bariskeles yazdı:
Karabatak yazdı:
95 kullan biraderim.....
Sent from Karabatak iPhone using Tapatalk
Benim DL1000'de oksijen sensörü FI arızası veriyordu ara sıra (Bilgisayarda da kontrol ettik). Kurum yapmış olabileceği ve temizlenmesi için 97 oktan almamı tavsiye etti buradaki Ali usta. Aldım ve bir kaç depodan beri 97 kullanıyorum. Bir kere bile arıza ışığı yanmadı. Test edildi, onaylandı.
FI arıza kodu yakıt kalitesiyle ilgili değil. 2 alternatif var:
1- TPS sensörü arızalı olduğunda. Bu durumda sensör değiştirilene kadar sürekli yanık kalır.
2- Senkron ayar tüplerinin ucunda bulunan lastik tıkaçlar
Havalar ısındığında (yazın) tekrar yapmaya başlayacağına da eminim. eğer havalar ısındığında tekrar FI erörü verecek olursa ki bu durumda motor '' aptal '' tabir edilen öksürmeyle çalışır, bu durumda enjeksiyon sistemi üstünde bulunan Senkron ayar tüplerinin ucunda bulunan lastik tıkaçların zamanla ısı nedeniyle çatlaması ve yaz aylarının aşırı çevre ve motor ısısı nedeniyle de genleşerek yanlış hava emmesinden kaynaklanıyor
Ya orijinal tıkaçları tedarik edeceksiniz ya da uygun ebatlarda tek tarafı kapalı lastik / plastik tıkaç ile değiştirin..sorun ortadan kalkacaktır.
Yakıt sınıfına gelince, DL 650 kitapçığı Normal Benzin kullanın der...yani 95 Oktan. 97 Oktan'a gereksiz para vermeyin çünkü 97 Oktandan fayda sağlayacak yanma değerlerini bizim motorlar sağlayamaz.
Kazasız sürüşler....