V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 30 Nis 2024, 08:32

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2011, 20:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2011, 20:15
Mesajlar: 1216
Konum: İzmir-bornova
Motosikleti: R 1200 GS
Kan Grubu: o RH +
isminiz: Erol Koçan
Vites boşta debriyaj çekili iken marşa basılırsa motosiklet daha kolay çalışacaktır, çalıştıktan 5 saniye sonra debriyaj bırakılır. Otolarda da aynı şekilde faydalı olur. Faydalı olup olmadığı konusunda tereddütü olan var ise, motoru çalıştırmadan önce şöyle bir test yapabilir önce vites boşta motoru itmekte zorlanırsınız, vites boşta ve debriyaj çekili olursa çok daha kolay itersiniz. Vites boşta ve debriyaj çekili çalıştırırsanız Boş yere akünüzü de zorlamamış olursunuz

_________________
Hayattan zevk almanın yollarını ara...

)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2011, 21:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010, 03:46
Mesajlar: 1039
Motosikleti: DL650 K13
vites bosta iken daha rahat calisacagi dogrudur lakin motor calistiktan sonra 1. vitese takarken taak diye bir ses geliyor disliden ve fena zararlidir bence disli icin bu sebeple debriyaj cekili 1. viteste ve on fren sıkılı mars yapmak daha saglikli gibi bence..

thunder tavsiye etmisti sanirim debriyaji birkac kez cekip birakip mars yapmak gerekir viteste mars yaparken..


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2011, 00:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2011, 20:15
Mesajlar: 1216
Konum: İzmir-bornova
Motosikleti: R 1200 GS
Kan Grubu: o RH +
isminiz: Erol Koçan
Araç viteste iken debriyaj çekili veya basılı marşa basılmamalıdır, Her zaman boşta çalıştırılmalıdır, ehliyet alırken bile bu kuralı uygulatırlar

_________________
Hayattan zevk almanın yollarını ara...

)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2011, 01:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Kas 2010, 19:34
Mesajlar: 1221
Konum: Ataşehir
Motosikleti: KTM 990Adv
Kan Grubu: A+
isminiz: méя†™ kızgın
Hangisini yapacaz simdi :) Ben bosta debriyajsiz çalıştırmaya devam edeyim eniyisi.
Çalışmakta zorlanacak olursa bosta ve deriyaj cekili denerim bide :) Teşekkürler bilgi icin ..

_________________
Golge etme baska ihsan istemem senden
méя†™ kızgın / A Rh (+)

Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2011, 02:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010, 03:46
Mesajlar: 1039
Motosikleti: DL650 K13
madex yazdı:
Hangisini yapacaz simdi :) Ben bosta debriyajsiz çalıştırmaya devam edeyim eniyisi.
Çalışmakta zorlanacak olursa bosta ve deriyaj cekili denerim bide :) Teşekkürler bilgi icin ..



adaş haftanin tek gunleri bosta cift gunleri viteste calistir..

ikimizinde gonlu olsun erol arkadasimla :)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2011, 02:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Eki 2010, 20:07
Mesajlar: 807
Konum: Ankara
Motosikleti: F 650 GS
Kan Grubu: 0 Rh-
isminiz: Murat Demirkol
madex yazdı:
Hangisini yapacaz simdi :) Ben bosta debriyajsiz çalıştırmaya devam edeyim eniyisi.
Çalışmakta zorlanacak olursa bosta ve deriyaj cekili denerim bide :) Teşekkürler bilgi icin ..


Bildigim kadariyla bosta calistirmak basit bir güvenlik önlemi. Olur da debriyaj is görmezse duvara toslamayalim diye. :)

Debriyaja basili calistirmak ise krank milini oldukca agir bir parca olan sanziman giris milinden ayirarak mars motoruna daha az yük binmesini saglamaya yarar.

Motorda pek dikkat etmesem de arabada aliskanlik oldu, her zaman vites bosta debriyaj basili calistiririm.

_________________
Murat Demirkol
F650GS (Ayıp bir şey, hem de V-Strom'cuların arasında...)
Ankara/Türkkonut


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2011, 02:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Oca 2010, 02:25
Mesajlar: 963
Konum: sakarya
Motosikleti: vestrom k7
Kan Grubu: B (+)
isminiz: MAMBO İlhan
Aman emniyeti elden bırakmayalım
:süper

_________________
YAMAHA SUPER TENERE (K11)
Mambo İlhan
54-ZN-534
SAKARYA


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2011, 11:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
öncelikle vstrom debriyajı çekmeden zaten marş basmaz.

Soğukta motoru çalıştırmanın en kolay ve güvenli yolu mutlaka iyi durumda bir akü ve bakımlı motordan geçiyor. otomatik jikle ayarları düzgün, bujileri iyi durumda, enjektörleri tıkalı olmayan bir vstrom her halikarda ilk marşta çalışır. Çalışmıyorsa bir sıkıntısı vardır mutlaka.

emniyet açısından da motorun kolay çalışması açısından da doğrusu vites boşta ve debriyaja basılı çalıştırmak.
yağ soğuk olduğu için ve ıslak debriyaja sahip olduğumuz için yağ yeterince viskoz olmadığından bir miktar debriyajdan aktarma yapmak ister. bu durumda ilave bir miktar yük gelir. bunu bertaraf etmemizi sağlar vitesi boşa almak. Erolun bahsettiği durum bu.

Motoru 1. vitese alırken gelen tak sesi rahatsız etmesin, bir zararı yok. Şanzıman bundan çok daha fazla yüklere maruz kalıyor ve çalışması böyle. Bu motorların şanzımanları en sağlam yerleri. Zaten motoru bir miktar ısıtmadan yürütmeyenler mecburen bunu yapacak. Bu tak sesi çok abartılı çıkıyor ise debriyaj ayarı ile ilgili olabilir yeterince ayırmıyordur. Buradaki sıkıntı motoru boşta çalıştırdıktan sonra vitese takarken motorun ileri atılma isteği. Bunun için mutlaka frende iken vitese almalıyız.

madex yazdı:
Hangisini yapacaz simdi :) Ben bosta debriyajsiz çalıştırmaya devam edeyim eniyisi.
Çalışmakta zorlanacak olursa bosta ve deriyaj cekili denerim bide :) Teşekkürler bilgi icin ..

Boşta debriyazsız çalıştırabiliyorsan debriyaj anahtarın kısa devre edilmiş olabilir, kontrol et. normalde hiçbir zaman debriyajı çakmaden marş basmaması gerekir.

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2011, 12:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 07 Mar 2011, 20:15
Mesajlar: 1216
Konum: İzmir-bornova
Motosikleti: R 1200 GS
Kan Grubu: o RH +
isminiz: Erol Koçan
thunderkiller yazdı:
öncelikle vstrom debriyajı çekmeden zaten marş basmaz.

Soğukta motoru çalıştırmanın en kolay ve güvenli yolu mutlaka iyi durumda bir akü ve bakımlı motordan geçiyor. otomatik jikle ayarları düzgün, bujileri iyi durumda, enjektörleri tıkalı olmayan bir vstrom her halikarda ilk marşta çalışır. Çalışmıyorsa bir sıkıntısı vardır mutlaka.

emniyet açısından da motorun kolay çalışması açısından da doğrusu vites boşta ve debriyaja basılı çalıştırmak.
yağ soğuk olduğu için ve ıslak debriyaja sahip olduğumuz için yağ yeterince viskoz olmadığından bir miktar debriyajdan aktarma yapmak ister. bu durumda ilave bir miktar yük gelir. bunu bertaraf etmemizi sağlar vitesi boşa almak. Erolun bahsettiği durum bu.

Motoru 1. vitese alırken gelen tak sesi rahatsız etmesin, bir zararı yok. Şanzıman bundan çok daha fazla yüklere maruz kalıyor ve çalışması böyle. Bu motorların şanzımanları en sağlam yerleri. Zaten motoru bir miktar ısıtmadan yürütmeyenler mecburen bunu yapacak. Bu tak sesi çok abartılı çıkıyor ise debriyaj ayarı ile ilgili olabilir yeterince ayırmıyordur. Buradaki sıkıntı motoru boşta çalıştırdıktan sonra vitese takarken motorun ileri atılma isteği. Bunun için mutlaka frende iken vitese almalıyız.

madex yazdı:
Hangisini yapacaz simdi :) Ben bosta debriyajsiz çalıştırmaya devam edeyim eniyisi.
Çalışmakta zorlanacak olursa bosta ve deriyaj cekili denerim bide :) Teşekkürler bilgi icin ..

Boşta debriyazsız çalıştırabiliyorsan debriyaj anahtarın kısa devre edilmiş olabilir, kontrol et. normalde hiçbir zaman debriyajı çakmaden marş basmaması gerekir.
Evet vstrom'da debriyajı çekmeden çalışmaz, viteside mutlaka boşta olmalı. Ben otomobiller içinde durumun böyle olması gerektiği için debriyaj basılı diye yazmıştım. Aynen otomobilde de vites boşta debriyaj basılı. Bende alışkanlık oldu yaz kış böyle çalıştırıyorum,

_________________
Hayattan zevk almanın yollarını ara...

)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2011, 14:31 
benimde merak ettiğim konu park edince güvenlik açısından motor viteste olsun deniyor fakat çalıştırmadan önce vitesi boşa alırken yağ kartele süzülmüş olduğundan sanırım vites boşa biraz zor geçiyor. bu olayın şanzımana zararı olurmu?


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2011, 14:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Nis 2008, 21:32
Mesajlar: 4802
Konum: istanbul
Motosikleti: dl 650
Kan Grubu: 0 RH +
isminiz: zafer ünden
erdinc0309 yazdı:
benimde merak ettiğim konu park edince güvenlik açısından motor viteste olsun deniyor fakat çalıştırmadan önce vitesi boşa alırken yağ kartele süzülmüş olduğundan sanırım vites boşa biraz zor geçiyor. bu olayın şanzımana zararı olurmu?


Hiç bir zararı olmaz...

_________________
VagaBond
Tel:0544 256 40 32
Güvenli ve İleri sürüş Motosiklet Eğitmeni
https://www.facebook.com/DefansifSurus


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2011, 14:50 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Kas 2010, 19:34
Mesajlar: 1221
Konum: Ataşehir
Motosikleti: KTM 990Adv
Kan Grubu: A+
isminiz: méя†™ kızgın
Nikkfurie yazdı:
madex yazdı:
Hangisini yapacaz simdi :) Ben bosta debriyajsiz çalıştırmaya devam edeyim eniyisi.
Çalışmakta zorlanacak olursa bosta ve deriyaj cekili denerim bide :) Teşekkürler bilgi icin ..



adaş haftanin tek gunleri bosta cift gunleri viteste calistir..

ikimizinde gonlu olsun erol arkadasimla :)

Anlaştık adaş :süper

-
Mantıklı ve güzel açıklamalar için herkese teşekkürler, galiba en mantıklısı boşta ve debriyaj çekili çalıştırmak olacak ;-)

-
Manuel araba kullandığım zamanlarda hep boşa alır ve de mutlaka debriyaja basar çalıştırırdım, hatırlamış oldum :D
Bunun sebebi de vitese girmemiş ise öndeki arabaya ya da duvara toslamamak içindi.
Sanırım motorun boşta iken yanan yeşil ikaz ışığına güvendiğimden debriyaj çekmeye ihtiyaç duymuyorum.
Araba mantığı ve de diğer teknik sebeblerden dolayı bundan böyle boş>debriyaj>marş>go.. :süper

_________________
Golge etme baska ihsan istemem senden
méя†™ kızgın / A Rh (+)

Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2011, 14:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Eki 2010, 10:04
Mesajlar: 225
Konum: Ankara
Motosikleti: 1200GS
Kan Grubu: A Rh+
isminiz: M.Yasin Ülkebay
thunderkiller yazdı:
öncelikle vstrom debriyajı çekmeden zaten marş basmaz.


Ben de bi ikinci el araba bakarken debriyaja basılıyken çalışmadığını görmüştüm, debriyaja basmayınca çalışıyor, tabi boş viteste olması lazım. Nasıl neden böyle bir modifikasyon yapmışlar anlamadım, arıza heralde ama sebebini merak etmiyor değilim. Bu arada araba hala sahibinden'de satılık olarak duruyor :P

_________________
Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2011, 15:53 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 13 May 2009, 08:48
Mesajlar: 1046
Konum: Acıbadem & Şile
Motosikleti: DL 650, KTM250EXCF
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Nadir Zafertepe
Soğukta zor çalışıyorsa motorun altında ateş yakın, motoru ısıtın. Kamyoncu taktiği :twisted:


Uyarı da yapayım da, sonra yaparsınız falan, sorumlu kalmayayım. Şaka yaptım :mrgreen
Sakın haaa...

_________________
Nadir Zafertepe


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 28 Ara 2011, 17:52 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010, 03:46
Mesajlar: 1039
Motosikleti: DL650 K13
nadir yazdı:
Soğukta zor çalışıyorsa motorun altında ateş yakın, motoru ısıtın. Kamyoncu taktiği :twisted:


Uyarı da yapayım da, sonra yaparsınız falan, sorumlu kalmayayım. Şaka yaptım :mrgreen
Sakın haaa...

:mrgreen oldu olacak kamyoncular gibi egzostun ucunu depoya cevirelim Nadir :mrgreen


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 22 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye