statorda ki iletken sargıların etrafındaki manyetik alan değişime uğrar ve bir akım oluşarak elektrik üretilmiş olur.. deneme amaçlı aküyü aracın üstünden sökün alın yokuş aşağı yeterince hızlandırdığınızda yine çalışır..tabi aküsüz uzun süre çalıştırılması sakıncalıdır akü bitik de olsa voltajı dengeler yerinde olmalıdır..[/quote]

İşte o manyetik alan ya yapay olarak,ya da doğal mıknatısla sağlanır..Şimdiki otomobil alternatörlerinin hiçbirinde doğal mıknatıs yoktur.Aküden bağlanan akımla yapay olarak sağlanır..Akü 0 ise, istediğiniz hızla çevirin elektrik elde edemezsiniz..BMW bokser motorlarının altenatörleri de ayni arabaların gibidir..Ama pek çok motosiklette de doğal mıknatıslı volan kullanılır..V-Strom da öyle midir bilmiyorum..

Yazar:  kont [ 02 Ara 2014, 21:54 ]
Mesaj Başlığı:  Re: akü sorunu

bende aktarma konusundan bahsetmek istiyorum. diyelim bir skuteriniz var ayak marşı olmayan , parkları acık bıraktınız benim gibi , sonra geldiniz kontağı açtınız kimsecikler yok yani zorda kaldınız benim şuan kaldığım gibi ;
yapılacak iki yöntem var biri akunuzu söküp , şarjlayıp geri getirip takıp basacaksınız marşa
yada bir motor yada otomobilden aktarma kablosu ile çalıştıracaksınız.

motordan motora hiçbir sıkıntı olmaz bağlantı yapılır. aküsü sağlam motor çalıstırılır ve diğerininde marş ile çalısması beklenir.
arabadan motora şarjda araba çalıstırılmaz. bağlantı yapılır diğeri gibi direk motorun marşa basıp çalıstırabilir yada balantı kurulmuş şekilde 15-20 dk bekleyip motorunuzun marşı basacak kadar akünüzün dolması beklenebilir.

atarma bağlanırken önce - eksi kutuplar sonra + kutuplar bağlanır. sökerken önce + artı kutup sökülür derler ama ne farkeder tam bilmiyorum.
arabadan motora aktarmada motorumuzun beyni , orası burası yanarmı diye düşünmeyin. Sonucta ikisi de 12V dur.
Amperleri farklıdır ama akünüz kapasitesi kadar akım çeker digerinden. dolu kap - boş kap olayı yani bir sıkıntı olmaz.
tecrübeyle sabit. ne akünüz nede benzininiz hiç bitmesin hayırlı yolculuklar...

Yazar:  funkstar [ 02 Ara 2014, 23:01 ]
Mesaj Başlığı:  Re: akü sorunu

kont yazdı:

atarma bağlanırken önce - eksi kutuplar sonra + kutuplar bağlanır. sökerken önce + artı kutup sökülür derler ama ne farkeder tam bilmiyorum.


Sökerken önce - kutup sokulur de + yı sökmek için bırakılan yerde olur da şasi alırsa devre tamamlanır. Bunu engellemek için önce + sökülür. Böylece düşük bir ihtimal anlık statik elektrik dışında bir güç kaynağı olmayacağı için devre tamamlanmaz.

Yazar:  erdincduran [ 08 Kas 2016, 17:23 ]
Mesaj Başlığı:  Re: akü sorunu

konuyu canlandıralım...

Anekdot...;

Sakarya da yemeli içmeli misafirlik sonrası yağmurlu yolculuk için motoruma bindiğimde marş basmadı, gözüm hemen çakarların düğmesine gitti veeee "ON" ... Sebep belli çözüm ne ? derken ustamı aradım tarifleri üzerine 2. viteste bolca bayırdan aşağıya vurdurdum.... benim beceriksizliğim olsa gerek rampa bitti motor çalışmadı.... lojman güvenliğindeki amcam koştu yardıma... kısa bir sorgu sual ardından scooter ından demir teli yaptığı aktarma kablosu ile tek marşda benim küheylan şahlandı... Amca o an gözümde ALTIN ELBİSELİ AMCA oluverdi... sarıldım öpüştük koklaştık, kısa bir gençlik hikayeleri faslından sonra yola koyuldum, İzmit'e geldiğimde saat 23:00 civarı idi hemen tamircime gitti (evet o saatte dükkanını açtı) eski akü söküldü yenisi ktakıldı... eski akü çin malı normalde 12A olması gerekirken 9A lik çıktı... velhasıl akü değiştikten sonra motorumun sürüşü bile canlandı, ilgisi varmı bilmem ama vites küçültme esnalarındaki motorun yığılma durumu bile azaldı...

Yazar:  alpagut [ 09 Kas 2016, 22:44 ]
Mesaj Başlığı:  Re: akü sorunu

yeni akü
yeni can

Yazar:  VFRMANİA [ 26 Ara 2016, 20:20 ]
Mesaj Başlığı:  Re: akü sorunu

+1
alpagut yazdı:
yeni akü
yeni can

3. sayfa (Toplam 3 sayfa) Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/