V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 30 Nis 2024, 08:44

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2013, 15:03 
Merhabalar,

Arkadaşlar, geçenlerde 3-4 saatlik ufak bir turun dönüşünde, Marmaris virajlarından inerken rölantinin aşırı yüksek olduğunu farkettim. Sanki gaz kolu takılı kalmış gibi yüksek devir çeviriyordu. O şekilde evin önüne park ettim. Ertesi sabah çalıştırdığımda sorun aynı şekilde devam ediyordu. Birkaç km gidince bu sefer servis ışığı yandı. Hemen servise götürüp ustayı çağırdım. Adam motoru çalıştırdı ve ilginç bir şekilde her şey normale dönüverdi. O günlerde şehir içinde sabit hızda giderken birkaç defa gaz kestiğine ve motoru kompresyona bindirdiğine de rastladığım için enjeksiyonun kirden dolayı tıkanmış olabileceği ve rölantideki değişikliğin de bundan kaynaklanabileceği konusunda fikir yürüttük. Bunun üzerine gidip bir kutu enjeksiyon temizleyici aldım ama henüz kullanmadım. Zira uzun yolda kullanıp bir defada depodaki yakıtı bitirmek istiyorum.

Her neyse,

Dün akşam da yine rölantinin 3000 devire çıktığını fark ettim. Akşam saatlerinde olduğumdan yine işi sabaha bıraktım ve bu sabah çalıştırdığımda da motor aynı şekilde yüksek devirde çalışıyordu. O şekilde işe geldim. Az önce de baktım, normale dönmüş yine. Bir saçmalık var ama, çözemedim.

İşin kötüsü, burada çözeceğine inandığım bir servis veya usta da yok.

Şimdi, 2007 ve üzeri Vstrom'larda TPS arızasından dolayı rölantide devirin düşebildiğini forumda okumuştum. Benim anlattığım tarzda bir rölanti sorunu yaşayan var mı?

TPS arızası, yüksek rölantiye neden olabilir mi?
Enjeksiyon tıkanıklığı veya benzin pompası arızası buna yol açabilir mi?
Bujilerden kaynaklanabilir mi?
Veya, senkron ayarımda mı bir bozukluk var?

Aklıma gelenler bunlar. Sizce neden olabilir?

Bir de motoru satılığa çıkarmıştım. Bunun nedenini bulup düzeltmeden satamam artık :(

Muğla,Aydın civarında tavsiye edebileceğiniz, motorun dilinden anlayacak servis var mı? Yardımcı olursanız sevinirim.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2013, 17:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2011, 15:49
Mesajlar: 852
Konum: Bodrum
Motosikleti: R80
Kan Grubu: 0-rh-+
isminiz: Yusuf İlkbahar
arkadaşım alakasız birşey söylicem ama Radyatörün suyuna bak!!!! sonra yedek su tankına bak

_________________
İki Teker Bedenimi , Tek Teker Ruhumu Taşır :)..
Yusuf Canan İlkbahar
0532 416 07 71


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2013, 17:23 
BSA yazdı:
arkadaşım alakasız birşey söylicem ama Radyatörün suyuna bak!!!! sonra yedek su tankına bak


Hocam, en son iki hafta kadar önce yedek su deposuna bakmıştım, doluydu. Bir daha kontrol edeyim, haber veririm.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2013, 17:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Eyl 2007, 09:03
Mesajlar: 7051
Konum: İSTANBUL
Motosikleti: Yamaha XCITY 250
Kan Grubu: B +
isminiz: Bulent BAL
Gaz kelebekleri takılı kalıyor gibi geldi..

Senkron ayarı ile çözülebilir gibi sanırım

Thunder ustaaaa bir el at :)

_________________
İMZAMA MUTLAKA BAKIN :)

https://www.youtube.com/watch?v=MRT6DmXq3BE


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2013, 10:31 
HONEY yazdı:
Gaz kelebekleri takılı kalıyor gibi geldi..

Senkron ayarı ile çözülebilir gibi sanırım

Thunder ustaaaa bir el at :)


Yusuf hocamın dediği gibi yedek su deposunu kontrol ettim, içinde çok az (bir parmak kadar) su vardı. Bugün serviste depoyu söktürüp hava filtresine ve yedek su deposuna iyice bir bakmayı düşünüyorum. Bujileri de kontrol ederim. Ama pek ümitli değilim açıkçası. Sanırım senkron ayarı gerekecek. Buradaki servisin yapabileceği bir şey değil.

Teşekkürler herkese..


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2013, 10:46 
haddim olmayarak yazıyorum...
motor sıcak iken rolanti ayarı denesene, buji de olabilir.tps en son seçenek olmalı.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2013, 11:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
olasılıklar;

1-jikle devresi neden olabilir, ayarlanması gerek
2-rölanti motoru düzgün çalışmıyor olabilir

gazı kapantığın zaman devir hemen düşmüyor, belirli bir süre sonra düşüyorsa senkron ayarı da gerekir.
bir süre gaz açık gittikten sonra gazı aniden kapatınca motor stop ediyorsa tps sensöründendir.


ilk önce jikle ve rölanti ayarı ile başlamanı tavsiye ederim. İlk çalışmada 2000 devir gibi çalışıp yavaş yavaş 1100-1300 lere düşmeli.

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2013, 12:21 
garikan41 yazdı:
haddim olmayarak yazıyorum...
motor sıcak iken rolanti ayarı denesene, buji de olabilir.tps en son seçenek olmalı.


Rölanti ve bujilere bugün bakmayı planlıyorum.

thunderkiller yazdı:
olasılıklar;

1-jikle devresi neden olabilir, ayarlanması gerek
2-rölanti motoru düzgün çalışmıyor olabilir

gazı kapantığın zaman devir hemen düşmüyor, belirli bir süre sonra düşüyorsa senkron ayarı da gerekir.
bir süre gaz açık gittikten sonra gazı aniden kapatınca motor stop ediyorsa tps sensöründendir.


ilk önce jikle ve rölanti ayarı ile başlamanı tavsiye ederim. İlk çalışmada 2000 devir gibi çalışıp yavaş yavaş 1100-1300 lere düşmeli.


Motor normal rölantisinde (1500 civarı) çalışırken, yani bu bahsettiğim problem yokken devir yükseltip aniden gaz kapatınca hemen normal rölanti seviyesine iniyor. Ama bugüne kadar stop etme durumu yaşamadım.

Rölanti motoru'nu ilk defa duydum. Ona nasıl bakarım?


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2013, 12:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Şub 2008, 11:51
Mesajlar: 5851
Konum: çengelköy-istanbul
Motosikleti: K16 SÜPER TENERE
Kan Grubu: A Rh +
isminiz: Serkan EPİK
thunderkiller yazdı:
olasılıklar;

1-jikle devresi neden olabilir, ayarlanması gerek
2-rölanti motoru düzgün çalışmıyor olabilir

gazı kapantığın zaman devir hemen düşmüyor, belirli bir süre sonra düşüyorsa senkron ayarı da gerekir.
bir süre gaz açık gittikten sonra gazı aniden kapatınca motor stop ediyorsa tps sensöründendir.


ilk önce jikle ve rölanti ayarı ile başlamanı tavsiye ederim. İlk çalışmada 2000 devir gibi çalışıp yavaş yavaş 1100-1300 lere düşmeli.

o koruma demirlerini düzeltirken de böyle teknik ve bilgili görmek isterim sen thunder efendi :mrgreen :mrgreen :mrgreen

_________________
Mevzu bahis vatansa gerisi teferruattır !
M.Kemal ATATÜRK

K16 Yamaha-Süper Tenere


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2013, 12:28 
rolantide ibrede sallanma yukarı aşağı hareket varsa senkron kontrolü lazım gibi geliyor naçizhane



şunun gibi


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2013, 12:34 
garikan41 yazdı:
rolantide ibrede sallanma yukarı aşağı hareket varsa senkron kontrolü lazım gibi geliyor naçizhane



Yok hocam, benimki 3000 devire dayanıp sabit kalıyor. Bu sabah da 2000'in biraz üzerinde sabitti. Öğleden sonra serviste kontrol edicez artık. Teşekkürler.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2013, 13:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
ahahah, çok teknik çalışacağım o demirler üzerinde merak etme sepikcim. teknik alet edevat listem bile hazır;
1kg lık çekiç 1 adet
3kg lık çekiç 1 adet
5kg lık balyoz 1 adet
10kg lık balyoz 1 adet
50cm lik kazma 1 adet
saplı keser 1 adet


Sepik yazdı:
o koruma demirlerini düzeltirken de böyle teknik ve bilgili görmek isterim sen thunder efendi :mrgreen :mrgreen :mrgreen

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 May 2013, 00:32 
Fethiye'deki serviste senkron ayarı ve buji değişimi yaparak sorunu çözdük.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye