V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 25 Nis 2024, 22:21

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 21 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 03 Eyl 2008, 18:30 
Bildiğim kadarıyla bizim DL 650 lerde ön dişli 15 diş, arka dişli 47 diş. Bir web sitesinde 16 diş ön dişli ile %6,25, 17 diş ön dişli ile de %13,30 oranında daha düşük RPM ile aynı hızı sağlamanın mümkün olduğu ve bu sayede menzil kazancı da olabildiği söylenmiş. Tabi bu arada bir miktar (beklide aynı oranda) tork kaybı kaçınılmaz. Ama otoyolda 120 ile gitmek için 6000 rpm yerine 5400 rpm ile gitmek hem ekonomik hem de daha sessiz olacaksa neden olmasın?

Özellikle otoyol kullanımlarında faydası olacağını düşündüğüm bu değişim ne getirir ne götürür yapmaya değermi konuda deneyimi olan varsa paylaşımını bekliyorum.


Resim


En son Şahin tarafından 03 Eyl 2008, 19:33 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2008, 04:59 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 04:57
Mesajlar: 616
Konum: Berlin
Motosikleti: DL650AL2
Motorrad dergisi 12/2008 sayisinda
dl650 upgrade konusunu islerken bu disliyi 14 lü ile degistirmis daha bir performansli oluyormus...mus mus

_________________
Übung macht den Meister


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2008, 10:20 
performans derken? heralde torkun artması ve motorun serileşmesinden bahsediyosun, ama son hız düşecektir doğru mu? aslında yakıt sarfiyatı artmayacaksa tercih edilebilecek birşey, kimse 200'le kullanmıyor bu aleti sonuçta :)


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2008, 10:43 
Faucon ,gayet mantıklı.zincir dişli değişiminde bende yapacam ön dişli olayını.
benim FZ-6 6000rpm de 6.viteste 115km/h gibi bir hız yapıyor.ben ki uzun yol seven gezen,çok agresif kullanmayan biriyim.5000rpm de 115 yapsa çok daha sessiz,bir çıt az yakarak gidebilirim.
ben hesapladım ön dişliyi 2 diş büyütüp arkayı 2 diş küçültürsem şu anki 6.vitesim modifiyeli 5.vitesimle aynı oranda oluyor hemen hemen.yani son hızımı 6 da değil 5 te görecem.(uzayan orandan ötürü 6.vitesim artık kesiciye doğru gidemeyecek)
tek handikapım 0-220km/h hızlanmam 22sn değilde 23.5 sn olur(uzayan vites araları),kimin umrunda...
dl-650 içinde bence bu dişli modifiyesi çok işe yarar...


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2008, 10:56 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2007, 09:42
Mesajlar: 6326
Konum: İstanbul,Kozyatağı
Motosikleti: Aprilia Caponord ADV
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Önder Güner
Ar-Ge mühendisleri, araçları tasarlarken optimum tork ve yakıt tüketimini sağlayacak dişli oranlarını, hesaplayarak vede deneyerek bulurlar. Bu nedenle yapılacak tüm modifiyelerde bir yerden birşeyleri kaybedeceğimizi ( ara hızlanma veya yakıt ekonomisi ) bilmek gerekir. Ayrıca benim görüşüm, tüm modifiyeler istendiğinde geri dönüşümlü olmalıdır. Ön dişli fiyatı 50-60 lira civarı, denemekten zarar gelmez, istendiğinde orjinal dişlide geri takılabilir ayrıca.

_________________
Let's Ride

Aprilia Caponord K6

Ben Kimim


Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2008, 12:05 
ön dişli büyütmek yerine arkayı da küçültebiliriz. sirkeci aydın motorda bizim arkaya oyan 42lik bi dişli var. 47 yerine 42, oranlarsak önde kullanacağımız 15 yerine 17 dişin yerini tutabilir. fiyatı 90 ytl ydi 80 e veriyordu. yalnız çapı daha küçük olduğundan zincirle uğraşmak gerekir, belki zincir değişiminde düşünülebilecek bir seçenek olabilir.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2008, 12:20 
Yabancı sitelerde değişimi yapanlardan çok iyi oldu diyende var çok kötü oldu diyende var. Demekki memnuniyet beklentiye göre değişebiliyor. Ben agresif kullanmayı tercih etmiyorum tork biraz düşsede umurumda değil devir düşük olsun daha relax gideyim yakıtda düşük olsun diyorsan ki ben öyleyim düşünülebilir. Tork gerekince de vites düşürerek bu sağlanabilir.
Kaiserin dediği gibi geri dönüş maliyetide çok düşük.
Emre zincir değişimi gerekmiyorsa deneyelim biz bunu :artiz


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2008, 12:28 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2007, 09:42
Mesajlar: 6326
Konum: İstanbul,Kozyatağı
Motosikleti: Aprilia Caponord ADV
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Önder Güner
Ön dişli değişiminde zincir değişimine gerek kalmaz, belki ufak bir gerginlik ayarı yapılır. Arka dişlide çap ufaldığından zincirde bollaşma daha çok olur, eğer zinciriniz eskimeye başlamış ve gericek pay azalmışsa sorun olabilir.

_________________
Let's Ride

Aprilia Caponord K6

Ben Kimim


Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Eyl 2008, 15:04 
Yalnız gözden kaçırdığınız bir nokta var bence. Motosiklet daha büyük ön dişli ya da daha küçük arka dişli kullanırken evet belki 120 ile giderken daha az yakacak ama o hıza ulaşana kadar zorlanacak, kalkışlarda falan eskisi gibi rahat olmayacak hele dur kalk trafiğe girdiğiniz zaman benzin sarfiyatı iyice artacak. Bunu bisiklette yüksek viteste kalkmak gibi düşünebilirsiniz, evet hızlandıktan sonra çok rahat olacak fakat hızlanana kadar kan ter içinde kalacaksınız :mrgreen

Ha bu arada ben de denemek adına dişlilerimle oynamayı düşünüyorum ileride, çünkü DL hızını ön janttan ölçüyor, bu sayede ne hızınız ne de km sayacınız normalinden farklı olmayacak, ama benim r6 ve aynı şekilde emrerd'nin fz6'sı hızı şanzımandan ölçüyor bu sebeple hızı yalnış gösterecek. Bu da ön dişli büyüyüp arka küçülürse olduğundan yavaş, ön dişli küçülüp arka dişli büyürse olduğundan hızlı şeklinde bir yanılma olacak. Yani tabi aslında bütün kadranlar hatalı gösteriyor standart olarak..


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 27 Eyl 2008, 15:55 
Evet nihayet 17 dişli ön dişliyi temin edebildim (Sağolsun Kağan Fransa?dan getirdi). Takmam yaklaşık 1 saatimi aldı, zor değil ama biraz yağlı bir iş, sökmeden önce zinciri gazyağı ile bir güzel temizlesem iyi olurmuş, ellerim çok yağlandı dolayısı ile pek fazla foto çekemedim.
Henüz ayrıntılı test etme şansım olmadı şöyle bir 10 km kadar şehir içinde denedim rahatsızlık veren bir durum hissetmedim. 5.viteste 5000 rpm de 110 km gösteriyordu, yani 7. vites gibi oldu, 6. viteste 5000 rmp de 120 nin üzerine çıkacak gibi görünüyor. Biraz kullanayım artılarını eksilerini yazarım.

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2008, 02:53 
17 ön dişliyi şehir içi, şehir dışı, artçılı, artçısız yeterince test ettim, artık izlenimlerimi paylaşayım. Öncelikle hız-vites-devir ilişkisi şöyle (Hızlarda 1 km/saat lik yanılmalarım olabilir.);

Resim

15 dişli ile 6. viteste 5000 rpm de 110 km hız yaparken 17 dişli ile aynı hızı 5. viteste yapar oldu. Yani bir nevi 7. vites gibi oldu. Bu durum otoban sürüşünde oldukça konforlu oluyor, 5000 devirde 124 km hız yapıyor, orijinal dişli ile bu hız için 5700 civarında devir gerekiyor. Ancak tatmin edici alıştığımız tork 140 km ve üzeri hızlarda alınabiliyor.

Şehir içinde dur kalk trafikte veya düşük hızlarda dezavantaj ortaya çıkıyor. 1.vites hızı bu durumlarda yüksek kalıyor ve bazen de yarım debriyaj kullanmak gerekiyor. Düşük devirli kalkışlarda vuruntu oluyor özellikle artçılı kullanımlarda bu durum daha sıkıntılı oluyor.

Top speed teorik olarak artmış olması gerekiyor ama Yusuf kardeşimiz 200 km/saat üzerine izin vermediği için bunu test edemedim. Her iki dişlide de 200 km/saat rahat görülüyor.

17 dişli ile şehir dışında artçılı kullanımda 4.5 litre / 100 km yakıt tüketimim oldu. İzmir?den Aydın?a kadar otobanda yaklaşık 100 kmlik yolu 140-180 km/saat hızla geçtik, daha sonra Bodrum?a kadar 100-120 arası seyir hızımız oldu.

Sonuç olarak, küçük adamlar bu alete her türlü şarta uygun en uygun dişliyi takmışlar ancak, ben hep otoban veya uzun yol kullanıyorum tekerlekteki fazla torku hıza dönüştüreyim de hem konforum artsın hem de biraz yakıt ekonomisi yapayım diyorsanız taktırın 17 dişliyi ama ağırlıklı arazi veya şehir içi kullanırsanız hiç kullanılmamış bir 6. vites dişliniz olur. :D

Ben çok kararsız kaldım 17 dişliyi 2 kere söktüm taktım şimdi orjinali kullanıyorum ama yarın hangisini kullanırım bilmiyorum. :D

Dişliyi sökmek takmak kolay 45 dakikada iş bitiyor, zincir modifikasyonu gerekmiyor.
Son olarakta hediyesi 20 eur. :gözkırpma


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2008, 10:57 
süper bilgi iyi çalışmışsınız.


Başa Dön
  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2008, 11:16 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 18 Ağu 2007, 09:42
Mesajlar: 6326
Konum: İstanbul,Kozyatağı
Motosikleti: Aprilia Caponord ADV
Kan Grubu: B Rh(+)
isminiz: Önder Güner
Şahin harika bir çalışma olmuş, ellerine sağlık :alkıs Doktor adamın hali başka canım :mrgreen Gördüğüm kadarıyla devir-hız ilişkin Dl-1000 gibi olmuş, özellikle uzun yol için son derece güzel veriler. 650'de rahatsız eden 5500 devir titreşimi 6. viteste 120 km'de yani çok kullanılan bir hızdaydı, şimdi çok daha ilerilere taşınmış. Yoğun ş.içi kullananlara göre pek değil anladığım kadarıyla.

_________________
Let's Ride

Aprilia Caponord K6

Ben Kimim


Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2008, 11:29 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Nis 2008, 16:48
Mesajlar: 291
Motosikleti: DL 650
Kan Grubu: 0 Rh+
isminiz: Kağan DALAK
Şahin yazdı:
.....Son olarakta hediyesi 20 eur. :gözkırpma


Sana 20? idi. Başkasına olmaz valla. :D tükkan dönmez.
Anlaşıldı İsmail abi. 16 dişliden 2 set alınacak ama bı dahaki gelişime artık. :D


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 01 Ara 2008, 12:11 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 22 Ağu 2007, 13:18
Mesajlar: 1749
Konum: İstanbul
Motosikleti: KTM 990 Adventure
Kan Grubu: 0 Rh +
isminiz: Önder Parıldamış
Elinize sağlık faydalı bilgiler. 15 den 16 ya çıkmak iyi bir modifikasyon olabilir ancak 17 hakkında ciddi şüphelendim doğrusu. devir-hız ilşkisine karşılık torkta çok ciddi kayıp ve yakıtta ciddi artış kaçınılmaz gibi gözüküyor.
5. ve 6. viteste 5-6 bin devirden sonra motorun çekiş gücü ve son hızlardaki kayıplar hakkında yorumlarınızı alabilirmiyiz. özellikle tork kaybı ve istenilen hızlara ulaşılamama gibi bir dezavantajın ne kadar hissedildiği hakkında.

yapmış olduğunuz modifikasyon ile ilgili tablolar şöyle oluyor;
orjinal 15 diş ön dişli;
Resim

16 diş ön dişli modifikasyonlu;
Resim

17 diş ön dişli modifikasyonlu;
Resim

Tablolara bakarak yorumlarım;
-6.vites 5000 devirde orjinal dişli 104km, 16 diş 110 km, 17 diş ise 117km hız yaptırıyor.
-orjinal dişli 6.dişli oranı 5,568, 17 diş 6. dişli oranı 4,913 bu değerler ile tork kaybını hesaplarsak;
1-(4,913/5,568)=0,88 yani torktan %12 kayıp demek oluyor.
-5.vites maks hız 192km iken 17 diş ile 218 km olarak gözüküyor teorik olarak ancak güç kaybı nedeniyle motor bu hızlara ulaşamayacaktır. ayrıca hızlanma ciddi anlamda yavaşlayacaktır.

sanki 16 diş modifiye ideal olanı gibi duruyor.

Kaiser yazdı:
Şahin harika bir çalışma olmuş, ellerine sağlık :alkıs Doktor adamın hali başka canım :mrgreen .

Kardeşim doktor - mühendis çekişmesini birkez daha canlandırmışsın :). Haliyle meydanı boş bırakmamak lazım, mesleğe sahip çıkmak lazım :mrgreen.Siz doktorlar hemen kesin biçiyorsunuz, biz de önce hesaplayıp sonra işe başlıyoruz. :mrgreen

NOT: Şahin arkadaşım ellerine sağlık çok başarılı denemeler ve çalışmalar olmuş gerçekten ve tüm doktor arkadaşlar sakın yanlış anlamayın, sadece espri mahiyetinde takılmadır yazdıklarım.
Mesleği bu kadar kutsal olan kişilere saygımız sonsuzdur.

_________________
hepsi yalan, asıl kahraman Anıtkabirde YATAN.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 21 mesaj ]  Sayfaya git 1, 2  Sonraki

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye