V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 28 Nis 2024, 06:57

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 35 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2011, 10:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2011, 10:24
Mesajlar: 505
Motosikleti: Süper Tenere 1200 ZE
Kan Grubu: A Rh(+)
isminiz: M. Müjdat ÜZEL
Arkadaşlar;
Ön lastik basıncımızın 33 psi, arka lasitik basıncımız 36 psi, yük ve yolcu varsa 41-42 psi olacağı bilinmektedir.Bu bilgilere göre aşağıdaki soruları yanıtlayınız.İstediğiniz sorudan başlayabilirsiniz.Başarılar dilerim.

1.İlk V-stromcu kardeşimiz yeni lastik alıyor.Tekerlekler motordan sökülüyor.Yeni lastikler takılıyor.Lastikçi tekerlekleri motora takmadan ön lastiğe 33 arka lastiğe 36 psi hava basıyor.Bu basınç A olsun.Hangi lastik olduğu farketmez.Kolaylık olması bakımından arka lastik olduğunu varsayalım.
2.İkinci v-stromcu kardeşimiz buraları okuyor.Gidip lastik havalarını kontrol ediyor.Aynı lastikçide aynı cihazla bu sefer lastikler motorun üzerinde takılı iken öne 33 arkaya 36 basıyor.Ama motordan inmiş durumda.Yani lastiklerin üstünde sadece motorun ağırlığı var.Bu basınç B olsun.(arka lastik)
3.Üçüncü v-stromcu kardeşimiz biraz tembel,lastiklerin havasını kontrol ediyor ama motordan da inmiyor.Bir arkadaşından yardım istiyor.Kendisi de motorun üstündeyken aynı yerde öne 33 arkaya 36 psi hava basıyor.Bu basınç ta C olsun.Arka lastik...

Motorlar, motorcu, lastikler falan hep özdeş olsun.Tıpatıp aynılar...

Soru 1 : A, B, ve C basınçları arasındaki büyüklük ilişkisi nasıldır?

a)A=B=C
b)C>B>A
c)..
d)..
Soru 2 : Hangi V-stromcu kardeşimiz lastik basıncını en doğru şekilde ayarlamıştır.
a)Tabiki de A:Lastik fabrikasında da dışarda yapılıp sonradan takılıyor.Motorun üstünde lastik takıldığı nerde görülmüş?
b)Tabiki de B:Lastik basıncı dedim mi motorun kendi ağırlığı önemlidir.Çünkü üzerine 50 kiloluk adam da biner ,100 kiloluk adamda biner.
c)Tabiki de C:Motorun lastik basıncı kendi sürücüsü üzerinde iken yapılır ki doğru basınç ayarlanabilsin.

Kolay gelsin.
(Not sınav gibi yazdım ama cevapları ben de bilmiyorum )

_________________
https://www.istockphoto.com/gb/portfoli ... &sort=best


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2011, 10:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 11 Kas 2008, 14:02
Mesajlar: 1578
Konum: Varşova - Polonya
Motosikleti: K51 GS1200 ADV
Kan Grubu: AB Rh(-)
isminiz: Piotr Yunus Koçak
Ben bu soruya mantıksal bir yaklaşım sergiliycem.
Normalde motorun lastik basıncını kontrol edip, hava basmak için motordan inmek gerektiğine göre (aramızda motorun üstündeyken bunu yapabilen var mı?? :mrgreen ) ön 33 arka 36 basıncı, motorun üstünde kimse oturmuyorken basılan hava ve 1 kişi kullanılacaksa uygun ve doğru basınçtır.

_________________
- ATAM İZİNDEYİZ


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2011, 10:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010, 03:46
Mesajlar: 1039
Motosikleti: DL650 K13
lastiklerinizi sabah yola cikmadan once yani lastik isinmadan once ayarlamak en dogru sonucu verir..
10 km lik bir surusten sonra benzincide veya lastikcide yapilan olcum hatali olabilir..
veya katalog verisi rakkamlar soguk lastik icin gecerli de yazabilirim..


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2011, 10:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Eyl 2007, 09:03
Mesajlar: 7051
Konum: İSTANBUL
Motosikleti: Yamaha XCITY 250
Kan Grubu: B +
isminiz: Bulent BAL
Abicim allahtan öğretmen değilsin bu sorular ile sınıfta geçen olmaz :mrgreen

_________________
İMZAMA MUTLAKA BAKIN :)

https://www.youtube.com/watch?v=MRT6DmXq3BE


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2011, 10:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
bulmaca gibi soruna bulmaca gibi cevap vereyim, sen de cevabı bulmuş olacaksın eminim.

neden motordaki yükümüz artınca ya da artçı ile bineseksek arka lastik havasını arttırıyoruz :gözkırpma.
daha fazla yük ile ezilen lastiğin taban yüzeyi düzleşecektir, bunu önlemek için basıncı arttırarak daha fazla yükü karşılamasını sağlıyoruz. sanırım yük ve basınç ilişkisi canlanmıştır.

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2011, 10:29 
Ön için 33 ok de arka için 41 bizim yolları kaldırmaz bence.
O yüzden öne 33 arkaya 38 vururum daima.
Dolayısı ile mazeretim var, sınava giremiyorum hocam :D


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2011, 10:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Oca 2010, 14:26
Mesajlar: 881
Konum: Ankara
Motosikleti: Yok
Kan Grubu: 0 (+)
isminiz: Gökhan Demirhan
Doğru lastik basıncı motor yan ayakta ve üzerinde kimse yokken, lastikler soğukken ölçülür.

Yeni taktığım Conti TA lastiklerle ilgili biraz araştırma yapınca 33-36'dan biraz daha yüksek bir basınç önerildiğini öğrendim. Ben tek başımayken 34-37, iki kişiyken 34-41, iki kişi ve yüklüyken 34-42 basıyorum.

Daha alçak basınç: +Konfor, -Güvenlik.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2011, 10:47 
Bizde ekran var bişi yapman gerekiyosa gösteriyo... :twisted:

2014 lerde Rindfleischetikettierungsueberwachungsaufgabenuebertragungsgesetz sistemi ile gidip kendi bascakmış havayı. Olmadı kompressor koyarlar giderken ayarlar.

R1300GS Kompressor SLX.Ak.ie


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2011, 10:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Tem 2009, 22:01
Mesajlar: 624
Konum: Kadıköy
Motosikleti: GS1200
isminiz: Engin Kuşan
Ön Teker için;
Soru 1 : c-) A < B=C
Soru 2 : b-) Motor yan sephada, lastik soğuk iken.

Arka Teker için;
Soru 1 : c-) A < B<C
Soru 2 : b-) Motor yan sephada, lastik soğuk iken mi acaba.. :soru :artiz

_________________
Kraftfahrzeuge Trunkenpolz Mattighofen 990 Adv 2008
Bayerische Motoren Werke - Gelände/Straße 2010


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2011, 11:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2011, 10:24
Mesajlar: 505
Motosikleti: Süper Tenere 1200 ZE
Kan Grubu: A Rh(+)
isminiz: M. Müjdat ÜZEL
engin yazdı:
Arka Teker için;
Soru 1 : c-) A < B<C

Arkadaşlar;
Boş lastiğe 41 psi basmak ile yüklü lastiğe 41 psi basmak çok farklıdır.
Yüklü lastiğin hacmi küçültüldüğü için içindeki basınç artmıştır.41 psi basınca kolayca ulaşırsınız.
Boş lastik ise yüksüz olduğu için 41 psi basınca ulaşmak için çok daha fazla hava basmak gerekir.Birde bu sıkışınca yani motora takılınca basınç daha da artar.
Bu durumda A < B<C hiçbir zaman olmaz. A hep en büyük olmaz mı?Boşta iken 41 psi,yükte iken(Hacmi küçülünce) daha artar.

Dolayısı ile başta arabalarımıza yapılan lastik basınçlarının dışarıda ayarlanması çok hatalı bir şey bence...

_________________
https://www.istockphoto.com/gb/portfoli ... &sort=best


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2011, 11:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2010, 03:46
Mesajlar: 1039
Motosikleti: DL650 K13
BasarGUVEN yazdı:
Bizde ekran var bişi yapman gerekiyosa gösteriyo... :twisted:

2014 lerde Rindfleischetikettierungsueberwachungsaufgabenuebertragungsgesetz sistemi ile gidip kendi bascakmış havayı. Olmadı kompressor koyarlar giderken ayarlar.

R1300GS Kompressor SLX.Ak.ie


TR de hava basmanin farkli yontemlerini kesfedince geriye donmeyebilir makina kendi basina :mrgreen

aslinda Hummer lardaki gibi lastige montajli kompressor motosikletlere uygulanamaz mi?..
yada gereksiz bisey mi olur faydasiz bir fikirmidir?..


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2011, 11:32 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 29 Mar 2008, 21:00
Mesajlar: 22
Motosikleti: Vstrom DL1000
Kan Grubu: 0 Rh+
isminiz: SERDAR YOLBULANLAR
Yardbird yazdı:
engin yazdı:
Arka Teker için;
Soru 1 : c-) A < B<C

Arkadaşlar;
Boş lastiğe 41 psi basmak ile yüklü lastiğe 41 psi basmak çok farklıdır.
Yüklü lastiğin hacmi küçültüldüğü için içindeki basınç artmıştır.41 psi basınca kolayca ulaşırsınız.
Boş lastik ise yüksüz olduğu için 41 psi basınca ulaşmak için çok daha fazla hava basmak gerekir.Birde bu sıkışınca yani motora takılınca basınç daha da artar.
Bu durumda A < B<C hiçbir zaman olmaz. A hep en büyük olmaz mı?Boşta iken 41 psi,yükte iken(Hacmi küçülünce) daha artar.

Dolayısı ile başta arabalarımıza yapılan lastik basınçlarının dışarıda ayarlanması çok hatalı bir şey bence...



Lastiğe basılan hava miktarı ve lastik iç hacim sabitse , lastik iç basıncıda eşittir.
Basıncı arttırmak sadece yükün verdiği deformasyonu düzeltmek için yapılır.
Yani Yüklü yada boşta olmak lastiğe vurulacak hava basıncını etkilemez.
Çünkü lastikler izin verilen yük miktarları altında iç hacmini korurlar .

_________________
34 UUD 07
Siyah-Gri DL1000
''Think Positive''


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2011, 11:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Şub 2011, 10:24
Mesajlar: 505
Motosikleti: Süper Tenere 1200 ZE
Kan Grubu: A Rh(+)
isminiz: M. Müjdat ÜZEL
Kendim ettim, kendim buldum.
Benden pes. ;-)
O halde yan ayakta üzerinde kimse yokken soğuk lastiğe göre basıncı ayarla dedik ve noktayı koyduk..
Teşekkürler.

_________________
https://www.istockphoto.com/gb/portfoli ... &sort=best


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2011, 12:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Eyl 2010, 18:56
Mesajlar: 28
Motosikleti: DL650
Kan Grubu: o rh
isminiz: halil VST
SQUARE yazdı:


Lastiğe basılan hava miktarı ve lastik iç hacim sabitse , lastik iç basıncıda eşittir.
Basıncı arttırmak sadece yükün verdiği deformasyonu düzeltmek için yapılır.
Yani Yüklü yada boşta olmak lastiğe vurulacak hava basıncını etkilemez.
Çünkü lastikler izin verilen yük miktarları altında iç hacmini korurlar .


+1


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 26 Eki 2011, 14:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Şub 2011, 01:17
Mesajlar: 274
Konum: bursa
Motosikleti: cbf1000fa
Kan Grubu: AB rh +
isminiz: Tarık Işıktaş
SQUARE yazdı:
Lastiğe basılan hava miktarı ve lastik iç hacim sabitse , lastik iç basıncıda eşittir.
Basıncı arttırmak sadece yükün verdiği deformasyonu düzeltmek için yapılır.
Yani Yüklü yada boşta olmak lastiğe vurulacak hava basıncını etkilemez.
Çünkü lastikler izin verilen yük miktarları altında iç hacmini korurlar .


aynen katılırım
ilave soğuk lastiğe doğru ölçü hava ayarı yaparım.

+ Kenan dediğini uyguluyorum bende ön 33 arka 38 psi

sebep artcım ,eşim olduğundan ne zaman tek ne zaman artcılı olacağım belli olmuyor ve her seferinde lastiği indir şişir pratik değil tek ayar yeterli :)

lastiğin durumunu sürücü hissetmeli ,
örneğin çok şişikse konforsuzluğu cok inikse arka tekerin sürekli kayma eğilimi göstermesini

_________________
Tarık Işıktaş
CBF1000FA


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 35 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2, 3  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye