V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 19 May 2024, 06:01

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 20 Ağu 2019, 18:55 
Çevrimdışı

Kayıt: 13 Tem 2019, 11:24
Mesajlar: 12
Konum: Çanakkale
Motosikleti: klv1000
Kan Grubu: arh+
isminiz: Metehan KIRAN
Arkadaşlar merhaba. Keyifli sürüşler. Klv1000 motorumu yaklaşık 1 ay önce aldım. Çözüm bulamadığım bir sorunum var. Servise gittim sonuç nafile. Uzun yolda kullanırken motor öksürmeye tekleme başlıyor. çiğ benzin atıyor. yakıt tüketimim 10-12lt/100km. Işık vs için debriyajı çektiğimde stop ediyor. Çalıştırınca hemen çalışıyor. Ama rolentide durmuyor. Elimi gazda bekletmem gerekir. Bu süreçte de çiğ benzin atmaya devam ediyor. İşin garibi uzun yola çıkınca (30kmden sonra diyeyim.) göstergedeki O/D çıkınca sorunun olması O/D çıkmazsa sorunun olmadığı dikkatimi çekti. Birkaç Dl1000 kullanan arkadaşımdan ve abimden önerileri aldım ama herhangi bir neticeye ulaşamadım.
Aldığım yorumlar şunlar.
- Bujilerde problem olabilir. (bujiler servisinde değişti. Bujide olsa hep yapar bence)
- Hava filtresi kirli olabilir.( temizdi ama orjinal değildi. orjinal arayışındayım. hem hava filtresi olsa hep yapar)
- Tps olabilir. ( Tps'ler serviste ölçüldü. sağlam dendi. Daha önce fz6 motorumda tps sorunu yaşadım. semptomlar pek uymuyor gibi)
- statör olabilir. Statör değerini ölçtürdüm. 1i motor ustası 1. elektrikçi. statör sağlam dedi.
- kötü benzin olabilir. yaklaşık 2000km oldu alalı. Kaç yerden benzin aldım. sorun aynı
- enjektör tıkalı olabilir, işeme yapabilir. denildi. Açtım enjektörleri baktım. püskürtme normal. ayrıca enjektör temizleyici yakıt katkısı kullanıyorum.
- kimse konjektör demedi ama konjektör konusunda dellendim :) Orjinal olup olmaması konusunda şüpheliyim. servis kitapçığındaki konjektörde 6lı tek bir soket görünüyor. Benim motorda 3 ve 4 olarak 2 soket var. ( 3lü soket statörden gelene takılıyor.) ayrıca konjektörler statör arasındaki bu üçlü soketteki 3 kabloda da ek var. (lehimleri çok kötü yapmışlar. ucundan tutturmuşlar gibi) sanki başka bir konjektörü uydurmaya çalışmışlar gibi.
Bir de farları açınca ve dörtlü açınca far dörtlüyle birlikte kısılıp açılıyor. Hiç aküm bitmedi. Motoru aldığım gibi led far taktım(30W) gücü var. onlarda farketmemiştim. Ledin biri yanınca orj 60-55W fara döndüm. Orjinal takınca farkettim. bu sorunların hepsinin tek birşeyler alakalı olduğunu düşünüyorum ama bilemiyorum. Buraya video atacaktım ama nasıl atılır bilmiyorum. Atılıp atılmadığını da bilmiyorum :)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Ağu 2019, 22:36 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2016, 15:12
Mesajlar: 3268
Konum: 3yol/izmir
Motosikleti: Dl 650
Kan Grubu: A rh +
isminiz: Mehmet ARICAN
Dostum selam.izmirde iyi bilinen bir ustanın ve bizim İzmir grubumuzda vstromlarımızı gözü kapalı teslim ettiğimiz bir ustanın numarasını vereceğim ismi Tuncay 05448299814 numarası.bir görüş eminim yardımı olacaktır. Sonuçlarını da tekrar buraya yaz.
Konjektör olması mümkün değil. Akün biter.

_________________
1999HONDA VFR800Fİ
2006SUZUKİ DL650VSTROM
NE MUTLU TÜRK`ÜM DİYENE...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2019, 18:48 
Çevrimdışı

Kayıt: 13 Tem 2019, 11:24
Mesajlar: 12
Konum: Çanakkale
Motosikleti: klv1000
Kan Grubu: arh+
isminiz: Metehan KIRAN
Çok teşekkür ederim. Tuncay beyle görüştüm. Derdimi anlattım. Anlattıklarımın TPS sorunu olduğunda olabileceğini söyledi.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Ağu 2019, 22:07 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2016, 15:12
Mesajlar: 3268
Konum: 3yol/izmir
Motosikleti: Dl 650
Kan Grubu: A rh +
isminiz: Mehmet ARICAN
metehankiran yazdı:
Çok teşekkür ederim. Tuncay beyle görüştüm. Derdimi anlattım. Anlattıklarımın TPS sorunu olduğunda olabileceğini söyledi.



:süper ;-)

_________________
1999HONDA VFR800Fİ
2006SUZUKİ DL650VSTROM
NE MUTLU TÜRK`ÜM DİYENE...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Eyl 2019, 14:12 
Çevrimdışı

Kayıt: 13 Tem 2019, 11:24
Mesajlar: 12
Konum: Çanakkale
Motosikleti: klv1000
Kan Grubu: arh+
isminiz: Metehan KIRAN
Abiler tekrar merhaba. Tuncay beyle görüştükten sonra vaktim olmadığı için motoruma herhangi birşey yapamadım. Ve 700km gibi bir uzun yola çıkmam gerekti. tuncay bey sorunumun tps olduğu söyledi ama bana hem varsayım gibi geldi hemde deneme yanılma yoluna gidecek maddiyatım şuanlık yok. 700km yol geldim. Motor hep arıza verdi. Ama arıza kodu yok. Yolda giderken motorun çekişten düştüğünü hissettiğimde debriyajı çekiyorum. tık rolenti hızla düşüp istop ediyor. normal basınca çalışmıyor ama gaz vererek çalışıyor. gazı bırakıyorum tekrar stop ediyor. Bu sırada kontağı kapatıyorum. tekrar açıyorum motor düzeliyor. 50- 60km gittikten sonra tekrar aynı sorun. tekrar kontak aç kapa arada gazı çek bırak yapıyorum. 700 km yolu böyle böyle geldim. sorun kesin tps denebilir mi? ya da fikirlerinize ihtiyacım var. 4 tane usta gezdim. 3ü hep senkron ayarı dedi. 3üde senkron ayarı yaptı ama sorun aynı devam :/


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Eyl 2019, 14:51 
Çevrimdışı

Kayıt: 07 Nis 2014, 23:49
Mesajlar: 80
Motosikleti: yok
Ateşleme bobinlerini kontrol ettirdiniz mi ? Motor çiğ benzin atıyorsa silindirin birinde ateşleme olmuyor demektir. Bence sorun ateşleme sisteminde.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Eyl 2019, 14:53 
Çevrimdışı

Kayıt: 13 Tem 2019, 11:24
Mesajlar: 12
Konum: Çanakkale
Motosikleti: klv1000
Kan Grubu: arh+
isminiz: Metehan KIRAN
sodurlu88 yazdı:
Ateşleme bobinlerini kontrol ettirdiniz mi ? Motor çiğ benzin atıyorsa silindirin birinde ateşleme olmuyor demektir. Bence sorun ateşleme sisteminde.

götürdüğüm ustaların hiç biri böyle bişeyden bahsetmedi. dolayısıyla kontrol de etmemişlerdir. kontrolden kastınız nedir. ne yapabilirim :)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Eyl 2019, 15:11 
Çevrimdışı

Kayıt: 07 Nis 2014, 23:49
Mesajlar: 80
Motosikleti: yok
metehankiran yazdı:
sodurlu88 yazdı:
Ateşleme bobinlerini kontrol ettirdiniz mi ? Motor çiğ benzin atıyorsa silindirin birinde ateşleme olmuyor demektir. Bence sorun ateşleme sisteminde.

götürdüğüm ustaların hiç biri böyle bişeyden bahsetmedi. dolayısıyla kontrol de etmemişlerdir. kontrolden kastınız nedir. ne yapabilirim :)


Ateşleme sisteminde buji den geriye doğru gidersek, ilk ele alınacak şey ateşleme bobinidir.

Resimdeki parça;

Resim

Arızalı ise bujiye düzgün elektrik gitmez. Çalışıp çalışmadığını kontrol etmek kolaydır.
Youtube de "how to check ignition coil" diye arama yapın, kendiniz bile kontrol edebilirsiniz.

Örnek video;

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=S6hnL0Jn6w8[/youtube]

Hatta bunlardan önce aküyü değiştirip deneyin, akü bozuk olabilir. Benim başıma şöyle bir olay gelmişti. Evden 300km uzaktan bir Suzuki DRZ400 aldım. Satın almadan 1 hafta önce gittim motoru inceledim, herşey harika. Satın almaya gittim, orada şehir içinde kullandım her şey harika. Dönüş yolunun yarısını geldim, her şey harika. 10 dakikalık bir mola verdim, motorun ekran gitti, marş basıyor ama çalışmıyor. İteleyerek çalıştırdım motoru, motor sorunsuz çalışıyor ama dijital gösterge panelinin ışığı yanıyor sadece, hiçbir bilgi yok. Far Sinyal herşey düzgün çalışıyor. Stop etmeden eve geldim, konjektör arızasından şüpheleniyordum. Birkaç röle değiştirdim vs... Aküyü şarja taktım durum halen aynı. Evde ömrünü tamamlamış eski bir akü vardı, şarj edip onu taktım sorun çözüldü bir anda. Sonra yeni akü aldım. Yani motorun üstündeki akü şarj tutmasına rağmen bozulmuş. Nasıl olduğunu bilmiyorum. Sorunu çözmeye basit yerlerden git derim.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 08 Eyl 2019, 13:38 
Çevrimdışı

Kayıt: 13 Tem 2019, 11:24
Mesajlar: 12
Konum: Çanakkale
Motosikleti: klv1000
Kan Grubu: arh+
isminiz: Metehan KIRAN
sorunla ilgili videomu buldum bilgisayarda google drive a yükledim inşallah görebilirsiniz. nasıl buraya yüklenir onu da bilmiyorum ya :)
https://drive.google.com/open?id=1_nHI6 ... NJI3zGeL_s


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 09 Eyl 2019, 10:06 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Mar 2011, 17:46
Mesajlar: 731
Konum: İstanbul
Kan Grubu: A RH+
isminiz: Gökhan İnal
çat çut sesler geliyorsa ateşlemeyle ilgili olabilir. buji kablolarından başlayarak bakmak lazım

_________________
'14 DL 650


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Eyl 2019, 18:04 
Çevrimdışı

Kayıt: 13 Tem 2019, 11:24
Mesajlar: 12
Konum: Çanakkale
Motosikleti: klv1000
Kan Grubu: arh+
isminiz: Metehan KIRAN
Tekrar merhaba abiler. 2500-3000 devir civarında çıst pat diye bir ses geliyor. motor bi silkeliyor. örneğin şehir içinde 40-50 hızla gidiyorum. çıst pat çıst pat hıçkırık gibi tekliyor. motor sorunum bununla alakalı olabilir. Bunu sebebi nedir biliyor musunuz?


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Eyl 2019, 08:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Mar 2011, 17:46
Mesajlar: 731
Konum: İstanbul
Kan Grubu: A RH+
isminiz: Gökhan İnal
yukarıda yazılanları kontrol ettiniz ve sorun bu yazılanlarla alakalı değil miymiş?

_________________
'14 DL 650


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Eyl 2019, 20:56 
Çevrimdışı

Kayıt: 13 Tem 2019, 11:24
Mesajlar: 12
Konum: Çanakkale
Motosikleti: klv1000
Kan Grubu: arh+
isminiz: Metehan KIRAN
şuan motor ustada. arıza tespitiyle uğraşıyor. ustayı soruna yönlendirmek adına araştırmalarıma devam ediyorum :)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 18 Eyl 2019, 15:21 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 15 Mar 2011, 17:46
Mesajlar: 731
Konum: İstanbul
Kan Grubu: A RH+
isminiz: Gökhan İnal
usta ne kadar "usta" bilemiyorum ama benim buji kablosundaki sorunu ilk götürmemde buraya bak dememe rağmen 3. gidişimde kontrol edip çözmüştü. öncesinde depo temizliği, buji değişimi gibi ekstra masraflardan sonra

_________________
'14 DL 650


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 14 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye