V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 18 Nis 2024, 11:40

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2016, 20:25 
Herkese Merhaba,

Öncelikle tam olarak sorunumu yansıtacak bir başlık bulamadığımdan yeni bir başlık açtım.Umarım fuzuli olmamıştır.

Vstrom'a 2 hafta kadar önce geçtim bildiğiniz gibi. Motoru almadan önce de birkaç yerden arka frenlerinin zayıf olduğuna dair bazı cümleler duymuştum ancak motoru çok beğendiğimden caymadım kararımdan.
Daha önce Ktm, Honda gibi markalar da kullandım ancak hiçbirinde bu kadar kötü bir arka frenleme yoktu. Balatamı kontrol ettirdim o da yeni.Bir abimiz balatanın kalitesinden olabileceğini iletti.Açıkçası benden önceki sahibi ne marka takmış bilemiyorum. Bu konuda benimle aynı sorunu yaşayan var mı?

Sorun frene bastığımızda lastik kaymadan önce gerekli frenlemenin gerçekleşmemesi.Yani sert basınca teker kilitleniyor buraya kadar normal ama asıl dert; teker kilitlenmeden yapılan sıradan frenlemenin zayıf olması.

Siz ne dersiniz? Sorun balata mıdır?
Başka bir nedeni olabilir mi?

Şimdiden teşekkürler


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 11 May 2016, 23:44 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Mar 2009, 01:08
Mesajlar: 3280
Konum: İzmir
Motosikleti: DL 650 K8 + CBF 150
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Muhsin Topuz
Bizim makinaların derdi budur. Fren tatminkar değil. Diğer makinalarla kıyaslama. Evet çoğumuz frenlerden muzdaribiz, ki benim makina ABS li de olsa diğer makinam CBF nin frenleri (arka Freni) daha iyi hissettiriyor.

_________________
Kaskını Tak , iki damla ter akması Kan akmasından iyidir.
====================================
0 505 216 84 05
====================================


irtibat Mail:
vstromturkiye@hotmail.com (Bu mailden her zaman ulaşabilirsiniz.)

muhsin@vstromturkiye.org ( Haftada bir kontrol edebiliyorum)
info@vstromturkiye.org
yonetim@vstromturkiye.org


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2016, 02:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Haz 2009, 12:35
Mesajlar: 7660
Konum: (Cehennemin dibi-İstanbul) GAVUR İZMİR'Lİ
Kan Grubu: A Rh ( + )
isminiz: H a k a n
Arka fren tek başına sadece yoğun trafikte dur kalkta işe yarar,normalde ikisini aynı anda kullanırsan daha iyi sonuç alırsın. Önemli olan uçmak değil, konmak yani durabileceğin süratle kullan. Hayabusha da bile durum aynıdır...

Sent from Karabatak's SM-N915F using tapatalk

_________________
karabatak35@gmail.com
05385479132
Deutsche Blonde
Only flying is better than BMW


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2016, 08:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eki 2013, 12:53
Mesajlar: 78
Konum: İstanbul
Motosikleti: 2014 V-Strom 650A
Kan Grubu: ORh+
isminiz: Murat Fevzioglu
V-Strom arka frenleri hakkında hep öyle söylerler. Benimde mantığım bir türlü almıyor. Frenlerde kalitesiz parça kullanılmıyor. Bu motor yıllardır başarılı bir şekilde dünyada satılıyor. Gerçekten bir sorun olsa Suzuki bunu yıllar önce çözmezmiydi?

Bence sorun V-Strom'ın ağırlık merkezini yukarıda olmasından kaynaklanıyor. İlk frenleme anında öne doğru yığılma olduğundan arka tekerin yere teması azalır. Ağırlık merkezi ne kadar yukarda ise yere olan temas o kadar azalır.

Sanırım arka fren zayıflığı gibi görünen durum tüm ağırlık merkezi yukarıda olan motorlar için geçerlidir.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2016, 13:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eyl 2015, 14:36
Mesajlar: 1470
Konum: Pamukova/Sakarya
Motosikleti: DL 650 RD 650
Kan Grubu: AB RH (+)
isminiz: Ali Osman AYYILDIZ
değerlendirmeler çok iyi bilgilendirme için teşekkür
küçük bir şeyde ben yazmak istiyorum
frenlemeye öncelikli ön kısımdan başlamak ve devamında koordineli devam ettirmek daha verimli sonuç vermekte

_________________
Anı yaşa... Anı Olsun


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2016, 14:02 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Eyl 2008, 13:00
Mesajlar: 2113
Konum: istanbul
Motosikleti: R1200 ADV
Kan Grubu: 0 RH (-)
isminiz: Halim Koçan
Vstrom'da frenler kötüdür... Arka fren neredeyse yok denecek kadar az hissedilir.
Bu dünyada ki tüm forumlarda konuşulur, haa neden Suzuki bunu iyileştirmez, çünkü iyileştirdiği zaman Vstrom'un fiyatı artar, fiyatı artar ise ne olur fiyat git gide 1000 lik diğer makinelerin fiyatına yaklaşır. Yaklaşırsa Vstrom satamaz. Millet 3-5 bin farkla 1000 yerine 650 almaz. Bir de önünde Afrika Twin gibi dişli bir rakibi var, bu yüzden Vstrom'un frenleride plastik malzeme kalitesi de böyle olmak zorundadır.

Kişisel görüşümdür. Yanılıyor da olabilirim.

:cool

_________________
Resim
Jumpman

Nereye gidiyoruz...
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing

Nerede ne yiyoruz...
https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2016, 14:53 
Herkese teşekkürler...

Sonuç düşündüğüm gibi.Motorumda özel bir sorun olmadığını bilmek güzel.Ön freni işin içine katarak frenlemek tabii ki daha doğru ancak arka frenin kötü olmasının önüne geçmiyor bu:=)
Bu konu hakkında fren disklerinin balata ile beraber değişmesi(kaliteli olan bir değişim) olumlu yönde etki yapabilir diye görüşler de mevcut.
Herkese yorumlarından ötürü teşekkürler...


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 May 2016, 14:54 
Karahisar03 yazdı:
Bizim makinaların derdi budur. Fren tatminkar değil. Diğer makinalarla kıyaslama. Evet çoğumuz frenlerden muzdaribiz, ki benim makina ABS li de olsa diğer makinam CBF nin frenleri (arka Freni) daha iyi hissettiriyor.


Abi selam bu arada.Geçen sene Ömer ve Levent abi ile Karşıyaka'da oturmuştuk.Cbf ile uğramıştın yanımıza.Hatırlatayım dedim kendimi:=)


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 May 2016, 01:30 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Mar 2009, 01:08
Mesajlar: 3280
Konum: İzmir
Motosikleti: DL 650 K8 + CBF 150
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Muhsin Topuz
bardanbardan yazdı:
Karahisar03 yazdı:
Bizim makinaların derdi budur. Fren tatminkar değil. Diğer makinalarla kıyaslama. Evet çoğumuz frenlerden muzdaribiz, ki benim makina ABS li de olsa diğer makinam CBF nin frenleri (arka Freni) daha iyi hissettiriyor.


Abi selam bu arada.Geçen sene Ömer ve Levent abi ile Karşıyaka'da oturmuştuk.Cbf ile uğramıştın yanımıza.Hatırlatayım dedim kendimi:=)


:süper :alkıs

_________________
Kaskını Tak , iki damla ter akması Kan akmasından iyidir.
====================================
0 505 216 84 05
====================================


irtibat Mail:
vstromturkiye@hotmail.com (Bu mailden her zaman ulaşabilirsiniz.)

muhsin@vstromturkiye.org ( Haftada bir kontrol edebiliyorum)
info@vstromturkiye.org
yonetim@vstromturkiye.org


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 May 2016, 08:04 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 02 Eki 2013, 12:53
Mesajlar: 78
Konum: İstanbul
Motosikleti: 2014 V-Strom 650A
Kan Grubu: ORh+
isminiz: Murat Fevzioglu
jumpman yazdı:
Vstrom'da frenler kötüdür... Arka fren neredeyse yok denecek kadar az hissedilir.
Bu dünyada ki tüm forumlarda konuşulur, haa neden Suzuki bunu iyileştirmez, çünkü iyileştirdiği zaman Vstrom'un fiyatı artar, fiyatı artar ise ne olur fiyat git gide 1000 lik diğer makinelerin fiyatına yaklaşır. Yaklaşırsa Vstrom satamaz. Millet 3-5 bin farkla 1000 yerine 650 almaz. Bir de önünde Afrika Twin gibi dişli bir rakibi var, bu yüzden Vstrom'un frenleride plastik malzeme kalitesi de böyle olmak zorundadır.

Kişisel görüşümdür. Yanılıyor da olabilirim.

:cool


Tabii ki daha iyi malzeme ile iyileştirme yapılabilir. Biraz literatür araştırması yaptım. Düşündüğüm gibi bu konuda araştırma ve testler yapılmış. Ağırlık merkezinin 2 teker arasındaki mesafeye oranı ne kadar büyükse ağırlık transferi o kadar fazla oluyormuş. Bu nedenlede arka tekerin yere teması azaldığından yavaşlatma gücü azalıyormuş. Aşağıda bazı linkler verdim. Bunun hesabı kitabı yapılmış. Ayrıca frenleme testleri de yapılmış. Sonuç olarak dual sport - adventure motorlar en uzun fren mesafesine sahiplermiş.

http://www.dinamoto.it/dinamoto/8_on-li ... a_eng.html

https://books.google.com.tr/books?id=rJ ... le&f=false

http://motorcycle-vermont.com/the-effec ... -distance/


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 May 2016, 08:08 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 May 2012, 09:34
Mesajlar: 6611
Motosikleti: dl 650
Kan Grubu: A Rh+
isminiz: M.Cihat OĞUZ
Barış Kendin itiraf ettin TAAAAAAAAA geçen sene :)
Arada buluşalım :gözkırpma
bardanbardan yazdı:
Karahisar03 yazdı:
Bizim makinaların derdi budur. Fren tatminkar değil. Diğer makinalarla kıyaslama. Evet çoğumuz frenlerden muzdaribiz, ki benim makina ABS li de olsa diğer makinam CBF nin frenleri (arka Freni) daha iyi hissettiriyor.


Abi selam bu arada.Geçen sene Ömer ve Levent abi ile Karşıyaka'da oturmuştuk.Cbf ile uğramıştın yanımıza.Hatırlatayım dedim kendimi:=)

_________________
itin ürümesi ,kervanın yol almasına engel değildir .. sür o zaman...
530 386 91 20

vstromturkiye@hotmail.com


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye