V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 19 Nis 2024, 11:10

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 52 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki
Yazar Mesaj
 Mesaj Başlığı: Re: Amortisör Sesi
MesajGönderilme zamanı: 04 Haz 2009, 11:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 19 Ağu 2008, 02:14
Mesajlar: 834
Konum: İZMİR/Karşıyaka
Motosikleti: 99 Africa Twin
Kan Grubu: ARH (+)
isminiz: WoDu...
thunderkiller yazdı:
madde madde ancak bu kadar yazabildim, umarım yardımcı olur.


Yardımcı Olmak Ne Kelime Abi Direk Sanki Değiştirdim Yaptım Bitti Gibi Oldu Okurken Eline Sağlık Çok Sağoll.. :alkıs

_________________
_____________
DL 1000' 02 - R 1150 ADV' 03 - Varadero' 10 - Ducati Mltstrd'S - Africa Twin' 99 - Varadero' 12
Karşıyaka/İZMİR
Kudretsiz beyinler, zayıf gözler gerçeği kolaylıkla göremezler. O gibiler, büyük Türk Milleti'nin yüksek seviyesine nazaran geri adamlardır. Fakat zaman bütün gerçekleri, en geri olanlara dahi anlatacaktır.
Mustafa Kemal ATATÜRK (1925)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Amortisör Sesi
MesajGönderilme zamanı: 05 Mar 2010, 00:38 
dl650 motorumu alalıı bıırhafta oluyo kendıımıı yedıım bııtıırdıım bu ses yuzunde nsl olucak bu ses olayıı bıı anlamadıım


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Amortisör Sesi
MesajGönderilme zamanı: 09 Mar 2010, 16:47 
Çevrimdışı
Site Admin
Site Admin
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 21 Ağu 2007, 21:46
Mesajlar: 3032
Konum: İstanbul
Motosikleti: DL1 :) + XRV750
Kan Grubu: Jagermeister
0 Rh(+)

Atam izindeyiz!
Ne mutlu Türküm diyene...
isminiz: Örsan T.
vukuat yazdı:
dl650 motorumu alalıı bıırhafta oluyo kendıımıı yedıım bııtıırdıım bu ses yuzunde nsl olucak bu ses olayıı bıı anlamadıım


vukuat değmez bi tak sesi için kendini yiyip bitirmeye...
yıpratma kendini bukadar... alt tarafı bi ses... en kötü satarsın motoru başka bi makina alırsın...

_________________
Örsan

Jagermeister - Afrika Aslanı :mrgreen

The Road goes ever on and on...

XRV750X - Africa Twin

Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Amortisör Sesi
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010, 14:29 
zaferyangin yazdı:
Bu ses, hemen sahip olduğum tüm Suzuki lerde var olan bir sestir. Ancak ilk alındıklarında olmayan bu ses, zaman içince yağın eskimesiyle ön plana çıkıyor. DL mi aldığımda 5000 km deydi ve hiç bu sesi yaşamadım. 14000 km ye geldiğimde ses iyice arttı. Geçen gün üst kapakları söktük ve içine 100'er gr 10W yağ ilave ederek sesi kestim. Şimdi sebebi ne olabilir diye düşünürsek;

Dikkat ederseniz ağır motorlarda diğer motorlara nazaran çok daha ince amortisör boruları mevcut. İnce borularda yağ daha çok çalışır ve ısınır. Isınan yağ da zaman içinde evsafını bozar. Evsafı bozulan yağ, artık sönümlemeyi rahat yapamaz. Dolayısıyla ani hamlelerde etkili çalışamaz. Bu tamamıyla benim görüşüm. Burgman 200 kg ağırlığı ve öne yüklenen ağırlık merkezi ile incecik amortisör borularına sahipti. Freewind, hafif bir motordu ancak ben öne de çanta takıyordum ve ciddi bozuk yollarda sert kullanıyordum. DL650 ağır bir motor ve (197 kg) ağırlık merkezi de öne yakın bir motor. Kanımca sebep biraz daha kalın bir kovan ve boru ile daha fazla amortisör yağı sorunu kökten çözer gibime geliyor. Ancak bu bizim yapabileceğimiz bir iş değil çünkü oldukça külfetli bir maliyet. Bizim yapabileceğimiz sadece 15000 km lerde ön maortisör yağını değiştirmekten öteye gidemez.


Dostum ses kesilmiştir ancak amortisörlerde kütük gibi olmuştur bu sayede? bildiğim dakarıyla her bir kovanda max 150gr yağ var??
Suspansiyon yağı dalış ve ribound (geri tepme/toplama) sırasında kovan içerisinde aşağı ve yukarı yer değiştirmesi gerekir ki basınç absorbe oldun...kontrol etmende yarar var bence...çok sert bir maşanın derin kasislerde motosiklet üzerinde kontrol kaybı ve kırılma riski ÇOK fazla.
Kalın yağlar da akış kanallrından yeterince hızlı akmayınca benzer efekt meydana geliyor ve maşa kütük gibi oluyor! kalın yağda da dikkat edilmesi gerek.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Amortisör Sesi
MesajGönderilme zamanı: 21 May 2010, 20:42 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Eyl 2007, 09:03
Mesajlar: 7051
Konum: İSTANBUL
Motosikleti: Yamaha XCITY 250
Kan Grubu: B +
isminiz: Bulent BAL
Ön amortisör/çatal yağını değiştirtim 4 sene ve 55.000 km sonunda yağ çamur gibi olmuş

Motorex marka 10W 1 litre yağı kızıltopraktan 20 tl aldım aynı marka 10w yağ karaköyde 34 tl idi

Her bir amortisorden pompalanarak 450 ml toplam 900 ml yağ boşaltıldı usta her birine 500 ml koyarak 50ml şer daha fazla ilave etti

önden gelen tak sesi psikolojik olduğunu sanmıyorum ses epey azaldı konfordan herhangi bir eksilme olmadı

_________________
İMZAMA MUTLAKA BAKIN :)

https://www.youtube.com/watch?v=MRT6DmXq3BE


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Amortisör Sesi
MesajGönderilme zamanı: 25 May 2010, 00:09 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Eyl 2007, 09:03
Mesajlar: 7051
Konum: İSTANBUL
Motosikleti: Yamaha XCITY 250
Kan Grubu: B +
isminiz: Bulent BAL
Haftasonu 700 km yol yaptım asfalt/arazi klasik rahatsız eden ses yok :)

_________________
İMZAMA MUTLAKA BAKIN :)

https://www.youtube.com/watch?v=MRT6DmXq3BE


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Amortisör Sesi
MesajGönderilme zamanı: 25 May 2010, 01:04 
Özer yazdı:
Dostum ses kesilmiştir ancak amortisörlerde kütük gibi olmuştur bu sayede? bildiğim dakarıyla her bir kovanda max 150gr yağ var??
Suspansiyon yağı dalış ve ribound (geri tepme/toplama) sırasında kovan içerisinde aşağı ve yukarı yer değiştirmesi gerekir ki basınç absorbe oldun...kontrol etmende yarar var bence...çok sert bir maşanın derin kasislerde motosiklet üzerinde kontrol kaybı ve kırılma riski ÇOK fazla.
Kalın yağlar da akış kanallrından yeterince hızlı akmayınca benzer efekt meydana geliyor ve maşa kütük gibi oluyor! kalın yağda da dikkat edilmesi gerek.



50 veya 100 gr fazla yağ amortisörleri biraz sertleştirir ama kütük gibi yapmaz. Ancak kalın yağ olursa da iş değişir. Şimdi şöyle bir durum olabilir, normal şartlarda 450 ml olan yağ miktarını aynı kalınlıkta olan yağ ile 50 - 100 ml kadar artırabilirsiniz. Bu, konfordan fazla taviz vermeden daha iyi bir yol performansına sebep olacaktır. (gr - ml aşağı yukarı aynı gibi düşünürsek) aynı durumu yayı sertleştirerek de yapabilirsiniz.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Amortisör Sesi
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2010, 16:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 04 Ağu 2009, 13:00
Mesajlar: 1008
Konum: Istanbul
Motosikleti: R1150 GS ADV
Kan Grubu: B Rh+
isminiz: Robin YAVUZ
Peki 10W midir standart DL650 amortisör yağının viskozitesi?

_________________
no pain no gain
Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Amortisör Sesi
MesajGönderilme zamanı: 30 Kas 2010, 20:35 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Eyl 2007, 09:03
Mesajlar: 7051
Konum: İSTANBUL
Motosikleti: Yamaha XCITY 250
Kan Grubu: B +
isminiz: Bulent BAL
Evet Robinim


dodgesnake yazdı:
Peki 10W midir standart DL650 amortisör yağının viskozitesi?

_________________
İMZAMA MUTLAKA BAKIN :)

https://www.youtube.com/watch?v=MRT6DmXq3BE


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Amortisör Sesi
MesajGönderilme zamanı: 07 Eyl 2011, 16:19 
DL 1000 de bu ses yok demek yazık olur bence. 10 tane hafif çukura giriyorsam 1-2 tanesinde TTAAAKKKK diye geliyor bu ses. Çok canımı sıkıyordu. Ama bu açıklamaları okuyunca sıkılmamak gerektiğini anladım. Kendim bişey yapmaya kalksam aynen şuna benzer. ANLAMAZSIN DİNLEMEZSİN NEYLEYİ, BÜLBÜL DİYE KOVALARSIN EŞŞEK KADAR LEYLEĞİ :kıvır :kıvır :mrgreen :mrgreen


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Amortisör Sesi
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2011, 13:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Ağu 2010, 00:14
Mesajlar: 56
Konum: yazin karacabey, kışın istanbul
Motosikleti: KTM 1190 Adventure
Kan Grubu: A Rh +
isminiz: sait havuz
yeni almis oldugum 2007 DL650 de ilk kafama takilan bu tak sesiydi. yukardaki mesajlari okuyunca bir nebze rahatladim. ses standart olarak geliyormus. :)

_________________
KTM 1190 Adv.
-----------------------------------------------------------------------
- Bildiklerimizi zannettiklerimiz önümüzdeki en büyük engeldir. Einstein.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Amortisör Sesi
MesajGönderilme zamanı: 26 Ara 2011, 22:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Nis 2008, 21:32
Mesajlar: 4802
Konum: istanbul
Motosikleti: dl 650
Kan Grubu: 0 RH +
isminiz: zafer ünden
ben bu sorunu hallettim.
motorum k5 ve 70 binde
50 binde hidroliklerimi degistirdim.
her bir amortisore 550 ml 10 w Castrol hidrolik koydum, 20 bin km dir amortisorlerimden tak tuk sesi bir kere bile gelmedi, hemde o kadar kaldırımdan atlayıp hoplamama ragmen bile.

_________________
VagaBond
Tel:0544 256 40 32
Güvenli ve İleri sürüş Motosiklet Eğitmeni
https://www.facebook.com/DefansifSurus


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Amortisör Sesi
MesajGönderilme zamanı: 27 Ara 2011, 01:11 
Arkadaşlar, zamanında kafayı kırıp bu topic'i açtığımda, bu işle Motostop'tan Yusuf ustayla baya ugrasmıstık. Bir gün boyunca sesin nereden geldiğini anlamaya çalıştık. Sonunda sesin, teker çukura girerken çamurluğun aniden esnemesinden kaynaklandığını anladık. Çünkü çamurluğu sökünce sadece amortisor yağ sesi(mükemmel bir "tıst" sesi) geliyordu.(Denemesi bedava ;-) ) Aynı çukurdan defalarca geçip kontrollü deney yaptık. Konuyu doğruladık. Çamurluğu takınca ses geri dönüyordu. :mrgreen

Aslında mantık çok basit. Elinize bir a4 kağıt alın. Aniden kağıdı sallayın. Şak diye bir ses duyacaksınız. Bu da aynı şey. Çukura aniden düşen ön tekerle birlikte hareket eden plastik çamurluk, ataletini korumak istiyor ama aniden esnemek zorunda kalıp tak sesini çıkarıyor.

Peki amortisör yağını değiştirdiğinizde neden ses kesilebiliyor? Ya da konuyla ne alakası var?
Yanıt: Amortisor yagını değiştirdiğiniz vakit, amortisörün damping katsayısını birazcık artırmış olduğunuzdan damping kuvvetini de artırmış oluyorsunuz. (Fdamping = - Cdamping x amortisörün kapanma hızı) http://en.wikipedia.org/wiki/Damping -Gerçi seçtiğiniz yağın vizkositesine bağlı olarak fabrikada konulan amortisör yağına göre daha az bir damping yaratmanız da mümkün.. -

Bu damping kuvveti de ters etki yaratarak çamurluk üzerindeki net kuvveti azaltacağından, Fnet=m.a mantığı ile a'yı yani çamurluğun ivmesini azaltmış olacaksınız. İvmenin azalması, çamurluğun amortisör kapanma yönünde ani hızlanmasının azalması ve ani esneme zorunluluğunun bir nebze azalması demek. Aslında bu sayede ses kesiliyor..

Ya da çamurluğa takviye koyacaksınız.. (Üstüne aynı yükler maruz kaldığında esmesi daha az olması için) O da saçma çünkü tekerle çamurluk arasındaki mesafeye dokunamazsınız. Güvenlik kritik bir mevzu yani.. Takviyeyi çamurluğun üstüne koysan şeklini bozarsın.. o iyice saçma..

Ama sebebini o gün anlamıştım ya.. yetmişti bana.. bi daha da hiçç kafamı yormadım. Sesi bile duymaz olmuşdum.. Bindim gitti.. hiç bir şeyini ellemedim.. Siz de binin gitsin.. selamlar..


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Amortisör Sesi
MesajGönderilme zamanı: 26 Şub 2012, 22:40 
kdalak yazdı:
Yag degistirerek nasil ses cozulur yahu, kafam almiyor, yagin icinde hava vardir, veya yag fazla konulmustur gibi probleme yonelik ekle veya cikar cozumleri biraz mantikli geliyor ama yag degistirme nedense hic kafama yatmiyor.

Ismail abinin soyledigi mantikli olabilir.

bende yaşadım bu sorunu, fazla yag koydugun zaman ses kesiliyor,ama istenilen süspansüyon da gidiyor sert bir dl ile karşılaşıyorsunuz.yag işi mantıksız arkadaşlar..


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
 Mesaj Başlığı: Re: Amortisör Sesi
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2012, 16:14 
Merhabalar,

Konunun açılmasının üzerinden epey bir zaman geçmiş ve genelde herkes bu 'tak tuk' sesine kıl :sinir olmasına rağmen alışmış durumda iken yabancı bir vstrom forumunda bu konunun üzerine gidip çözdüğünü iddia eden bir adam buldum. Denemedim, açmadım, incelemedim ama sesin grenaja yakın bir yerden geldiğinden uzun süredir kuşkulandığım için mantıklı geldi. Çünkü bazen düşük hızlarda, düşük banketler üzerinden geçerken bile bu ses gelebiliyor.

Mevzu şu; benzin deposunun ön tarafındaki bağlantı burcunun dirseğe çarpmasından kaynaklandığını iddia ediyor. Basit bir çözüm olacak şekilde burcu elektrik bandı ile biraz sarıp yuvası içinde sıkılaştırmış ve çözümü bulmuş :) Aynı çözümü 3 farklı DL de denemişler, 'sesi kestik' diyorlar...

Dediğim gibi, konuyu henüz okuduğum için henüz sökme takma ya da deneme yapmadım, bir daha ki hava filtresi değişiminde deneyeceğim. Ama bu arada bakımlarını kendi yapanlardan biri konuyu bir incelerse belki bir sonuca varabilir ve belki bizimle de paylaşabilir. :)

Forumun linkini veriyorum, ikinci mesajda, şematik resimde gösterilen 11 nolu parçanın hareketi bu 'clunk' sesini yaratıyormuş.
http://www.vstrom.info/Smf/index.php/topic,11217.0.html

Sevgiler, saygılar...


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 52 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2, 3, 4  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye