V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 19 May 2024, 03:47

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 20 Eki 2022, 18:47 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2012, 11:02
Mesajlar: 81
Motosikleti: 2012 dl 650
Kan Grubu: ab rh negatif
isminiz: engin atasoy
Arkadaşlar selam. 4 ay kadar önce, kışa hazırlık için, fiyatlarda ki artışı da göz önünde bulundurarak bir takım lastik alıp kenara koymaya karar verdim.Bu dönemde motorun üzerinde ki Michelin Road 5 lastiklerimle 20.000 km üzeri yol yapmıştım. Yaz şartlarında hala gideri vardı ama kışa lastik lazımdı. Lastik alırken benim için en önemli kriter diş yapısıdır. Aklımda en az 5-6 takım kullandığım,yağmur esnasında su tahliye kanalları yeterli, asfalt kullanımına uygun, gevşek zeminde üzmeyen, çabuk deforme olmayan uzun ömürlü, kısacası her koşulda memnun olduğum Metzeler Tourance(next olmayan) almak vardı.

Daha önce, bu segmentte yani %80 asfalt, %20 toprak yol civarı özelliklere sahip, Continental TKC 70, Bridgestone Battlewing(dl650'nin fabrikasyon lastiği), Michelin Anakee 2 gibi lastikler kullandım. Aslında bunların içinde en memnun edeni Continental olmuştu. Michelin de gayet başarılı olmasına rağmen ömrü kısaydı. Bridgestone zaten 2012'de sıfır aldığım ilk dl 650 üzerinde geldiği için kullanmıştım ve kısaca takoz denilebilecek bir lastikti.Neden bu kadar sert diye araştırırken, fabrikasyon lastiklerin, motorun üzerinde satışa kadar bekleyeceği için normalden daha sert hamurla üretildiği gibi bir bilgi de almıştım. Doğru mudur? Bilmiyorum.Yine de en iyi f/p lastiği Metzeler'di. Hatta bir ara Lastikdeposu'ndan 4 yıl öncesi üretim tarihli 2 takım birden almıştım. Lastikler eski tarihli olduğu için fiyat son derece uygundu ve 2 takımı da hiçbir sorun yaşamadan 25-30 bin km civarı kullanmıştım. Yeni tarihli den farkı yoktu.

Metzeler'e niyet edip, önce internetten fiyatlara baktım sonra telefonla arayarak fiyat aldım. Metzeler takım fiyatı 5.500 tl civarı idi. Bu araştırma esnasında, deseni Tourance'a benzeyen, uzun zamandır aklımın bir köşesinde olan ancak hiç kullanmadığım, Heidenau K76'ı da incelemek istedim. Bunun da takım fiyatı 5.200 tl civarı idi. Bu amaçla Heidenau Türkiye Distribütör'ü, Ümraniye'de ki Enduro Market'e gittim.

Öncelikle 5.200 tl olan internet fiyatı 4.500 tl'ye indi. Muhabbet esnasında konu, Heidenau AB üretimi olduğu için gümrük vergisinin AB dışında üretilen lastiklere göre %40 civarı düşük olduğu ve bunun da fiyata yansıdığına geldi. Lastik diş yapısı ve Alman malı olması nedeniyle satın aldım. Metzeler'le aralarında ki bir fark da Metzeler radyal kuşak iken, Heidenau çapraz kuşak. Araştırdığım kadarıyla çapraz kuşak teknolojisi daha ucuz bir üretim maliyetine sahip. İkisininde avantajları ve dezavantajları var. Çaprazında kendi içinde açıları var radyale göre biraz daha arazi odaklı. Darbe esnasında esneme kabiliyeti radyale göre daha fazla. Radyal ise asfaltta daha iyi. Metzeler 110 80 R 19 ve 150 70 R 17 ve R radyal olduğunun göstergesi. Heidenau K76 110 80 B 19 ve 150 70 B 17 olarak geçiyor. Burada B güçlendirilmiş çapraz kuşak. ZR güçlendirilmiş radyal kuşak iken, ölçüler arasında harf yok ve - işareti var ise sadece çapraz kuşak falan. Hepsi fiyata da etki ediyor. Bugüne kadar hep radyal lastik kullanmıştım. Road 5'ler ile yazı tamamladım ve 28.000 küsür km yol yaptım. Hala da kuruda gideri vardı.


Gelelim Heidenau K76'ya. Yaklaşık 1000 km'dir kullanıyorum. Bu zaman zarfında genelde şehir içi , birkaç kere de Şile-Ağva yaptım. Yağmurda kullandım ve hafif ıslak ve kuru toprak yollara da girdim. Yorumum takoz dediğim Bridgestone'dan daha takoz. Asfaltta, diş aralıkları Tourance'den açık olduğu için vuruntu yapacağını bekliyordum da bu kadar beklemiyordum. Sürerken horultu, gidonda vuruntu var. Hamuru da Tourance'dan sert olduğu için vuruntu oldukça hissediliyor. Özellikle boşa attığınızda rahatsız edici. Sürüş hissiyatı yumuşak ve akıcı değil. Toprak yol kısmına gelirsek, hafif çamurda ve gevşek kumlu topraklı zeminde tutuşu bugüne kadar kullandığım lastikler içinde en iyisi, ama zaten en dişlisi de bu. Lastik kendini iyi temizliyor ve yerde ki malzeme vıcığa yakın bile olsa lastiğe tutunamıyor. Sert toprak ve taşlı yolda ise çooook takoz. Çaprazmış, daha fazla esner dedik ama alakası yok. Genelde asfalt kullanımı için alınacak lastik değil bence. Muhtemelen 10 bin km sonra aşınacağı için gidonda sağlam sarsıntı yapacak. ilk izlenimler, pek memnun edici değil. Keşke Tourance'dan şaşmasaymışım. İleride ki yorumlarımı da eklerim ama pek değişeceğini sanmıyorum. Aslında lastikleri bu kış toprak yol rotaları yaparım diye birazda bilerek aldım ama asfaltta beklentimin çok altında kaldı. Belki amortisörleri daha yumuşak AT, Tenere 700 gibi motorlara uyar ama Vstrom lastiği değil.

Bu arada ilginç bir konuyu daha eklemek istiyorum. Road 5 ler ile 28.300 km yol yaptım. Diş derinliği hala yeterli idi ama sertleşmişti. Kazık frende düşük süratte bile lastikler kayıyor, abs devreye giriyordu. Yeni lastikleri takmadan önce kirlenmiş olan jant akordlarını mazotla temizlemeye karar verdim ve yıkaması da olan Şile BP'ye gittim. Önce bezle sileyim dedim ama baktım olmayacak, disk ve frenleri naylon torba ve bantla iyice kapatıp camsil fısfısına mazot doldurarak, ön arka jantları bol miktarda mazotladım ve yağ kir aksın diye yarım saat kadar bekledim. Tabi bu esnada lastiklerde tamamen mazot oldu. Girişmişken motor altında, ayaklıkta, ön-arka dişli de, orta sehpada zincir yağına bulaşmış ne kadar yer varsa mazotladım. Sonra 3-4 parti köpük,fırça ve yıkama yaparak tüm mazotu hem lastiklerden, hem motordan temizledim. Yağlı bir yüzey kalmadı. Bu arada motordan akan mazot zemini de kaplıyor ve kayganlaştırıyor. Bu nedenle yeri de köpükledim ki benden sonra gelen kaymasın.

İlginç bir şekilde bu işlemi yaptıktan sonra sertleşmiş olan lastiklerim oldukça yumuşadı, hatta lastikleri değiştirme işini erteledim. 2-3 bin km daha yol yaptım. Lastiğin yumuşadığını fiziksel olarak da görebiliyorsunuz. Zaman zaman lastiğin sertliğini sivri bir şeyle dürterek kontrol ederim. Fark edecek kadar yumuşadı. Tavsiye niteliğinde değildir ancak dişi yeterli ama sertleşmiş olduğu için gözden çıkardığınız lastikleriniz var ise deneyebilirsiniz. Denerseniz de bu işlemi köpük ve yıkama tabancası olan yerde yapmayı unutmayın.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Eki 2022, 18:53 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2016, 15:12
Mesajlar: 3268
Konum: 3yol/izmir
Motosikleti: Dl 650
Kan Grubu: A rh +
isminiz: Mehmet ARICAN
Verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim.bende metzeler tourance dan şaşmam.bazen anlasa göz kırpar gibi oluyorum lakin gidecekleri yol çok fazla.ileride belki... :gözkırpma
Sorum şu arazi sürüşleriniz kaç km mesafe ve lastik havaları kaç psi?

_________________
1999HONDA VFR800Fİ
2006SUZUKİ DL650VSTROM
NE MUTLU TÜRK`ÜM DİYENE...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Eki 2022, 01:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2012, 11:02
Mesajlar: 81
Motosikleti: 2012 dl 650
Kan Grubu: ab rh negatif
isminiz: engin atasoy
Anlas’ta sıkıntı yaşama ihtimali bence yüksek. Lastik gibi hayati bir ekipmanda bu riske girmek istemem. İstanbul bölgesinde özel olarak araziye gireyim dersem Darlık tarafında ki orman yollarında sürüş yapıyorum. Yolun durumuna göre gidebildiğim kadar gidiyorum. Bazen İznik tarafı. Bazen Armutlu yaylalar. 2 km de oluyor, 15-20 km de. Bölgesel turlara çıktığımda ise asfalt olmayan toprak yollara özellikle giriyorum. Tourance genelde üzmedi. Lastik yeniyken standart ön 33 arka 36 kullanıyorum ama lastik eskidikçe Ön/arka 36/39 ve zamanla 39/42 ye kadar çıkıyorum. Gevşek kum toz karışımı yerlerde kaldığımda çok sıkışırsam özellikle arkayı 20 psi civarına indiriyorum. Sonra pompayla şişiriyorum.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 23 Eki 2022, 10:32 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2016, 15:12
Mesajlar: 3268
Konum: 3yol/izmir
Motosikleti: Dl 650
Kan Grubu: A rh +
isminiz: Mehmet ARICAN
EnginE yazdı:
Anlas’ta sıkıntı yaşama ihtimali bence yüksek. Lastik gibi hayati bir ekipmanda bu riske girmek istemem. İstanbul bölgesinde özel olarak araziye gireyim dersem Darlık tarafında ki orman yollarında sürüş yapıyorum. Yolun durumuna göre gidebildiğim kadar gidiyorum. Bazen İznik tarafı. Bazen Armutlu yaylalar. 2 km de oluyor, 15-20 km de. Bölgesel turlara çıktığımda ise asfalt olmayan toprak yollara özellikle giriyorum. Tourance genelde üzmedi. Lastik yeniyken standart ön 33 arka 36 kullanıyorum ama lastik eskidikçe Ön/arka 36/39 ve zamanla 39/42 ye kadar çıkıyorum. Gevşek kum toz karışımı yerlerde kaldığımda çok sıkışırsam özellikle arkayı 20 psi civarına indiriyorum. Sonra pompayla şişiriyorum.


Toprak yolda düşük hava basıncı hem tutuşu artırır hemde jantı ve motoru yormaz.20psi bence de uygundur. :gözkırpma :süper

_________________
1999HONDA VFR800Fİ
2006SUZUKİ DL650VSTROM
NE MUTLU TÜRK`ÜM DİYENE...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Eki 2022, 12:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 03 Nis 2012, 11:02
Mesajlar: 81
Motosikleti: 2012 dl 650
Kan Grubu: ab rh negatif
isminiz: engin atasoy
Lastik sertliği cidden rahatsız edici, şöyle ifade edeyim, yollarda ki bombeli hız tümseklerinden düşük hızda bile geçerken sanki köşeli kaldırım taşına çıkıyormuş hissi yaratıyor. Boşta veya debriyaja basarak yükü motordan aldığınızda, desenine göre çok fazla vuruntu var. Dün ön, arka sen süspansiyon ve arka geri tepme ayarını en yumuşağa aldım ki aslında bu çok tercih ettiğim bir ayar değil.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 24 Eki 2022, 21:01 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2016, 15:12
Mesajlar: 3268
Konum: 3yol/izmir
Motosikleti: Dl 650
Kan Grubu: A rh +
isminiz: Mehmet ARICAN
EnginE yazdı:
Lastik sertliği cidden rahatsız edici, şöyle ifade edeyim, yollarda ki bombeli hız tümseklerinden düşük hızda bile geçerken sanki köşeli kaldırım taşına çıkıyormuş hissi yaratıyor. Boşta veya debriyaja basarak yükü motordan aldığınızda, desenine göre çok fazla vuruntu var. Dün ön, arka sen süspansiyon ve arka geri tepme ayarını en yumuşağa aldım ki aslında bu çok tercih ettiğim bir ayar değil.



Bu markayı almıyoruz net anladım :süper

_________________
1999HONDA VFR800Fİ
2006SUZUKİ DL650VSTROM
NE MUTLU TÜRK`ÜM DİYENE...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 6 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye