V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 19 May 2024, 03:48

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 11 Ara 2016, 20:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ağu 2014, 11:00
Mesajlar: 1156
Motosikleti: Suzuki Vstrom DL650
Kan Grubu: AB rh+
isminiz: Abdullah Özçelik
Selamlar herkese. Geçen sabah motoru ısıtmaya indiğimde sol farımın yanmadığını farkettim. Uzunlar ve park çalışıyor,sadece kısa farım yanmıyor.Ampulü patlamıştır diye düşünüyordum. Fakat uzunu yakıp kısayı yakmaması normal mi? Acaba uzun ve kısanın sigortası farklı mıdır? Ampulun değişimi kolay mıdır? Servise gitmeden dışarıdan alarak takabilir miyim? Nerede bulunur, kodu filan var mıdır? Bu arada sağ farımın da gözlerimin önünde sönmesi ile başımdan aşağı kaynar sular döküldü. Gayriihtiyari tokatlar tokatlamaz geri geldi. Arkasını kurcaladığımda gidip geldi. Demek ki sağ farımla ilgili bir gevşeklik durumu var. Fakat solu ne kadar kurcalasam da yanmaya ikna edemedim.Bilen abilerimiz varsa şimdiden teşekkür ederim.
(2006 DL650)

Resim

Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2016, 09:38 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2016, 16:43
Mesajlar: 447
Konum: Beylikdüzü / İstanbul
Motosikleti: V-Strom DL650 XT
Kan Grubu: A RH+
isminiz: ÖZCAN GÜLTEKİN
Vstrom'un ampulleri H4'tür, uzun ve kısa farlar aynı ampulün içerisindeki farklı akkor tellerde yanarlar, dolayısı ile ampulünüz patlamıştır, sigorta vb. şeylerle uğraşmanıza gerek yok. H4 yeni ampul alıp değiştirebilirsiniz servise gitmenize gerek yok, eğer elinizden gelmiyor ise oto elektrikçisine de değiştirtebilirsiniz, otomobiller ile benzer şekilde değişir.
Diğer farınıza gelince yanıp sönmeye sebep olan gevşekliği bulmak gerekir, kabloda temassızlık, duyda gevşeklik ve sallanma, ampulün duya tam oturmaması gibi değişkenler yanıp sönmeye sebebiyet verebilir, kaynağını araştırmak gerekir.

_________________
2015 DL 650 XT (34 GBS 01)
2015 Triumph Tiger 800 XCx (34 CEF 022)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2016, 14:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ağu 2014, 11:00
Mesajlar: 1156
Motosikleti: Suzuki Vstrom DL650
Kan Grubu: AB rh+
isminiz: Abdullah Özçelik
untaga yazdı:
Vstrom'un ampulleri H4'tür, uzun ve kısa farlar aynı ampulün içerisindeki farklı akkor tellerde yanarlar, dolayısı ile ampulünüz patlamıştır, sigorta vb. şeylerle uğraşmanıza gerek yok. H4 yeni ampul alıp değiştirebilirsiniz servise gitmenize gerek yok, eğer elinizden gelmiyor ise oto elektrikçisine de değiştirtebilirsiniz, otomobiller ile benzer şekilde değişir.
Diğer farınıza gelince yanıp sönmeye sebep olan gevşekliği bulmak gerekir, kabloda temassızlık, duyda gevşeklik ve sallanma, ampulün duya tam oturmaması gibi değişkenler yanıp sönmeye sebebiyet verebilir, kaynağını araştırmak gerekir.


Özcan bey çok teşekkür ederim. Birkaç abimiz de ampulun patlamış olabileceğini söyledi. İlk fırsatta ampulu alıp değiştirmeyi deneyeceğim. Beceremezsem bir elektrikçiden destek alırız.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2016, 15:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2016, 16:43
Mesajlar: 447
Konum: Beylikdüzü / İstanbul
Motosikleti: V-Strom DL650 XT
Kan Grubu: A RH+
isminiz: ÖZCAN GÜLTEKİN
Rica ederim, umarım çözüm olur, kazasız, belasız, arızasız sürüşler dilerim.

_________________
2015 DL 650 XT (34 GBS 01)
2015 Triumph Tiger 800 XCx (34 CEF 022)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 12 Ara 2016, 20:32 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2016, 15:12
Mesajlar: 3268
Konum: 3yol/izmir
Motosikleti: Dl 650
Kan Grubu: A rh +
isminiz: Mehmet ARICAN
Hazır patlamış bu bahane ile xenon yap.10 numara oluyor.

_________________
1999HONDA VFR800Fİ
2006SUZUKİ DL650VSTROM
NE MUTLU TÜRK`ÜM DİYENE...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2016, 16:41 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ağu 2014, 11:00
Mesajlar: 1156
Motosikleti: Suzuki Vstrom DL650
Kan Grubu: AB rh+
isminiz: Abdullah Özçelik
Vfrmania yazdı:
Hazır patlamış bu bahane ile xenon yap.10 numara oluyor.


Mehmet bey açıkçası Xenon'un beyaz rengini çok sevmiyorum. Mutlaka avantajları vardır da, ben biraz eski kafalıyım heralde. Sarı ışıktan devam :)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Ara 2016, 17:09 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2016, 15:12
Mesajlar: 3268
Konum: 3yol/izmir
Motosikleti: Dl 650
Kan Grubu: A rh +
isminiz: Mehmet ARICAN
DefoluBey yazdı:
Vfrmania yazdı:
Hazır patlamış bu bahane ile xenon yap.10 numara oluyor.


Mehmet bey açıkçası Xenon'un beyaz rengini çok sevmiyorum. Mutlaka avantajları vardır da, ben biraz eski kafalıyım heralde. Sarı ışıktan devam :)

Belki senden de eski kafalıyımdır,biraz da ön yargı belki.benim vfr de hala normal ampul var dl ye ise park ampulleri de beyaz led olmak üzere xenon taktım nefis oldu.sisler de led gece bakınca tadından yenmiyor.benimki tavsiye tabiki seçim sizin.saygılar kazasız belasız.

_________________
1999HONDA VFR800Fİ
2006SUZUKİ DL650VSTROM
NE MUTLU TÜRK`ÜM DİYENE...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 14:03 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Ağu 2014, 11:00
Mesajlar: 1156
Motosikleti: Suzuki Vstrom DL650
Kan Grubu: AB rh+
isminiz: Abdullah Özçelik
Vfrmania yazdı:
DefoluBey yazdı:
Vfrmania yazdı:
Hazır patlamış bu bahane ile xenon yap.10 numara oluyor.


Mehmet bey açıkçası Xenon'un beyaz rengini çok sevmiyorum. Mutlaka avantajları vardır da, ben biraz eski kafalıyım heralde. Sarı ışıktan devam :)

Belki senden de eski kafalıyımdır,biraz da ön yargı belki.benim vfr de hala normal ampul var dl ye ise park ampulleri de beyaz led olmak üzere xenon taktım nefis oldu.sisler de led gece bakınca tadından yenmiyor.benimki tavsiye tabiki seçim sizin.saygılar kazasız belasız.


:) Mehmet Bey teşekkür ederim tavsiyeniz için. Bugün Bostancı Otosanayinde ilk gördüğüm yedek parçacıya girip kodunu verdim. Önce yok diye düşünse de raflarda umutsuzca bakınırken ampulü buldu. 12tl fiyatı duyunca yüzümde bir gülümseme oluştu ister istemez. Bir de taktırdım amcaya. 15tl ye iki farım da sapasağlam oldu.
Herkese cevapları için ayrı ayrı teşekkür ederim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 18:00 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 14 Nis 2016, 16:43
Mesajlar: 447
Konum: Beylikdüzü / İstanbul
Motosikleti: V-Strom DL650 XT
Kan Grubu: A RH+
isminiz: ÖZCAN GÜLTEKİN
Bence en iyisini yapmışsınız, ben mercek olmadan xenon takılması konusuna sıcak bakmıyorum. Aydınlatmanın yetersiz olduğunu düşünürsem Xenon yerine nigtbreaker tarzı halojen ampüllerin lümen (ışığın kuvvet değeri) olarak daha yüksek değere sahip bir ampül alıp takmayı tercih ederim. Xenon ampüller merceksiz kullanıldığında, halojen ampul için yapılmış yansıtıcılar ışığı fazlaca dağıttığı için, hem diğer sürücülerin gözünü alacak, hemde kanunen mercek olmadığı için, muayene zamanı geldiğinde orjinal ampüllere dönüp, muayene sonrası tekrar xenonları taktırmak gibi dertlerle uğraşmak gerekecek.
Birde insan gözünün rahat algıladığı ışığın kelvin cinsinden sıcaklığını gösterir değerleri işin içine dahil etmek gerekir ki piyasa uygun olmayan çin malı xenon dolu, tamamen ayrı bir başlık altında avantaj ve dezavantajları sayfalarca yazılabilir bu yüzden konuya girip hiç kafanızı karıştırmayalım, bazen eski kafalı olmak iyidir.

_________________
2015 DL 650 XT (34 GBS 01)
2015 Triumph Tiger 800 XCx (34 CEF 022)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Ara 2016, 20:14 
untaga yazdı:
Vstrom'un ampulleri H4'tür, uzun ve kısa farlar aynı ampulün içerisindeki farklı akkor tellerde yanarlar, dolayısı ile ampulünüz patlamıştır, sigorta vb. şeylerle uğraşmanıza gerek yok. H4 yeni ampul alıp değiştirebilirsiniz servise gitmenize gerek yok, eğer elinizden gelmiyor ise oto elektrikçisine de değiştirtebilirsiniz, otomobiller ile benzer şekilde değişir.
Diğer farınıza gelince yanıp sönmeye sebep olan gevşekliği bulmak gerekir, kabloda temassızlık, duyda gevşeklik ve sallanma, ampulün duya tam oturmaması gibi değişkenler yanıp sönmeye sebebiyet verebilir, kaynağını araştırmak gerekir.


:alkıs :alkıs Çok güzel, isabetli ve arşivlik bilgi bu :alkıs :alkıs


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 Ara 2016, 09:26 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 May 2012, 09:34
Mesajlar: 6611
Motosikleti: dl 650
Kan Grubu: A Rh+
isminiz: M.Cihat OĞUZ
Harikasınız :süper :süper
Bir sorun daha çözülmüş oldu
:alkıs :alkıs :alkıs :alkıs :alkıs

_________________
itin ürümesi ,kervanın yol almasına engel değildir .. sür o zaman...
530 386 91 20

vstromturkiye@hotmail.com


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 11 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye