Elinize sağlık faydalı bilgiler. 15 den 16 ya çıkmak iyi bir modifikasyon olabilir ancak 17 hakkında ciddi şüphelendim doğrusu. devir-hız ilşkisine karşılık torkta çok ciddi kayıp ve yakıtta ciddi artış kaçınılmaz gibi gözüküyor.
5. ve 6. viteste 5-6 bin devirden sonra motorun çekiş gücü ve son hızlardaki kayıplar hakkında yorumlarınızı alabilirmiyiz. özellikle tork kaybı ve istenilen hızlara ulaşılamama gibi bir dezavantajın ne kadar hissedildiği hakkında.
yapmış olduğunuz modifikasyon ile ilgili tablolar şöyle oluyor;
orjinal 15 diş ön dişli;
16 diş ön dişli modifikasyonlu;
17 diş ön dişli modifikasyonlu;
Tablolara bakarak yorumlarım;
-6.vites 5000 devirde orjinal dişli 104km, 16 diş 110 km, 17 diş ise 117km hız yaptırıyor.
-orjinal dişli 6.dişli oranı 5,568, 17 diş 6. dişli oranı 4,913 bu değerler ile tork kaybını hesaplarsak;
1-(4,913/5,568)=0,88 yani torktan %12 kayıp demek oluyor.
-5.vites maks hız 192km iken 17 diş ile 218 km olarak gözüküyor teorik olarak ancak güç kaybı nedeniyle motor bu hızlara ulaşamayacaktır. ayrıca hızlanma ciddi anlamda yavaşlayacaktır.
sanki 16 diş modifiye ideal olanı gibi duruyor.
Kaiser yazdı:
Şahin harika bir çalışma olmuş, ellerine sağlık
Doktor adamın hali başka canım
.
Kardeşim doktor - mühendis çekişmesini birkez daha canlandırmışsın
. Haliyle meydanı boş bırakmamak lazım, mesleğe sahip çıkmak lazım
.Siz doktorlar hemen kesin biçiyorsunuz, biz de önce hesaplayıp sonra işe başlıyoruz.
NOT: Şahin arkadaşım ellerine sağlık çok başarılı denemeler ve çalışmalar olmuş gerçekten ve tüm doktor arkadaşlar sakın yanlış anlamayın, sadece espri mahiyetinde takılmadır yazdıklarım.
Mesleği bu kadar kutsal olan kişilere saygımız sonsuzdur.