V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 21 May 2024, 01:25

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 26 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 19 Tem 2015, 19:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Kas 2010, 05:39
Mesajlar: 77
Motosikleti: DL650 K9
Kan Grubu: AB +
isminiz: Özgür Ekşi
Merhabalar, Ankara'dan Özgür Ekşi ben.. uzun bir zamandır motora zorunlu ara vermiştim. Artık binebilir hale gelince (benimle ilgili değildi sorunlar) motorumu bir güzel yıkadım, temizledim ve kontak açtım. Motor sehpada (birinci viteste olma gibi bir durum da yok) anahtarı kontağa takıyorum, elektrik hattını açıyorum. Kadranlar gidiyor geliyor, herşey harika.. debriyajı çektim, marş motoruna bastım. Tık. Koca bir tık ve motor çalışmıyor. Hani motor devrilince elektrik de kesilir ya bazen. O mu dedim? Olmasa gerek.. önce elektrik gelmiyor, farlar vs yanmıyor. Sonra tekrar herşey aktive oluyor. Hani kondansatör dolduruyor gibi.. bu arada aküm hep dolu. Bütün yıl akü korumalı şarjda durdu. Bu ne olabilir sizce?

_________________
Ride my day


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2015, 04:57 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 09 Eyl 2013, 21:14
Mesajlar: 95
Konum: Bursa
Motosikleti: R1200GSADV
Kan Grubu: AB Rh(+)
isminiz: Melih Gürses
Akünüz kaç yıllık? Eğer ömrü 2 seneyi geçkinse ve son bir yılı şarja takılı geçirdi ise akü korumalı şarj pek işe yaramıyor maalesef. Aküden eminseniz ateşleme sistemini elden geçirmelisiniz, bujiler vesaire, lakin anlattıklarınızdan düşük voltaj sorunu yaşıyorsunuz gibi geldi bana.
Ayrıca motorunuz 4 aydan fazla yatmış ise ki anlaşılan son seneyi yatarak geçirmiş, benzini komple değiştirmelisiniz. Motorunuzun modeline göre karbüratör/enjektör temizliği de gerekiyor.
Ek olarak çalıştırmadan önce motor yağınızı da değiştirmeniz kuvvetle tavsiye olunur.
İmkanınız varsa motorunuzu bakıma sokmanızda da büyük yarar var.
Devamında keyifli sürüşler dilerim :)

_________________
Gear Up, Ride Safe, Rock Hard !..


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2015, 08:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Eki 2010, 20:07
Mesajlar: 807
Konum: Ankara
Motosikleti: F 650 GS
Kan Grubu: 0 Rh-
isminiz: Murat Demirkol
ozgureksi yazdı:
Merhabalar, Ankara'dan Özgür Ekşi ben.. uzun bir zamandır motora zorunlu ara vermiştim. Artık binebilir hale gelince (benimle ilgili değildi sorunlar) motorumu bir güzel yıkadım, temizledim ve kontak açtım. Motor sehpada (birinci viteste olma gibi bir durum da yok) anahtarı kontağa takıyorum, elektrik hattını açıyorum. Kadranlar gidiyor geliyor, herşey harika.. debriyajı çektim, marş motoruna bastım. Tık. Koca bir tık ve motor çalışmıyor. Hani motor devrilince elektrik de kesilir ya bazen. O mu dedim? Olmasa gerek.. önce elektrik gelmiyor, farlar vs yanmıyor. Sonra tekrar herşey aktive oluyor. Hani kondansatör dolduruyor gibi.. bu arada aküm hep dolu. Bütün yıl akü korumalı şarjda durdu. Bu ne olabilir sizce?

Motor seni tanımadığı için huysuzlanmış olsa gerek ;)

Akün sizlere ömür gibi görünüyor.

_________________
Murat Demirkol
F650GS (Ayıp bir şey, hem de V-Strom'cuların arasında...)
Ankara/Türkkonut


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2015, 10:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Kas 2010, 05:39
Mesajlar: 77
Motosikleti: DL650 K9
Kan Grubu: AB +
isminiz: Özgür Ekşi
highside yazdı:
Akünüz kaç yıllık? Eğer ömrü 2 seneyi geçkinse ve son bir yılı şarja takılı geçirdi ise akü korumalı şarj pek işe yaramıyor maalesef. Aküden eminseniz ateşleme sistemini elden geçirmelisiniz, bujiler vesaire, lakin anlattıklarınızdan düşük voltaj sorunu yaşıyorsunuz gibi geldi bana.
Ayrıca motorunuz 4 aydan fazla yatmış ise ki anlaşılan son seneyi yatarak geçirmiş, benzini komple değiştirmelisiniz. Motorunuzun modeline göre karbüratör/enjektör temizliği de gerekiyor.
Ek olarak çalıştırmadan önce motor yağınızı da değiştirmeniz kuvvetle tavsiye olunur.
İmkanınız varsa motorunuzu bakıma sokmanızda da büyük yarar var.
Devamında keyifli sürüşler dilerim :)


teşekkürler..
motor bir yıldır yatıyor ama akü de bir yıllık.. geçen yıl değişmişti..
benzini değiştirmek aklıma gelmemişti doğrusu.. bu tavsiye için ayrıca teşekkür ederim..

evt motor yağını değitireceğim çünkü çalışmasa da 6 aylık ömrü var.

_________________
Ride my day


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2015, 10:17 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Kas 2010, 05:39
Mesajlar: 77
Motosikleti: DL650 K9
Kan Grubu: AB +
isminiz: Özgür Ekşi
cyclespirit yazdı:
ozgureksi yazdı:
Merhabalar, Ankara'dan Özgür Ekşi ben.. uzun bir zamandır motora zorunlu ara vermiştim. Artık binebilir hale gelince (benimle ilgili değildi sorunlar) motorumu bir güzel yıkadım, temizledim ve kontak açtım. Motor sehpada (birinci viteste olma gibi bir durum da yok) anahtarı kontağa takıyorum, elektrik hattını açıyorum. Kadranlar gidiyor geliyor, herşey harika.. debriyajı çektim, marş motoruna bastım. Tık. Koca bir tık ve motor çalışmıyor. Hani motor devrilince elektrik de kesilir ya bazen. O mu dedim? Olmasa gerek.. önce elektrik gelmiyor, farlar vs yanmıyor. Sonra tekrar herşey aktive oluyor. Hani kondansatör dolduruyor gibi.. bu arada aküm hep dolu. Bütün yıl akü korumalı şarjda durdu. Bu ne olabilir sizce?

Motor seni tanımadığı için huysuzlanmış olsa gerek ;)

Akün sizlere ömür gibi görünüyor.


umarım değildir :(( bu arada bir şey daha eklemek istiyorum.. motoru çalışmadı ve anahtarı kontaktan çekince yine kadran en sona gidip yine geliyor.. bir yıl binmeyince bu huyunu unutmuş olacacağımı hiç sanmıyorum :(
bir de bitik aküde far yanmaz ki diye düşünüyorum.. kontak anahtarını takıp elektriği açtığımda far yanıyor.. marşa bastığımda çıkan tık sesiyle beraber o da sönüyor.. daha önce aküm bitmişti.. o zaman hayvan terli anlamında boşa zorlama kaptan sesi çıkarırdı.. doğrudan kapamazdı dükkanı..

_________________
Ride my day


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2015, 10:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Kas 2013, 02:08
Mesajlar: 243
Motosikleti: DL650 / K6
Kan Grubu: ARH+
isminiz: Ömer Demir
alakasız gibi durabilir ama yan ayak müşüründen olabilir. onu çıkarıp ( devre dışı bırakıp ) deneyin isterseniz.

_________________

DL 650 '13 / K6
XL 200 '13 / K5
KLE 500 '11 / K4
GT 250 '09 / K7
CG 125 '08 / K5


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2015, 10:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Eki 2010, 20:07
Mesajlar: 807
Konum: Ankara
Motosikleti: F 650 GS
Kan Grubu: 0 Rh-
isminiz: Murat Demirkol
ozgureksi yazdı:

umarım değildir :(( bu arada bir şey daha eklemek istiyorum.. motoru çalışmadı ve anahtarı kontaktan çekince yine kadran en sona gidip yine geliyor.. bir yıl binmeyince bu huyunu unutmuş olacacağımı hiç sanmıyorum :(
bir de bitik aküde far yanmaz ki diye düşünüyorum.. kontak anahtarını takıp elektriği açtığımda far yanıyor.. marşa bastığımda çıkan tık sesiyle beraber o da sönüyor.. daha önce aküm bitmişti.. o zaman hayvan terli anlamında boşa zorlama kaptan sesi çıkarırdı.. doğrudan kapamazdı dükkanı..


Marşı çevirip motoru çalıştırmak için gereken akımı üretemez olmuştur, far nispeten kolay. Benim akü tam anlattığın şekilde gitmişti. Kolayda bir yedek akü varsa (veya araba aküsünden takviye) emin olmak için bir de öyle dene.

_________________
Murat Demirkol
F650GS (Ayıp bir şey, hem de V-Strom'cuların arasında...)
Ankara/Türkkonut


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2015, 14:07 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Kas 2010, 05:39
Mesajlar: 77
Motosikleti: DL650 K9
Kan Grubu: AB +
isminiz: Özgür Ekşi
Araba aküsünden motorun aküye takviye kablosu mu çekeyim? Amperler biraz uyumsuz değil mi? Araba motorun yanında ve takviye kablom var. Bu söylediğin benim için 2 dk lık iş ama akü cortlamasın.. daha önce denedin mi?

_________________
Ride my day


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2015, 14:12 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 05 Mar 2014, 03:56
Mesajlar: 1253
Konum: İstanbul/Maltepe
Motosikleti: R1200GSADV
Kan Grubu: Arh(+)

0 532 208 82 00
isminiz: Arkın Topatan
Bagla gitsin kardesim. Bas marsa calissin motor, aku biraz kendine gelsin. Ama muhtemelen aku bitmistir artik. En kisa zamanda yenilemeyi ihmal etme.


iPhone 'dan Tapatalk aracılığı ile gönderildi


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2015, 14:14 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Kas 2010, 05:39
Mesajlar: 77
Motosikleti: DL650 K9
Kan Grubu: AB +
isminiz: Özgür Ekşi
hardrock yazdı:
alakasız gibi durabilir ama yan ayak müşüründen olabilir. onu çıkarıp ( devre dışı bırakıp ) deneyin isterseniz.


ama öyle olduğunda hemen arkasından tekrar rahatlıkla yapabilmem gerekmez mi? iki başarılı kontak denemesi arası en az 2 dk sürüyor.. daha erken deneyince reaksiyon yok.

_________________
Ride my day


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2015, 14:27 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Eki 2010, 20:07
Mesajlar: 807
Konum: Ankara
Motosikleti: F 650 GS
Kan Grubu: 0 Rh-
isminiz: Murat Demirkol
ozgureksi yazdı:
Araba aküsünden motorun aküye takviye kablosu mu çekeyim? Amperler biraz uyumsuz değil mi? Araba motorun yanında ve takviye kablom var. Bu söylediğin benim için 2 dk lık iş ama akü cortlamasın.. daha önce denedin mi?

Önce motorun aküsünü devreden çıkar, sonra takviye aküyü sisteme aynı şekilde bağla. Eski (ölü) aküyü çıkarmazsan tehlike yaratabilir. Öteki türlü aküler arasinda işlev farkı yoktur.

_________________
Murat Demirkol
F650GS (Ayıp bir şey, hem de V-Strom'cuların arasında...)
Ankara/Türkkonut


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2015, 14:36 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Kas 2010, 05:39
Mesajlar: 77
Motosikleti: DL650 K9
Kan Grubu: AB +
isminiz: Özgür Ekşi
cyclespirit yazdı:
ozgureksi yazdı:
Araba aküsünden motorun aküye takviye kablosu mu çekeyim? Amperler biraz uyumsuz değil mi? Araba motorun yanında ve takviye kablom var. Bu söylediğin benim için 2 dk lık iş ama akü cortlamasın.. daha önce denedin mi?

Önce motorun aküsünü devreden çıkar, sonra takviye aküyü sisteme aynı şekilde bağla. Eski (ölü) aküyü çıkarmazsan tehlike yaratabilir. Öteki türlü aküler arasinda işlev farkı yoktur.


ne demek istediğini sanırım şimdi anladım. aküye takviye değil, sorun aküden mi yoksa sistemde bir sorun mu var görmek üzere yapıyoruz. deniyorum ok.

_________________
Ride my day


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 20 Tem 2015, 14:43 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Eki 2010, 20:07
Mesajlar: 807
Konum: Ankara
Motosikleti: F 650 GS
Kan Grubu: 0 Rh-
isminiz: Murat Demirkol
ozgureksi yazdı:
cyclespirit yazdı:
ozgureksi yazdı:
Araba aküsünden motorun aküye takviye kablosu mu çekeyim? Amperler biraz uyumsuz değil mi? Araba motorun yanında ve takviye kablom var. Bu söylediğin benim için 2 dk lık iş ama akü cortlamasın.. daha önce denedin mi?

Önce motorun aküsünü devreden çıkar, sonra takviye aküyü sisteme aynı şekilde bağla. Eski (ölü) aküyü çıkarmazsan tehlike yaratabilir. Öteki türlü aküler arasinda işlev farkı yoktur.


ne demek istediğini sanırım şimdi anladım. aküye takviye değil, sorun aküden mi yoksa sistemde bir sorun mu var görmek üzere yapıyoruz. deniyorum ok.

Aslında akünün cortladığından %100 emin olmak üzere yapıyoruz :D

Boşalmış veya şarj tutamayan aküye dışarıdan bağlayacağın herhangi bir enerji kaynağı, kısa devre hatta yangın tehlikesi doğurabilir. O sebeple eski aküyü devreden çıkarmak gerekiyor.

_________________
Murat Demirkol
F650GS (Ayıp bir şey, hem de V-Strom'cuların arasında...)
Ankara/Türkkonut


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 21 Tem 2015, 11:26 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 17 Kas 2013, 02:08
Mesajlar: 243
Motosikleti: DL650 / K6
Kan Grubu: ARH+
isminiz: Ömer Demir
ozgureksi yazdı:
hardrock yazdı:
alakasız gibi durabilir ama yan ayak müşüründen olabilir. onu çıkarıp ( devre dışı bırakıp ) deneyin isterseniz.


ama öyle olduğunda hemen arkasından tekrar rahatlıkla yapabilmem gerekmez mi? iki başarılı kontak denemesi arası en az 2 dk sürüyor.. daha erken deneyince reaksiyon yok.


müşür bozulunca, çalışmayınca vs. düzensiz olarak elektrik kesme yapabiliyor. DL de karşılaşmadım ama daha önce başka motorda başıma gelmişti. çok basit olduğundan kontrolünü yapmanızı öneririm.

_________________

DL 650 '13 / K6
XL 200 '13 / K5
KLE 500 '11 / K4
GT 250 '09 / K7
CG 125 '08 / K5


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 Tem 2015, 11:18 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 20 Kas 2010, 05:39
Mesajlar: 77
Motosikleti: DL650 K9
Kan Grubu: AB +
isminiz: Özgür Ekşi
Ok..deneyeceğim. teşekkkürler

ama öyle olduğunda hemen arkasından tekrar rahatlıkla yapabilmem gerekmez mi? iki başarılı kontak denemesi arası en az 2 dk sürüyor.. daha erken deneyince reaksiyon yok.[/quote]

müşür bozulunca, çalışmayınca vs. düzensiz olarak elektrik kesme yapabiliyor. DL de karşılaşmadım ama daha önce başka motorda başıma gelmişti. çok basit olduğundan kontrolünü yapmanızı öneririm.[/quote]

_________________
Ride my day


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 26 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye