V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 17 May 2024, 21:10

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: 2002 DL1000 yanıyordu
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2013, 11:48 
Merhaba Arkadaşlar,
Buraya üye olmadan yakın arkadaşım Yener'le birlikte Florya Batuhan'dan biri siyah biri sarı 2 DL 1000 aldık. Ben üye oldum Yener henüz olmadı umarım yakında o da gelir.Dün 19 Mayıs kortejine katıldık 2 Motor yan yana sürdük. Kortej Edirnekapı şehitliğinde bitti ve sonrasında Kemerburgaz'a sürelim birşeyler içer dağılırız dedik 5 motor yola çıktık. Tam kemerleri geçtik Yener'in motordan dumanlar çıkmaya başladı. Durduk baktık sağ egsoz çok ısınmış o kadar ısınmış ki sele altındaki plastik erimiş o yüzden duman çıkıyormuş. Sorun emme manifoltundaymış, dur kalklar ile yerinden çıkmış, DL1000 lerin kronik problemiymiş. Taktık yerine devam ettik. Bir süre sonra yener'in sağ egsoz stop lambası gibi oldu. O kadar ısınmış ki komple kırmızıydı. Artık dedik risk almayalım kemerburgaz taraflarında bir fabrika ya bıraktık motoru. Gün içinde servise gidecek baştan bakılacak ne olduğuna
Bu sorun neden olur hiç başına gelen oldu mu?


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2002 DL1000 yanıyordu
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2013, 11:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Şub 2013, 02:29
Mesajlar: 480
Konum: İst/Beşiktaş
Motosikleti: dl650
Kan Grubu: arh+
isminiz: Emre Güler
celentano yazdı:
Merhaba Arkadaşlar,
Buraya üye olmadan yakın arkadaşım Yener'le birlikte Florya Batuhan'dan biri siyah biri sarı 2 DL 1000 aldık. Ben üye oldum Yener henüz olmadı umarım yakında o da gelir.Dün 19 Mayıs kortejine katıldık 2 Motor yan yana sürdük. Kortej Edirnekapı şehitliğinde bitti ve sonrasında Kemerburgaz'a sürelim birşeyler içer dağılırız dedik 5 motor yola çıktık. Tam kemerleri geçtik Yener'in motordan dumanlar çıkmaya başladı. Durduk baktık sağ egsoz çok ısınmış o kadar ısınmış ki sele altındaki plastik erimiş o yüzden duman çıkıyormuş. Sorun emme manifoltundaymış, dur kalklar ile yerinden çıkmış, DL1000 lerin kronik problemiymiş. Taktık yerine devam ettik. Bir süre sonra yener'in sağ egsoz stop lambası gibi oldu. O kadar ısınmış ki komple kırmızıydı. Artık dedik risk almayalım kemerburgaz taraflarında bir fabrika ya bıraktık motoru. Gün içinde servise gidecek baştan bakılacak ne olduğuna
Bu sorun neden olur hiç başına gelen oldu mu?



Hocam sarı motoru biliyorum yaklaşık 2 ay önce çağdaş veya çağrı diye bir arkadaş bırakıp sıfır dl 650 aldı. Üye oldum filan demiştir belki buradadır kendisi. Siyah olanı zaten tam ibretlik keşke almadan önce buraya baksaydınız o siyah motor hakkında görüşler vardı. bende denemiştim siyah motoru 10dk kullandım alev gibi yanıyordu motor. Büyük geçmiş olsun

_________________
Emre GLR


eguler000@gmail.com
yeguler@gsu.edu.tr
0553 396 96 98


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2002 DL1000 yanıyordu
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2013, 12:01 
nedir bu emme manifoltu, nasıl bir kroniklikmiş biri varsa bilen anlatsın, bu duyduğum ikinci dl 1000 sanırım...bu şekilde olan ne yapmak lazım tedbiren.bir uzman anlatsada ...okusak balllı ballı... :alkıs :alkıs :alkıs


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2002 DL1000 yanıyordu
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2013, 13:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Şub 2008, 14:47
Mesajlar: 1352
Konum: Urla / İzmir
Motosikleti: dl650 - AL2
Kan Grubu: A+
isminiz: Özhan Ünverdi
dl1000 surmedim, sahibi de olmadim, ama cokca forumda okudugum kadariyla kronik sorunlarinin oldugunu hic duymadim. munferit olarak da bir kac motorda ayni sorun bas gosterebilir elbette.

sebebini mantik yuruterek aramak gerekirse, silindir odasindasi yanma sonucu ortaya cikan sicaklik, motor yapisina gore 700 ile 2500 derece celcius arasi oluyor ve eksozdan cikan dumanin sicakligi ise 600 derece celcius'a kadar cikabiliyor.

bu sicakliklar eksoz cikisina kadar cesitli ara elemanlarla dusurulerek eksozdan cikan dumanin daha az sicaklikta olmasi saglaniyor.

simdi:
1- silindir odasina zengin karisim gidiyorsa sicaklik dogal olarak fazla olacaktir ki, bu durumda enjeksiyona baktirmak lazim.
2- silindir odasindaki normal bir yanma sonucu meydana gelen sicaklik eksoz cikisina kadar uygun sicakliga dusmuyorsa manifold-eksoz cikisi arasina bakmak lazim.
3- batuhan motordan uzak durmak lazim. daha once de dedigim gibi, burada yazmak istemedigim bazi tecrubelerim sonucu bunu yaziyorum. olaya musteri memnuniyeti degil, ticaret odakli bakiyor. o yuzden sorunlu motor almis olabilirsiniz.

umarim sorununuzu kisa zamanda cozer, yaz boyunca keyifli surusler yaparsiniz.

_________________
"Gittiği en büyük uzaklık evinden işi olanlara, ne aşk, ne özgürlük, ne barış anlatılabilirdi. - Ş. Erbaş"


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2002 DL1000 yanıyordu
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2013, 17:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Kas 2010, 18:14
Mesajlar: 1247
Motosikleti: Tiger 800 XRX
Kan Grubu: 0 rh(+)
viewtopic.php?f=50&t=10967

_________________
Barış Keleş
S.I.P.D.E


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2002 DL1000 yanıyordu
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2013, 19:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Şub 2011, 12:38
Mesajlar: 3058
Konum: Istanbul/Acıbadem
Motosikleti: BMW
Kan Grubu: A Rh+
isminiz: Ömer F. ERYÜREK
Batuhan motor ile bir kez muhabbetim oldu bir daha da olmaz inşallah. Bendeki sarı DL yi satarken almaya niyetlenen biri orada motora baktırmak istedi. Dürüstçe sağ ön grenaj boyalı başka sıkıntısı yok dememe rağmen depo dahil neredeyse heryeri boyanmış diye tuturdu. Orası öyle şurası şöyle diye bir sürü hata buldu ki arkadaşlar bilir motorum o güne göre emsallerinden çok daha iyi durumdaydı. Almak isteyen de huylandı tabi ve vazgeçti. Sonradan anlaşıldı ki kendi elindeki motoru pazarlamak niyetindeymiş. Sırf km si düşük diye ki ona da ne kadar inanılır bilinmez, daha düşük modelli, lastikleri bitik aksesuarsız motoru adama kakalamaya kalktı, Allah'tan ben eksiklerini söyledim de motoru satamadı. Batuhan deyince aklıma hep bu tecrübem gelir.

_________________
Bakkala diye çıkıp, Norveç'e gidesim var.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2002 DL1000 yanıyordu
MesajGönderilme zamanı: 20 May 2013, 20:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Şub 2013, 23:35
Mesajlar: 986
Konum: İstanbul
Motosikleti: 2014 BMW R 1200 ADV
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: S U A T
Bende Batuhan motoru tercih ettim motoru alınca walla sağolsunlar gayet sıcak karşıladılar bayağı bir parça değiştirerek motorumu bakım yaptırdım indirîmli olarak ben memnun kaldım bugün uğradım bu bahsi geçen motor üzerinde çalışıyorlar ve sahibi olan arkadaşta oradaydı başında bekliyor sordum Murat ustaya neden kaynaklandığını manifolt yerinden çıkmış ondan dolayı kaynaklandığını söyledi bunlarda olabiliyormuş daha öncedende birkaçkez karşılaşılmış bilginize arkadaşlar

_________________
BMW 1200 GS ADVENTURE TRİPLE BLACK 2017


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2002 DL1000 yanıyordu
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2013, 09:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Oca 2011, 00:22
Mesajlar: 1171
Konum: İstanbul/Ataşehir
Motosikleti: CBF 1000
Kan Grubu: ABrH+
isminiz: Tolga Binerbay
Normal de egzos içerisi yağ ile dolarsa ki bu iki zamanlı motorlarda çok olur ve başıma geldi DL serisinde hiç duymamıştım
çok büyük geçmiş olsun risk almamanız iyi olmuş motor komple bile yanabilirdi Allah korumuş.

_________________
Tolga Binerbay
Honda CBF 1000
Honda CB125 Ace


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Ynt: 2002 DL1000 yanıyordu
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2013, 10:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2008, 13:00
Mesajlar: 2113
Konum: istanbul
Motosikleti: R1200 ADV
Kan Grubu: 0 RH (-)
isminiz: Halim Koçan
Ben bir olaya sahit olmusumdur. Yine ismi lazim degil bir servis motora bakiyor, motor icin yorumu olumlu oluyor, adamda guvenerek motoru satin aliyor, daha 500 km gitmeden motor iptal :smile:

Kotu niyet aramiyorum ama kendimi o adamin yerine koymak bile istememistim. :smile:

_________________
Resim
Jumpman

Nereye gidiyoruz...
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Nerede ne yiyoruz...
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Ynt: 2002 DL1000 yanıyordu
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2013, 10:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 28 Şub 2013, 02:29
Mesajlar: 480
Konum: İst/Beşiktaş
Motosikleti: dl650
Kan Grubu: arh+
isminiz: Emre Güler
jumpman yazdı:
Ben bir olaya sahit olmusumdur. Yine ismi lazim degil bir servis motora bakiyor, motor icin yorumu olumlu oluyor, adamda guvenerek motoru satin aliyor, daha 500 km gitmeden motor iptal :smile:

Kotu niyet aramiyorum ama kendimi o adamin yerine koymak bile istememistim. :smile:



Abi buna benzer şeyleri çok duyuyorum cidden insanlara güven kalmadı. usta adam motoru satın alırken gösteriyor, motor kötü durumda masraf açacak ise çok iyi diyor. nedeni ise para kazanalım derdi..

_________________
Emre GLR


eguler000@gmail.com
yeguler@gsu.edu.tr
0553 396 96 98


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2002 DL1000 yanıyordu
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2013, 11:19 
Çevrimdışı
Site Admin
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ağu 2007, 21:46
Mesajlar: 3032
Konum: İstanbul
Motosikleti: DL1 :) + XRV750
Kan Grubu: Jagermeister
0 Rh(+)

Atam izindeyiz!
Ne mutlu Türküm diyene...
isminiz: Örsan T.
manifolt çıkması neymiş ya?
bir de kronik miş?

alla allah, ya bunlar kronik kelimesinin anlamını bilmiyorlar yada uyduruyorlar...

DL1000'in kronik olarak söylenebilecek tek hastalığı debriyaj tasıdır. bu da 2002 ve 2003 yılının ortasına kadar çıkan modellerde görülür.

_________________
Örsan

Jagermeister - Afrika Aslanı :mrgreen

The Road goes ever on and on...

XRV750X - Africa Twin

Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2002 DL1000 yanıyordu
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2013, 12:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2007, 09:42
Mesajlar: 6326
Konum: İstanbul,Kozyatağı
Motosikleti: Aprilia Caponord ADV
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Önder Güner
Bu egzos manifoldu patlatma olayını 2. kez duyuyorum. Ya aynı motorlar, yada çok nadir görülen bir problem.

_________________
Let's Ride

Aprilia Caponord K6

Ben Kimim


Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: 2002 DL1000 yanıyordu
MesajGönderilme zamanı: 23 May 2013, 13:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
eheheh, yav yurdumun güzel insanı servis elemanlarını ne zaman eğitmeye başlayacağız gerçek anlamda.

kronik diye bir terim zaten üretimde yok, halk dilinde yayılmış işte, kronik astım, kronik bronşit gibi. Üretimde epidemic diye bir tabir vardır ki belirli bir aralıkta üretilen ürünün belirli bir yüzdesel oranda farklı ürünlerde aynı hatalı üretimin, arızanın gözlenmesidir. Örsan'ın verdiği debriyaj tası gibi mesela.

Hava filtresinin ön boğazının çıkmasından bahsetmiş sizin servis ki evet doğru DL1000 in hava kutusu çok zor bir yerdedir, takarken dikkat edilmez ve tam oturtulmazsa boğazı çıkabilir ki bu durumda da motor hararet yapmaz. öksürür tıksırır, bazen stop edebilir, hava filtreden geçmeden direk silindire girdiği için toz kir girmesine neden olur vs. ama hararet yaptırmaz.

Sizin arkadaşın motorundaki soruna gelince KESİNLİKLE kontrolsüz yanma sonucu silindir aşırı hararet yapmış. Şöyle ki tek buji gitmiş olabilir, buji kablosunda, bobinde sorun olmuş olabilir. Yakıt silindire dolar ama buji düzgün ateşlemediği için patlamaz, sıkıştırma etkisi ile kendiliğinden alev alır, kontrolsüz olarak yanma devam eder, silindir kafasında, çeperinde ve egzosta kadar sıcaklık artar. Uzun sürede egzost subablarını kavurur, silindir kapağını bozabilir vs.

Herşesin aklının köşesinde bulunabilecek (umarım kimsenin ihtiyacıolup uğraşmaz), yeri gelmişken deyinilecek bir dip not;
Böyle bir durum ile karşılaşırsanız, örneğin yolda bujinin birisi gitti, yedek bujiniz yok, belirli bir süre yol almanız lazım tek silindir ile, mecbursunuz. Depoyu kaldırıp sorun olan silindire ait enjektörün fişini çıkartın ki yakıt girişi de olmasın. Böylece motora hasar vermeden acil durumda yol alabilirsiniz. Tabi ki çekişiniz düşük vs çalışan bir motor ile.

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 6 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye