V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 29 Mar 2024, 08:44

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 05 May 2015, 21:25 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Tem 2011, 23:12
Mesajlar: 747
Konum: İstanbul
Motosikleti: DL650 L11
Kan Grubu: H2O
isminiz: -Önder-
Değerli Üstadlar, bizimkinin zincir değişim vakti geldi. Konuyla alakalı olarak konuştuğum, bu piyasada tecrübeli özel bir servis, zincirin baklasını makinayla değil çekiçle perçinlediklerini ve böylelikle daha emin olduklarını söyledi. Her nekadar bu çekiç olayını senelerdir yaptıklarını söylesede, ben biraz tereddütte kaldım. Bu konuda sizlerin görüşleri nedir? Çekiçle taktıranınız olupta (olmuştur mutlaka), bir sorun yaşadınızmı?


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 May 2015, 22:00 
cekicle taktiran duydum gordum biliyorum.
sorun yasayan duymadim gormedim bilmiyorum.
:gözkırpma


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 May 2015, 22:31 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 18:02
Mesajlar: 925
Konum: izmir
Motosikleti: dl 650
Kan Grubu: a rh pozitif
isminiz: ümit gündüz
bahokan yazdı:
Değerli Üstadlar, bizimkinin zincir değişim vakti geldi. Konuyla alakalı olarak konuştuğum, bu piyasada tecrübeli özel bir servis, zincirin baklasını makinayla değil çekiçle perçinlediklerini ve böylelikle daha emin olduklarını söyledi. Her nekadar bu çekiç olayını senelerdir yaptıklarını söylesede, ben biraz tereddütte kaldım. Bu konuda sizlerin görüşleri nedir? Çekiçle taktıranınız olupta (olmuştur mutlaka), bir sorun yaşadınızmı?



bahokan merhaba ,
evet bi çok yerde cekıcle yapiyolar, ama saglıklı olup olmadği supheli bence
ozel bir aparat var hem sokme hem sıktırma ve perçinleri sişirmek için opsiyenel parçalar ı var aliexpres de gormüştüm motosiklet katogorisinde aratınca cıkıyo
yuotup da da bi çok videolar var zincir sokum ve montajıyla alakalı kolay gelsin :)

_________________
09fe056
v strom, motosikletten çok daha fazlasini isteyip
biaraya gelebilen insanlarin birbirine olan dostluğu,saygısı
ve muhabbetidir


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 May 2015, 22:54 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 25 Eyl 2008, 22:59
Mesajlar: 1097
Konum: EDİRNE
Motosikleti: YAMAHA S.TENERE1200Z
Kan Grubu: A RH (-)
isminiz: ALKAN ISILAKLI
Daha önceki motorlarım hep zincirli idi,ve hiç aparat ile birleştirilmedi zincir.Hep çekiç ile halledildi.Bunu yıllardır yapan kişi,rahatlıkla sağlamca sorunsuzca yapabilir,öyle atla deve bişi değil.Ustanıza güveniyorsanız unutun gitsin.sapasağlam oluyor. (Ustanıza dikkat ederseniz çekici pim de hep aynı yere değilde sağa sola yukarı aşağı vurup,baş kısmını genişletince bi iki kez de üstüne vurup kafanın iyice şişmesini sağladığını göreceksiniz zaten)

_________________
MEB Motosiklet Eğitmeni


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 May 2015, 23:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Tem 2011, 23:12
Mesajlar: 747
Konum: İstanbul
Motosikleti: DL650 L11
Kan Grubu: H2O
isminiz: -Önder-
Cevaplar için çok sağolun, biraz rahatladım. Benim zinciri kontrol ederken bir şey fark ettim. Baklalardan ikisinin birleşme noktası sanki birbirine kaynamış gibi, geniş açılı bir "V" şeklinde duruyor, yani diğer baklalar gibi birbirlerinden bağımsız hareket etmiyor. Benden önceki sahibinin zincir değişim yaptığını zannetmiyorum çünkü motoru aldığımda km'si henüz düşüktü, ancak genede ihtimaller dahilinde. Sorum şu, ama elle ama makinayla yapılan birleştirmede, birleşim noktasında bu birbirine kaynamış gibi olma durumu ortaya çıkabiliyormu?


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 May 2015, 23:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 18:02
Mesajlar: 925
Konum: izmir
Motosikleti: dl 650
Kan Grubu: a rh pozitif
isminiz: ümit gündüz
bahokan yazdı:
Cevaplar için çok sağolun, biraz rahatladım. Benim zinciri kontrol ederken bir şey fark ettim. Baklalardan ikisinin birleşme noktası sanki birbirine kaynamış gibi, geniş açılı bir "V" şeklinde duruyor, yani diğer baklalar gibi birbirlerinden bağımsız hareket etmiyor. Benden önceki sahibinin zincir değişim yaptığını zannetmiyorum çünkü motoru aldığımda km'si henüz düşüktü, ancak genede ihtimaller dahilinde. Sorum şu, ama elle ama makinayla yapılan birleştirmede, birleşim noktasında bu birbirine kaynamış gibi olma durumu ortaya çıkabiliyormu?



muhtemelen perçin baslari şişirilirken cekıcle cok fazlaca kuvvet uygulamasnda dolayı sıkıstırma asırı olmus ve baklalar arasındakı orıng parcalanmıs ve baklalar calişma esneklıgını kaybetmiş olabilir,zincir ekeleme aparat yla yapilan sıkıstırma ve sısırme işlem yavas ve kontrollu bi sekılde yapilacagı ve diğer baklalarla aynı calişma esneklgiı saglanana kadar oringler parçalamadan yapilacagı
için
daha sagliklı ve guvenli olacaktır
zinciri bu sekılde kullanmayın bence, değiştrin derim

_________________
09fe056
v strom, motosikletten çok daha fazlasini isteyip
biaraya gelebilen insanlarin birbirine olan dostluğu,saygısı
ve muhabbetidir


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2015, 00:19 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Tem 2011, 23:12
Mesajlar: 747
Konum: İstanbul
Motosikleti: DL650 L11
Kan Grubu: H2O
isminiz: -Önder-
umut ankara yazdı:
bahokan yazdı:
Cevaplar için çok sağolun, biraz rahatladım. Benim zinciri kontrol ederken bir şey fark ettim. Baklalardan ikisinin birleşme noktası sanki birbirine kaynamış gibi, geniş açılı bir "V" şeklinde duruyor, yani diğer baklalar gibi birbirlerinden bağımsız hareket etmiyor. Benden önceki sahibinin zincir değişim yaptığını zannetmiyorum çünkü motoru aldığımda km'si henüz düşüktü, ancak genede ihtimaller dahilinde. Sorum şu, ama elle ama makinayla yapılan birleştirmede, birleşim noktasında bu birbirine kaynamış gibi olma durumu ortaya çıkabiliyormu?



muhtemelen perçin baslari şişirilirken cekıcle cok fazlaca kuvvet uygulamasnda dolayı sıkıstırma asırı olmus ve baklalar arasındakı orıng parcalanmıs ve baklalar calişma esneklıgını kaybetmiş olabilir,zincir ekeleme aparat yla yapilan sıkıstırma ve sısırme işlem yavas ve kontrollu bi sekılde yapilacagı ve diğer baklalarla aynı calişma esneklgiı saglanana kadar oringler parçalamadan yapilacagı
için
daha sagliklı ve guvenli olacaktır
zinciri bu sekılde kullanmayın bence, değiştrin derim


Benimde aklıma gelen buydu, perçin fazla sıkıştırıldığından esneklik olayı kaybolmuş gibi.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2015, 09:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Kas 2007, 14:44
Mesajlar: 4019
Konum: A y d ı N - A n k a r A
Tolga, şu an 4. zincirimi kullanıyorum.

Perçinleri ilk 2 sinde çekiçle, 3. sünde de aparatla yapıldı.

Ben, perçinden kaynaklı bir sorun yaşamadım. :)

_________________
G ö k @ l p

SUZUKI
V-Strom
DL 650 A K7


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2015, 11:08 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Tem 2011, 12:46
Mesajlar: 301
Motosikleti: XL 1000V Varade
Kan Grubu: 0 rh (+)
isminiz: ünal kılıç
Ben zincir değişimini kendim yaptım, çekişle vura vura hemde :D
çok şükür sıkıntı çıkarmadı. :süper

_________________

Yol bizi bekler. . .* // Yolda olup Yoldan çıkmamak ümidi ile. . .*



Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2015, 17:10 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Mar 2009, 01:08
Mesajlar: 3280
Konum: İzmir
Motosikleti: DL 650 K8 + CBF 150
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Muhsin Topuz
Çekiçle hiç bir sıkıntı çıkmaz, düzgün yapılsın yeter ki. Ek bakla takılırken paket içinden çıkan Yağı mutlaka bakla içine konulması gerekir, artı İki taraftan O ringlerin de mutlaka takıldığını görün yeter. Küçük lastikleri ( Ringleri) yere düşürürler, üzerinde yağ varsa kum toprak yapışır öylece takarlar. Bu durumda muhtemelen ustanın etrafında anahtar , levye birşeyler vardır, hemen al Ustanın kafasına indir kardeşim.

Ben bunlara tav olduğumdan kendim değiştiririm. Kolay gelsin. ( Aparatlada sıkılsa fazlası durumunda aynı sıkıntı olur. Takılma buna. Hangi usta Torkuna göre yapacak ki. Sırf bu yüzden Tork anahtarı aldım ben) Neyse soruna cevap verebildim sanırımç Uzatıp topiği kirletmiyeyim.

Haa sıkışma varsa Zincirin o bölümünü biraz fazla yağla, birkaç yüz Km sonra alışır, hiç bir problem kalmaz. Asıl Problem pim başlarının az dövülmesi ve yeterince yayılmaması olur.

_________________
Kaskını Tak , iki damla ter akması Kan akmasından iyidir.
====================================
0 505 216 84 05
====================================


irtibat Mail:
vstromturkiye@hotmail.com (Bu mailden her zaman ulaşabilirsiniz.)

muhsin@vstromturkiye.org ( Haftada bir kontrol edebiliyorum)
info@vstromturkiye.org
yonetim@vstromturkiye.org


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2015, 19:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Tem 2011, 23:12
Mesajlar: 747
Konum: İstanbul
Motosikleti: DL650 L11
Kan Grubu: H2O
isminiz: -Önder-
Karahisar03 yazdı:
Çekiçle hiç bir sıkıntı çıkmaz, düzgün yapılsın yeter ki. Ek bakla takılırken paket içinden çıkan Yağı mutlaka bakla içine konulması gerekir, artı İki taraftan O ringlerin de mutlaka takıldığını görün yeter. Küçük lastikleri ( Ringleri) yere düşürürler, üzerinde yağ varsa kum toprak yapışır öylece takarlar. Bu durumda muhtemelen ustanın etrafında anahtar , levye birşeyler vardır, hemen al Ustanın kafasına indir kardeşim.



Motosikletimle geçirdiğim şu kısa zamanda, ustaların nasıl lakayt çalıştığını görünce, insanın ister istemez tavsiyene uyacağı geliyor.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2015, 20:22 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Tem 2012, 18:02
Mesajlar: 925
Konum: izmir
Motosikleti: dl 650
Kan Grubu: a rh pozitif
isminiz: ümit gündüz
Karahisar03 yazdı:
Çekiçle hiç bir sıkıntı çıkmaz, düzgün yapılsın yeter ki. Ek bakla takılırken paket içinden çıkan Yağı mutlaka bakla içine konulması gerekir, artı İki taraftan O ringlerin de mutlaka takıldığını görün yeter. Küçük lastikleri ( Ringleri) yere düşürürler, üzerinde yağ varsa kum toprak yapışır öylece takarlar. Bu durumda muhtemelen ustanın etrafında anahtar , levye birşeyler vardır, hemen al Ustanın kafasına indir kardeşim.

Ben bunlara tav olduğumdan kendim değiştiririm. Kolay gelsin. ( Aparatlada sıkılsa fazlası durumunda aynı sıkıntı olur. Takılma buna. Hangi usta Torkuna göre yapacak ki. Sırf bu yüzden Tork anahtarı aldım ben) Neyse soruna cevap verebildim sanırımç Uzatıp topiği kirletmiyeyim.

Haa sıkışma varsa Zincirin o bölümünü biraz fazla yağla, birkaç yüz Km sonra alışır, hiç bir problem kalmaz. Asıl Problem pim başlarının az dövülmesi ve yeterince yayılmaması olur.




tork anahtarı bende abi :mrgreen :) :) ne güzel ozetlemişsin :alkıs :alkıs :alkıs

_________________
09fe056
v strom, motosikletten çok daha fazlasini isteyip
biaraya gelebilen insanlarin birbirine olan dostluğu,saygısı
ve muhabbetidir


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 May 2015, 21:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Tem 2011, 23:12
Mesajlar: 747
Konum: İstanbul
Motosikleti: DL650 L11
Kan Grubu: H2O
isminiz: -Önder-
Beyler, kilercinin sitesini kontrol ettiğimde Esjot'un arka dişlileri çelik ve aluminyum olmak üzere 2 farklı seçenekte geliyor. Bu ikisi arasında bir fark varmıdır? Hangisi tavsiyenizdir?


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 May 2015, 21:24 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 10 Kas 2011, 15:49
Mesajlar: 852
Konum: Bodrum
Motosikleti: R80
Kan Grubu: 0-rh-+
isminiz: Yusuf İlkbahar
arka maşayı aşağıya alın ne çekiç kullanırsınız nede perçin nede çektirme komple takın!!!!!! kolay gelsin

_________________
İki Teker Bedenimi , Tek Teker Ruhumu Taşır :)..
Yusuf Canan İlkbahar
0532 416 07 71


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 10 May 2015, 01:45 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 24 Ara 2013, 23:59
Mesajlar: 67
Motosikleti: V-Strom 650 DL 650
Kan Grubu: BRH+
isminiz: Yücel Türkus
bahokan yazdı:
Beyler, kilercinin sitesini kontrol ettiğimde Esjot'un arka dişlileri çelik ve aluminyum olmak üzere 2 farklı seçenekte geliyor. Bu ikisi arasında bir fark varmıdır? Hangisi tavsiyenizdir?



Esjot, dan alırsan çok pahalıya geliyor, (53 euro) ben vemoto dan geçen hafta Sunstar aldım 22 euro kampanya vardı ve alla inandırsın pazar akşamı aldım Cuma sabahı elimdeydi :)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 15 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 5 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye