V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 18 Nis 2024, 04:48

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 13 Şub 2014, 19:36 
dl 1000 için 95 oktan mı 97 oktan mı benizin kullanmalıyım. 97 oktan kullanıyorum şu an. Fiyatı da 5,17 tl


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Şub 2014, 20:15 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 08 Haz 2009, 12:35
Mesajlar: 7660
Konum: (Cehennemin dibi-İstanbul) GAVUR İZMİR'Lİ
Kan Grubu: A Rh ( + )
isminiz: H a k a n
95 kullan biraderim.....


Sent from Karabatak iPhone using Tapatalk

_________________
karabatak35@gmail.com
05385479132
Deutsche Blonde
Only flying is better than BMW


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 13 Şub 2014, 20:27 
ben de öyle düşünüyorum; sanırım 95 oktan a geçeceğim, bazı yerlerde 97 oktan benzin bulmak da sorun oluyor ;ayrıca 97 oktan ile çelişkili yorumlar var. Teşekkür ederim. :gözkırpma


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 14 Şub 2014, 22:48 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Kas 2010, 18:14
Mesajlar: 1247
Motosikleti: Tiger 800 XRX
Kan Grubu: 0 rh(+)
Karabatak yazdı:
95 kullan biraderim.....


Sent from Karabatak iPhone using Tapatalk


Benim DL1000'de oksijen sensörü FI arızası veriyordu ara sıra (Bilgisayarda da kontrol ettik). Kurum yapmış olabileceği ve temizlenmesi için 97 oktan almamı tavsiye etti buradaki Ali usta. Aldım ve bir kaç depodan beri 97 kullanıyorum. Bir kere bile arıza ışığı yanmadı. Test edildi, onaylandı.

_________________
Barış Keleş
S.I.P.D.E


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 Şub 2014, 01:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2007, 09:42
Mesajlar: 6326
Konum: İstanbul,Kozyatağı
Motosikleti: Aprilia Caponord ADV
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Önder Güner
Motor 95 oktana uygun üretilmiştir ama bizdeki 97 oktanlarda tam anlamıyla 97 olmadığı için çok farketmez

_________________
Let's Ride

Aprilia Caponord K6

Ben Kimim


Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2014, 11:55 
bariskeles yazdı:
Karabatak yazdı:
95 kullan biraderim.....


Sent from Karabatak iPhone using Tapatalk


Benim DL1000'de oksijen sensörü FI arızası veriyordu ara sıra (Bilgisayarda da kontrol ettik). Kurum yapmış olabileceği ve temizlenmesi için 97 oktan almamı tavsiye etti buradaki Ali usta. Aldım ve bir kaç depodan beri 97 kullanıyorum. Bir kere bile arıza ışığı yanmadı. Test edildi, onaylandı.


FI arıza kodu yakıt kalitesiyle ilgili değil. 2 alternatif var:
1- TPS sensörü arızalı olduğunda. Bu durumda sensör değiştirilene kadar sürekli yanık kalır.
2- Senkron ayar tüplerinin ucunda bulunan lastik tıkaçlar

Havalar ısındığında (yazın) tekrar yapmaya başlayacağına da eminim. eğer havalar ısındığında tekrar FI erörü verecek olursa ki bu durumda motor '' aptal '' tabir edilen öksürmeyle çalışır, bu durumda enjeksiyon sistemi üstünde bulunan Senkron ayar tüplerinin ucunda bulunan lastik tıkaçların zamanla ısı nedeniyle çatlaması ve yaz aylarının aşırı çevre ve motor ısısı nedeniyle de genleşerek yanlış hava emmesinden kaynaklanıyor

Ya orijinal tıkaçları tedarik edeceksiniz ya da uygun ebatlarda tek tarafı kapalı lastik / plastik tıkaç ile değiştirin..sorun ortadan kalkacaktır.

Yakıt sınıfına gelince, DL 650 kitapçığı Normal Benzin kullanın der...yani 95 Oktan. 97 Oktan'a gereksiz para vermeyin çünkü 97 Oktandan fayda sağlayacak yanma değerlerini bizim motorlar sağlayamaz.

Kazasız sürüşler....


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 17 Şub 2014, 14:58 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Kas 2010, 18:14
Mesajlar: 1247
Motosikleti: Tiger 800 XRX
Kan Grubu: 0 rh(+)
Özer yazdı:
bariskeles yazdı:
Karabatak yazdı:
95 kullan biraderim.....


Sent from Karabatak iPhone using Tapatalk


Benim DL1000'de oksijen sensörü FI arızası veriyordu ara sıra (Bilgisayarda da kontrol ettik). Kurum yapmış olabileceği ve temizlenmesi için 97 oktan almamı tavsiye etti buradaki Ali usta. Aldım ve bir kaç depodan beri 97 kullanıyorum. Bir kere bile arıza ışığı yanmadı. Test edildi, onaylandı.


FI arıza kodu yakıt kalitesiyle ilgili değil.


Kalitesiz yakıt sonucu oluşabilecek arızalar, FI uyarısının yanmasının sebeplerinden sadece biri.
FI lambası vites pozisyon sensöründen tutun, radyatör sıvısı sıcaklık sensörüne; ikincil gaz pozisyon sensöründen tutun, egzos çıkışındaki HO2s sensörüne kadar birçok parametredeki sorunlara bağlı olarak uyarı verecek şekilde tasarlanmış. 18 tane arıza kodu vardır. C44-yani HO2S sensörü hatasını, sensörü değiştirmeye gerek kalmadan 97 oktan ile çözdük.

_________________
Barış Keleş
S.I.P.D.E


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 19 Mar 2018, 21:34 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Mar 2018, 18:28
Mesajlar: 12
Motosikleti: DL650
Kan Grubu: Arh+
isminiz: Hasan Z
Özer yazdı:
bariskeles yazdı:
Karabatak yazdı:
95 kullan biraderim.....


Sent from Karabatak iPhone using Tapatalk


Benim DL1000'de oksijen sensörü FI arızası veriyordu ara sıra (Bilgisayarda da kontrol ettik). Kurum yapmış olabileceği ve temizlenmesi için 97 oktan almamı tavsiye etti buradaki Ali usta. Aldım ve bir kaç depodan beri 97 kullanıyorum. Bir kere bile arıza ışığı yanmadı. Test edildi, onaylandı.


FI arıza kodu yakıt kalitesiyle ilgili değil. 2 alternatif var:
1- TPS sensörü arızalı olduğunda. Bu durumda sensör değiştirilene kadar sürekli yanık kalır.
2- Senkron ayar tüplerinin ucunda bulunan lastik tıkaçlar

Havalar ısındığında (yazın) tekrar yapmaya başlayacağına da eminim. eğer havalar ısındığında tekrar FI erörü verecek olursa ki bu durumda motor '' aptal '' tabir edilen öksürmeyle çalışır, bu durumda enjeksiyon sistemi üstünde bulunan Senkron ayar tüplerinin ucunda bulunan lastik tıkaçların zamanla ısı nedeniyle çatlaması ve yaz aylarının aşırı çevre ve motor ısısı nedeniyle de genleşerek yanlış hava emmesinden kaynaklanıyor

Ya orijinal tıkaçları tedarik edeceksiniz ya da uygun ebatlarda tek tarafı kapalı lastik / plastik tıkaç ile değiştirin..sorun ortadan kalkacaktır.

Yakıt sınıfına gelince, DL 650 kitapçığı Normal Benzin kullanın der...yani 95 Oktan. 97 Oktan'a gereksiz para vermeyin çünkü 97 Oktandan fayda sağlayacak yanma değerlerini bizim motorlar sağlayamaz.

Kazasız sürüşler....

Forumda yeniyim ama böyle kaliteli mesajlari gördükçe cok doğru bir yerde olduğumu fark ediyorum. Izmirden sevgiler

_________________
İyi bir sürücünün denge, doğru karar mekanizması ve iyi zamanlaması vardır. Aynı şekilde iyi bir sevgilinin de
VstormDl650 #Suzuki


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 8 mesaj ] 

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye