V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 28 Nis 2024, 07:44

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 23 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 06 Oca 2012, 23:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010, 03:46
Mesajlar: 1039
Motosikleti: DL650 K13
ugur yazdı:
konuyu ve bildiğimi toparlıyayım yanlış biliyorsam uyarın,doğrusunu bilenden öğrenmek isterim hazır konu açıkken.
bildiğim:
-mevcut 4t motor yağları birbirlerine göre farklılık göstersede ortak noktaları kaydırıcı özellikleri araba yağlarına göre daha azdır. dolayısıyle ıslak debriyaj balataları daha iyi tutunur ve kavrama yapar,debriyaj ömrü uzar.ama motor ve sanzıman ömrü kısalır.
bu yüzdende ben daha iyi kaydırma viskotizesi özelliğine sahip olan araba yağı,dikkat ederseniz tam değil yarı sentetik 10/40 kullanıyorum mobil marka .ve benim motorum max 8 bin devir göstergeli.ıslak tip balata.f 650 gs debriyaj çabuk bitebilir ama motor şanzıman benim için önemlidir demek istiyorum.
yanlıs biliyorsam bilen biri beni doğruya götürebilirse sevinirim.



biraderim bence yanlis biliyorsun :)
motosikletler arabalara gore cok daha yuksek sıkıştırma oranlarina sahip..
ayrica hangi standart araba 8000-10000 devir cevirir ben duymadim bu yuzden
Başar inda belirttigi gibi kuru debriyaj bile olsa motosiklet yagi kullanmak
en sagliklisidir..


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Oca 2012, 00:36 
2005 senesinde aldığım kawasaki er 5 motoruma 10-40 castrol gtx magnatech yağ ile sefer değiştirmek suretiyle 12000 km bindim (tamamen cehaletten kendim değiştirmiştim ). en ufak bir sorun veya sıkıntı çıkartmamıştı .


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Oca 2012, 11:46 
ugur yazdı:
konuyu ve bildiğimi toparlıyayım yanlış biliyorsam uyarın,doğrusunu bilenden öğrenmek isterim hazır konu açıkken.
bildiğim:
-mevcut 4t motor yağları birbirlerine göre farklılık göstersede ortak noktaları kaydırıcı özellikleri araba yağlarına göre daha azdır. dolayısıyle ıslak debriyaj balataları daha iyi tutunur ve kavrama yapar,debriyaj ömrü uzar.ama motor ve sanzıman ömrü kısalır.
bu yüzdende ben daha iyi kaydırma viskotizesi özelliğine sahip olan araba yağı,dikkat ederseniz tam değil yarı sentetik 10/40 kullanıyorum mobil marka .ve benim motorum max 8 bin devir göstergeli.ıslak tip balata.f 650 gs debriyaj çabuk bitebilir ama motor şanzıman benim için önemlidir demek istiyorum.
yanlıs biliyorsam bilen biri beni doğruya götürebilirse sevinirim.


F650 için şudur, araba yağı öyledir böyledir diyecek kadar konunun uzmanı değilim. Düz mantıkla, daha iyi performans verecek yağı fabrika da önerirdi diye düşünüyorum. Kendi tecrübem; motor ile sanziman farklı yağlar kullanan motorda bile işler zorlaşinca araba yağının pes ettigi yönünde. Bu durumda ıslak sanziman yani motor, vitesler ve debriyajin aynı yağda olduğu (f650/dl vb) bir motorda yağın sanziman dişlileri tarafından perişan edileceği ve zaten beklenenin altında performans verip, zor durumlarda iyice su koy vereceği...


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Oca 2012, 12:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010, 03:46
Mesajlar: 1039
Motosikleti: DL650 K13
otomobiller icin uretilen yaglarin icinde bol miktarda kimyasal deterjan oldugunu okumustum..
trafikte cok dur kalk yaptiklari icin olusan asiri karbon birikintisini temizlemek (hatta karbon salinimini kontrol icin start-stop sistemleri gelistiriliyor son yillarda) ve daha uzun km ler yagin gorev yapmasi amaclanmis sanirim.. 15bin ila 25bin civarinda yag degisimini oneren firmalar var neticede..

biz trafikte dur kalka takilmiyoruz lakin yuksek devirlerin ve islak debriyajin gerektirdigi farklilik motosiklet yaglarinda vardir muhakkak..


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Nis 2013, 16:28 
Bu tartışmada sonuç ne oldu şimdi?


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Nis 2013, 17:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Nis 2008, 10:28
Mesajlar: 2050
Konum: Ataşehir/İst.
Motosikleti: FJR 1300 - KLX250
Kan Grubu: A RH +
isminiz: Serhat HASOGLU
Motora motor - arabaya araba yağı . Nedeni kısaca daha zor şartlara maruz kalan ( yüksek devir ve ısınma ) ve farklı organlarda da aynı anda kullanım ( motor + şanzuman yada şanzıman :mrgreen ) sebebiyle... En sağlıklısı kısaca pilavlık pirinçle pilav dolmalık pirinçle dolma yapılması hususssssssundaaaaaaaaa mahkememiz karar kılmıştır.

Ancak daha önce Örsan ın dediği bir hususu da göz önüne alaraktan kafayı karıştırayım gene de . Yurtdışı forum sitelerinde VSTROM da araba yağı kullanıp forumlarında yazan da çoktur demiştir.

_________________
Serhat HASOGLU

--------------------------------------
Yavaş yavaş ölürler
Seyahat etmeyenler,
Yavaş yavaş ölürler okumayanlar,
müzik dinlemeyenler,
vicdanlarında hoş görmeyi barındırmayanlar.

PABLO NERUDA


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 30 Nis 2013, 17:33 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010, 03:46
Mesajlar: 1039
Motosikleti: DL650 K13
motorsiklette otomobil icin uretilmis yag kullanmanin tek faydasi cebimizden daha az para cikmasidir...

lakin yağ ve lastik hususunda ucuza kacmamak daha hayirlidir...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Şub 2014, 21:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Ara 2013, 23:59
Mesajlar: 67
Motosikleti: V-Strom 650 DL 650
Kan Grubu: BRH+
isminiz: Yücel Türkus
Geçen ay yakıt alırken castrol magnetic http://www.otomobilyedekparcalari.com/C ... R-531.html

linkteki yağdan aldım ve filtreyle beraber değiştirdim .. Ucuza halletim diye sevinirken, motorla trafikte kalıp motor ısındığında acaip şekilde vuruntu hissetmeye başladım bi kaç gün böyle devam etti dayanamadım ustama götürdüm , motoru dinledi ve il sorusu ; Ne yağ koydun buna ? Utana sıkıla dedik artık 10/40 castrol magnetich :)
Dedi hemen yağ alalım değiştirelim.. Gittim yine castrol ama 2 yıldır kullandığım castrol power 1 4t 10w-40 alıp yağı değiştirince sorun çözüldü :)

Vuruntuya sebep de araba yağının bizim motor trafikte zorlanıp fazlaca ısınınca iyice incelmesinden mütevellit özelliğini kaybetmesi..
Çıkan yağ ise enteresan bir şekilde kızıla yakın bir renkte çıktı... Buda benim tecrübem oldu :) Siz olun motora araba yağı koymayın :)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 23 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye