V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 20 Nis 2024, 10:03

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2013, 11:34 
Evet arkadaslar,

Gun geçmiyor ki ben yine bir soruyla karşınıza çıkmayayım...

Efendim, başlıktan da anlaşılacağı üzere bu sefer ki konumuz ters çatal...

Normal çatal kimin neresine ne yapmış ki bu ters çatalı bulmuş mühendisler? Neye yetmemiş ki değiştirmişler?

Yiğitler çıksın meydana, fikirler uçuşsun havada... :)
Resim


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2013, 13:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Nis 2008, 21:32
Mesajlar: 4802
Konum: istanbul
Motosikleti: dl 650
Kan Grubu: 0 RH +
isminiz: zafer ünden
Ters çatalların avantajının ne olduğuna başlamadan önce amortisör sistemlerinin ne işe yaradığını kısa bahsetmek gerekir, böylelikle neden ters amaortisör sorusuna cevap vermiş olurum.

Amortisör sistemleri sürüş boyunca bize konfor sağlar, ancak sistem konfordan çok daha önemli işler yapar. Tekerlek tam olarak futbol topuna benzer, zıplar , hemde çok sert zıplarç Düşünün yolda giderken bir tümseğe girdiniz, amortisör sistemi tümseğe girdiğinizde kapanır, tümsekten geçtikten sonra amaortisor tekerlegi bir roket hızıyla geri iter. Bu geri itme gücüyle tekerlek zıplar. Amortisör içinde ki yaylar ve hidrolik yardımıyla bu ani geri tepme gücü absorbe edilir ve ön tekerlek olması gerktiği gibi tekrar yol tutuşunu kazanır.

Bunu şu şekilde düşünebiliriz; bir bisiklet alın (amortisör sistemi olmayan), ön tekeri havaya kaldırıp aniden bırakın, ön teker futbol topu gibi zıplamaya başlayacaktır. İşte amortisör sisteminin devreye girdiği nokta burasıdır. Hem yoldan gelen darbeleri hızlı bir şekilde emecek hemde ön tekerin yere bir an önce geri gelmesini sağlayacak bunu yaparken de lastiğin tekrar geri zıplamaması için yumuşak bir şekilde yapıyor olacak.

Yani sepigin deyimiyle, hem güzel olacak, hem beleş olacak, hem bu gece olacak :) Zor bir denklem ancak Thunder gibi mühendislerin varlığı ile bu zorlu denklemi çözülmüş durumda.

Yeri gelmişken belirteyim bir başka önemli şok emici ise vücudunuzdur. Bu konuya daha sonra değinirim.

Ters amortisör sisteminin avantajı ise yukarı da anlatmış olduklarımı bir üst seviyeye getirebilmek için geliştirilmiş bir sistemdir. Ters amortisorler:

Yapıları gereği daha hafiftir, bu geri tepmenin daha yumuşak bir şekilde olmasını sağlar. Düz amortisör sistemlerinde yaylar, yüzükler ve diğer malzemeler alt tarafta bulunmasından dolayı ağırlık aşağıda olur. Geri sekme aşağıya doğru olduğundan ve ağırlığında aşağıda olması sebebiyle daha hızlı olur. Ağırlığın aşağıda olması hızlı geri dönüş olmasına sebep olur. Bu geri dönüş hızını düşürebilmek için ağırlık yeri değiştirilmiştir.

Ters amortisörlerin bir başka avantajı ise (daha önce hiç değiştirmedim ama yeni Crosstourer'ımınkini değiştireceğim zaman anlayacaüımm) montaj kolaylığıdır. Bu elini yağa anahtara bulaştırmayan bir sürücü için ne kadar bir avantaj sağlar bilmiyorum.

Evet bu kadar avantaj saydıktan sonra mutlaka her güzelin bir kusuru olacağı gibi bu amortisörun de bir kusuru var.
Olur da keçeler hidrolik yağını sızdırmaya başlarsa yağın tüplerin içinden boşalması çok kısa bir sürede gerçekleşir ; ön teker fren disklerini ve pabuçları yağlanacak ve en tehlikeli durum ise tekere bulaşmasıyla yol tutuşu kaybolacaktır. Bunu yaşamamak için sık sık motosikletimizin mekaniğinden emin olmamız gerekir bunu da motosiklete binmeden önce mutlaka POWDER (Petrol, Oil, Water, Damage, Electric, Rubber )kontrolü yaparak sağlarız.

_________________
VagaBond
Tel:0544 256 40 32
Güvenli ve İleri sürüş Motosiklet Eğitmeni
https://www.facebook.com/DefansifSurus


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2013, 14:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2007, 09:42
Mesajlar: 6326
Konum: İstanbul,Kozyatağı
Motosikleti: Aprilia Caponord ADV
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Önder Güner
Vagacım ağzına sağlık :alkıs Ben bir dezavantaj olarakda amortisör kollarının aşağıda olmasını sayıyorum. Bizim gibi enduro motorlarda yoldan gelen taş, çamur gibi şeylere açık olacaktır, o bölgede en ufak bir zarar yağ kaçırmaya neden olabilir. Normal amortisörlerde amortisör kovanları aşağıda olduğu için herhangi bir zarar görmüyorlar.

_________________
Let's Ride

Aprilia Caponord K6

Ben Kimim


Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2013, 15:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Nis 2008, 21:32
Mesajlar: 4802
Konum: istanbul
Motosikleti: dl 650
Kan Grubu: 0 RH +
isminiz: zafer ünden
Kaiser yazdı:
Vagacım ağzına sağlık :alkıs Ben bir dezavantaj olarakda amortisör kollarının aşağıda olmasını sayıyorum. Bizim gibi enduro motorlarda yoldan gelen taş, çamur gibi şeylere açık olacaktır, o bölgede en ufak bir zarar yağ kaçırmaya neden olabilir. Normal amortisörlerde amortisör kovanları aşağıda olduğu için herhangi bir zarar görmüyorlar.


Kaiserim kesinlikle çok haklısın bu gözden kaçırdığım bir şey olmuş.
Başı çeken thunder gibi bir kar... pardon öncü olduğunda taşın toprağın çatallara gelmesi ve zarar vermesi olasılıklar içinde :)

_________________
VagaBond
Tel:0544 256 40 32
Güvenli ve İleri sürüş Motosiklet Eğitmeni
https://www.facebook.com/DefansifSurus


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2013, 15:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 23 Kas 2009, 15:12
Mesajlar: 306
Konum: İSTANBUL / RUMELİHİSARI
Motosikleti: Kısmet...
Kan Grubu: B(+)
isminiz: Devran ÇORBACIOĞLU
1 bilgi daha

araçlarda ön takımın tüm elemanları (sağda ve solda) porya adı verilen ünitede birleşir (viraj demir sonları, alt ve üst rotiller, üst ve varsa alt rot kolları, salıncaklar, v.b.) bu eleman oldukça sağlam bir elemandır, en ortasına da amortisörün alt noktası ve yay gelir. Haliyle arabalarda düz amortisör (ya da ters olmayan diyelim) kullanılır.

motorlarda porya gibi bir lüks olmadığı için, o bölgede daha az eleman olduğu için, (fren, ve teker aksı) amortisör başları aşağı alınarak (ters amortisör) 1 taşla 2 kuş vurulmuş olur. hem yukarıda verilen bilgilerdeki faydaları alırsınız, hem de daha mukavim olmak zorunda olan bir parçayı, amortisör kafası olarak daha sağlam tasarlarsınız, yukarıda olması durumundan tasarruf edersiniz.

_________________
KAHRAMANDIR SOYUMUZ, BİZE KEFEN BİÇİLMEZ.

özledim şimdiden.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2013, 15:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 04:57
Mesajlar: 616
Konum: Berlin
Motosikleti: DL650AL2
buram buram bilgi akmis , soruyu sorana da cevaplayanlara da :alkıs

_________________
Übung macht den Meister


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2013, 15:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
Vaga konuyu çok güzel açıklamış zaten. :alkıs
özetle, hareketli parçaların hafif olması avantajına sahip olmaları diyebiliriz. Ayrıca daha rijitler ve daha az esniyorlar. Bu da handling/kontrolü iyileştiriyor.

ama kaiserin yazdığı noktada yanılıyorsunuz. artık birçok kros ve enduro ters çatal kullanıyor avantajlarından ötürü, dakarda kullanılan ktmler vs de dahil, kullandığım 990 modeli de öyle. kaliteli amortisörlerin yüzey sertleştirmesi de oldukça başarılı oluyor, öyle kolay kolay kumdan taştan birşey olmuyor. üstüne bunlara fork protektor denilen plastik parçalar ve çoraplar takılınca tamamen kapalı oluyorlar. çorabınız kaçmasın yeter. :D

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2013, 15:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Kas 2010, 18:14
Mesajlar: 1247
Motosikleti: Tiger 800 XRX
Kan Grubu: 0 rh(+)
Vaga eline sağlık :alkıs

Yeri gelmişken ters çatallı maxienduroları listeleyelim:

CT1200
Resim

ST 1200
Resim

Tiger 1200
Resim

Versys 1000
Resim

1190A
Resim

Bu arada KTM'nin amortisör koruması oldukça sağlam ve diğerlerine göre daha korunaklı gözüküyor, o amortisöre zarar verebilmek başarı ister :D

_________________
Barış Keleş
S.I.P.D.E


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2013, 15:49 
güzel soru ve süper cevaplar :alkıs :alkıs


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2013, 16:37 
Sevgili Zaferin vermis oldugu bilgilere ek olarak trrs catallar frenleme esnasinda geriye dogru cok daha az esnerler ve kalin ana govdeleri yukarida oldugu icin gidona baglandiklari noktadaki dayanimlari duz sistemlere gore cok daha fazladir.

Sevgilerimle


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Nis 2013, 20:06 
Oy oy oy...
Bilgilere bak


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Nis 2013, 00:01 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Oca 2010, 14:26
Mesajlar: 881
Konum: Ankara
Motosikleti: Yok
Kan Grubu: 0 (+)
isminiz: Gökhan Demirhan
Versys 650 de ters çatal.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Nis 2013, 10:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Eyl 2007, 09:03
Mesajlar: 7051
Konum: İSTANBUL
Motosikleti: Yamaha XCITY 250
Kan Grubu: B +
isminiz: Bulent BAL
Bilgiler için teşekkürler ellerinize sağlık :alkıs :alkıs

Teknik konu dışındakiler temizlenmiştir !!!!!

_________________
İMZAMA MUTLAKA BAKIN :)

https://www.youtube.com/watch?v=MRT6DmXq3BE


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 13 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye