V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 20 Nis 2024, 14:26

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: sorun çözüldü
MesajGönderilme zamanı: 10 Eyl 2012, 23:35 
teşekkürler


En son enrah tarafından 04 Eki 2012, 00:44 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2012, 01:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Mar 2008, 11:29
Mesajlar: 1507
Konum: Istanbul - Yenikoy
Motosikleti: R 1150 GS 2003
Kan Grubu: ARh+
isminiz: Oktay Şancı
DL1000 konusunda deneyimli olanlar ama benim aklıma benzin aktarmasında sorun olabilir. Onu kontrol ettirmekte fayda var. Bir diğer tahminim de otomatik jiklede sorun olabilir. Jikle takılı kalmış olabilir ve bu nedenle düzensiz bir gaz aktarımı söz konusu olabilir.

Ama dediklerimin hepsi tamamen tahmin. Gelecek yorumlarada bakmak lazım. Umarım en kısa zamanda düzelir sorun.

_________________
YoLgeZer
666
Resim
"Önyargı bilmek değil, kendini bilmemektir."


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2012, 09:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010, 03:46
Mesajlar: 1039
Motosikleti: DL650 K13
site ici aramada TPS sensoruyle ilgili basliklari bul...
tps yi kontrol metodunu uygula...yanlis hatirlamiyorsam kontak acikken gaz kolunu yavasca sonuna kadar sIk birak seklindeydi..kolu sIkarken sensorun calisma sesini duyman gerekiyor..

patlama sesi ise hava filtre baglantisinin gevsek olmasindan kaynaklaniyordur..

birde benzin filtresini kontrol et bakalim..


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2012, 10:25 
Bu sorunu sabit başlık olarak arıza bölümüne taşımak lazım aslında. DL 1000 lerde sıkca rastlanan bir sorun ve hepsinin belirtiside aynı.
1- Motor belli bir ısıya ulaşınca 3000 / 4000 Devir aralığında teklemeler oluyor ( vızzt vızztt cızzt)
2-Bu teklemeler dahada şımarıp devrin düşmesine vede düzensiz çalışmasına neden oluyor
3- Dahada ileri giderse 2000 / 3000 devirlede ani zıplamalar ile bir anda 5000/6000 devirlerde motoru roketlemeye başlıyor
4- Hızımızı biraz arttırıp çevre yolunda 150-160 km hızlara ulaştığımızda ve aniden kenarda durmamız gerekirse , vitesi küçültüp debriyajı çektiğimizde 'küt' stop... F1 tüm ihtişamı ile yanmaya başlar..
5- Stop ettikten sonra tekrar çalışması icin biraz beklemek lazım, sürekli marş ile aküyü bitirmeyin

Çözümü senkron ayarı ve tps sensörünün değişimi. Zahmet edipte başka yerde aramaya gerek yok :üzgün

konu ile ilgili bir başlık ; http://www.vstromturkiye.org/viewtopic.php?f=50&t=8496&hilit=tps+sensor


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 Eyl 2012, 11:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
şikayetlerini yazmışsın ancak bu şikayetleri giderici birşeyler yapmamışsın pek.
benzinli bir motorunun düzenli çalışması için 3 sisteminde sağlıklı olması gerekir;
-ateşleme
-yakıt
-hava

bunlardan en kolay eleyebileceğin ve muhtemelen senin birçok sorununu çözecek olan ateşleme. bujilerini yenile ve motorun 2004 model ise buji kablolarını da yenilemende fayda var.
bunlar ile birlikte hava filtreni yenile ve hava filtresi kutusunun bağlantılarında sorun olup olmadığını kontrol et. iyi oturtulmaz ise ön boğaz yerinden çıkabiliyor.

Yukarıdakileri yaptıktan SONRA, TPS ve TBS ayarlarının yapılması gerekir. Bunları yaptıktan sonra bir sorunun kalmayacaktır büyük ihtimalle.

Eğer yine devam ediyorsa yakıt beslemesi ya da sensörler ile ilgili sıkıntın var demektir. DLlerde en çok bozulan ve sıkıntı yaratan TPS sensörüdür ama bu gürültü patırtı yaptırmaz da uzun süre yol yaptıktan sonra gazı kapatınca stop etmeye neden olur.

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2012, 00:47 
thunderkiller yazdı:
şikayetlerini yazmışsın ancak bu şikayetleri giderici birşeyler yapmamışsın pek.
benzinli bir motorunun düzenli çalışması için 3 sisteminde sağlıklı olması gerekir;
-ateşleme
-yakıt
-hava

bunlardan en kolay eleyebileceğin ve muhtemelen senin birçok sorununu çözecek olan ateşleme. bujilerini yenile ve motorun 2004 model ise buji kablolarını da yenilemende fayda var.
bunlar ile birlikte hava filtreni yenile ve hava filtresi kutusunun bağlantılarında sorun olup olmadığını kontrol et. iyi oturtulmaz ise ön boğaz yerinden çıkabiliyor.

Yukarıdakileri yaptıktan SONRA, TPS ve TBS ayarlarının yapılması gerekir. Bunları yaptıktan sonra bir sorunun kalmayacaktır büyük ihtimalle.

Eğer yine devam ediyorsa yakıt beslemesi ya da sensörler ile ilgili sıkıntın var demektir. DLlerde en çok bozulan ve sıkıntı yaratan TPS sensörüdür ama bu gürültü patırtı yaptırmaz da uzun süre yol yaptıktan sonra gazı kapatınca stop etmeye neden olur.


thunderkiller teşekkür ederim ilgin için, bu durum çok canımı sıkıyo,hava filtresini orj ile değiştirmiştim,bujileri hangileri kullanmamız gerekir,şuan iridium var üzerinde, sitede pek anlamadım araştırdım, şu olsun diyen yok çif tırnak tavsiye eden oldu iridium diyen de,son olarak yakıttan kastınız filtreler yakıt pompası falan mı ?
ve tps ve tbs ayarları derken bu konuda hiç bi fikrim yok burdaki ustalarında olacağını sanmıyorum bi çok işimi forumda okuduklarımla,onlara söyledim öyle hallettik :(


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2012, 00:53 
tanImsIz yazdı:
Bu sorunu sabit başlık olarak arıza bölümüne taşımak lazım aslında. DL 1000 lerde sıkca rastlanan bir sorun ve hepsinin belirtiside aynı.
1- Motor belli bir ısıya ulaşınca 3000 / 4000 Devir aralığında teklemeler oluyor ( vızzt vızztt cızzt)
2-Bu teklemeler dahada şımarıp devrin düşmesine vede düzensiz çalışmasına neden oluyor
3- Dahada ileri giderse 2000 / 3000 devirlede ani zıplamalar ile bir anda 5000/6000 devirlerde motoru roketlemeye başlıyor
4- Hızımızı biraz arttırıp çevre yolunda 150-160 km hızlara ulaştığımızda ve aniden kenarda durmamız gerekirse , vitesi küçültüp debriyajı çektiğimizde 'küt' stop... F1 tüm ihtişamı ile yanmaya başlar..
5- Stop ettikten sonra tekrar çalışması icin biraz beklemek lazım, sürekli marş ile aküyü bitirmeyin

Çözümü senkron ayarı ve tps sensörünün değişimi. Zahmet edipte başka yerde aramaya gerek yok :üzgün

konu ile ilgili bir başlık ; http://www.vstromturkiye.org/viewtopic.php?f=50&t=8496&hilit=tps+sensor


tanımsız söylediklerine katılıyorum , stop etme olayı bi çok stromda duydum, nedense bişi yokmuş gibi pek bahsedilmiyo,çözümü mü yok bu işin anlamadımki.her yola çıktığımda 5 10 km gidiyorum bi kırmızı ışık görünce eyvah diyorum ,biliyorum yine yapacak aynen yapıyo debriyaja bas,dur,moto stop,bas kontağa çalıştır,gazı bırak yine stop, benim ki bu olayı,1. viteste motoru park edicem kaldırıyorum debriyaja basıyorum devir düşüyo toparlayamıyo stop rezil ediyo inasanı,sürmeyi bilmiyomuşgibi oluyosun :S


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Eyl 2012, 08:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Ağu 2010, 21:04
Mesajlar: 1500
Konum: Ankara-Nazilli
Motosikleti: R1200GSA
Kan Grubu: ABrh -
isminiz: Ziya KARA
enrah yazdı:
stop etme olayı bi çok stromda duydum, nedense bişi yokmuş gibi pek bahsedilmiyo,çözümü mü yok bu işin anlamadımki.her yola çıktığımda 5 10 km gidiyorum bi kırmızı ışık görünce eyvah diyorum ,biliyorum yine yapacak aynen yapıyo debriyaja bas,dur,moto stop,bas kontağa çalıştır,gazı bırak yine stop, benim ki bu olayı,1. viteste motoru park edicem kaldırıyorum debriyaja basıyorum devir düşüyo toparlayamıyo stop rezil ediyo inasanı,sürmeyi bilmiyomuşgibi oluyosun :S

aynı sorun bendede vardı,devir ayar vidasına motor sıcakken 1400 yaptım bir daha stop etme problemi yaşamadım,motor soğukken devir 1200 lerde gözüküyor ısındıktan sonra,ışıklarda veya debriyaj çektiğinde devirinanılmaz bir şekilde 700-800 lere düşüp motor stop ediyordu ama 1400 (sanırım doğru hatırlıyorum) yapınca problem halloldu.galiba dl1000 lerin devir ayar vidası titreşimden stabil durmuyor.Belkide ben şanslıydımda problemi bu şekilde hallettim siz yinede sitedeki uzman arkadaşların önerilerine kulak verin.

_________________
09 RK 616


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Eyl 2012, 12:38 
EGELİ yazdı:
enrah yazdı:
stop etme olayı bi çok stromda duydum, nedense bişi yokmuş gibi pek bahsedilmiyo,çözümü mü yok bu işin anlamadımki.her yola çıktığımda 5 10 km gidiyorum bi kırmızı ışık görünce eyvah diyorum ,biliyorum yine yapacak aynen yapıyo debriyaja bas,dur,moto stop,bas kontağa çalıştır,gazı bırak yine stop, benim ki bu olayı,1. viteste motoru park edicem kaldırıyorum debriyaja basıyorum devir düşüyo toparlayamıyo stop rezil ediyo inasanı,sürmeyi bilmiyomuşgibi oluyosun :S

aynı sorun bendede vardı,devir ayar vidasına motor sıcakken 1400 yaptım bir daha stop etme problemi yaşamadım,motor soğukken devir 1200 lerde gözüküyor ısındıktan sonra,ışıklarda veya debriyaj çektiğinde devirinanılmaz bir şekilde 700-800 lere düşüp motor stop ediyordu ama 1400 (sanırım doğru hatırlıyorum) yapınca problem halloldu.galiba dl1000 lerin devir ayar vidası titreşimden stabil durmuyor.Belkide ben şanslıydımda problemi bu şekilde hallettim siz yinede sitedeki uzman arkadaşların önerilerine kulak verin.


devrini yükseltmem bişi ifade etmiyo, çok fazla gel git var devirde,devir saati hiç durmuyo yukarı aşağı, arada küt diye düşüp stop ediyo,thundkiller dan da ses yok :(


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Eyl 2012, 18:10 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
emrah selam.

öncelikle motorun orjinal bujileri NGK CR8EK. İridium da kullanabilirsin ama gerek yok, şart değil. Daha pahalı, ömrü daha uzun ama daha pahalıdır. Motorun bujileri bozuyor ise boş yere gider paran. Bujilerini mutlak yenile. Hava filtreni mutlak yenile. Bunlar iyi durumda olmazsa TBS ve TPS de sağlıklı olmaz.

TPS ayarı genellikle bozulmaz eğer sensör değiştirmezsen ama TPS sensörü bozulabiliyor. TPS nin açılımı Throttle position sensör, yani gaz kelebeğinin yüzdesel olarak ne kadar açık olduğunu ölçüyor. Eğer sensör bozuk ise motor sağlıklı çalışmaz, özellikle ani gaz kapamalarda stop edebilir, uzun süre sürüş yaptıktan sonra seninde tarif ettiğin gibi gazdan çekince stop eder. TPS ayarı için motoru service moduna almak gerekiyor.bu aşamadan sonra motorun ekranında herhangi bir arıza kodu verip vermediğini ve TPS sensörünün ayarlı olup olmadığını görebilirsin. Daha fazlası için bu işi bilen birisine ya da service manueline ihtiyacın var.

TBS dediğimiz ise Throttle Body Sencronization yani senkron ayarı oluyor. Bu da her 2 silindirin eşit miktarda dolgu yapmasını ayarlamak için yapılıyor. Bunu da yapmak için bu işi bilen birisi ile yapmanı öneririm daha önce yapmadığın ve motor şu anda düzensiz çalıştığı için tek başına tutturman zor. diğer etkenlerde yanıltabilir seni.

Özetle, işi bilen birisine, yeni bujiler ve hava filtresi ile gidip ben TPS ve senkron ayarı yaptıracağım demen lazım. Bu gittiğin buji kablolarını da kontrol eder. Bu işlemlerden sonra sıkıntı kalmayacaktır.

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Eyl 2012, 23:23 
thunderkiller yazdı:
emrah selam.

öncelikle motorun orjinal bujileri NGK CR8EK. İridium da kullanabilirsin ama gerek yok, şart değil. Daha pahalı, ömrü daha uzun ama daha pahalıdır. Motorun bujileri bozuyor ise boş yere gider paran. Bujilerini mutlak yenile. Hava filtreni mutlak yenile. Bunlar iyi durumda olmazsa TBS ve TPS de sağlıklı olmaz.

TPS ayarı genellikle bozulmaz eğer sensör değiştirmezsen ama TPS sensörü bozulabiliyor. TPS nin açılımı Throttle position sensör, yani gaz kelebeğinin yüzdesel olarak ne kadar açık olduğunu ölçüyor. Eğer sensör bozuk ise motor sağlıklı çalışmaz, özellikle ani gaz kapamalarda stop edebilir, uzun süre sürüş yaptıktan sonra seninde tarif ettiğin gibi gazdan çekince stop eder. TPS ayarı için motoru service moduna almak gerekiyor.bu aşamadan sonra motorun ekranında herhangi bir arıza kodu verip vermediğini ve TPS sensörünün ayarlı olup olmadığını görebilirsin. Daha fazlası için bu işi bilen birisine ya da service manueline ihtiyacın var.

TBS dediğimiz ise Throttle Body Sencronization yani senkron ayarı oluyor. Bu da her 2 silindirin eşit miktarda dolgu yapmasını ayarlamak için yapılıyor. Bunu da yapmak için bu işi bilen birisi ile yapmanı öneririm daha önce yapmadığın ve motor şu anda düzensiz çalıştığı için tek başına tutturman zor. diğer etkenlerde yanıltabilir seni.

Özetle, işi bilen birisine, yeni bujiler ve hava filtresi ile gidip ben TPS ve senkron ayarı yaptıracağım demen lazım. Bu gittiğin buji kablolarını da kontrol eder. Bu işlemlerden sonra sıkıntı kalmayacaktır.


teşekkür ederim dedklerini aynen uygulicam ...


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Eyl 2012, 22:55 
motorum düzeldi , nasıl derseniz tamamen benzinden kaynaklanan bi sorunmuş,ilk kez farklı bi yerden benzin aldım,kadoil diye,zorunlu olarak,shellden şamıcamı bi kez daha anladım,dün gümüşhane ye doğru bi uzandık dönüşte zigana eski yol falan,farklı yerden benzin aldım,dikkatimi çekti motorda patlama sallanma yoktu,kesti anlicanız rakım ona iyi geldi galiba,sensörler çalışıyo ki,yüksek rakımdaki rölanti devri ile,trabzondaki devir aynı değildi,yukarda yüksek çalışıyodu ,aşağıda düşük neyse sorunum düzeldi memnunum,y,nede ilginiz için teşekkür ederim,


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: sorun çözüldü
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2016, 11:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Kas 2013, 02:08
Mesajlar: 243
Motosikleti: DL650 / K6
Kan Grubu: ARH+
isminiz: Ömer Demir
Merhaba, bende 2-3-4bin devirlerde motor düzensiz çalışıyor, gaz sabit iken devir inip çıkıyor. (rolanti sabit olmasına rağmen) + otomatik jiglede motor soğuk iken vs devreye girmiyor, bunlar TP veya STP Sensörlerinin arızası veya ayarsızlığından kaynaklı mıdır? (uyarı ekranında herhangi bir arıza bildirimi de olmadı)

_________________

DL 650 '13 / K6
XL 200 '13 / K5
KLE 500 '11 / K4
GT 250 '09 / K7
CG 125 '08 / K5


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: sorun çözüldü
MesajGönderilme zamanı: 08 Şub 2016, 12:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Eyl 2007, 09:03
Mesajlar: 7051
Konum: İSTANBUL
Motosikleti: Yamaha XCITY 250
Kan Grubu: B +
isminiz: Bulent BAL
hardrock yazdı:
Merhaba, bende 2-3-4bin devirlerde motor düzensiz çalışıyor, gaz sabit iken devir inip çıkıyor. (rolanti sabit olmasına rağmen) + otomatik jiglede motor soğuk iken vs devreye girmiyor, bunlar TP veya STP Sensörlerinin arızası veya ayarsızlığından kaynaklı mıdır? (uyarı ekranında herhangi bir arıza bildirimi de olmadı)

Eski motorumda bende de otomatik jigle calismiyor du soguk havalarda gaz verip calistirmam gerekiyordu.

Hasanpasada ergun usta "ergün oturak" 1 gün biraktim bilgisayara takip sensorlerin ayarlarini yapti 3 sene önce 100-150 tl gibi bisey vermiştim parca kullanmadan halletmisti tavsiye ederim.

Imza : eski probilci :)

_________________
İMZAMA MUTLAKA BAKIN :)

https://www.youtube.com/watch?v=MRT6DmXq3BE


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye