V-STROM TÜRKİYE DL 650 / DL 1000 FORUMLARI

- ATAM İZİNDEYİZ - 1881 - ...
Zaman: 29 Nis 2024, 02:57

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Forum kuralları


Forum kurallarını görüntülemek için lütfen buraya tıklayın



Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 29 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2
Yazar Mesaj
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2018, 16:55 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2016, 15:12
Mesajlar: 3268
Konum: 3yol/izmir
Motosikleti: Dl 650
Kan Grubu: A rh +
isminiz: Mehmet ARICAN
Ünal abi lütfen paylaşırmısınız.

_________________
1999HONDA VFR800Fİ
2006SUZUKİ DL650VSTROM
NE MUTLU TÜRK`ÜM DİYENE...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 03 Nis 2018, 17:32 
Çevrimdışı

Kayıt: 24 Eyl 2013, 22:58
Mesajlar: 100
Motosikleti: DL 650 k9
Kan Grubu: a rh+
isminiz: fahri öztürk
deneyeceğim sonucu buradan paylaşırım....

_________________
Başkalarından Dinleme Git Kendin Gör.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 04 Nis 2018, 13:55 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Ağu 2015, 14:11
Mesajlar: 158
Konum: Şişli/İstanbul
Motosikleti: Cbf 150 ,DL650
Kan Grubu: 0 rh+
isminiz: Atakan Demirtürk
Olasılıkları görünce ben vazcaydım arkadaşlar :)
Pirince giderken bulgurdan olmayayım.
Ki çokta ihtiyacım yok.
Yapacaklardan tabiki bekliyoruz paylaşımları.
Selamlar

_________________
Atakan Demirtürk
Vstrom Tamir ve Kullanım klavuzları
http://www.vstromturkiye.org/viewtopic.php?f=48&t=19827
İletişim;
info@endurokan.com


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2018, 09:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 16 Nis 2016, 08:55
Mesajlar: 442
Konum: İstanbul City
Motosikleti: CRF1000L
Kan Grubu: 0 Rh (+)
isminiz: Murat Keleş
atakan123123 yazdı:
Merhaba arkadaşlar.Yükseltme kitimi ? "
bu adamın boyu ne kadar uzun olabilir ki bunu soruyor?"
Boyum öyle ahım şahım uzun değil 1.83-85 civarındayım.
Yüksek motosiklet seviyorum.şasenin yerden yüksek olması hoşuma gidiyor.
Motosikletinde yükseltme kiti olanlar varsa istanbul çevresi selesine bir oturup ne kadar yükseliyor bakmak isterim.
Diğer sorular geliyor.
Yükseltme kitinin avantajları dezavajtajları ,alçatma kitinin avantaj ve dezavantajları varmıdır?

İyi günler dilerim.


Yükseltme kitini kullanan kim bilmiyorum ama vstrom ile araziye ne seviyede giriyorsunuz bilmiyorum. Longoz ormanlarına 2 yada 3 kere girdim. Vstromun uzun teker aralığı sebebiyle altı yere alçak kalıyor ve sürekli vurabilyor. Ben bu durumu amortisör ayarını sertlestirerek esneme payını kapatıp atlatabiliyorum. Ama yükseltme kiti olmadan vstrom ile araziye girildiğinde bu problem oldukça sık yaşanacaktır. Burada bahsettiğim arazi çamurlu ve traktörün girebildiği yollar değil. Yükseklik düzeni olmayan patika yollar.

Şimdi şu soru sorulabilir ne işi var ulan vstromun orada alsaydınya bir crf :) İşte olmayınca olmuyor hem uzun yol hem arazi ..

Bu konuda teker mesefasi ve yerden yükseklik oranı olarak en başarılı stok bir bmw gs bizde sadece uzun yol ve asfalt için kullanılsada bu motorla ağaca bile tırmanmak mümkün :D

_________________
https://www.instagram.com/rollcycle


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2018, 19:20 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2014, 14:04
Mesajlar: 526
Motosikleti: V-STROM DL 650
Kan Grubu: AB Rh +
isminiz: Ünal ÇAĞMAN
Vfrmania yazdı:
Ünal abi lütfen paylaşırmısınız.


Özelden (endüstri' ye) verdiğim cevap.

Merhabalar, yükseltmeyi kendim için yapmadım, üyelerimizden Ahmet Adıgüzel için yaptım. İlk denemeydi. Konuyu, İstanbul'da yetkili serviste çalışan Bülent ustanın verdiği bilgilere göre şöyle açıklayabilirim;
''Orijinal parçalarda eksenler arası uzaklık 140 mm'yi biz, 136 mm yaparsak (4 mm kısa). Bu durumda 20 mm yükselir'' dediği için, öyle yaptık.

Ahmet yükselmeyi fark ettiğini, artçısının daha çok fark ettiğini söyledi. Çok net bir ölçü tespiti yapmadık.
Ancak şöyle söyleyebilirim, Bülent usta 4 mm uzarsa (144 mm) 2 cm alçalır, 4 mm kısalırsa (136) 2 cm yükselir dediğine göre,
Örneğin, 4 cm alçaltmak için delik merkezleri arası148 mm olması gerekir ki, Bu durumda fabrika değerleri ile ciddi bir fark oluşur, sıkıntı olur gibi bir kanaat de var. Dikkate almak gerekir diye düşünüyorum.
Diğer bir konuda; alçaltma veya yükseltme de, aynı oranda ön amortisörlerinde ayarlanması gerekir diye bir bilgiden de bahsediliyor.

Umarım sorunuz' a cevap verebilmişimdir. :)


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Nis 2018, 20:05 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eyl 2015, 18:53
Mesajlar: 1049
Motosikleti: Dl 650
Kan Grubu: Arh+
isminiz: Ahmet adıgüzel
KuzeyMert yazdı:
Vfrmania yazdı:
Ünal abi lütfen paylaşırmısınız.


Özelden (endüstri' ye) verdiğim cevap.

Merhabalar, yükseltmeyi kendim için yapmadım, üyelerimizden Ahmet Adıgüzel için yaptım. İlk denemeydi. Konuyu, İstanbul'da yetkili serviste çalışan Bülent ustanın verdiği bilgilere göre şöyle açıklayabilirim;
''Orijinal parçalarda eksenler arası uzaklık 140 mm'yi biz, 136 mm yaparsak (4 mm kısa). Bu durumda 20 mm yükselir'' dediği için, öyle yaptık.

Ahmet yükselmeyi fark ettiğini, artçısının daha çok fark ettiğini söyledi. Çok net bir ölçü tespiti yapmadık.
Ancak şöyle söyleyebilirim, Bülent usta 4 mm uzarsa (144 mm) 2 cm alçalır, 4 mm kısalırsa (136) 2 cm yükselir dediğine göre,
Örneğin, 4 cm alçaltmak için delik merkezleri arası148 mm olması gerekir ki, Bu durumda fabrika değerleri ile ciddi bir fark oluşur, sıkıntı olur gibi bir kanaat de var. Dikkate almak gerekir diye düşünüyorum.
Diğer bir konuda; alçaltma veya yükseltme de, aynı oranda ön amortisörlerinde ayarlanması gerekir diye bir bilgiden de bahsediliyor.

Umarım sorunuz' a cevap verebilmişimdir. :)


Ellerine sağlık abi teşekkür ederim gayet memnunum bir de uzun yok yapıp iyice pekiştirmem lazım :)
Ön amortisör için gene bir ustama denettireyim motoru sürsün farkı farkedebilecek mi bakalım :)


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

_________________
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
5304020177

Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 06 Nis 2018, 18:25 
Çevrimdışı
V-Strom Moderatör
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eki 2016, 15:12
Mesajlar: 3268
Konum: 3yol/izmir
Motosikleti: Dl 650
Kan Grubu: A rh +
isminiz: Mehmet ARICAN
KuzeyMert yazdı:
Vfrmania yazdı:
Ünal abi lütfen paylaşırmısınız.


Özelden (endüstri' ye) verdiğim cevap.

Merhabalar, yükseltmeyi kendim için yapmadım, üyelerimizden Ahmet Adıgüzel için yaptım. İlk denemeydi. Konuyu, İstanbul'da yetkili serviste çalışan Bülent ustanın verdiği bilgilere göre şöyle açıklayabilirim;
''Orijinal parçalarda eksenler arası uzaklık 140 mm'yi biz, 136 mm yaparsak (4 mm kısa). Bu durumda 20 mm yükselir'' dediği için, öyle yaptık.

Ahmet yükselmeyi fark ettiğini, artçısının daha çok fark ettiğini söyledi. Çok net bir ölçü tespiti yapmadık.
Ancak şöyle söyleyebilirim, Bülent usta 4 mm uzarsa (144 mm) 2 cm alçalır, 4 mm kısalırsa (136) 2 cm yükselir dediğine göre,
Örneğin, 4 cm alçaltmak için delik merkezleri arası148 mm olması gerekir ki, Bu durumda fabrika değerleri ile ciddi bir fark oluşur, sıkıntı olur gibi bir kanaat de var. Dikkate almak gerekir diye düşünüyorum.
Diğer bir konuda; alçaltma veya yükseltme de, aynı oranda ön amortisörlerinde ayarlanması gerekir diye bir bilgiden de bahsediliyor.

Umarım sorunuz' a cevap verebilmişimdir. :)


Ünal ağabey çok teşekkür ederim.sanırım bu parçayı yaptıracağım yere iyi bir tarif olur.

_________________
1999HONDA VFR800Fİ
2006SUZUKİ DL650VSTROM
NE MUTLU TÜRK`ÜM DİYENE...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2018, 17:56 
Çevrimdışı

Kayıt: 24 Eyl 2013, 22:58
Mesajlar: 100
Motosikleti: DL 650 k9
Kan Grubu: a rh+
isminiz: fahri öztürk
merhaba arkadaşlar;
Bu gün alçaltma kitinin montajını yaptım. montaj öncesi 140 mm orjinal parçayla yapmış olduğum ölçümler. motor dik pozisyonda.
arka sinyal lambası üst noktası: 92 cm
ön sinyal lambası üst noktası: 99 cm
sele yüksekliği (alt lastik takozlar sökük halde) : 80 cm (fabrika verisi 82 cm )
alt karter koruma en düşük nokta: 16 cm
Montajda 150 mm lik kendi yaptığım parçayı kullandım.
arka sinyal lambası üst noktası: 89 cm
ön sinyal lambası üst noktası: 98 cm
sele yüksekliği (alt lastik takozlar sökük halde) : 78 cm (fabrika verisi 82 cm )
alt karter koruma en düşük nokta: 15 cm
şeklinde değişiklik oldu.
Bu şekilde bir hafta kullanıp tekrar orjinal haline dönerim sanırım.selenin altındakı lastik takozları sökünce zaten yeterli olmuştu... Yaptığım değişikliğin sürüşe fazla olumsuz bir etki yapacağını düşünmüyorum sonuç olarak ağırlık merkezi daha aşağıya inmiş oldu.tam tersi yükseltme yapılırsa bazı olumsuz etkileri olabilir.umarım faydalı olmuştur.

_________________
Başkalarından Dinleme Git Kendin Gör.


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 15 May 2018, 18:30 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 12 Haz 2014, 14:04
Mesajlar: 526
Motosikleti: V-STROM DL 650
Kan Grubu: AB Rh +
isminiz: Ünal ÇAĞMAN
endustri yazdı:
merhaba arkadaşlar;
Bu gün alçaltma kitinin montajını yaptım. montaj öncesi 140 mm orjinal parçayla yapmış olduğum ölçümler. motor dik pozisyonda.
arka sinyal lambası üst noktası: 92 cm
ön sinyal lambası üst noktası: 99 cm
sele yüksekliği (alt lastik takozlar sökük halde) : 80 cm (fabrika verisi 82 cm )
alt karter koruma en düşük nokta: 16 cm
Montajda 150 mm lik kendi yaptığım parçayı kullandım.
arka sinyal lambası üst noktası: 89 cm
ön sinyal lambası üst noktası: 98 cm
sele yüksekliği (alt lastik takozlar sökük halde) : 78 cm (fabrika verisi 82 cm )
alt karter koruma en düşük nokta: 15 cm
şeklinde değişiklik oldu.
Bu şekilde bir hafta kullanıp tekrar orjinal haline dönerim sanırım.selenin altındakı lastik takozları sökünce zaten yeterli olmuştu... Yaptığım değişikliğin sürüşe fazla olumsuz bir etki yapacağını düşünmüyorum sonuç olarak ağırlık merkezi daha aşağıya inmiş oldu.tam tersi yükseltme yapılırsa bazı olumsuz etkileri olabilir.umarım faydalı olmuştur.


Öncesinin ve sonrasının ölçümleri ile son derece faydalı bilgiler. Bundan sonra benzer çalışmayı yapacak arkadaşlar' a ışık tutacaktır. Tebrikler :alkıs :alkıs :alkıs


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 16 May 2018, 14:49 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 27 Kas 2015, 04:50
Mesajlar: 504
Konum: Alanya
Motosikleti: 1200 Tenere
Kan Grubu: 0rh+
isminiz: Aydın Delice
Ön amortisöründe gidonun oradaki somunlardan düşürülmesi gerekli, aksi takdirde (denedim ) motor sert frende saçmalıyor. Her iki amortisör düşürüldüğünde sürüşün ergonomisine hiç zararı veya farkı yok amma velakin artçılı ve yüklü olunca karter koruma her kasisde tehlikeli sürtüyor.

_________________

Yamaha Super Tenere 1200 Z
DL 650 V-Strom
Dragstar 1100
Virago 1100
Virago 535

Ride to live, live to ride...


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 22 May 2018, 21:25 
Çevrimdışı

Kayıt: 15 May 2018, 18:34
Mesajlar: 9
Konum: Kurtköy Pendik İstanbul
Motosikleti: Dl650
Kan Grubu: 0RH+
isminiz: Ahmet yazıcı
2007 model DL 650 aldım önceki sahibi motoru aparatla al çatmış Eğer standart olan varsa değişebiliriz Ben Pendik Kurtköy deyim buluşabilirizResim

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2018, 12:13 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 06 Eki 2017, 09:09
Mesajlar: 36
Konum: Menemen/İzmir
Motosikleti: DL1000
Kan Grubu: A Rh+
isminiz: can iyidinç
Merhabalar, 2004 DL1000 im var, biz sürekli eşim ile birlikte 3 çanta seyahat halinde oluyoruz motora bindiğimiz zamanlarda...üzerindeki lastiklerden de anlaşılabileceği gibi gittiğimiz rotalarda genelde hep bir asfalttan çıkma eğilimimiz var ama ağır arazi değil hafif arazi diyebileceğimiz bozuk yollar diyelim..şunu farkettim ki makina her tümsekte altını sürter oldu artık öyle bir hale geldi ki, asfalt virajlardaki esnemelerde bile orta sehpayı sürtmeye başlamıştı..amortisör konusunda uzman bir arkadaşa danıştığımda, bu sınıftaki motosikletlerin fabrika çıkışı standart amortisör ve yay kombinasyonlarının motorun üzerinde 100-120 kg max. yüke göre hesaplandığını öğrenince ve seyahat sırasında toplam yükümüzü hesaplayınca (80+50+50= 180 kg minimum) amortisör değiştirmenin yerinde olacağını düşündüm...fakat yaptığım araştırmalarda motorun daha önce alçaltılmış olduğunu farkettim ve arka amortisörün alt bağlantı kollarını değiştirip çözüm aradım. tenere 660 ın amortisör kollarının delik çaplarının tam olduğunu ve parça boylarının diğerlerine göre 10 mm daha kısa olduğunu farkedince taktık. ön mesnetin de aşağıda takıldığını görünce onu da yukarıya kaldırdık neticede motosikletim ölçüm yapmadım ama min. 8-10 cm civarı yükseldi...bayramda yine iki kişi ve full yük ile karadeniz rotası boyunca altını bir kere bile sürttüğüne şahit olmadım, motorun arkası yükselince amortisör daha verimli çalışmaya başladı ve yaptığım ayarlara tam karşılık vermeye başladı, sürüş, viraj dinamikleri hissedilir derecede arttı, arka ve önü en sert haliyle kullanıyorum, hızlı veya yavaş virajlarda kesinlikle en ufak bir dağılma, esneme olmuyor...şu halini çok sevdim, tabi bunlar benim kişisel görüşlerim zevkler ve renkler tartışılmaz :))

dezavantaj olarak şunları söyleyebilirim, makine orta sehpadayken iki tekeri de yere değdiği için zincir temizleme işlemi biraz zorlaşıyor, bir de yan ayağı ya uzatmam ya bükmem gerekecek çünkü haliyle çok yatıyor altını sürekli bir taş ile beslemek gerekiyor :)

Hepinize sevgiler, saygılar

Son haliyle fotoğraflar bu şekilde;

Resim

Resim

_________________
Can İYİDİNÇ - Menemen/İZMİR - 2004 SUZUKİ VSTROM DL1000 GSM: 0532 564 91 88


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2018, 15:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Ağu 2015, 14:11
Mesajlar: 158
Konum: Şişli/İstanbul
Motosikleti: Cbf 150 ,DL650
Kan Grubu: 0 rh+
isminiz: Atakan Demirtürk
caniyidinc yazdı:
Merhabalar, 2004 DL1000 im var, biz sürekli eşim ile birlikte 3 çanta seyahat halinde oluyoruz motora bindiğimiz zamanlarda...üzerindeki lastiklerden de anlaşılabileceği gibi gittiğimiz rotalarda genelde hep bir asfalttan çıkma eğilimimiz var ama ağır arazi değil hafif arazi diyebileceğimiz bozuk yollar diyelim..şunu farkettim ki makina her tümsekte altını sürter oldu artık öyle bir hale geldi ki, asfalt virajlardaki esnemelerde bile orta sehpayı sürtmeye başlamıştı..amortisör konusunda uzman bir arkadaşa danıştığımda, bu sınıftaki motosikletlerin fabrika çıkışı standart amortisör ve yay kombinasyonlarının motorun üz


Hocam Benim gözümü far korumalardan alamadım.Siz mi yaptınız acaba.Nereden tedarik edebiliriz Selamlar.

_________________
Atakan Demirtürk
Vstrom Tamir ve Kullanım klavuzları
http://www.vstromturkiye.org/viewtopic.php?f=48&t=19827
İletişim;
info@endurokan.com


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
MesajGönderilme zamanı: 05 Eyl 2018, 21:40 
Çevrimdışı
Kullanıcı avatarı

Kayıt: 26 Eyl 2015, 18:53
Mesajlar: 1049
Motosikleti: Dl 650
Kan Grubu: Arh+
isminiz: Ahmet adıgüzel
caniyidinc yazdı:
Merhabalar, 2004 DL1000 im var, biz sürekli eşim ile birlikte 3 çanta seyahat halinde oluyoruz motora bindiğimiz zamanlarda...üzerindeki lastiklerden de anlaşılabileceği gibi gittiğimiz rotalarda genelde hep bir asfalttan çıkma eğilimimiz var ama ağır arazi değil hafif arazi diyebileceğimiz bozuk yollar diyelim..şunu farkettim ki makina her tümsekte altını sürter oldu artık öyle bir hale geldi ki, asfalt virajlardaki esnemelerde bile orta sehpayı sürtmeye başlamıştı..amortisör konusunda uzman bir arkadaşa danıştığımda, bu sınıftaki motosikletlerin fabrika çıkışı standart amortisör ve yay kombinasyonlarının motorun üzerinde 100-120 kg max. yüke göre hesaplandığını öğrenince ve seyahat sırasında toplam yükümüzü hesaplayınca (80+50+50= 180 kg minimum) amortisör değiştirmenin yerinde olacağını düşündüm...fakat yaptığım araştırmalarda motorun daha önce alçaltılmış olduğunu farkettim ve arka amortisörün alt bağlantı kollarını değiştirip çözüm aradım. tenere 660 ın amortisör kollarının delik çaplarının tam olduğunu ve parça boylarının diğerlerine göre 10 mm daha kısa olduğunu farkedince taktık. ön mesnetin de aşağıda takıldığını görünce onu da yukarıya kaldırdık neticede motosikletim ölçüm yapmadım ama min. 8-10 cm civarı yükseldi...bayramda yine iki kişi ve full yük ile karadeniz rotası boyunca altını bir kere bile sürttüğüne şahit olmadım, motorun arkası yükselince amortisör daha verimli çalışmaya başladı ve yaptığım ayarlara tam karşılık vermeye başladı, sürüş, viraj dinamikleri hissedilir derecede arttı, arka ve önü en sert haliyle kullanıyorum, hızlı veya yavaş virajlarda kesinlikle en ufak bir dağılma, esneme olmuyor...şu halini çok sevdim, tabi bunlar benim kişisel görüşlerim zevkler ve renkler tartışılmaz :))

dezavantaj olarak şunları söyleyebilirim, makine orta sehpadayken iki tekeri de yere değdiği için zincir temizleme işlemi biraz zorlaşıyor, bir de yan ayağı ya uzatmam ya bükmem gerekecek çünkü haliyle çok yatıyor altını sürekli bir taş ile beslemek gerekiyor :)

Hepinize sevgiler, saygılar

Son haliyle fotoğraflar bu şekilde;

Resim

Resim


Ellerinize sağlık çok güzel olmuş. Tencere kadar yükseldi mi acaba? Bende yükselttim ama normal haline geldi. Sizinki baya yükselmiş yeni motor alamacağımıza göre çok mantıklı olmuş valla canım çekti :)
Far korumaları da ayrı ilgimizi çekmedi değil :)


Tapatalk Pro kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

_________________
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
5304020177

Resim


Başa Dön
 Profil Özel mesaj gönder  
Alıntı ile cevapla  
Eskiden itibaren mesajları göster:  Sırala  
Yeni başlık gönder Başlığa cevap ver  [ 29 mesaj ]  Sayfaya git Önceki  1, 2

Tüm zamanlar UTC + 2 saat [ GITZ ]


Kimler çevrimiçi

Bu forumu gezen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir


Bu foruma yeni başlıklar gönderemezsiniz
Bu forumdaki başlıklara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı düzenleyemezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz

Geçiş yap:  
cron
POWERED_BY

Türkçe çeviri: phpBB Türkiye